SAS CRJ-900 i bakkekollisjon på Kastrup, OY-KFC 4FEB16

Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon

Uha...det ser ikke godt ud....håber at alle involverede er OK

ER flyet et "write off", ja det vil tiden vise. Kommer vel an på skadernes omfang

Hilsen Ole
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon

Ser ut som det må ha vært litt fart på flyet siden skadene er såpass store?

Bør vel ha begrenset påvirkning på trafikken, siden Cimber/SAS uansett ikke har mannskap nok til og fly fleyene fremover

Foto: Extrabladet/KennethMeyer
 

Attachments

  • crjSAS.PNG
    crjSAS.PNG
    251.7 KB · Views: 3,848
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon

Ser ut som det må ha vært litt fart på flyet siden skadene er såpass store?

Bør vel ha begrenset påvirkning på trafikken, siden Cimber/SAS uansett ikke har mannskap nok til og fly fleyene fremover

Foto: Extrabladet/KennethMeyer

Det kan man jo ikke vide, måske tværtimod....Denne CRJ er jo en del af produktionen..

I øvrigt er det uofficelt OYKFC der er individet på billedet..

Hilsen Ole
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Det skulle være sket i forbindelse med bugsering! Det ser mystisk ud.......

Nu skriver TV2 news en anden version, med citat fra politiets vagtchef:
Citat
Der er tale om et fly, som skulle motortestes i hangarområdet. Flyet er på vej fremad for
egen kraft, da køretøjet kommer på tværs. Det bliver ramt af hjulene under den ene vinge
(?????) og føreren af køretøjet bliver fastklemt.
Citat slut

Ramperæs, måske?
 
Last edited:
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Det skulle være sket i forbindelse med bugsering! Det ser mystisk ud.......

Nu skriver TV2 news en anden version, med citat fra politiets vagtchef:
Citat
Der er tale om et fly, som skulle motortestes i hangarområdet. Flyet er på vej fremad for
egen kraft, da køretøjet kommer på tværs. Det bliver ramt af hjulene under den ene vinge
(?????) og føreren af køretøjet bliver fastklemt.
Citat slut

Ramperæs, måske?
Mit gæt...hvis flyet er på vej fremad for egen kraft, så må en eller anden have troet at han "lige" kunne nå forbi....Vi lærte i sin tid at vi skulle holde tilbage for fly, ALTID....
Hilsen Ole
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Eftersom landingshjulet er skubbet op gennem en del af vingen, vil det vel være meget svært at udbedre skaden? Sådan en skade vil altid udgøre et svagt punkt i konstruktionen og lige netop på et så kritisk sted som mellem vingen og kroppen forventes det nok at flyet skal kunne tåle ekstra meget.. så der er vel ikke så meget at gøre?

..eller hvad tænker I?
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Mit gæt...hvis flyet er på vej fremad for egen kraft, så må en eller anden have troet at han "lige" kunne nå forbi....Vi lærte i sin tid at vi skulle holde tilbage for fly, ALTID....
Hilsen Ole

Det høres veldig lite sannsynlig ut.

I verste fall kan man feilberegne og slå vingetippen bort i noe som står litt for nærme. Men at understellet skulle kollapse på grunn av dette virker veldig rart. Her må et eller annet ha havnet innunder flyet helt inne ved vingeroten. Og da er det veldig merkelig om det stod der idet man takset inn...

Her må det ha skjedd noe mer enn bare en ren påkjørsel av materiell som står parkert litt for nærme.

Tror jeg.
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon

Ser ut som det må ha vært litt fart på flyet siden skadene er såpass store?

Bør vel ha begrenset påvirkning på trafikken, siden Cimber/SAS uansett ikke har mannskap nok til og fly fleyene fremover

Foto: Extrabladet/KennethMeyer

Skulle det være morsomt det eller?
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon

Skulle det være morsomt det eller?


Hvordan klarte du tolke det slikt?

Basert på informasjon som SAS selv har gått ut med så mangler de (Cimber) mannskap. Derav kommentaren om at selv om et fly nå er ute en stund så bør det ikke påvirke trafikken. Hvis du klarte tolke det som er forsøk på og være morsomt, tja, så er det ditt problem.
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Mit gæt...hvis flyet er på vej fremad for egen kraft, så må en eller anden have troet at han "lige" kunne nå forbi....Vi lærte i sin tid at vi skulle holde tilbage for fly, ALTID....
Hilsen Ole

Jo, men her er der jo tale om et fly der bevæger sig rundt i et vedligeholdelsesområde, hvor det nok ikke er ligeså forudsigeligt for andre hvilke manøvrer flyet kunne tænkes at foretage sig . "Føreren" af flyet har jo stort set nul og nix udsyn bagud, så måske har der manglet opmærkning eller nogen der kunne holde øje med den øvrige trafik.
 
Re: SAS-plan krossade flygplatsfordon - CPH 4/2

Det er modstridende oplysninger og det er stadig uklart, hvem der kørte ind i hvem! Jeg havde håbet på flere informationer i løbet af i går, men fandt ikke noget. Der ligger en kort video på JP.dk og ekstrabladet.dk, og det eneste man kan se er, at både flyet og traktoren(den ligner en push-back, men jeg er ikke helt sikker!) ser miserable ud! Forhåbentlig vil nogle af jer poste nyt, hvis det kommer i dagens løb! Her kalder arbejdet!
 
SAS CRJ OYKFC

Er der nogen der har pejling på ,hvorledes det går med denne CRJ efter uheldet i CPH ..
Hilsen Ole
 
Re: SAS CRJ OYKFC

En liten ertikkel fra ekstra bladet i Danmark
En flymekaniker blev alvorligt kvæstet, da et SAS-fly den 5. februar løb løbsk i Københavns Lufthavn i Kastrup under en motortest og kørte flymekanikeren over.

Nu risikerer SAS en politianmeldelse og en bøde for sjusk med sikkerheden i lufthavnen.

Arbejdstilsynet har sendt sagen til juridisk vurdering med henblik på en eventuel politianmeldelse, fordi arbejdet under motor-testen ikke var planlagt og udført sikkerhedsmæssigt fuldt forsvarligt.
SAS har nu oplyst til Arbejdstilsynet, at 'manden på jorden' ikke længere må holde 'næse mod næse' foran fly under motortest.
http://ekstrabladet.dk/112/fly-loeb-loebsk-i-kastrup-sas-risikerer-nu-en-politisag/5969565
 
Re: SAS CRJ-900 i bakkekollisjon OY-KFC - CPH 4/2

Vil SAS da erstatte denne kapasiteten på eller annet vis? Akkurat nå fly jo Air Nostrum for dem, men er vel neppe en langsiktig løsning
 
Re: SAS CRJ-900 i bakkekollisjon OY-KFC - CPH 4/2

http://www.oy-reg.dk/ står denne at læse


damaged beyond repair EKCH 4.2.2016

Hilsen Ole

Ser man på SAS nyeste flåteoversikt så staar det nå at de har 11 CRJ-900 (+ de som er wetleased gjennom Cityjet), mens det står en CRJ-900 under kategorien "to be phased out", hvilket må være OY-KFC
 
Back
Top