Recent content by NAX-RAMP

  1. N

    Sitte i cockpit?

    Ja, jeg var nok noe upresis i mitt forrige innlegg. Det gjelder selvfølgelig ikke US eller UK, jeg har kun sittet i cockpit innenfor skandinavia.
  2. N

    Sitte i cockpit?

    Jeg er student med deltidsjobb som stuer, og jeg sitter som regel i cockpit hver gang jeg er ute å flyr. Har alltid med ID-kort, og jeg har aldri fått nei hverken hos SK eller DY. Så kanskje du skulle prøve å få deg en liten stilling som stuer du også :)
  3. N

    Uheldig/skremmende opplevelse på Vollen 29JUN

    Re: Uheldig/skremmende opplevelse på Vollen 29JUN Militærpolitiet har full politimyndighet ovenfor militært personell uansett hvor de befinner seg, og ovenfor sivile som befinner seg på eller i umiddelbar nærhet av militært område. Hvis noen har vært på konsert på Koengen i Bergen for...
  4. N

    Vil forby peanøtter på fly

    Re: Vil forby peanøtter på fly På "Airline" på TVnorge hadde Southwest en pax som var ekstremt allergisk mot peanøtter. I og med at flyet stod ved gate og det var en stund til de skulle starte boarding, så valgte Southwest å ta en rimelig deep clean for å fjerne peanøttrester og peanøttstøv...
  5. N

    Noen som kan sjekke NAX reg ??

    LN-NOJ i dag, og du har -800 maskin på returen også.
  6. N

    Nye ruter fra MOL (AES/KSU)?

    Da var det offisiellt, AES-LGW starter opp april 2011!
  7. N

    Nye ruter fra MOL (AES/KSU)?

    air-Baltic gjør det meget bra på AES-RIX om dagen, med opptil 3 ukentlige avganger. Kanskje du har rett i at det er begrenset marked på Europa flygninger, men når BT greier det, hvorfor skulle ikke for eks DY? Har god tro på AES-LGW selv, og tror den er bankers til S11 programmet.
  8. N

    Vulkanutbrudd på Island (hovedtråd - fly og operative forhold) 2010

    Re: Vulkanutbrudd på Island (fly og operative forhold) Skulle vært på vei til New York nå, men her sitter jeg... Uff :(
  9. N

    Søndagens DY 665

    Re: Søndagens DY 665 733, Lima.
  10. N

    DY 536

    Nr 6000. LN-NOL.
  11. N

    DY med trøbbel i Alicante

    Re: DY med trøbbel i Alicante Dag: Brannslukkingssystemet i øvre bakre hjørne i venstre hjulbrønn (737), går det til motorene? De som normalt ligger mellom 5/7 PSI..
  12. N

    DY med trøbbel i Alicante

    Re: DY med trøbbel i Alicante Hvis det var kritisk, burde ikke de gått ned på en nærmere flyplass? 45 minutter er lang tid. Kan de ha valgt Alicante igjen fordi de var 95 % sikre på at dette bare er en feilindikasjon, og at man i Alicante kanskje har bedre mannskap til å ta seg av pax o.l? Det...
  13. N

    Dekkene på A380 eksploderte under landing

    Re: Dekkene på A380 eksploderte under landing Jeg tror journalister tror at jumbojet er en fellesbetegnelse for alle widebody fly..
  14. N

    "Transit fee" / gebyr for gjennomgående reise - er det mot lagen?

    Re: "Transit fee" / gebyr for gjennomgående reise - er det mot lagen? Jeg synes det var litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener med dette, men som TOS sier så er det jo en kjent sak at separate billetter ofte er billigere en connecting flight, men at du da ikke stiller med de samme...
  15. N

    DY med sikkerhetslanding i SVG

    Hva i alle dager snakker du om? Jeg har ikke den holdningen i det hele tatt, og jeg synes du skal ta deg sammen å slutte og legge ord i munnen på meg. Da vil jeg heller si at det er du som har problemer med den ovenifra og ned holdningen som du fremviser. Det eneste jeg har sagt er at det...
Back
Top