Recent content by Makrell i tomat

  1. M

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai Norges BNP er kun større pga av olje og gass som vil reduseres dramatisk de neste årene, særlig etter 2030. Det er kun 5 år fra nå. Den norske fastlandsøkonomien er betydelig lavere enn i Danmark, på linje med Finland, og vi har langt lavere lønninger en...
  2. M

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai Er det å foretrekke, eller er det mangel på reelle valg? Hvorfor er det å foretrekke å fly til København av alle plasser? Hvorfor er det smidigere og mer behagelig? Personlig synes jeg ikke København er spesielt smidig eller behagelig. Nå har de vel mer...
  3. M

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai SAS har aldri vært prisredempende i Norge, eller for økt konkurranse. Snarere tvert imot. SAS har konsekvent motarbeidet alle forsøk på å styrke konkurranse i Norge eller OSL som HUB. De vil gjerne ha monopol slik at de kan melke norske flypassasjerer og...
  4. M

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai Det er ikke det det handler om. Danmark, Sverige og Norge er i det samme markedet og konkurrerer om bedriftsetableringer, hovedkontorer, forskning, turisme, konferanser osv osv. Det handler om Norges økonomi og arbeidsplasser. Hver gang norske passasjerer bruker...
  5. M

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai Håper SAS forsvinner fra Norge. Hvorfor skal norske flypassasjerer finansiere en HUB i Danmark? Dette er bare tull.
  6. M

    Hainan starter Beijing-Oslo

    Hvorfor det? Avinor har vel ikke noe ansvar overfor SAS. Skulle Avinor la være å jobbe for nye ruter?
  7. M

    Nordiske trafikktall juni 2020

    Lurer på hva oddsen ville vært i fjor på et veddemål om at OSL i juni 2020 ville ha flere passasjerer enn CPH,ARN og HEL til sammen?
  8. M

    Nordiske trafikktall januar 2019

    Når Norge får en egen luftfartsavtale med Russland.
  9. M

    Staten selger seg ned i SAS

    På routesonline står CPH oppført med 4 millioner i catchment population, vs 3.8 millioner for ARN. Dette oppveier ARN glatt med et sterkere og mer internasjonalt næringsliv og en langt større innvandrerbefolkning. Når den internasjonale trafikken likevel var nesten 40% høyere i CPH i juli...
  10. M

    Staten selger seg ned i SAS

    Er du ironisk? SAS-feeden fra Norge og Sverige er vel selve ryggraden og fundamentet for at CPH kan ha en ledende posisjon som hub. Uten denne lottogevinsten ville den internasjonale trafikken på CPH vært mer som på ARN, eller litt lavere, hvis man tar utgangspunkt i lokal kjøpekraft, næringsliv...
  11. M

    Staten selger seg ned i SAS

    Det er ikke negativt i hvert fall. Nå vil jo Norge være uten et selskap med rettigheter.
  12. M

    Eksportnæringen er misfornøyd med direktekapasitet til Kina

    Re: Eksportnæringen er misfornøyd med direktekapasitet til Kina Det er et ganske oppsiktsvekkende rykte du kommer med. Om dette stemmer burde mediene ha kastet seg over saken for lenge siden, men de er vel opptatt med SMS’en til Navarsete..
  13. M

    Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL?

    Re: Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL? Da er vel ikke jeg nordmann da, jeg har mye imot å fly via CPH.. Det hele bunner vel ut i tilbudet som finnes. Med mindre dansker har spesielle antipatier mot nordmenn ser jeg ingen grunn til at de kan gjøre transfer i OSL like gjerne som andre...
  14. M

    Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL?

    Re: Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL? Feil, turister vet knapt forskjell på Danmark og Norge, enda mindre hvordan transfer fungerer. De skal se fjord og fjell og flyr dit hvor de blir sendt, thats it. Dessuten er jo transfer i Oslo under utvikling.
  15. M

    Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL?

    Re: Singapore Airlines ett skritt nærmere OSL? Hvis du ser isolert på det danske og norske markedet til Singapore så er de i dag omtrent jevnbyrdige, det uten direktelinjer til Norge. Direktelinjer generer mer trafikk, så mest sannsynlig er det mer potensiale i det norske markedet. I tillegg...
Back
Top