Staten selger seg ned i SAS

^^

Du har rett i at feed-trafikken betyr mye, men samtidig så er nok også det naturlige catchment area-et til CPH det største i Norden. Avstandene er mindre i Danmark og det er jo også sør-Sverige.
 
^^

Du har rett i at feed-trafikken betyr mye, men samtidig så er nok også det naturlige catchment area-et til CPH det største i Norden. Avstandene er mindre i Danmark og det er jo også sør-Sverige.

På routesonline står CPH oppført med 4 millioner i catchment population, vs 3.8 millioner for ARN. Dette oppveier ARN glatt med et sterkere og mer internasjonalt næringsliv og en langt større innvandrerbefolkning. Når den internasjonale trafikken likevel var nesten 40% høyere i CPH i juli sammenlignet med ARN, så skjønnner alle at det er helt andre mekanismer som gjelder enn lokale forutsetninger.
 
Det er korrekt. Den danskes stats ønske er at sikre maksimal tilgængelighed til Danmark. Hvis en anden ejer af SAS kan garantere at der fortsat vil være et long haul hub i CPH, så er jeg ret overbevist om at den danske regering er med på at sælge. Og nej jeg ser heller ikke for mig at den danske stat skulle købe flere aktier i SAS (med mindre dette sker ved en ny udstedelse).

Löften, avsikter osv men några garantier har jag svårt att tro att någon presumtiv köpare är villig att ge danska staten.
 
På routesonline står CPH oppført med 4 millioner i catchment population, vs 3.8 millioner for ARN. Dette oppveier ARN glatt med et sterkere og mer internasjonalt næringsliv og en langt større innvandrerbefolkning. Når den internasjonale trafikken likevel var nesten 40% høyere i CPH i juli sammenlignet med ARN, så skjønnner alle at det er helt andre mekanismer som gjelder enn lokale forutsetninger.
Vedr. longhaul fra CPh så har det tidligere værte oppe at det er mye trafikk til/fra Nord-Tyskland også (selv om vi nå beveger oss litt langt unna SAS og den norske stat...)
 
Back
Top