• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Staten selger seg ned i SAS

^^

Du har rett i at feed-trafikken betyr mye, men samtidig så er nok også det naturlige catchment area-et til CPH det største i Norden. Avstandene er mindre i Danmark og det er jo også sør-Sverige.
 
^^

Du har rett i at feed-trafikken betyr mye, men samtidig så er nok også det naturlige catchment area-et til CPH det største i Norden. Avstandene er mindre i Danmark og det er jo også sør-Sverige.

På routesonline står CPH oppført med 4 millioner i catchment population, vs 3.8 millioner for ARN. Dette oppveier ARN glatt med et sterkere og mer internasjonalt næringsliv og en langt større innvandrerbefolkning. Når den internasjonale trafikken likevel var nesten 40% høyere i CPH i juli sammenlignet med ARN, så skjønnner alle at det er helt andre mekanismer som gjelder enn lokale forutsetninger.
 
Det er korrekt. Den danskes stats ønske er at sikre maksimal tilgængelighed til Danmark. Hvis en anden ejer af SAS kan garantere at der fortsat vil være et long haul hub i CPH, så er jeg ret overbevist om at den danske regering er med på at sælge. Og nej jeg ser heller ikke for mig at den danske stat skulle købe flere aktier i SAS (med mindre dette sker ved en ny udstedelse).

Löften, avsikter osv men några garantier har jag svårt att tro att någon presumtiv köpare är villig att ge danska staten.
 
På routesonline står CPH oppført med 4 millioner i catchment population, vs 3.8 millioner for ARN. Dette oppveier ARN glatt med et sterkere og mer internasjonalt næringsliv og en langt større innvandrerbefolkning. Når den internasjonale trafikken likevel var nesten 40% høyere i CPH i juli sammenlignet med ARN, så skjønnner alle at det er helt andre mekanismer som gjelder enn lokale forutsetninger.
Vedr. longhaul fra CPh så har det tidligere værte oppe at det er mye trafikk til/fra Nord-Tyskland også (selv om vi nå beveger oss litt langt unna SAS og den norske stat...)
 
Back
Top