Recent content by Lamox

  1. Lamox

    SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

    Re: SAS utvider IC-flåten med en A340 Siste info vi har fått for en uke siden er at den ankommer CPH 11.okt, og skal i trafikk 27.okt.
  2. Lamox

    Bonusforbud i strid med EØS avtalen

    Re: Bonusforbud i strid med EØS avtalen Er det virkelig mulig....? Jeg prøver i det minste ikke å late som om jeg er objektiv......
  3. Lamox

    Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

    Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787 Hva som er rimelig eller ikke har jeg ikke noen sterk formening om, men de to leasing forholdene er jo såpass forskjellige at det ikke ville forundre meg om det er forskjellige regler som regulerer de to. Nå har SAS leid inn Cimber i årevis innenfor...
  4. Lamox

    Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

    Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787 Den store forskjellen er at ved wetlease så er det UTLEIERS AOC det opereres under, mens det ved drylease er INNLEIERS AOC, med egne besetninger, teknisk ansvar etc etc etc. Så det ER jo en stor forskjell uten at jeg skal si hva som er rett og galt...
  5. Lamox

    Wideroe skal selges

    Ja. Denne hadde jeg egentlig ikke tenkt å svare på engang, men jeg hadde vel heller ikke trodd at den ville bli stående etter en måneds stillhet! Så hva i all verden er det som er "Dooh" i det jeg skriver TCAS...???
  6. Lamox

    Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

    Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787 Jeg trodde vel egentlig at 6 mnd begrensningen kun gjaldt dry lease og ikke wet lease, som så vidt jeg vet er uten begrensning. Alle "virtual airlines" gjør jo dette på fast basis i årevis. Ang det andre du nevner så er det vel verre: tror det er...
  7. Lamox

    Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

    Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787 Men det betyr kanskje at Kjos må tone ned aggressiviteten i den delen av markedsføringen sin? SAS pensjonerte B767 for 10-12 år siden.....
  8. Lamox

    Ukrainian Airlines dropper CPH, SAS ser muligheter

    De har vel den kapasiteten de vil ha - eks sette inn en CR9 på Kiev, og så leie inn mer ATR e.l. på HAM og HAJ. Hvis de tror ruten vil være lønnsom så finner de nok en løsning...
  9. Lamox

    Noe jeg så på flightradar24.com

    Re: Noe jeg så på flightradar24.com Det er vel bare en turn i holding for å vente på tur. Snøvær på Gardermoen...?
  10. Lamox

    Ros til SAS-ansatt

    Nå syns jeg bare du skal kutte ut - dette blir for spydig og dumt...!
  11. Lamox

    SAS-maskin med feil på flap

    Re: SAS-maskin med feil på flap Det er nok avhengig av både flyselskap og hva som var årsaken. Kapteinen på Emirates tailstrike flyktet vel fra landet i redsel for fengsel. I mer siviliserte land er det vel mer snakk om en personalsamtale, ekstra trening i simulator, og evt en advarsel eller...
  12. Lamox

    SAS-maskin med feil på flap

    Re: SAS maskin med feil på flap Hva som skjedde her, og hvorfor de valgte å lande i SVG vet jeg ingenting om, men generelt: For en Airbus 340 (som jeg har bøkene for) så medfører landing uten flaps at en må ha en hastighet ved landing som er ca 50 kt høyere enn normalt, og at en bruker ca 800...
  13. Lamox

    SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

    Re: SAS utvider IC-flåten med en A340 Tre feil i EN setning var ikke nok...? Flygtorget virker mindre og mindre troverdig for hvert oppslag de har!
  14. Lamox

    SAS setter inn Braathens Regional på TRD-ARN og øker i slutten av Juni

    Re: SAS setter inn Braathens Regional på TRD-ARN og øker i slutten av Juni Det er en SAS rute, og ingen forskjell om det er innleid eller SAS eget materiell.
  15. Lamox

    Wideroe skal selges

    WF vilkår da...? Det hadde nok alle flygende i SAS jublet over; Hadde fått tilbake vår 15% lønnsnedgang (og litt til), og gått over til 7/7 etter avgitte fridager! Men spørs om det er helt i tråd med NG strategien til ledelsen om alle innrømmelser forduftet over natten...?
Back
Top