Noe uklart hva du mener med spørsmålet, men jeg kan forsøke å forklare :-)
Under landing med en turbo-fan (altså en jetmotor) vil man ha mye motstand i hjul og flaps som henger nede. Dette gjør at man må kompensere med høyere turtall på motoren for å opprettholde samme innflygingsvinkel eller...
Re: Pilot utdanning
Ta realfag på VGS (Matte og fysikk), søk deretter Universitetet i Tromsø, hvor man får en kostnadsfri trafikkflygerutdanning med tilhørende bachelorgrad (høyere udanning) :-)
Lykke til!
www.uit.no/luftfartsfag
Re: Turbulens - forskjeller på hvor i flyet man sitter.
Teknisk sett vil jeg tro du vil oppleve minst bevegelse i området hvor flyets tyngdepunkt og løftsenter befinner seg, da alle flyets bevegelser skjer rundt disse punktene. Tenk deg at du balanserer en skje på fingeren og lager turbulens...
Re: Hva er disse i cockpiten på 737-8JP ?
God observasjon :-)
Det er flyets trimhjul, som beveger seg når trimroret beveger seg. Enkelt sagt skjer dette enten når en av flygerne bruker en knapp på stikka eller av autopiloten. Grunnen til at de lager så mye lyd og beveger seg er at flygerne...
Hadde det ikke vært bedre å hatt en knallhard markedsføring på at Norwegian fører med seg skandinavisk kvalitet og kultur? (Og nei.. ikke nødvendigvis norsk lønn). Se hvordan IKEA har klart en global ekspansjon. På samme måte som sandkasseselskapene har et tydelig preg av sin egen kultur. Med...
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787
Det er ikke slik det funker... holder man konstant mach og får medvind er fremdeles mach den samme, men groundspeed øker. Mach beregnes ut i fra flyets fart gjennom luften. Flyene holder den mach-hastighet som er utregnet av FMS (som igjen er på...
Re: Retro - innflyvning på Fornebu
MOW - av nysgjerrighet - har du anelse hvorfor den var november-registrert og hvordan det funket med crew-lisenser osv? :-)
Re: Evakuering over vingene på B737
Som det fremkommer på bilde er ikke de bakerste dørene ("Exit 3") tilgjengelig for evakuering. Det er vel sansynligvis regnet ut at disse er under vann eller ikke bør åpnes. Dermed må man fremover over vingen for å komme til nærmeste sklie, som også fungerer...
Hehe.. Første juledag kanskje? :)
Aerodynamisk sett er det jo akkurat det samme som skjer, så kryssede kontroller er det uansett (som var utgangspunktet for svaret mitt). De forskjellige utrykkene er jo relatert til bruken av de kryssede kontrollene...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.