Recent content by Flyer

  1. F

    NAS sliter med finansiering?

    Ser ikke helt sammenhengen her?? Norwegian (eller andre selskaper) kan ikke "søke om finansiering gjennom de finansstimuleringspakker staten gikk inn i bankene med". Dette er jo vanlig funding av banken, og endrer ikke bankens vurdering av om det er fornuftig å låne penger til selskap A eller B...
  2. F

    Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian

    Hehe, jeg har faktisk noen DY-flights også! DY har en toppsjef som har bygget opp hele omdømmet til selskapet på å være en blid bamse som ikke lar seg hisse opp. Derfor blir det et image-brudd når man plutselig blir sinna og indignert. Dette er subjektivt, altså, men de kunne sagt noe i...
  3. F

    Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian

    Jeg synes fortsatt DY er i overkant indignerte og gneldrete i denne saken. De av alle burde kunne tatt dette med litt humør og bygget god PR på saken i stedet for å komme trekkende med pekefinger og forretningsmoral-preken... Sitater som "Dette er ikke noe et flyselskap med respekt for seg selv...
  4. F

    Norwegian i Aftenposten

    Ok, i så fall my bad. Det sto 85% i artikkelen i Aftenposten - det var kanskje bare OSL?
  5. F

    Norwegian i Aftenposten

    Det er ikke sikkert SAS "gjør noe feil" selv om Binter Canarias og KLM Cityhopper er foran dem på lista, de er fortsatt soleklart best blant sammenliknbare flyselskaper i Europa. Vi på forumet er nok mer opptatt av plasseringen enn passasjerene (som er mest opptatt av å komme frem når de er...
  6. F

    Norwegian i Aftenposten

    SAS bestemte seg for noen år siden (etter flere vintre med dårlig punktlighet og regularitet) å investere i de nødvendige reservene for å få Europas beste punktlighet. Å ha håndterbare slinger og to reservefly kan man altså se på som en utgift (som du gjør) eller en investering i kvalitet og...
  7. F

    Norwegian i Aftenposten

    Jeg tror ikke 30 min har mye å si for fritidsreisende (som reiser langt). Men det er et alvorlig problem for DY som forsøker å slå seg opp i forretningsmarkedet at de ligger så langt unna konkurrentens kvalitet. Hvis du flyr 2-3 ganger i uka, og opplever ofte å bli forsinket finner du en annen...
  8. F

    VG: Europa var uforberedt - nå rammes Gardermoen

    Re: VG: Europa var uforberedt - nå rammes Gardermoen Helt enig, her mener jeg det hadde vært fair å være ærlig. Når man gang på gang er den eneste aktøren på OSL som "rammes av" glatte rullebaner, slotproblematikk, trafikkreguleringer etc. virker det litt søkt å skylde på faktorer utenfor seg...
  9. F

    SAS taper flest reisende av alle selskap i Europa!

    Det er et godt spørsmål, for da hadde sannsynligvis ikke FlyNordic og Sterling sluppet Norwegian til i Sverige og Danmark. Norwegian har i stor grad økt kapasiteten fordi konkurrenter har slitt big time og trukket ned sin egen kapasitet (eller lagt helt ned) i Norden + at SAS har trukket ned 17%...
  10. F

    SAS taper flest reisende av alle selskap i Europa!

    Det er jo ikke riktig: Det reiste 18,4 millioner flypassasjerer over Avinors lufthavner i første halvår hvilket er en reduksjon på 7,0 prosent fra første halvår 2008. Antall flybevegelser er redusert med 6,2 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Trafikknedgangen er størst ved OSL...
  11. F

    Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika

    Re: norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika DY kjører ut denne svært luftige nyheten akkurat når Feel skal ut og hente 240 millioner i markedet. Ikke helt tilfeldig. Som flere har sagt sa jo Kjos for kun få dager siden at det var andre måter å brenne opp pengene sine på enn å starte...
  12. F

    Vrang passasjer

    Og her er enda en som ikke rakk bussen...! Politiker stoppet av Norwegian Byråd for samferdsel, miljø og næring i Oslo, Jøran Kallmyr, føler han har blitt dårlig behandlet hos Norwegian. - Jeg opplevde Norwegian som forferdelig lite smidig. Det var ikke mye folk på flyplassen og jeg var...
  13. F

    Sammanbrott SAS-CAU igen....

    Good point. Dette er i beste fall halve historien, og troverdigheten fra den kanten er vel diskutabel. Tradisjonelt har slike "løfter" hatt forutsetninger som er helt umulig å gå med på, og som dermed gjør at de er lite verdt i praksis.
  14. F

    Nytt norsk flyselskap: Feel Air

    Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air Veldig spennende, og ingen tvil om at folka bak kan drive flyselskap. Jeg håper de får det til, men nedsidene er store: - Flyene er ALT for store. Sorry guys, Norge er et knøttemarked. COs 757 er perfekt og flyr med god lønnsomhet og fornuftig...
  15. F

    Intervju med Kjos i Teknisk Ukeblad

    Kjipt av Kjos at han ikke kan være litt mere large i slike intervjuer. Han vet godt at SAS har 25 min turnaround på OSL, og at konkurrenten har vært mer punktlige i nesten tre år. Forøvrig et veldig merkelig intervju hvor SAS er nevnt nesten like mye som hans eget selskap :)
Back
Top