Hvis DY betaler for en minimumsbemanning, og denne ikke er tilstrekkelig når avising etc. kommer inn i tillegg, så er får de som fortjent.
Of which probably is the key point, i mine øyne...
Hvis DY betaler for en minimumsbemanning, og denne ikke er tilstrekkelig når avising etc. kommer inn i tillegg, så er får de som fortjent.
Of which probably is the key point, i mine øyne...
Det er nok mer oppblåst her ja. Det er også her pressen har registrert problematikken for så å lage en sak på det.
Som sagt er det her inne at dette er blitt en sensasjon.
Hadde også klaget (høyt) om 30 minutters forsinkelse hadde gitt ytterligere 2-3 timers forsinkelse...
Når SAS nå vinner en del store kontrakter tilbake fra DY (sist 70 kommuner) så tror jeg basekvalitet veier en del i tillegg til fornuftig prising.
HVor mange klager om de f.eks. er 30 minutter for sen? .
-300 maskinene er ikke så gammle hvis man tenker på alle de andre gammle flyene som fortsatt er i lufta!
Det er nok mer oppblåst her ja. Det er også her pressen har registrert problematikken for så å lage en sak på det.
Som sagt er det her inne at dette er blitt en sensasjon. Norwegian leverer langt over tidligere år, for året som helhet. Desember er en katastrofe, men blir neppe føringen for resten av det nye året selv om noen gjerne skulle sett det.
SAS trenger oppturer og ikke minst de som følger selskapet tett her på forumet. Det har ikke vært mange av disse de siste årene. Diskusjoner og referering til media har vært preget av flere år med minus fortegn ved SAS og som i de fleste tilfeller er snudd til fordel for Norwegian.
Da kan man knapt klandre at engasjementet er stort for enkelte når da norwegian "endelig" tryner. Derimot kan jeg ikke annet enn å smile når jeg leser hvordan mange her tror akkurat dette er vendepunktet til SAS og at Norwegian nå vil få en massiv kundeflukt.
SAS har hatt alle muligheter til virkelig å poengtere sin punktlighet i markedet. Ingen ting er gjort og SAS sitter på gjerdet som vanlig.
Nå setter Norwegian inn støtet for å heve punktligheten og jeg er sikker på at de vil lykkes med det!
Tommy 777 har mange gode poeng her. Dør-til-dør-kosten er veldig interessant for selskaper med forretningsreisende. Ett lite eksempel: Konsulent som har en timepris på 1500 kroner sitter fast to timer på en reise = 3000 kroner tapt. Har man da spart 500 kroner på billetten er nettoen -2500. I tillegg kommer lønnskostnaden og evetuelle dietter. Dette ser innkjøpere og controllere svært nøye på.
Min neste forretningsreise går med et selskap der prisen er ganske nøyaktig dobbelt så høy som billigste, men jeg kommer fram 8 timer tidligere og får en natt i seng før jeg skal jobbe i stedet for to flybytter og rett på jobb. Dessuten skal jeg yte når jeg kommer fram, ikke sitte og sove.
En annen sak er at redaksjonell omtale er mye mer verd enn reklame. Det må også tre gode omtaler til for å kvele én dårlig - noe SAS har fått merke i monn. Norwegian var fokuset i artikkelen, men budskapet i grafen var at SAS var best. Dessuten håndterte SAS' mann saken uhyre elegant med å nevne reservefly og innsatsvilje hos de ansatte.
Tommy 777 har mange gode poeng her. Dør-til-dør-kosten er veldig interessant for selskaper med forretningsreisende.
Jeg er ikke i tvil om at det for mange reisende er av betydning å komme frem til riktig tid, og at mange negative omtaler ikke er gunstig for et selskap. Jeg bare lurer på om det er så mange som oppfatter det som veldig kritisk om man f.eks. blir 30 minutter forsinket på en reise, men det er godt mulig at jeg er for opphengt i offentlig sektor hvor alternativkostnaden av tid ikke verdsettes særlig høyt.... Nå husker jeg ikke detaljene i punktlighetsstatistikken, men synes å ha registrert at SK kanskje er 4-5prosentpoeng bedre enn DY innenfor 30 minutters margin, noe som jo på ingen måte er neglisjerbart, men heller ikke skremmende stor forskjell.
Når man begynner å snakke om flere timers forsinkelse så er saken en helt annen, og det er kanskje ille nok om 3-4% av avkomstene til DY innebærer flere timers forsinkelse.
Tror poenget her er at mange leser kun overskriften og skummer igjennom og misser det poenget. Ikke veldig mange har samme interessenivået som det vi har.
Tror poenget her er at mange leser kun overskriften og skummer igjennom og misser det poenget. Ikke veldig mange har samme interessenivået som det vi har.
JJeg bare lurer på om det er så mange som oppfatter det som veldig kritisk om man f.eks. blir 30 minutter forsinket på en reise, men det er godt mulig at jeg er for opphengt i offentlig sektor hvor alternativkostnaden av tid ikke verdsettes særlig høyt....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.