Uansett selskaps interne rutiner og opplæring så regner jeg med at de kravene som myndighetene setter til opplæring, kursing og sikkerhet er godt nok til at jeg skal kunne fly trygt i hele verden, akkurat som med alle andre offentlige transportmidler som finnes.
Så er det jo selvfølgelig...
Nå er det jo slik at det bor stort sett normale mennesker i Iran med et normalt forhold til Islam og Koranen. På mine turer til Iran har jeg problemer med å ha sett noen i burka i det hele tatt. De går i vestlige klær, hijaben dekker bare halve hodet og en del går også uten hijab i det hele...
Ettersom jeg har barn selv så vet jeg at barn trenger å løpe fra seg etter en 6-timers flytur. "Uten oppsyn" er jo noe annet, dvs. det er forskjell på barn som løper sikk-sakk mellom personer uten å gjøre skade vs. barn som hopper bukk over bagasjen på båndet.
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.
Den siste videoen må det jo ha vært utrolig å se fra bakken når A-350 kommer i lav formasjon over deg. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde Boeing- eller Airbus-fabrikken i nærheten.
Jeg satt på et SAS-fly ut i Europa for noen dager siden og overhørte noen flyvertinner som snakket med hverandre om langdistanseruter, økonomi osv.
Da overhørte jeg at Sør-Korea ble nevnt, og at de syntes det var et overraskende rutevalg. Nå kan det hende at jeg hørte feil og at de hadde byttet...
Re: Fly punktert ved take off på OSL - alle nødetater rykket ut
Av de tre store avisene synes jeg Aftenposten har den beste overskriften. "Fly venter på å nødlande på Gardermoen". Synes ikke noe om slik krisemaksimering som VG har. Drama osv. Til og med DB har en seriøs og fin overskrift.
Kallesignal på italienske brannfly
I forbindelse med skogbrannen og de italienske vannbombeflyene lurte jeg på hva de bruker som kallesignal er det IAM og Italian Airforce eller noe annet?
Du mente kanskje denne, og ikke farlige forfalskninger? Med mindre det er falske flydeler?
http://tv.nrk.no/program/MDFP13006013/sas-et-skandinavisk-eventyr
Denne syntes jeg så spennende ut:
http://tv.nrk.no/program/KOID22001614/luftens-lavpris-baroner
Re: Mistet bagasje nå igjen - denne gang BGO-OSL
De fleste reiseselskaper opererer med en viss tid før man får utbetalt reiseforsikringspengene (verdien av gjenstandene i kofferten, ikke nødpengene). Et selskap har hvertfall et tidsfrist på 21 dager før de utbetaler penger for tapt bagasje...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.