View Full Version : Om sas.no og alle de rare feilene
robertaas
17-01-2019, 01:01
Lenge har det ikke vært mulig å få listet opp bookingene man har på SAS.no. Trykker man på "Mine bestillinger" står den lenge og surrer og så har det kommet opp en feilmelding. Nå ser det ut til at de har "fikset" det, de gir istedenfor beskjed om å logge inn for å få det opp... mens man er logget inn.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=46275&stc=1&d=1547683115
Funker helt fint på min ipad m/chrome.
robertaas
17-01-2019, 01:20
Har prøvd med 4 forskjellige nettlesere med akkurat samme feil. Mulig at jeg har flere bookinger enn deg...
robertaas
17-01-2019, 01:21
Og for skjema for å varsle om feil på nettetedet så fungerer ikke feltet for vedlegg...
Jeg sendes til sas.dk, men vedleggsfeltet fungerer utmerket.
Og sånn ca annenhver gang jeg går inn på "min side" nå....
Og sånn ca annenhver gang jeg går inn på "min side" nå....
Samme her.
Jepp, samme her. I går forsøkte jeg å ringe SAS tre ganger for å forklare feilen og få hjelp til å rette den opp.
Første forsøk:
Patrik: Nej, en sådan fejl har vi inte!
Jeg: Jo, jeg får opp bare en masse rot på skjermen.
Patrik: Hvilken nettlesare bruker du?
Jeg: Chrome
Patrik: Da er det inte noe problem.
Jeg: Kan du likevel melde feilen videre?
Patrik: Ja, men det er unødvendig, for vi har ingen slik feil.
Andre forsøk:
Dansk jente: Uff, da. Jeg skal forsøke å hjelpe deg.
Jeg: Hurra!
Og så går praten lett og ledig en halvtimes tid, med mange e-postutvekslinger og hyppig bruk av ordet "snabelkrøll" (tror jeg det var), som er et mye morsommere ord enn alfa-krøll. Etter skifte av passord to ganger ordner det seg endelig.
Men ved neste innlogging er problemet tilbake.
Tredje forsøk:
Robin: Nej, en slik fejl har vi inte.
Jeg: Godt å vite - ha en fin-fin dag
Ja, på mobilsidene i dag fikk jeg et sånt utdatert overlay, som bl.a. kunne informere om Erobonus-fordeler ved flyginger med Estonian Air... Jeg måtte logge inn og ut flere ganger for å bli kvitt det.
robertaas
03-02-2019, 15:50
Det ser ut som om SAS har mye rot på mapping av nummer for codeshare.
Booket en flight SK6841 fra LAX 08:00 som flys av United og får senere varsel om at flighten er endret til 07:15. På SAS.no får jeg ikke opp flightnummer hos United, men i mailen om endringen står det at det er flight SK6841/UA1640 07:15. Det virker som en normal hendelse til jeg begynner å sjekke.
Support runde 1)
På sas.no selger de når jeg sjekker fortsatt SK6841 med avgang 08:00(ingen avganger 07:15 tilgjengelig) og på united.com selger de UA247 07:15 og UA1640 08:00. Når jeg sjekker min booking hos united står det at jeg er på UA247 07:15. Får personen på support til å endre avgangtid til 08:00... som jo er det SAS fortsatt selger.
Support runde 2)
Min avgang har blitt endret til 07:15 igjen, men nå selger SAS SK6841 07:15 og SK6867 08:00. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867. Mye forvirring og sjekk med support for support da SK6841 og SK6867 mapper til samme flight hos United ifølge hva de får opp på skjermene sine. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867 selv om det ser likt ut for dem. Sjekker senere hos United og ser jeg er flyttet til UA1640 08:00 der.
Flytype som ble vist av SAS var ikke den samme som den United viste for noen av flightene så det er mye som feiler her.
Moral: Ved booking av codeshare hos SAS så sjekk alltid med de som faktisk flyr om man ikke ønsker overraskelse ved innsjekking.
Har hatt flere runder med denne og fikk selvsagt heller ikke sjekket inn online.
Kom tidlig på flyplassen i Los Angeles og de nektet meg også å sjekke inn der og sa jeg måtte ringe SAS. SAS support insisterte de at alt var OK på deres side. Etter et par runder godtok de likevel å "gjøre noe" og med SAS support live på telefonen fikk jeg endelig sjekket inn.
Nå vises bookingen hos SAS som "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS Sales & Service for hjelp."
Og listingen av alle mine bookinger hos SAS fungerer fortsatt ikke på sas.no etter en måned og flere runder med support hvor jeg til og med har måtte gi dem passordet mitt.
robertaas
07-03-2019, 12:55
SAS har begynt å insistere på at jeg er kvinne. Da jeg sjekket info til en tur til USA lå det inne at jeg var kvinne. Jeg var usikker på om jeg hadde klikket feil og korrigerte det. Ved innsjekking hadde SAS igjen endret det til at jeg var kvinne.
SAS har begynt å insistere på at jeg er kvinne. Da jeg sjekket info til en tur til USA lå det inne at jeg var kvinne. Jeg var usikker på om jeg hadde klikket feil og korrigerte det. Ved innsjekking hadde SAS igjen endret det til at jeg var kvinne.
Da bør du sjekke
Sent from my iPhone using Tapatalk
robertaas
07-03-2019, 13:05
Og de sender fortsatt melding om og har link til innsjekking til USA; men om man går gjennom prosessen så får man beskjed om at online innsjekking til USA ikke er mulig. Og så kommer man tilbake til siden hvor det er link for innsjekking til USA.
De får i hvert fall en god score på raske nettsider.
De får i hvert fall en god score på raske nettsider.
Feilmeldingene leveres raskt :lol:
Vet ikke om det eg opplever er en feil eller policy.
Case: Ser på en t/r BGO MAD i slutten av april. Får opp en drøss med valg og muligheter begge veier. Ser at returen ikke har noe aktuelle valg så forandrer søket til En-vei, BGO MAD.
Da er det plutselig ingen tilgjengelige ruter/valg på utreisen.
Hvor forsvant de valgene på utreisen når det var t/r søk?
de samme flyene skal vel fly uavhengig om jeg booker en-vei eller t/r (?) :drink
Hadde samme opplevelse på bonus-booking til USA i februar. Plass-situasjonen var forskjellig på samme avganger avhengig av om jeg valgte en vei eller tur/retur. Pluss endel andre problemer knyttet til endring. Jeg klarte å få flere ting til å virke på sas.se enn på sas.no .
Brukervennlighet, nei det er jo fraværende:
Ved etterregistrering får jeg meldingen
OPE will process the request later
Og info forblir på skjermen. Lite intuitiv beskjed og oppførsel :headbang
jcnorway
21-04-2019, 17:22
Noen som klarer å logge seg på EB-kontoen sin for øyeblikket? Virker som det er hikke i systemet (igjen).
Noen som klarer å logge seg på EB-kontoen sin for øyeblikket? Virker som det er hikke i systemet (igjen).
Fikk det til på tredje forsøk tidligere i dag...alt var veeeeeeeeldig treeeeeeeegt
robertaas
08-05-2019, 23:00
Da jeg var innom for å foreta den rutinemessige flyttingen tilbake til de setene jeg opprinnelig reserverte så satte SAS seg helt på bakbeina idag. Alle vindusseter på "riktig" side som jeg prøvde meg på feilet og ble vist som opptatte etter at jeg prøvde dem. Jeg tok den første screendumpen etter at jeg allerede hadde prøve et par seter. På den andre bildet er samtlige vindusseter på "riktig" side opptatte etter at jeg prøvde reservere dem.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=46937&stc=1&d=1557348986
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=46938&stc=1&d=1557348986
Det ser ut som om SAS virkelig har bestemt seg for at jeg skal degraderes til nødutgang, og det på "feil" side av flyet, for denne flighten.
Hva mener du med riktig og feil side?
robertaas
11-05-2019, 01:19
Hva mener du med riktig og feil side?
For vindussete er den siden med mest sol for akkurat den flighten "feil side".
Ah, skjønner! Jepp, enig i at det på enkelte tidspunkt og ruter er greit å tenke over plassering mtp sol-/lysforhold.
Artig å legge inn passinfo til alle fire, for så å få den der. Funka som bare det etterpå, da jeg gjentok prosessen på EDBen.. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190512/3f4e3a47a51de3865cf6a443edbd9e10.jpg
Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Tre ganger har jeg fått mail fra SAS om at poeng forfaller nå snart, i 2019, mens app og web sider noe helt annet. Sist i dag kom det en slik mail, og det er lenge siden jeg brukte opp de som løper ut i år. Og SAS lurer kanskje på hvorfor callsenteret innimellom har en del å gjøre :headbang
SudCaravelle
25-06-2019, 11:14
Noen andre som sliter med å booke på SAS.no nå? Jeg har prøvd flere browsere (tror jeg det heter).
robertaas
14-08-2019, 18:38
"Stort utvalg av reiser i SAS Plus til USA og Asia." annonserer SAS med og linker til
https://www.sas.no/tilbud/sas-plus/
Med "Reis ekstra komfortabelt i SAS Plus til USA og Asia.", men lavpriskalenderen der viser priser i Go.
United1K
09-09-2019, 20:11
Er det bare meg som får denne feilen:
Jeg har Mastercard Premium og er EBD.
Vil bestille billett fra SVG-OSL.
Får beskjed at det koster bare 6000 poeng når jeg velger PLUS.
Kommer til "reisende"...fortsatt 6000 poeng.
Kommer til velg sete.....hopper nå opp til 12000 poeng.
Blir nå værende på 12000 helt fram til betaling.
Noen andre som opplever det samme?
Trent600
09-09-2019, 20:47
Noen andre som opplever det samme?
Har til tider sett rar oppførsel når jeg skulle bestille en mix av Business og Plus, rabatt ble ikke trukket fra, men ble trukket riktig fra konto. På InsideFlyer er det andre som også rapporterer om at det vises feil på sidene til SAS men at man blir trukket for korrekt sum.
United1K
10-09-2019, 08:44
På InsideFlyer er det andre som også rapporterer om at det vises feil på sidene til SAS men at man blir trukket for korrekt sum.
Du hadde rett ja. Jeg tok bare en sjanse og bestilte med trekk på 12000 poeng på hvert eneste steg i bestillingen. Selv på kvitteringen på e-posten som kom så står det 12000, men på kontoen i seg selv ble det kun trukket 6000.
Veldig merkelig og en feil jeg skal rapportere til SAS.
SAS_flyer
13-09-2019, 14:44
Du hadde rett ja. Jeg tok bare en sjanse og bestilte med trekk på 12000 poeng på hvert eneste steg i bestillingen. Selv på kvitteringen på e-posten som kom så står det 12000, men på kontoen i seg selv ble det kun trukket 6000.
Veldig merkelig og en feil jeg skal rapportere til SAS.De vet om feilen når jeg ringte agent før jeg bestilte i går. [emoji26]
Sent fra min SM-A705FN via Tapatalk
Twin Otter
26-10-2019, 14:48
Beklager hvis dette er tatt opp tidligere.
Vurderer oppgradering på en kommende IC-flight. På plusgrade siden står det at man kan velge å oppgradere med cash eller poeng. Men hvis jeg ønsker å bruke poeng må jeg logge på med EB-konto. Det jeg ikke helt skjønner er jo at jeg allerede er booket inn på min side med min konto. Men den nye innloggingen på plusgrade siden vil ikke godta mitt brukernavn og passord.
For en reise fra CPH til MIA i morgen, tikket det inn en SMS i formiddag om jeg vil oppgradere i gate med EB-poeng eller kredittkort. Dette kan gjøres ved å kontakte supervisor eller gatepersonalet på OSL. Jeg skal ikke fly via OSL :)
robertaas
07-11-2019, 16:00
For en reise fra CPH til MIA i morgen,
Enkelte liker tydeligvis regn...
Enkelte liker tydeligvis regn...
Hva har det med sas.no å gjøre?
Beklager hvis dette er tatt opp tidligere.
Vurderer oppgradering på en kommende IC-flight. På plusgrade siden står det at man kan velge å oppgradere med cash eller poeng. Men hvis jeg ønsker å bruke poeng må jeg logge på med EB-konto. Det jeg ikke helt skjønner er jo at jeg allerede er booket inn på min side med min konto. Men den nye innloggingen på plusgrade siden vil ikke godta mitt brukernavn og passord.
Jeg har oplevet det samme, og det er meget forvirrende! Jeg ændrede
så mit brugernavn, og det virkede! Opgraderingen på point fungerede også, men det er en anden historie ........
Av ca. 30K poeng, er det ca 80K som forfaller i 2023...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191112/9d47603afd89c4826782a3aafa0fb247.jpg
robertaas
03-12-2019, 14:09
SKIT igjen.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47990&stc=1&d=1575378486
SKIT igjen.
"Kaptein!"
"Kaptein!"
"Ja, hva er det?"
"Ja, hva er det?"
"Vi har glemt å slå av repetisjonsknappen!"
"Vi har glemt å slå av repetisjonsknappen!"
"Ja, så sannelig!"
"Ja, så sannelig!"
klikk!
DC 10-30
20-01-2020, 15:33
Er det andre enn meg som sliter med å logge inn på sas.no i dag? Har prøvd både min egen og min datters konto uten å komme inn...
Klarer å logge inn, men ikke å gjennomføre bonusbestilling.
Det klarte de ikke på tlf heller, databaser er nede.
robertaas
23-01-2020, 11:34
Og igjen varsel om online innsjekking via app, SMS og e-post... når det ikke er mulig for flighter til USA.
Og igjen varsel om online innsjekking via app, SMS og e-post... når det ikke er mulig for flighter til USA.Fikk ikke sjekket inn online fra AMS til OSL idag heller.
Det har vært litt grums i maskineriet hos Amadeus i dag, kan være relatert.
Det har vært litt grums i maskineriet hos Amadeus i dag, kan være relatert.Akkurat. Fikk sjekket inn nå, innlogget på sas.no.
Litt dårleg design av framdriftsgrafikken her....
Under/etter registering av EU-claim. Skjemaet såg ferdig ut, og fekk bekreftelsesnummer, men grafikken oppe hang ikkje heilt med....
Ser mange sliter med SAS.no/se/dk/com i kveld. Venter på svar på plusgrade, så håper de får skikk på dette snart.
Nettsidene svarer bare med 403 - Forbidden.
Noen som klarer å få opp sas.no i kveld ??
SBT,
Jeg får opp sas.no fint, men du linker ikke til sas.no, men til clk.tradedoubler.com - den kommer ikke opp.
Mvh,
Tror det er Amadeus som har problemer. Ikke bare SAS som sliter ..
Trent600
13-02-2020, 20:18
SBT,
Jeg får opp sas.no fint, men du linker ikke til sas.no, men til clk.tradedoubler.com - den kommer ikke opp.
Du linker også til clk.tradedoubler.com, blir tydeligvis endret av servern når man skriver inn sas.no
jameson82
13-02-2020, 20:26
Før idag måtte jeg bruke en vpn tjeneste og forandre til dansk ip for å komme inn
robertaas
21-03-2020, 09:06
Jeg har enda ikke hørt noe fra SAS om min reise neste helg så jeg tenkte at jeg skulle sjekke websidene. SKIT har tydeligvis tatt i bruk AS(Artificial Stupidity) for å håndtere bookingene for der hadde det skjedd mye rart.
Det som skulle vært en enkelt flight til Manchester 27. mars og tilbake 29. mars har nå blitt til en reise til Oslo.... fra københavn. Og med retur til Manchester uken etter. Og det er listet en lang rekke flighter som jeg aldri har booket som er kansellerte så det har tydelivgvis vært mye aktivitet med å flytte reisen rundt med forskjellige datoer og destinasjoner. Og jeg har enda ikke hørt ett eneste pip fra SAS om endringer. Andre selskaper som jeg skal reise med etter dette har allerede varslet meg.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=48594&stc=1&d=1584777003
Fredagen etter hadde jg bestilt en flight fra Oslo til Geneve, men det har blitt til en flight fra Zurich til Oslo... og det har jeg heller ikke blitt varslet om.
Bare se helt vekk fra alt annet enn det som skjer et par dager frem i tid. Om du bare har en slik booking med rot, så er ikke det verst. Jeg har 6 booking frem til påske, og det er bare kaos i alle. Kansellerte ligger der fortsatt og tur og retur er bare surr.
Mye blir gjort automatisk, men mye må behandles manuelt. Mistenker at den jobben ikke prioriteres høyt hos SAS akkurat nå. Sitter med tilsvarende jobb hos WF og det tas etter avreisetidspunkt.
Bruk kanselleringslink der du kan.
robertaas
21-03-2020, 19:54
Med billigste billett kan jeg ikke avbestille uten å miste alt eller et meste av pengene.
Og jeg har hørt om andre som faktisk har beholdt både datoer, tidspunkt, destinasjon og reiseretning... de får varsel av SAS om at bookingen deres er endret. :headbang
Og nå fikk jeg mail fra SAS. For reiser før 30 apr kan man enten ombooke (inntil 21 feb 2021) kostnadsfritt. Alternativt få en voucher tilsvarende reisens kostnad, som må brukes på en reise gjennomført før 30 nov.
Får noen linken til voucher til å funke ? Ikke jeg.
Får noen linken til voucher til å funke ? Ikke jeg.
Virker som dette funker i bla. Firefox, men ikke i Safari.
Umulig å gjennomføre Eurobonusbestilling nå, en får valgt flight, men`fortsett-knappen aktiveres ikke.
Umulig å gjennomføre Eurobonusbestilling nå, en får valgt flight, men`fortsett-knappen aktiveres ikke.
Nå kommer en et steg videre til betalingssiden, men der er det ikke mulig å legge inn kortopplysninger... :cool:
Altså.. dette var første gang jeg var borti denne prosedyren, sikkert jeg som ikke har fulgt med. Ikke mulig å bestille bonusreise online, gjorde telefonbestilling og fikk tilsendt betalingsinfo på epost. Kr 375 i kredittkortgebyr--? Ringte tilbake og dobbeltsjekket før jeg betalte. Neida, det gebyret kom ikke til å bli belastet bare jeg fullførte bestillingen. Betalte. Ble belastet.
Ikke en `feil, men er det flere enn meg som synes lavpriskalenderen på sas.no er rotete/uttydelig nå ?
Tar absolutt høyde for slappere syn med årene, men skjønner ikke helt grepet som er gjort her.
hlorange
13-07-2021, 17:39
Flere som får 502 Bad gateway for øyeblikket? Var litt hickup på lørdag også
Flere som får 502 Bad gateway for øyeblikket? Var litt hickup på lørdag også
Nei, men alt hang seg opp da jeg gjorde noe så komplisert for IT systemet deres som å forsøke booke enveis for to OSL-BGO tidligere i dag :rolleyes:
502 bad gateway var veldig plagsomt en periode i juni, skrev til SAS om det og fikk bare til svar fra Customer Care i India, at de syntes det var leit.
Nei, men alt hang seg opp da jeg gjorde noe så komplisert for IT systemet deres som å forsøke booke enveis for to OSL-BGO tidligere i dag :rolleyes:
Dette skjer ofte om du bruker VPN, slå av den, så funker det som oftest bra.
I går var det også umulig å bestille bonusbilletter på nett, så da var å ringe eneste alternativ. Ser også i dag at man fortsatt ikke får noen statusfordeler på bonusbilletter.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Jeg må endre en bonusreise på ssa.no, men jeg får denne pussige meldingen. Svaret på alle er at de er på jordet siden jeg er logget inn.
Tekniske problemer? Eller bare fryktelig mange som er på?
Jeg må endre en bonusreise på ssa.no
Hjelper kanskje om du går til sas.no.
Hjelper kanskje om du går til sas.no.
Nei, tror du ikke at det er samme feilen der :headbang
Ikke mulig å kansellere sas plus pro på njet, men må ringe inn. Det må nå snart være mulig å lage en 100% funsjonell side...
Har du VPN på bør den slås av når du bruker SAS’ nettside, det blir ofte tull ellers.
I kveld klarer ikke SAS å fortelle meg hvor mange bonuspoeng jeg har når jeg er logget inn. Herregud for et rør :spin
sas.no lar meg velge seter på både LH og OS-flighter, men selvfølgelig ikke på SK-flighter. Da må man sitte 40 minutter i kø på chat eller telefon. Når setene først er allokert kan man fint endre dem etterpå :stir Er ikke rart det blir kø på callsenteret...
Hva er det egentlig som ligger bak? Det koster jo til syvende og sist kunder å ha nettsider som slår knute på seg sjøl. Har også hatt ymse rot i det siste. Det må jo være ei relativt grei investering å ordne seg nettsider, som faktisk funker.
Da sier sas.no konsekvent "Du kan dessverre ikke få boardingkort på mobil. Du må skrive ut kortet eller få det på flyplassen. " når man sjekker inn, men man får allikevel fullverdig boardingkort på mobilen...
Nå er det helt umulig å etterregistrere poeng på sas.no. Når en trykker på registrer, så får en beskjed om at telefonnummeret mangler, og om en prøver å rette opp i det, så stopper alt med en kjekk "noe gikk galt, prøv igjen senere". Og der stopper det i en loop det er umulig å komme ut av. Er det flere som sliter med det samme?
Når jeg forsøker å endre en bonusreise, ber SAS.no meg om å logge inn. Jeg er logga inn, og ser på "mine bestillinger"...
Og i dag fungerer ikke "mine bestillinger"...
Nå er det helt umulig å etterregistrere poeng på sas.no. Når en trykker på registrer, så får en beskjed om at telefonnummeret mangler, og om en prøver å rette opp i det, så stopper alt med en kjekk "noe gikk galt, prøv igjen senere". Og der stopper det i en loop det er umulig å komme ut av. Er det flere som sliter med det samme?
Får samme melding etter forsøk på det samme. Fant du noen løsning på det?
Får samme melding etter forsøk på det samme. Fant du noen løsning på det?
Nei, hat fortsatt ikke fått det til.
Nei, hat fortsatt ikke fått det til.
At plattformen til SAS kan driftes så svakt i årevis er uforståelig.
At plattformen til SAS kan driftes så svakt i årevis er uforståelig.
Ja, det er jo helt ubegripelig at det skal være så elendig. Jeg kan ikke skjønne annet enn at SAS må tape en god del penger på alt tullet og at folk gir opp å booke med dem.
Virker som standardsvaret til callsenter er "bruke chrome" på det meste nå. De sier det så slavisk at selv når jeg ringte for å booke bonusflighter som ikke lot seg booke online (Star Alliance bookingen var stengt) så var beskjeden - "du må bruke chrome" for å gjøre det :headbang
Jeg husker at for rundt 20 år siden tok jeg en gjennomgang av websiden til SAS og sendte mine kommentarer til dem. Det ble en ganske lang liste. Det virker jo ikke som det har blitt noe bedre siden den gang. SAS må vel være det eneste store flyselskapet som har en så dårlig løsning. Jeg har i alle fall ikke vært bort i det, så det må da være mulig å utvikle noe bedre enn det de har. Som Discus skriver så må da SAS tape penger på dette.
Her er liten sak som dukket opp for et par dager siden som også viser hvor håpløs sas.no er. Niesen bor i Tromsø og skal på utveksling til Aalborg nå i vårsemesteren. Hun tok kontakt med sin onkel for å få litt bistand. Jeg tok en sjekk på sas.no for å se hva som fantes og det eneste som kom på de aktuelle rutene var ikke tilgjengelig. Vi prøvde deretter Widerøe.no og der kom flightene opp og de lot seg også greit booke. Så da fikk vi fikset det.
Hadde dette vært en tur til f. eks Tyskland og en blir møtt med en slik beskjed som vi fikk, ville jo gjerne menig mann da heller sett om Lufthansa hadde noe å tilby og da hadde SAS tapt de pengene. Jeg har opplevd liknende ting tidligere også vet SAS flighter ikke er tilgjengelig hos sas.no men at flyvningene er der og greit lar seg book f. eks gjennom Widerøe.no
Oppdaget akkurat en endring på en tur OSL-LHR-OSL om halvannen uke som jeg ikke hadde fått beskjed om (begge retninger er endret.)
Når jeg velger "velg en annen flygning" får jeg kun mulighet til å vel hjemreisen. Men når jeg går videre er det utreisen som dukker opp, men jeg får kun rettet den til en ny LHR-OSL på samme dato som utreisen....
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=50774&stc=1&d=1642798180
Det virker som om det har blitt endra verre etter at de endra litt på oversiktene over mulige forbindelser osv. Nå er det mange flere håpløse routinger - typisk med nattstopp på OSL. Disse er det ingen mulighet til å filtrere ut heller, slik at "lavpriskalenderen" har blitt nærmest verdiløs: Det er gjerne nattstopproutinger fra "Norge" via OSL til "Verden" som er billigst...
SAS hadde jo gjort ting litt enklere for kundene om de viste faktisk flyplass og ikke bare bykode. Søker man på bykode (LON, NYC...) så får man også det opp på detaljbildene om flygingen...
50826
Tirsdag ble en flight jeg hadde fra SFO i mars kansellert. (Ble booket om til dagen etter)
I går var den plutselig til salgs igjen og jeg ringte inn og fikk flyttet tilbake, for i dag å finne ut at den var kansellert nok en gang.
Kan legge til at flyet dagen før var "borte" i går, men er tilbake i salg nå.
Om det er "sas.no" eller pølsefingrede ansatte som er problemet er uvisst.
SAS.no er for min del tyngre å bruke enn alle andre stader på nettet der eg betalar ting, fordi eg må leggje inn all kortinfo manuelt kvar gong.
Er det slik for alle andre også? Chrome fiksar jo vanlegvis dette enkelt, men i betalingsdialogen på SAS.no dukkar aldri Chrome-hjelpa opp, og det er heller ikkje mogleg å lagre kortopplysningar lenger.
Er det andre som har funne noka god løysing på dette, eller slit de med den same irritasjonen?
raider66
25-02-2022, 13:21
Er det flere enn meg som har problemer med SAS-appen og deres nettsider i dag? Appen hos meg lar seg ikke åpne og på hjemmesidene er det få funksjoner som virker. Får bl.a ikke sett på mine bestillinger, men blir da kastet over på mine Eurobonus-sider...
Espen
Har en reise neste uke med sas, men fant ut at bookingen er falt ut av oversikten i appen. Ble smått urolig før jeg fikk sjekket at den er synlig på nettsidene. Flere som har opplevd samme? Finns det noe mulighet for å oppdatere dette i appen?
Ser forøvrig at passdetaljer er falt ut av oversikten i appen.
"Det er ingen tilgjengelige seter på den valgte datoen. Velg en annen dato."
SAS må nå tape masse penger på at de i ny og ne har helt blackout på mulighet for å booke noe som helst på sas.no
Under mine bestillinger på sas.no får jeg nå opp hver bestilling mellom 2 og 4 ganger.
Når var det sas kom med nye sider? Er det ikke smått utrolig at et så stort selskap er helt ubrukelige på it-fronten? Det er liksom noen småting hver eneste gang jeg bruker sas.no.. De må jo tape masse penger på dette?
Under mine bestillinger på sas.no får jeg nå opp hver bestilling mellom 2 og 4 ganger.
Jeg får opp 2 av 3 bookinger. Den tredje dukker opp sånn innimellom...
Jeg får opp 2 av 3 bookinger. Den tredje dukker opp sånn innimellom...
Og i appen så dukker alle tre opp hele tiden :headbang
De har tydelig ting på stell iallefall:headbang
sjekket akkurat en bonusreise i Mai, via mobilen, ikke app, får jeg opp
25473 i GO, men bare 18000 i Pluss:8:
Burde jeg gå for Pluss:cool:
Men på den gode gammle Dell pc'en fikk jeg plutselig samme dag, samme flygninger til 12000 i GO, So off i GO
sjekket akkurat en bonusreise i Mai, via mobilen, ikke app, får jeg opp
25473 i GO, men bare 18000 i Pluss:8:
Burde jeg gå for Pluss:cool:
Det kan jo skje om det ikke er ledige bonusplasser i Go og du får opp "poeng+kroner"-billetter.
raider66
28-04-2022, 21:39
Er det noen som vet eller forstår hvordor ikke alle bestillingene er synlige i appen? Hadde ingen problemer med det tidligere, men for ca en måned siden forsvant 2 av 3 bestillinger, selvom de er synlige på hjemmesiden.
Espen
Cloudmaster
28-04-2022, 22:36
Espen, lurer på det samme selv. Lurer også på hvorfor appen på mobilen har de fleste bookingene (men ikke alle) mens appen på IPad mangler det meste. Veldig rart.
Espen, lurer på det samme selv. Lurer også på hvorfor appen på mobilen har de fleste bookingene (men ikke alle) mens appen på IPad mangler det meste. Veldig rart.
For meg så mangler byråbookinger på websiden, men de er i appen. (Kjenner ikke iPaden-løsningen, men mistenker at den bare bruker standard websider og dermed er det samme som når man logger på weben)
Jeg meldte inn feilen med manglende byråbookinger via chaten på sas.no
Agenten skjønte ikke hvorfor de ikke var synlige og skulle sende inn en feilrapport. Andre som sliter kan jo gjøre det samme...
Om man går på sas.no og booker en t/r USA i EB-poeng på "vanlig" måte så blir det 60.000 poeng og NOK541 i avgifter. Om man går på StarAlliance-bookinger og velger SAS-flighter der så koster det 70.000 poeng og NOK 911 i avgifter :headbang
Jeg meldte inn feilen med manglende byråbookinger via chaten på sas.no
Agenten skjønte ikke hvorfor de ikke var synlige og skulle sende inn en feilrapport. Andre som sliter kan jo gjøre det samme...
Byråbookinger dukket opp igjen på sas.no siste dagene.
I dag klarte SAS å toppe ubrukeligheten på sas.no. Skulle bestille en poeng+penger billet. 26.000 poeng en vei i type sas pro + 326 pæng i skatter og avgifter. Da jeg kom til verifisering av kjøpet viste det seg at sas ville trekke meg 1999,-, noe som tilfeldigvis også er prisen sas skal ha i sas plus pro. Hadde jeg whitelistet sas.no hadde de bare dundret gjennom og trukket meg det beløpet, selv om det på betalingssiden på sas.no stod 326 kroner var det totale beløpet.
Av alle idiotfeil er dette den mest enerverende. Er faktisk så enervererende at jeg vurderer å rapportere til finanstilsynet.
raider66
19-05-2022, 22:13
I går var det umulig for meg å sjekke inn på dagens flyginger OSL-KRS-OSL, både via nettsidene og app.
Espen
Har prøvd forgjeves et par dager nå å få gitt bort et sølvkort... `Ops, her gikk noe galt, prøv igjen senere ´ish.
svgflyer
25-05-2022, 20:33
Klarte å bestille feil returdato på SVG-SFO. Får bare opp "intern feil" når jeg prøver å flytte datoen... Vurderer nesten å bare avbestille hele greia og bestille KLM selv om de også har mye tull.
Klarte å bestille feil returdato på SVG-SFO. Får bare opp "intern feil" når jeg prøver å flytte datoen... Vurderer nesten å bare avbestille hele greia og bestille KLM selv om de også har mye tull.
Hvis du har ferdigstilt bestillingen, må du kansellere etter 24-timersregelen og bestille ny. Endring koster penger, selv innen 24t.
Trent600
25-05-2022, 20:36
«Intern feil» har jeg fått ved forsøk på endring siden i vinter og mange andre som har rapportert om det samme. Noen sier de har fått det til, men jeg har alltid måttet ringe inn.
Sent from my iPad using Tapatalk
TLS at OSL
27-05-2022, 12:39
Hvis du har ferdigstilt bestillingen, må du kansellere etter 24-timersregelen og bestille ny. Endring koster penger, selv innen 24t.
Jeg forsøkte å kansellere innenfor 24-timersregelen, men av en eller annen grunn gikk ikke det. I stedet måtte jeg endre billetten.
De nye billettene var dyrere enn de jeg opprinnelig hadde bestilt, noe jeg hadde sjekket på forhånd, og tillegget jeg betalte var nøyaktig det billettene kostet ekstra.
Jeg betalte altså ikke noe for å endre billettene.
Fortsatt gratis å endre utenlandsbilletter frem til 72 timer før avgang
Om man søker opp flightstatus på sas.no mellom to byer så hender det at det kommer opp "no flights", men om man søker opp på flightnummer så kommer de opp. Eks. OSL-ARN i morgen...
Tydeligvis umulig å velge nye flygninger etter kansellering uten å velge ny dag:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=51567&d=1657144703
Tenkte kanskje de ville ha færrest mulig som ringte dem atm...
Og da tok alle SAS-sitene mer eller mindre kvelden - det er jo et passe tidspunkt å miste kommuikasjonsplattformen mot kundene på...
504 - Gateway Timeout
jcnorway
13-07-2022, 11:02
Og da tok alle SAS-sitene mer eller mindre kvelden - det er jo et passe tidspunkt å miste kommuikasjonsplattformen mot kundene på...
Skulle til å sjekke her om det bare var jeg som slet med 503 Gateway Timeout, men det var det tydeligvis ikke ;)
Noe ved nettleseren din fikk oss til å mistenke at du er en bot.
Fikk denne meldingen øverst på siden da jeg søkte på billetter, i et rødt felt, og da var det ikke mulig å få opp noen billettpriser
Ikke direkte sas.no, men SAS IT. Kundeservice sende beskjed om at de manglet dokumentasjon for en claim. Vennligst svar med "reply on this email" var ordlyden.
Så får man denne i retur :headbang
Delivery has failed to these recipients or groups:
Customer Claims (customercare@sas.se)
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.
hlorange
21-11-2022, 12:35
Altså, nå kjenner jeg at SAS tøyer strikken her.
Skulle kansellere en outboard leg og beholde returen. Brukte webskjemaet og bare velstand, inntil jeg får beskjed i appen om at bookingen er endret, og det er return leg som er kansellert.
Ringer inn, får beskjed om at jeg har haket av feil. Nuvel. Det skal vi nå se på.
Går inn på en annen booking og gjør det samme, men denne gangen filmer jeg prosessen. Riktig nok, 2 timer etterpå plinger det, og samme er skjedd. Feil leg er kansellert. Ringer inn og påpeker dette. Konsulenten kunne igjen bekrefte at det på SAS' side står at hjemreisen skal kanselleres (noe jeg kan bevise er feil med filmen jeg tok).
Får beskjed om at det eneste som kan gjøres er å booke på nytt. Flott det, siden turen nå koster 3.800 i stedet for 1700 jeg opprinnelig betalte. Har sendt inn claim. Dette kommer de ikke unna med.
Vær advart: skal du kansellere en utreise, så er det å ringe inn som gjelder. Dette var en ny low selv for SAS
:headbang
Snorreth
27-11-2022, 07:42
Altså, nå kjenner jeg at SAS tøyer strikken her.
Skulle kansellere en outboard leg og beholde returen. Brukte webskjemaet og bare velstand, inntil jeg får beskjed i appen om at bookingen er endret, og det er return leg som er kansellert.
Ringer inn, får beskjed om at jeg har haket av feil. Nuvel. Det skal vi nå se på.
Går inn på en annen booking og gjør det samme, men denne gangen filmer jeg prosessen. Riktig nok, 2 timer etterpå plinger det, og samme er skjedd. Feil leg er kansellert. Ringer inn og påpeker dette. Konsulenten kunne igjen bekrefte at det på SAS' side står at hjemreisen skal kanselleres (noe jeg kan bevise er feil med filmen jeg tok).
Får beskjed om at det eneste som kan gjøres er å booke på nytt. Flott det, siden turen nå koster 3.800 i stedet for 1700 jeg opprinnelig betalte. Har sendt inn claim. Dette kommer de ikke unna med.
Vær advart: skal du kansellere en utreise, så er det å ringe inn som gjelder. Dette var en ny low selv for SAS
Har vært innom omtrentlig samme situasjon da jeg skulle kansellere retur for én person. Det var forferdelig rot, husker jeg.
Ved første øyekast virket det helt greit, men da jeg faktisk leste teksten på hva jeg skulle markere, så var det visuelle helt motsatt av hva jeg hadde tenkt.
Uansett ordnet det seg ved å lese teksten to ganger for min del.
Var veldig spent på om min billett faktisk ble kansellert, og ikke damas. Måtte følge henne på flyplassen, just in case.
På min siste reise, men Swiss, har jeg fått basispoeng den ene veien og extrapoeng den andre.
Dog kjører jeg min vanlig taktikk her i livet og ser først om det løser seg selv, før jeg sender «klage»
MountainDew
05-05-2023, 00:19
Oppdag våre nye destinasjoner til blant annet Bangkok via København, Tenefriffa og Larnaca. Bestill nå.
SI HEI TIL NOE NYTT
Nyhet! Nå flyr vi til Bangkok via København. Også Tenerife, Firenze, Antalya, Larnaca, Catania, Venedig fra Oslo.
Tenefriffa høres spennende ut og Venedig passer nok best for svensker ;)
«Nå flyr vi til Bangkok via København»?! Ehhh… fra København?
Twin Otter
05-05-2023, 08:47
«Nå flyr vi til Bangkok via København»?! Ehhh… fra København?
Tja, hvis man reiser fra f.eks Stavanger til Bangkok med SAS reiser man vel via CPH?
Tja, hvis man reiser fra f.eks Stavanger til Bangkok med SAS reiser man vel via CPH?
SAS flyr både fra SVG til CPH og fra CPH til BKK, sånn at du som passasjer kan reise via CPH
Ok, her spikkes det fliser.
Flyet til Bangkok går fra København. Det går direkte uten noen mellomlandinger. Det betyr at man må bytte fly på Kastrup. Uttrykket «via» forstås og oppfattes normalt som at et fly mellomlander på en flyplass underveis uten at man bytter fly. F.eks. København-Bangkok via Tashkent eller via Karachi. Å markedsføre en rute «via København» vil oppfattes som at flyet starter ruten et annet sted enn i København, mellomlander på Kastrup og fortsetter deretter videre til Bangkok.
Men nå får det holde, vi går ikke videre med denne debatten. Da ender vi fort opp med sylteagurker og foran/bak streken.
Orker ikke at jeg har brukt kjempelang tid på å sammenlikne priser, oppdatere passordet til Eurobonus-kontoen min som jeg ikke har brukt på sånn 5 år, trykket inn navn og dato på hele familien også trykker man på "neste" også bare står det sånn (se bilde under). Går og går og går den lille blå prikken, uten å komme til døra ser det ut til.
17 jævla tusen norske kroner for å fly til Tromsø, men det virker som de ikke vil ha de? Hallo? :wow:
Vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Og i firefox påstår flysas.com at jeg er en bot, så der får jeg ingen ting opp.
Hos meg liker ikke SAS Firefox, så jeg bruker Chrome akkurat der
Anonym browsing er heller ingen favoritt hos capcha'en deres, mener jeg å ha lest ...
Det ordna seg etter at jeg IKKE la inn eurobonus og miles+more-nummer... De nettsidene er helt uforståelig dårlige. Urk.
Ikke at det spiller noen rolle, men av en eller annen grunn til liker SAS sine elektroniske boardingkort å dele opp barnas mellomnavn, også stokke om på hvor de plasseres slik at det vises "Siste halvdel av mellomnavnet-fornavn-første halvdel av mellomnavnet-etternavn"
Kona som har samme ruskete mellomnavn vises korrekt derimot
Sliter stadig vekk med SAS sidene, vil liksom aldri helt logge inn på min konto før jeg har prøvd noen forsøk. Og får opp feilmelding en feil har oppstått . KOmmer inn til slutt etter noen forsøk altså, men det er bare irriterende.
Solguden
04-09-2023, 12:24
Fungerer det ikke å sjekke inn i SAS-appen om dagen?
Fungerer det ikke å sjekke inn i SAS-appen om dagen?
Jo, sjekket inn på morgendagens flight for 1 minutt siden
Fiffig! SAS Plus flight med SQ-codeshare til/fra LHR, hadde forhåndsreservert sete til meg, hvor jeg ønsket endre et av dem. Det gikk ikke hos SAS, derimot lå det en leg og billett med Malaysia Airlines inne i bookingen, og på deres sider lot det seg gjøre. Og ble bekreftet i SAS appen med en gang, da setet vistes, jeg kunne bare ikke endre. SQ/SK flightene er på SQ ticketnummer, MH på MH sitt.
Ufiffig, ser at idiot-sas.no har lagt meg inn med mitt gamle etternavn (slik det en gang var registrert i Eurobonus). Jeg hadde lagt inn nytt etternavn, men pga bookingtrøbbelet måtte jeg prøve bookingen 3-4 ganger før det gikk. Tipper jeg glemte å endre navnet som antakeligvis hoppet til default name, selv om alle andre passasjerer ble stående. Passet mitt er utstedt med nytt etternavn. Er jeg fucked nå, eller vil det gå greit på en intraeuropeisk reise? Har til nøds papirer fra folkeregisteret om endret navn… Gah.
Ufiffig, ser at idiot-sas.no har lagt meg inn med mitt gamle etternavn (slik det en gang var registrert i Eurobonus). Jeg hadde lagt inn nytt etternavn, men pga bookingtrøbbelet måtte jeg prøve bookingen 3-4 ganger før det gikk. Tipper jeg glemte å endre navnet som antakeligvis hoppet til default name, selv om alle andre passasjerer ble stående. Passet mitt er utstedt med nytt etternavn. Er jeg fucked nå, eller vil det gå greit på en intraeuropeisk reise? Har til nøds papirer fra folkeregisteret om endret navn… Gah.
Nå er det vel ikke ID kontroll til/fra Tyskland-Norge?
Men man kan alltids bli bedt om å vise ID, spesielt ved innsjekk i Tyskland som ofte innebærer personer og skranker.
Ble 60€ da det firkantete servicemennesket i innsjekk ikke kunne godta forskjell på pass og billettnavn, selv med internasjonalt bevis på navneendring fra folkeregisteret... Du må vise pass ved innsjekk hos DUS. SAS skal iallefall ha for å hatt en fantastisk svensk serviceansatt på telefon som fiksa alt for meg mens jeg gråt på telefonen (hadde en søvnløs natt bak meg + 1 time skrik fra minsten i bilen på tur til flypl, nervene var ikke klare for å stå på flypl og bli fortalt jeg ikke fikk være med flighten).
Reiser på SAS PLUS PRO, altså den dyreste bizbilletten SAS kan tilby - men navneendring er ikke inkludert allikevel :/ Learned the hard way.
Reiser på SAS PLUS PRO, altså den dyreste bizbilletten SAS kan tilby - men navneendring er ikke inkludert allikevel :/ Learned the hard way.
Var det ikke da mulig å avbestille og booke på nytt til samme pris?
Var det ikke da mulig å avbestille og booke på nytt til samme pris?
Ikke 2 timer før avgang hvor en av legsene er OSL-TOS og vi hadde gjennombooket første rad til hele familyen for at minsten skulle få bevege seg. Sånt gambler jeg ikke på. Da var de 60€ bedre.
hlorange
01-10-2023, 20:10
Nå har plutselig "Standard" og "Comfort" (istf Go og Plus) dukket opp igjen på deler av nettsiden, en stund siden jeg så det sist. Kanskje driver man med A/B-testing på dette fremdeles.
Det er bare på det stedet på nettsiden at tekstene er byttet ut. Weird... og det er ikke slik at økt komfort er nevneverdig viktig på en 45 min flytur over fjellet. Spesielt ikke når det er de samme setene som i Go, unnskyld, Standard
Får man færre poeng i SAS Friends & Family enn på vanlig booking ? Hvis man logger inn når man er inne i F & F, havner man på vanlig booking, så hvis man gjennomfører enn SAS F & F booking, så fikk jeg i mitt tilfelle 2500 poeng i F & F, mens en vanlig booking ville ha gitt meg 3200 poeng. Jeg betaler ca 500 kr mindre i F & F.
Hm, finner det umulig å fullføre avbestilling av bonustur nå, har prøvd 3 forskjellige nettlesere, men ingen vil ta meg videre til siste side for betaling av de 250 straffekronene.
Chriscross
17-04-2024, 20:19
Hadde noen herlige opplevelser i dag. Skulle booke billett og da jeg kom til betaling og skulle betale delvis med poeng var jeg veldig fornøyd med prisen. Skulle forte meg å betale en billett til. Da jeg skulle betale var det en enda bedre pris. Da så jeg at utreisen plutselig var endret fra sas business til go light, og jeg hadde valgt seter i business kabinen til og med. Etter fem forsøk fikk jeg booket det jeg ønsket med Safari på telefon (safari pleier å feile)…
Nå ligger det en ekstra booking i appen jeg er litt usikker på om forsvinner iløpet av kvelden om jeg er belastet for en ekstra billett i sas plus.
Og fremdeles så har SAS følgende tekst noen plasser på bookingsidene sine:
...På grunn av pandemien vil mange flyselskaper fortsette å kansellere flygninger. Dette kan påvirke reisene dine, og alle bonusbilletter du kjøper via Star Alliance. ...
Og fremdeles så har SAS følgende tekst noen plasser på bookingsidene sine:
Hehe jeg ser fremdeles markeringer på gulvet noen steder rundt om som skal minne folk om 1 metersregelen. Så ekke bare SAS.
sabergum
22-04-2024, 20:39
Hehe jeg ser fremdeles markeringer på gulvet noen steder rundt om som skal minne folk om 1 metersregelen. Så ekke bare SAS.
Nå er det vel noen hakk enklere å fjerne en setning på en webside enn å gå rundt og skrubbe vekk godt nedtråkka folie 😉
i dag, 3 juni så står fremdeles denne på sas.no... :old
54750
Har hatt noen merkelige feil den siste tiden.
Innlogging. Her får jeg ofte feil på at "vi finner ikke denne kombinasjonen". Selv om altså passord og brukernavn er korrekt.
Bonusbilletter. Når jeg søker på KSU - ATL så får jeg ved første søk resultat, før siden reloader seg selv etter noen sekunder og gir beskjed om at det ikke er mulig å søke/bestille billetter. Mens når jeg feks søker på andre routinger fungerer alt som normalt. KSU -ATL har vær slik veldig lenge :)
Problemer med SAS.no? Søk tar en evighet og får feilmelding på det meste når jeg søker på billetter.
SAS har lagt ut følgende melding: The Booking flow is currently experiencing issues and we are working to resolve this as soon as possible.:exclaimation
Denne har jeg hatt i det siste...
SAS tror altså at jeg er en bot...
IT problemer for SAS i dag
https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#152523
regnerden
30-07-2024, 21:15
Løst nå. Påvirket ikke trafikken
Forsøker assistere med en bonuspoengbooking neste år, og skal man fly med SAS fra TRF og ikke OSL til USA, må man tydeligvis benytte seg av Star Alliance søkesiden, og ikke den vanlige SAS siden.
Forsøker assistere med en bonuspoengbooking neste år, og skal man fly med SAS fra TRF og ikke OSL til USA, må man tydeligvis benytte seg av Star Alliance søkesiden, og ikke den vanlige SAS siden.
...og på Star-siden så er vel prisen høyere, også for SAS-flighter? (Den var hvertfall det før en gang)
Trent600
26-08-2024, 14:53
Hvis du finner ledige bonusbilletter f.eks TRF-CPH og så CPH-USA så er det vel bare å ringe inn, skal slippe servicegebyr for telefonbestilling hvis det ikke er mulig å booke på nett.
"Epostgeneratoren" eller hva vi skal kalle det taklet ikke I-klasse på første leg med Alaska og "gjorde om" returen til en bonusbillett.
(E-ticket og "mine bestillinger" viser riktig med J-klasse og Business smart)
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=55007&stc=1&d=1724789885
Andre1980
01-09-2024, 08:42
Får beskjed når jeg forsøker å logge meg på sas.no at kontoen er blokkert pga for mange påloggingsforsøk.
Har forsøkt å tilbakestille passord, men kontoen er fremdeles blokkert. Er dette permanent, må jeg kontakte kundeservice for å få det åpnet igjen, eller forsvinner blokkeringen av seg selv etter en stund?
Tastet inn passord 1 gang, og så ble konto blokkert.
Får beskjed når jeg forsøker å logge meg på sas.no at kontoen er blokkert pga for mange påloggingsforsøk.
Har forsøkt å tilbakestille passord, men kontoen er fremdeles blokkert. Er dette permanent, må jeg kontakte kundeservice for å få det åpnet igjen, eller forsvinner blokkeringen av seg selv etter en stund?
Tastet inn passord 1 gang, og så ble konto blokkert.
Virker som det er litt sirup i systemet der i dag, prøvde sjekke noe annet, og fikk beskjed om at jeg hadde gjort for mange søk. Uten at jeg i det hele tatt hadde gjort noen tidligere.
Så tipper trikset er å forsøke igjen senere eller en annen dag.
Det er litt underlig. At ett selskap som er så avhengig av å tjene penger, ikke legger mer innsats i akkurat det.
Ordne det slik at det er mulig å booke, for så å sannsynligvis selge seter, som igjen avstedkommer at man tjener penger.
sabergum
01-09-2024, 21:34
Det skal sies at søk etter SkyTeam bonusbilletter (som de ikke tjener særlig penger på) fungerer overraskende bra på dag 1.
Det skal sies at søk etter SkyTeam bonusbilletter (som de ikke tjener særlig penger på) fungerer overraskende bra på dag 1.
Overraskende dårlig her faktisk jeg får enten
"Søkegrensen er nådd. Du har gjort for mange søk..." eller "Brukersesjonen utløpt. Bestillingen har blitt kansellert..."
Nytt forsøk i morgen
Ble det samme nå i kveld, etter jeg måtte prøve starte på nytt da jeg forsøkte booke en Skyteamreise, som krasjet underveis.
Ble det samme nå i kveld, etter jeg måtte prøve starte på nytt da jeg forsøkte booke en Skyteamreise, som krasjet underveis.
Kom en mail fra SAS med en gjenoppretningslink etter 5 minutter, så kom meg inn igjen, og etter et par feilmeldinger man kunne ignorere, ble det tilslutt booket Eurobonusbillett med KLM.
Forresten så nekten kalenderen i Skyteambookingen ved første forsøk gå lenger enn ut september. Men når man velgen en tilfeldig dato så kommer det først en feilmelding, før du tas videre til en ny meny, hvor kalenderen funker. Så det er akkurat like dårlig som da det var Star :stir
Fikk denne meldingen fra SAS - jeg kan fint leve med forsinkelsen på avgang, men er litt bekymret for ankomsten!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240903/1f68d46368f09c347b949334ee2e33b1.jpg
Du vil finne en elsykkel parkert utenfor boligen din en time før beregnet avgangstid. Den leveres på Gardermoen ved ankomst. Følg skilting.
Hvis bagasje skal medbringes, kryss av (her) og en tilhenger vil bli påsatt.
Du vil finne suppestasjoner på Oppdal og Lillehammer.
God tur.
Du vil finne en elsykkel parkert utenfor boligen din en time før beregnet avgangstid. Den leveres på Gardermoen ved ankomst. Følg skilting.
Hvis bagasje skal medbringes, kryss av (her) og en tilhenger vil bli påsatt.
Du vil finne suppestasjoner på Oppdal og Lillehammer.
God tur.
:):lol::colgate:
Da får jeg valgt sete på en booking først gang, men når det først er valgt så kan jeg ikke endre seter. "Sorry, seat selectin is not available on this booking". Det er sånn på noen, ikke alle. :headbang
Etter fem forsøk på å bestille OSL-DUS-OSL 10-11 des ga jeg opp, og alle endte likevel i appen min. Skriver inn kortnummer og trykker betal og så blir jeg sendt tilbake til velg flyvninger siden :8:
https://userinyerface.com/
Jeg lurer rett og slett på om de som designet sas.no har brukt denne siden som inspirasjon
Jeg må bruke safari, da firefox - i følge sas.no -gjør meg «mistenkelig, vi tror du er en bot». Det er så slitsomt og unødvendig.
Hold dere fast. Jeg har opplevd ett mirakel. Ett lite, nesten ubetydelig, steg for menneskeheten. Men en monumental hendelse for SAS.
I det vi taxet inn fra rullebanen vibrerte det litt i telefonen, med beskjed fra appen om at eurobonuspoeng er registrert!
Sykeste er at det fungerte ved begge landingene.
Ellevillt. Noe hos SAS IT fungerer!
Hmm. Høres rart ut. Sikkert bare en nybegynner på IT-avdelingen som har kommet borti en knapp.
regnerden
03-10-2024, 10:19
Hold dere fast. Jeg har opplevd ett mirakel. Ett lite, nesten ubetydelig, steg for menneskeheten. Men en monumental hendelse for SAS.
I det vi taxet inn fra rullebanen vibrerte det litt i telefonen, med beskjed fra appen om at eurobonuspoeng er registrert!
Sykeste er at det fungerte ved begge landingene.
Slik har det vært siden 1.september, fint det. Har fra sikre kilder at det ikke var spesielt vanskelig å få det til, hehe
Jeg må bruke safari, da firefox - i følge sas.no -gjør meg «mistenkelig, vi tror du er en bot». Det er så slitsomt og unødvendig.
Ah ja herlighet det tenkte jeg ikke på, funket fint i Edge!
Lange historien kort var altså at jeg ville booke cash OSL-DUS og bonus DUS-OSL, men fikk bare bestilt cash ned eller cash t/r, ikke bonus på hjemreisen. Men med Edge funket det :rolleyes:
Ah ja herlighet det tenkte jeg ikke på, funket fint i Edge!
Lange historien kort var altså at jeg ville booke cash OSL-DUS og bonus DUS-OSL, men fikk bare bestilt cash ned eller cash t/r, ikke bonus på hjemreisen. Men med Edge funket det :rolleyes:
Kult at det noen lunde fungerte! Tenk så mye penger og pax de mister ved at enkelte browsere (eventuelt browserens add ons, har en mistanke om adblock og diverse privacy-addons står bak) ikke fungerer.
Kult at det noen lunde fungerte! Tenk så mye penger og pax de mister ved at enkelte browsere (eventuelt browserens add ons, har en mistanke om adblock og diverse privacy-addons står bak) ikke fungerer.
Kjørte i safe-mode og da funket det fint (burde såklart tenkt på det), så du har nok rett.
E d samme opplegget som på bildet med firefox/adblock eller opera/opera annonseblokkering :rolleyes:
https://live.staticflickr.com/65535/54040026645_ca1b3b322e_b.jpg[/url]
Hmm. Høres rart ut. Sikkert bare en nybegynner på IT-avdelingen som har kommet borti en knapp.
Hvorfor skal du alltid snakke så stygt om oss IT folk. Hvor hadde du/dere vært uten oss på IT-avdelingen :)
Hvorfor skal du alltid snakke så stygt om oss IT folk. Hvor hadde du/dere vært uten oss på IT-avdelingen :)
Dårlig IT er dårlig og som IT folk ville jeg stå først i køen av de som snakker stygt hvis jeg hadde noe som helst ansvar for IT løsninger som det SAS leverer, ja jeg ville snakke meget stygt til meg selv :p
Selv har jeg vært 100% uten SAS IT avdelinger de siste 6 årene og har klart meg kjempeflott ! Har 18 reiser Seattle Oslo t/r uten noen som helst problemer, har beholdt alle de setene jeg har reservert, flyene har i det store og det hele vart i rute, unntatt når de ikke var i rute, men jeg kom presis frem til FlyPrats julebord i 2022 men Bongo IT Avdeling (de er BEST på IT !!) en enkel rute via Maui til Oslo det er BEST og kun Bongo IT kan levere
Og da var plutselig EB-nummeret mitt fjernet fra en booking, og setevalgene også borte. Og jeg får ikke lagt inn EB-nummer da den sier det er ugyldig nummer... Hva i alle dager er det de driver med hos SAS?
Hvor hadde du/dere vært uten oss på IT-avdelingen :)
Tipper Mars eller Pluto med en paraplydrink og null stress eller bekymringer.
Men stå på, jeg heier på dere.
SAS fortsetter med ting som ikke overrasker lenger. Nå mye tilgjengelighet som mangler innimellom. Og så kan de sitte og klø seg i hodet og lure på hvorfor folk velger konkurrenter innimellom...
55178
Man bør bare bruke appen til å bestille. Det får meg til å undre, SAS har en veldig bra app, mens nettsidene er fullstendig ubruklige til tider.
TLS at OSL
07-10-2024, 10:37
SAS fortsetter med ting som ikke overrasker lenger. Nå mye tilgjengelighet som mangler innimellom. Og så kan de sitte og klø seg i hodet og lure på hvorfor folk velger konkurrenter innimellom...
55178
Jeg har opplevd det samme, både når jeg har søkt etter flybilletter i Norge og flere steder i Europa og USA, og jeg synes det ble verre etter at de forlot Star A.
Man bør bare bruke appen til å bestille. Det får meg til å undre, SAS har en veldig bra app, mens nettsidene er fullstendig ubruklige til tider.
Og så ta setevalg på websidene da. For i appen får jeg gratis setevalg selv (EBG), men må betale for de andre i resiefølget, mens på weben er alle gratis (som det skal være) :headbang
55178
«…valgt antall passasjerere»? AI gone bad, eller bare en svenske som svorsker?
regnerden
16-10-2024, 08:52
En ting jeg stadig reagerer på: I perioden rundt 1.september var SAS veldig opptatte av at de ikke kunne vise Star Alliance logoen etter 1.sep. Gjennomgående synes det, og ser til og med at piloter som legger ut bilder av seg selv foran fly med *A-logoen "beklager" for det. MEN, om man sjekker flight status -> aircraft details på SAS-appen, da kommer illustrasjon av flyene med Star logo fremdeles opp. Det burde vel være en av de enkleste tingene å fikse...
Husk at må legge inn riktig "verdiv" under innsjekk. Og så får man et "common.summary" når man er ferdig... Og hvorfor i all verden sender de meg en mail om å gå til sas.no for å sjekke "COVID-19 entry requirements for your trip"? Har de liksom ikke giddet å fjerne den sånn.i tilfelle det skjer noe og det blir aktuelt igjen?
55367
55368
Hei, ved innsjekk i app og nettside får eg følgende spørsmål (bgo-cph-riga):
"Vil du tilbringe minst én natt i USA?"
Svaralternativ er kun JA…
For deretter å måtte taste inn adresse i USA, eller direkte til cruise - til tross for at eg kun flyr til Riga.
Er dette ein kjent feil?
Boardingkort fekk eg likevel etter å ha avbrutt prosessen.
Er diamant, samt gull for livet. Prøver å gi bort kort. Får beskjed om at det er ingen medlemskap å gi bort. Andre som støter på det samme?
Til Klbgo over her. Ja, fått den noen ganger selv.
Annen gøyal status.
Jeg er ikke lengere en bot. (i følge sas.no)
Det er nå mulig å bestille bonusbiletter selv om det er mer enn 2 leg til USA. Bortsett fra om man prøver å bestille til Atlanta da, det er ikke mulig.
Jeg får ikke lagt inn passopplysninger selv til USA. Ei heller første bosted etc. Men sas telefonen hjelper jo meg da.
Og i dag fungerer ikke "Turid" i crome.
Spennende måte å tjene penger på dette, men jeg er ikke Anko.
raider66
14-01-2025, 18:57
Er diamant, samt gull for livet. Prøver å gi bort kort. Får beskjed om at det er ingen medlemskap å gi bort. Andre som støter på det samme?
Jepp……:angry:
Yepp. Hvis du fikk diamantstatusen på kampanjen i høst, gjelder ikke ´gi bort gullkort (står litt med liten skrift et sted).
Gi bort sølvkort skal en jo ha enledning til, men måtte aktiveres manuelt hos kundeservice pga. en eller annen `tekninsk feil.
sabergum
05-04-2025, 09:45
Prøvde å endre en billett hvor det står at man må kontakte kundeservice – og i følge nettsiden skal chat være raskeste vei. Tok derfor en prat med chatboten Ture, som viste seg å være mer tålmodighetsprøve enn hjelp.
Jeg forklarer tydelig at jeg ikke kan endre online, og at jeg trenger å snakke med et menneske. Likevel starter Ture en endeløs runde med standardspørsmål:
– Ønsker du generell info om rebooking?
– Ble bestillingen gjort innen 24 timer?
– Du kan enkelt endre flyreisen din her!
Dette fortsetter selv etter at jeg skriver med store bokstaver og banning at det ikke fungerer, og at jeg trenger en agent. Botens respons?
"Let’s get you on a flight! We’re excited to be part of your next adventure!"
Det hele føles som å snakke med en overly happy telefonsvarer uten korttidshukommelse. Ingen forståelse av kontekst, og null evne til å håndtere avvik fra skriptet. AI er det iallfall ikke, framstår mer som en chatbot fra tidlig 2000-tall som er kjøpt på billigsalg.
Tidssoner er vanskelig:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=56025&stc=1&d=1744036095
Tja, det er vel lokale tider, men de vil vel at du skal ha en natt i LA da?
Og forøvrig i min ende:
Noe ved nettleseren din fikk oss til å mistenke at du er en bot.
Jo takk SAS - så siste versjon av chrome er ikke bra nok?
Klokkeslettene er lokale, men datoen er norsk. I appen står riktig dato.
Klokkeslettene er lokale, men datoen er norsk. I appen står riktig dato.
OMG det er jo helt ubrukelig....det er jo liksom hverken eller :headbang
Dette høres veldig kjent ut .. Hadde ikke Amadeus en tilsvarende 'datofeil' en plass tidlig i denne tråden?
Hvis reisen er innenlands i USA om bord UA-drevne flygninger med én kabin, vil SAS Business sete være i DL Economy.
Så det gikk litt fort i svingene med bytte av allianse...
Chriscross
18-04-2025, 00:16
Kanskje ikke en feil, men jeg fikk personlig tilbud om inntil 40% på reiser i Europa. Prøver jeg å booke mens jeg er i USA tror nettsiden at jeg er en bot.