View Full Version : Om sas.no og alle de rare feilene
"HEI PETTER, POENG HAR DU OPPTJENT FORTSETT Å FLY MED OSS".
Den der har jeg alltid fått. Selv når ting "fungerer" som normalt.
(Men det står Hei Jens Erik da selvfølgelig :) )
Aldri fått mulighet til å bruke eurobonus på nettet, hver gang jeg henter nytt passord. Logger inn....endrer det. Så virker ikke det nye etterpå. Får kun brukt det på appen.
Men å bestille reiser med appen er vel like greit(?).
Igjen så har SAS Eurobonus tilbud, og igjen så sliter de....
Jeg fatter ikke i min villeste fantasi at det ikke er mulig å få til dette i 2016. Å er det virkelig så inne i granskauen vanskelig, så må det da være mulig å komme med "driftsmeldinger"/beklagelser/noe som helst?
Det er jo større usikkerhet om morgendagen kommer, enn at sas.no rører det til ved kampanjer etc.
Prøverå booke noen bonusbilletter, hver gnag man trykker på bonusbilletter kræsjer hele loginen. Meget suksess for SAS å bytte til indisk partner ass.
robertaas
14-09-2016, 23:05
Prøverå booke noen bonusbilletter, hver gnag man trykker på bonusbilletter kræsjer hele loginen. Meget suksess for SAS å bytte til indisk partner ass.
Hvilken Indisk leverandør er dette?
Hvilken Indisk leverandør er dette?
TCS. Men CSC som hadde det før var jo ikke bedre.
petter380
15-09-2016, 20:17
Vedder 1000-lappen på at SAS sine sider ryker i morgen litt over 0900 [emoji849][emoji16]
Får ikke opp feltene for å fylle inn navn og refnr på siden https://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/oppgradering/
Safari på ipad/iphone
waytogo74
30-09-2016, 01:21
Får ikke opp feltene for å fylle inn navn og refnr på siden https://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/oppgradering/
Safari på ipad/iphone
Fremdeles i ustand, funker ikke i Chrome heller.
Fremdeles i ustand, funker ikke i Chrome heller.
Må bruke internasjonal side
https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/?nssexc=true
Må bruke internasjonal side
https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/?nssexc=true
den funker ja, men her får du kun valgt å betale. Ikke bruke poeng...mente det var forskjellen på norske og int siden.
SAS.no vil ikke selge billetter fra OSL til BOS. Dersom man velger utreise fra CPH fungerer det som forventet.
hlorange
07-10-2016, 11:37
Prøv beta.sas.no, den klarer det. Har fått opp mange rutinger på betasidene som ikke er tilgjengelig på den "vanlige" sas.no.
Prøv beta.sas.no, den klarer det. Har fått opp mange rutinger på betasidene som ikke er tilgjengelig på den "vanlige" sas.no.
Får du, eller noen andre til å søke i "kalender modus" etter reiser i SAS Plus eller SAS Business.
Isåfall, hvordan?
Musta Pekka
11-10-2016, 22:06
Forsøker å lagre bestillingen jeg nettopp har gjort til min outlook kalender, men får følgende feilmelding når jeg trykker på knappen "Lagre bestillingen i kalender" :
Bekreftelsesforespørslen kunne ikke behandles fordi systemet allerede behandler en forespørsel fra deg. Hvis du forsøkte å bekrefte en bestilling, bør du gå gjennom reiselisten for å kontrollere om reisen er bekreftet (3002)
Nytt vindu blir åpnet og eneste valgmulighet er "Tilbake til forsiden"
Trykker jeg på Tilbake til forsiden, skjer ingenting !
Svært imponerende .......
Nettsiden til sas er en skandale, men ser ikke ut som de gjør noe med den heller...
Nettsiden til sas er en skandale, men ser ikke ut som de gjør noe med den heller...
Fokuset er nok på denne siden: https://beta.sas.no/?t=1476557087413&logout=true#/booking
Sundet81
17-10-2016, 14:40
Noe av det mest irriterende er at kansellerte bookinger under 'Mine bestillinger' ikke fjernes. Får hetta nesten hver gang jeg logger på der og ser reiser jeg mener å ha avbestilt for lengst.
robertaas
17-10-2016, 16:29
Noe av det mest irriterende er at kansellerte bookinger under 'Mine bestillinger' ikke fjernes. Får hetta nesten hver gang jeg logger på der og ser reiser jeg mener å ha avbestilt for lengst.
Gjennomførte reiserfjernes heller ikke, før man prøver å åpne dem og de feiler... da blir de borte.
Både kansellerte og gjennomførte bookinger forsvinner automatisk herfra etter en stund, en alt for lang stund.
robertaas
17-11-2016, 10:41
Som eneste selskap bruker SAS stadig å flytte meg til et sete som jeg ikke ønsker, gjerne flere ganger slik at jeg regelmessig må sjekke bookingene. Skulle sjekke idag og fant
"Vi finner ingen fremtidige bestillinger på din profil."
Har nok vært utsatt for det med "Vi finner ingen fremtidige bestillinger." Adia bruker SAS sin tjeneste for sjekke inn sine passasjerer i Oslo og du må logge på via SAS.no.
A-klasse er tilgjengelig på så godt som alle fly tom på dagens, men får feil når jeg prøver å booke. Så de har problemer et sted.
Har nok vært utsatt for det med "Vi finner ingen fremtidige bestillinger." Adia bruker SAS sin tjeneste for sjekke inn sine passasjerer i Oslo og du må logge på via SAS.no.
Alle mine bookinger (ca 15 stk.) er forsvunnet! Men bruker å dukke opp etter en tid. En "vanlig" feil hos SAS IT
A-klasse er tilgjengelig på så godt som alle fly tom på dagens, men får feil når jeg prøver å booke. Så de har problemer et sted.
Var close på å bli helgetur på meg denne helgen. Det var noe feil hos SAS, og fikk dette bekreftet på tlf. Prøvde å ringe SAS da jeg ikke fikk booket reisen, og de informere om at det var en feil på alle PLUS-billetter. Etter de fikset dette var ikke prisene så hyggelige lengre.
Eg registerte i si tid EB-konto på kidsa. Han eldste hadde opparbeida seg litt etter nokre flyturar og den der EB-intro-quizzen som gav masse poeng. Men det er jo upraktisk med fragmenterte poeng, så når frøken skal sørover ein tur, fann eg ut at eg kan bruke kontoen hans til å kjøpe ein einvegsbillett. Det som då er "artig" er at alle stadar i kjøpsprosess PLUSS på betalingsbekreftelse står det at billetten kostar 3000 poeng. Det er jo barneprisen. Har naturlegvis huka bort "medlemmet reiser", og søkt på voksen-billett. I søkeresultatet kjem rett pris opp, men ikkje i pris/skatt-oppstillinga.
(Jadå, eg prøvde jo å bestille t/tr også då, for å sjå korleis det gjekk. Det gjekk ikkje. Rett antal poeng -er- belasta, men det står som sagt 3000 og ikkje 6000 på bekreftelsen.) Kvar bør dette rapporterast?
Jeg lurer på hvor lenge 'Right now we have problems....' skal vare, på poengoversikten har det ikke vært vist poeng for flyvninger på lengre tid, kun poeng fra andre som f eks Amex og Flytoget.
SAS booking viser ikke antall poeng man får, annet enn i reiser med et leg. Booker man med mellomlanding, og begge flyvningene er ekte SAS, får man melding om at antall EB poeng ikke kan vises.
Står det så dårlig til hos SAS at de ikke kan fornye lisensene sine?
Sundet81
31-01-2017, 10:01
Fryktelig pinlig for SAS. Spørs om ikke noen kan ha regnet med at nytt system skulle være på plass for lenge siden og derfor har sjanset på å ikke fornye denne lisensen, som sikkert koster litt.
En eller annen gang, så skal jeg sørge for å få meg en prat med en person med ansvar i SAS.
Det er så mye underlige greier jeg må spørre om.
Dagens feilmelding btw
vstenhjem
01-02-2017, 12:43
Nå har nye SAS.se og SAS.dk vært oppe i noen uker, men den norske siden uteblir? Skal de andre to få fjerne feilene fordi nordmenn klager sånn eller?
petter380
20-02-2017, 18:00
Det kan virke som om det er oppgradering på Eurobonus systemet, siden det har vært nede nå i 3-4-5 dager.
Og redirect til https har vært borte i lang tid, så om man ikke er observant så er man mer utsatt på de norske sidene.
Hei!
Av en eller annen grunn viser bookingen min forskjellige flytyper på sas.no (web) og i SAS appen. Er dette et kjent problem?
Jeg antar at det som er på web er det riktige men ikke godt å vite. Ved bookingtidspunktet så var det samsvar mellom web og app, men i ettertid har flytypen på sas.no endret seg men ikke skjedd noen endringer i appen eller på checkmytrip for den del.
Bare rot å bestille bonusbilletter til Færøyene... Atlantic Airways skaper bare krøll i det systemet og det går ikke an å kombinere de to. Da sier den at det ikke er tilgjengelig. Når jeg nå endeig har fått opp rene SAS flyginger så skjer dette -
FLEXPRICER - Miles er ikke definert for enkelte prispartisjoner. (7068 - 2808)
Er det mulig på forhånd sjekke ut hva innholdet på IFE til SAS er? Finner ikke det på sidene deres. Litt kjedelig å havne i et flysete i 10 timer hvis du har sett alt det "spennende" de har å tilby.
Er det noen andre som har merket problemer med sas.no om dagene?
Prøver å booke en billett med avreise i morgen.
Får bare beskjed om at det er feil i bookingen, prøv å ringe oss.
Ringer, taster inn EBG nr, det er ca 19min venting.....ligger på.
Nye siden var ikke så imponerende i skrivende stund
Er det mulig på forhånd sjekke ut hva innholdet på IFE til SAS er? Finner ikke det på sidene deres. Litt kjedelig å havne i et flysete i 10 timer hvis du har sett alt det "spennende" de har å tilby.
Utvalget på SAS ife er elendig. Uten at det var svar på spørsmålet ditt.
Utvalget på SAS ife er elendig. Uten at det var svar på spørsmålet ditt.
Det har jeg fått med meg og derfor ville jeg gjerne sikre meg litt på forhånd. Men dumt å kjøpe filmer til iPad'n hvis de har de ombord på flyet.
Kan jo virke som at SAS ikke akkurat er så stolte av tilbudet ombord, at de ikke vil fortelle om det.
waytogo74
21-03-2017, 13:44
"Mine reiser" helt utilgjengelig nå.
Har på følelsen at noen med ansvar fant ut at "nok er nok, la oss få det ut og så fikser vi det som mangler etterhvert." Full sympati, altså; vært der selv.
robertaas
21-03-2017, 15:44
Fikk mail om invitasjon til reise til Japan. Klikket på linken mindre enn 20 min etter at mailen er sendt ut:
"UNDER MAINTENANCE
WE'RE JUST CHANGING A FEW THINGS ON OUR SITE.
THANKS AND WE'LL SEE YOU LATER."
robertaas
26-03-2017, 22:12
Oppgradering for poeng er ikke så enkelt etter at de halvveis har lagt om siten.
1) Linken til oppgradering for poeng er ikke tilgjengelig før man går litt frem og tilbake på websiten til det feiler og man får opp gammel design.
2) Man må logge inn igjen for å kunne by på oppgradering for poeng.
3) Når man har bydd kommer man til en kvitteringsside uten noen linker videre og når man manuelt legger inn link så merker man at man er logget ut.
4) Man kan ikke lengere by på oppgradering til både Plus og Business, men må velge å bare by på én av disse.
jameson82
03-04-2017, 11:57
Fikk nytt EB kort i posten idag, Med expiry date 12/16...
Så fra 1/2018 er det kalenderår som gjelder for opptjening av poeng og dertil hørende status?
Sent from my iPad using Tapatalk
Så fra 1/2018 er det kalenderår som gjelder for opptjening av poeng og dertil hørende status?
Da vil dette stått 2017, og ikke dato i fortiden ?
Da vil dette stått 2017, og ikke dato i fortiden ?
12/16 ja... ikke lett å holde styr på disse årstallene[emoji3]
Sundet81
04-04-2017, 21:57
De vil bli kvitt deg med andre ord :lol:
Da er det noe som har hengt seg opp. "Logg inn" kommer ikke opp, det er bare sånn "vente-grafikk". Det medfører at resten av siden er i vranglås så man får ikke valgt destinasjon, dato el.l. :headbang
På check in nå online og i APP så får je bare valgt vindussetene på venstre side og ikke høyre side - setene på høyre side eksisterer ikke. enkte jo at det kunne ha noe å gjøre med at det var LN-RKP som er det rævaflyet men ser på FR 24 at det er LN-RKF som er på vei til PEK nå. RKP er jo på tech så jeg i en annen tråd her.
En fin en (windows + chrome).
1. Går til sas.no.
2. Trykker på "mine reiser".
3. Logger inn for å se mine bestillinger.
4. Kommer rett inn på en side på book.sas.no (classic) som viser en booking jeg har gjort med Singapore Airlines.
5. Trykker "Start page" nederst i høyre hjørne.
6. Kommer til https://classic.sas.no/
7. Trykker "Mine side" (på classic.sas.no)
8. Velger "MINE BESTILLINGER".
9. Kommer til nye sas.no med feilmeldingen "TAKK FOR AT DU BESØKTE SAS.
DESSVERRE, SIDEN DU LETER ETTER FINNES IKKE."
Slettet nettleserhistorie osv.
Fungerer i IE merkelig nok. (EDIT: fungerer ikke i IE)
Den nye siden er så elendig at det er flaut.
www.flysas.com tror jeg funker greit, men husk å ikke velge land
Noen som har en erstatning for points.sas.no?
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
AirbusTrond
20-04-2017, 20:24
Det er ikke mulig å behandle din forespørsel. Forsøk igjen senere. Hvis problemet vedvarer, kontakt oss.
Neivel, det forrige søket fra i går henger bare...Og ikke får jeg endret søket heller. Og uoversiktlig er jo det som bare det. Smått utrolig dårlig.
Noen som har en erstatning for points.sas.no?
Etter en kjapp telefon til kundeservice, så ble løsningen points.flysas.com, som ulogisk nok fungerte som et uvær!
42840De nye nettsidene er helt tragiske.
Jeg skal booken en reise SVG-OSL-LPA t/r, hvor returen innebærer overnatting på OSL. Jeg får opp dette alternativet på alle mulige sider, wf.no, ticket.no, google flights osv. osv.
Men ikke på sas.no.....
Der får jeg svaret "Dessverre kan vi ikke finne noe som matcher søket ditt. Avgrens søket ditt."....
Er jo helt utrolig. VIL de ikke selge billetter eller....
På de andre sidene får jeg tydeligvis opp prisen på GO Light uten bagasje, derfor ville jeg ha booket via sas.no, så jeg kunne kjøpt i det minste GO, eller kanskje helst PLUS. Men SAS vil tydeligvis ikke selge de dyreste billettene selv...
Helt utrolig.
For sikkerhetsskyld prøvde jeg også SAS appen. Samme greia der....
Min hypotese er at det kan godt være de ikke vil selge det, siden slike bookinger ofte skaper problemer for flyselskapene med folk som hyler og skriker om overnatting m.v. En del selskaper sperrer derfor for det på sine nettsider. Andre velger tydelige beskjeder/avkryssing om at man selv er ansvarlig for kostnad ved overnatting m.v. SAS har tydligvis ikke sperret for den type connections i Amadeus, og derfor kommer det også opp på Google m.m.
Min hypotese er at det kan godt være de ikke vil selge det, siden slike bookinger ofte skaper problemer for flyselskapene med folk som hyler og skriker om overnatting m.v. En del selskaper sperrer derfor for det på sine nettsider. Andre velger tydelige beskjeder/avkryssing om at man selv er ansvarlig for kostnad ved overnatting m.v. SAS har tydligvis ikke sperret for den type connections i Amadeus, og derfor kommer det også opp på Google m.m.
...og med de mange udfordringer de har på deres hjemmeside, så er det næppe lige for at implementere tydelige advarsler mod denne type bookinger :p
Jeg skal booken en reise SVG-OSL-LPA t/r, hvor returen innebærer overnatting på OSL. Jeg får opp dette alternativet på alle mulige sider, wf.no, ticket.no, google flights osv. osv.
Men ikke på sas.no.....
Der får jeg svaret "Dessverre kan vi ikke finne noe som matcher søket ditt. Avgrens søket ditt."....
På de andre sidene får jeg tydeligvis opp prisen på GO Light uten bagasje, derfor ville jeg ha booket via sas.no, så jeg kunne kjøpt i det minste GO, eller kanskje helst PLUS. Men SAS vil tydeligvis ikke selge de dyreste billettene selv...
Helt utrolig.
For sikkerhetsskyld prøvde jeg også SAS appen. Samme greia der....
Widerøe ordner vel det hvis du legger inn ønsket om annen bookingklasse under spesielle ønsker (og at du følger opp innen avbestillingsfristen på 24 timer hvis det ikke ordner seg automatisk)?
Har prøvd mange ganger i løpet av de siste par ukene å få sett på bestillingene mine for både å legge inn passasjerinfo (til USA) og se over setevalg osv. Men helt umulig å komme videre inn i hver enkelt bestilling fra listen over "mine bestillinger". Får bare opp en helt blank side. Håpløst!!! https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170424/f78c70cb9c90987f1e771c324accbf8f.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv book.flysas.com og se hva som skjer ... :D
Hen hadde forsåvidt gjort det..
Mitt tips er å ringe et 55 nummer.
Kom da bare inn på en Amadeus-side. Men prøvde meg med bare flysas.com, da kom jeg til den gamle siden, internasjonal versjon. Fikk logget inn og lagt inn passasjeropplysninger, så da skulle alt være i orden. Men synes altså at de nye sidene er helt fullstendig håpløse!!!
robertaas
30-04-2017, 10:57
Får få lagt inn sete etter oppgradering, men på flysas.com som er den eneste versjonen hvor jeg klarer få opp flighten så står det "You'll need to modify your booking on the Norway website. Change country " Klikker jeg der og endrer land så er jeg tilbake på sidene som ikke fungerer. Kan heller ikke sikre meg sete i app.
Noen tips om hemmelige sider som fungerer?
Legg inn passasjerinfo (på ny), når du har godkjent den så kommer den blå setevalgsknappen fram på siden. Jeg strevde med det samme, men fikk til på denne måten. Aner ikke hvorfor, men det funket...
Fra flysas.com er dette altså...
robertaas
30-04-2017, 11:24
Supert, der fungerte det faktisk. Pop-up om å legge inn passasjerinfo kommer jo opp hele tiden selv om det er lagt inn og jeg allerede er i USA. Nå kan det se ut som om man må bruke en annen feil for å komme seg via denne feilen.
Det er ikke enkelt å være kunde av sas.
robertaas
04-05-2017, 11:21
Når jeg endelig klarer logge inn ser jeg at jeg har blitt trukket 2 ganger for oppgradering og har tjent det samme i Pluss som i Go.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=42975&stc=1&d=1493889637
Nei, for denne ruten flyr de jo ikke. Jeg gir opp snart...
"Sorry. We can't find the route you requested..."
... og har tjent det samme i Pluss som i Go.
Det er en del bookingklasser i GO og PLUS som har samme opptjening ;)
Skjønner virkelig ikke at det går an... Det er om mulig blant SAS sine mest trafikkerte ruter... Men SAS virker som gjør en sport i å ha rotete nettsider, rot i systemer generelt og rot rot og bare rot.
Jeg vil bare nævne, at mit poengregnskab fra den seneste tur, incl. opgradering, er korrekt opdateret! Så SAS gør altså også noget
rigtigt iblandt :)!
hlorange
06-05-2017, 07:41
Fikk samme feilen mellom Oslo og Bergen i forrige uke, men det kom seg da jeg forsøkte 5-6 ganger. Halvparten av billettsøkene feilet, men prøvde jeg et par ganger på nytt gikk det igjennom.
Håpløst? Ja. Får håpe det bare var midlertidig ifbm systemoppgradering.
Søkte på Oslo-London, og fikk feilmeldingen "please enter a valid pso code"... ellerno. Ringte SAS, og de skjønte heller ikkeno, men billett ble ordnet. Takk Gud for telefonen. Hadde den kommet etter internett hadde jeg oppfattet det som et helt fantastisk framskritt.
Forøvrig samme problem med BA for et par dager siden. Sete 16K var umulig å resevere på nettet, men søte Alicia ordnet opp med et smil (ja, man kan faktisk høre at noen smiler - iallefall innbiller jeg meg det). Om hun var søt eller ikke er selvfølgelig helt irrelevant, men det skader heller ikke å innbille seg det også.
Det var da virkelig optimistisk, ikke en gang Privateair-kjerra klarer vel den.
:D
Fin pris også då!
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Concorde98
18-05-2017, 06:40
Der var det vel bare å slå til...? ;)
"Prisen" var kostnaden for å endre, utreisen var dyr nok til at jeg droppet det..
Hvordan får man frem flightnummer og flytype når man søker, samt tidspunkt for ankomst og avgang ved transitt-stopp?
Prøver å finne en bonusbillett på sas.no til helga. Starter søket og det går fint helt til kalenderen kommer opp, men før prisene kommer opp. Deretter hoppes det automatisk over til classic.sas.no og et nytt søk starter automatisk. Deretter kommer feilmeldinga om at man ikke får kontakt med kundedatabasen. Jeg har nå forsøkt i mer enn 24 timer. Er uten status. Er det andre måter å finne ut hva som er ledig på enn å ringe?
Prøver å finne en bonusbillett på sas.no til helga. Starter søket og det går fint helt til kalenderen kommer opp, men før prisene kommer opp. Deretter hoppes det automatisk over til classic.sas.no og et nytt søk starter automatisk. Deretter kommer feilmeldinga om at man ikke får kontakt med kundedatabasen. Jeg har nå forsøkt i mer enn 24 timer. Er uten status. Er det andre måter å finne ut hva som er ledig på enn å ringe?
Denne feilen har jeg hatt siden før helga. Jeg tipper jeg snart kommer til å gjøre noe dumt med poengene mine, sånn som å bestille 10 håndklær eller noe.
Denne feilen har jeg hatt siden før helga. Jeg tipper jeg snart kommer til å gjøre noe dumt med poengene mine, sånn som å bestille 10 håndklær eller noe.
Muffins er min favoritt😎. Er det ikke kun 1.500 poeng pr stk?
Å booke billett på sas.no...
Jeg er pålogget som meg selv, skal bestille billett til min mor. Systemet setter automatisk meg selv som reisende. Jeg kan velge endre, og får lov å skrive inn fornavn, etternavn, epost og telefon. Men du kan ta fanden på at det ikke er mulig å endre kjønn, så min mor må nesten være min far.
Så logger man ut, og prøver igjen, og nå kommer man til betaling. Her har man slått av muligheten for å lime inn et kredittkortnummer, og jeg kan ikke tenke meg andre årsaker enn for å kose seg med vissheten om at det ikke finnes alternativer til sas for denne reisen.
SAS innrømmer jo selv at nettsiden deres ikke holder mål, det kom fra Gustavsson selv i går, men at den stadig vil bli forbedret fremover, men at det vil være en gradvis prosess.
Det viktigste er faktisk at infrastrukturen bak (inkludert Eurobonus) er byttet, slik at det vil være mulig på sikt å tilby både noe som funker og ikke minst endel nye funksjoner og muligheter
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170602/7e10b43b9bcb8f8227a4a2e5adcbb2c8.jpg
SAS innrømmer jo selv at nettsiden deres ikke holder mål, det kom fra Gustavsson selv i går, men at den stadig vil bli forbedret fremover, men at det vil være en gradvis prosess.
Det viktigste er faktisk at infrastrukturen bak (inkludert Eurobonus) er byttet, slik at det vil være mulig på sikt å tilby både noe som funker og ikke minst endel nye funksjoner og muligheter
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170602/7e10b43b9bcb8f8227a4a2e5adcbb2c8.jpg
Det var da noe... Jeg skjønner ikke at det er mulig å implementerre dette som er så dårlig. Utrolig tregt, forvirrende skjermbilder, tungt å navigere i etc, etc....Tror dessverre at det vil ta laaaang tid før dette blir brukbart.
Skulle bestille billetter for noen andre i går. Satt å så på div alternativer. Plutselig kunne jeg velge sas plus til 216 kroner. Men når jeg kom til betaling så må jeg logge ut for å booke for noen andre.....
Er systemet for innsjekk nede no? Får berre melding om kommunikasjonsfeil.
Er systemet for innsjekk nede no? Får berre melding om kommunikasjonsfeil.
Får samme problem så kan hende ja
Får samme problem så kan hende ja
Meldinga har no endra seg til "Systemfeil"... (I appen og på classic.sas.no).
På nye sas.no så kjem faktisk bestillinga opp, men eg får ikkje tilgang til å velge sete. Noko som eg gjerne kunne tenkt meg å gjort :(
Vet ikke om dette skyldes hjemmesia eller noe annet, men da jeg skulle gå igjennom sikkerhetskontrollen i går på OSL så fikk jeg feilmelding om at jeg ikke kunne bruke fasttrack i slusa. Nei vel - dette skal jeg klage til SAS om. Gikk bort til innsjekk og viste seg at Eurobonusnummeret mitt ikke var registrert på den bonusbilletten jeg hadde bestilt på SAS sine hjemmesider, til meg selv og for mine egne poeng. Alt var som det skulle i appen og det sto at fast track var tilgjengelig der. Første gangen jeg har opplevd det...
Etter et par tastetrykk hos innsjekk ble det ordnet, men synes likevel det var rart.
Vet ikke om dette skyldes hjemmesia eller noe annet, men da jeg skulle gå igjennom sikkerhetskontrollen i går på OSL så fikk jeg feilmelding om at jeg ikke kunne bruke fasttrack i slusa. Nei vel - dette skal jeg klage til SAS om. Gikk bort til innsjekk og viste seg at Eurobonusnummeret mitt ikke var registrert på den bonusbilletten jeg hadde bestilt på SAS sine hjemmesider, til meg selv og for mine egne poeng. Alt var som det skulle i appen og det sto at fast track var tilgjengelig der. Første gangen jeg har opplevd det...
Etter et par tastetrykk hos innsjekk ble det ordnet, men synes likevel det var rart.
Kronisk SAS-problem. På EB-billetter bestilt med egne poeng og hvor EB-medlemmet reiser, så klarer ikke systemet å plukke opp hva som er EB-nummeret ditt.
Det har nå blitt sak hos Aftenposten (vet ikke om det er bak betalingsmur da jeg uansett har fri tilgang)
http://www.aftenposten.no/okonomi/Kunder-raser-mot-de-nye-nettsidene-til-SAS-622744b.html
waytogo74
08-06-2017, 23:11
Synes det er spenstig av SAS å bruke begrepet "minimum viable product" på utviklingsbloggen. Det er en utviklingsstrategi som kan fungere veldig bra i noen sammenhenger--og ekstremt dårlig i andre. Flyselskap med tung legacy-infrastruktur faller gjerne innenfor sistnevnte.
Er heller ikke mye "minimum viable" når til og med billettbestilling er ustabil.
Man kan spekulere: Enten har programvareutviklerne snakket prosjektledelsen trill rundt eller så har det vært et sterkt "nu kör vi"-press ovenfra. Bland i litt manglende bestillerkompetanse og man har oppskriften på en produktlansering som lukter grevling.
Synes det er spenstig av SAS å bruke begrepet "minimum viable product" på utviklingsbloggen. Det er en utviklingsstrategi som kan fungere veldig bra i noen sammenhenger--og ekstremt dårlig i andre. Flyselskap med tung legacy-infrastruktur faller gjerne innenfor sistnevnte.
Er heller ikke mye "minimum viable" når til og med billettbestilling er ustabil.
Man kan spekulere: Enten har programvareutviklerne snakket prosjektledelsen trill rundt eller så har det vært et sterkt "nu kör vi"-press ovenfra. Bland i litt manglende bestillerkompetanse og man har oppskriften på en produktlansering som lukter grevling.
Ein ting er jo om det funka eller ikkje, noko anna er korleis det er tenkt det - skal- fungere. For designet og flyten i bruk av sida er ikkje godt. Tanken var sikker å forenkle. Men det er mykje meir forvirrande enn nokon gang. Første gang eg prøve sida fann eg ikkje neste-knappen etter å ha vald datoar for reisa. Fordi knappen ikkje finst! Det kjem opp ein ørliten markør der markør for kalender er. Så det der eit felt som dekkjer over scrollefeltet. Innsjekkingsflyt er også horribel med så mange teikn og tekst over alt. (no har eg prøvd å trekke i frå for at eg er konservativ på slike grensesnitt. Kansje det er som då eg prøvde meg på slikt i si tid. Alt eg laga virka jo for meg. Hadde vi laga det og visste godt korleis ein måtte trykke.)
waytogo74
09-06-2017, 00:15
Ein ting er jo om det funka eller ikkje, noko anna er korleis det er tenkt det - skal- fungere. For designet og flyten i bruk av sida er ikkje godt. Tanken var sikker å forenkle. Men det er mykje meir forvirrande enn nokon gang. Første gang eg prøve sida fann eg ikkje neste-knappen etter å ha vald datoar for reisa. Fordi knappen ikkje finst! Det kjem opp ein ørliten markør der markør for kalender er. Så det der eit felt som dekkjer over scrollefeltet. Innsjekkingsflyt er også horribel med så mange teikn og tekst over alt. (no har eg prøvd å trekke i frå for at eg er konservativ på slike grensesnitt. Kansje det er som då eg prøvde meg på slikt i si tid. Alt eg laga virka jo for meg. Hadde vi laga det og visste godt korleis ein måtte trykke.)
Tror mye av bestillings- og innsjekkingsflyten kan forbedres med relativt små justeringer. Og synes det tross alt har blitt bedre etterhvert; er absolutt anslag til noe som kan bli bra på sikt. Men det er risikabelt å bruke hele kundemassen til beta-test med udefinert sluttdato.
For all del, full sympati til de som sitter og svetter bak tastaturene for å ro dette i land. De har nok hatt bedre dager på jobben.
Tror mye av bestillings- og innsjekkingsflyten kan forbedres med relativt små justeringer. Og synes det tross alt har blitt bedre etterhvert; er absolutt anslag til noe som kan bli bra på sikt. Men det er risikabelt å bruke hele kundemassen til beta-test med udefinert sluttdato.
For all del, full sympati til de som sitter og svetter bak tastaturene for å ro dette i land. De har nok hatt bedre dager på jobben.
Einig i begge påstandene dine. Potensialet til at det blir bra er det. Og eg ville aldri i verden jobba på dette opplegget.
Motivasjonen for å kjøpe aksjer i SAS er styrket.
Da vil jeg ha annledning til å en gang i året å rope relativt høyt til personene på podiet.
https://youtu.be/3JB9Q00H90Y?t=13
petter380
09-06-2017, 16:53
(...) så har det vært et sterkt "nu kör vi"-press ovenfra. Bland i litt manglende bestillerkompetanse og man har oppskriften på en produktlansering som lukter grevling.
Tror dette er sannsynlig, slik at Eivind (COO) kan få et tick i boken at det ble levert on-time. Selskapspolitikk er fasinerende greier [emoji849][emoji857]
Forsøkte å endre en bonusbooking men da blir jeg bare sendt rett inn til det her
43227
Litt sånn sutrete, men de som bestemte seg for å slippe denne versjonen ut på njetet burde tatt sin hatt og gå og samtidig satt seg på skolebenken igjen :headbang
Concorde98
25-06-2017, 18:09
Hmm, reiser med SAS i morgen og plutselig mottar jeg fem sms meldinger i løpet av fem minutter at jeg kan sjekke inn. Alle er identiske... Hadde SAS IT en liten hikke...? ;)
sail4fun
30-06-2017, 18:48
Back to the future , og bruk SAS classic sidene på basic ting (?)
https://classic.sas.no/?ref=d360
Fra link nederst på www.sas.no siden
Hmm, reiser med SAS i morgen og plutselig mottar jeg fem sms meldinger i løpet av fem minutter at jeg kan sjekke inn. Alle er identiske... Hadde SAS IT en liten hikke...? ;)
Jeg opplevde det samme 30. juni. Fikk dog bare fire SMS om departure og gate (SK377, TRD-OSL). Fikk forøvrig bare en SMS på neste etappe samme kveld (SK291 OSL-BGO).
litt-amatør
06-07-2017, 00:07
Det er ikke for å være vrang, jeg har virkelig prøvd å bruke de nye sidene til sas. Men jeg får det altså ikke til!!!?? Er det jeg som er dum? Igår kostet samme flighten Lhr-Osl 922 kr på sas.no og 2004 kr på classic. Da jeg skulle booke finner ikke sas.no Oslo som destinasjon og når jeg får opp alle destinasjoner oppfordres jeg til å bruke telefon for å booke reiser med start i UK fordi Air Passenger Duty (APD) tax exemption for passengers aged 12 to 15, departing UK in Go Light or Go. Please call SAS for booking.
Hvordan kan sas sette i gang en ny nettside som er så ubegripelig dårlig!!??
Hvordan kan sas sette i gang en ny nettside som er så ubegripelig dårlig!!??
Det er noe riv ruskende galt når jeg dypt savner de gamle, ikke spesielt imponerende nettsidene, og bruker `classic´til alt den fremdeles kan brukes til. Triste greier. :o
Prøver å booke en bonustur mellom EWR og OSL.
Det er en sinnsyk rund-dans. Det virker ikke.
Lurer på hvem som programmerer disse sidene...
Lurer på hvem som programmerer disse sidene...
Som nevnt noen ganger rundt omkring, TCS tok over all IT i SAS for en stund siden.
Skuggenheimer
07-07-2017, 00:43
Jeg dreit i el ga opp å bestille en rundtur til PEK med SK i biz her om dagen. Ble dirigert rundt til feilkoder hele tiden. Makan til møkksider. Dette er 2017 og ingen unnskyldning med ny leverandør el hva de nå kaller denne forbedringen(ironi). SK er ikke så viktig for meg men har gjerne støttet opp om de el DY/DU hvis mulig. SK må forbedre seg kraftig hvis de igjen skal få mine penger. Det er ikke slik at de er de eneste som flyr dit jeg skal. Skjerpings. "Rant ended"!!
petter380
07-07-2017, 21:56
Som nevnt noen ganger rundt omkring, TCS tok over all IT i SAS for en stund siden.
Oftest en forskjell på hvem som utvikler og hvem som drifter. Jeg kan ikke se at det er TCS som utvikler noen plass (kanskje blind?)?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Oftest en forskjell på hvem som utvikler og hvem som drifter.
Ikke når det gjelder den gjengen borti østen, like ofte det er samme som gjør det.
Jeg kan ikke se at det er TCS som utvikler noen plass (kanskje blind?)?
Evt. døv? :lol: Man har hørt og blitt fortalt osv...
hlorange
08-07-2017, 17:30
Nå klikker det snart. Umulig å bestille en rundreise mellom Bergen og Oslo, får bare opp en rød feilmeldingsboks på toppen av siden - uten noen feilmelding.
Måtte hipsterne som har kokt opp denne dritten brenne.
Nå klikker det snart. Umulig å bestille en rundreise mellom Bergen og Oslo, får bare opp en rød feilmeldingsboks på toppen av siden - uten noen feilmelding.
Har fått samme skitten, rødfargen betyr vel indirekte "Please try norwegian.no" :p Evt. om du er desperat: Iflg. kollega så forsøk å bruk en browser uten noe plugins, gammel historikk osv.
Har fått samme skitten, rødfargen betyr vel indirekte "Please try norwegian.no" :p .
Crap - må få fargen endret til grønn (http://wf.no)ASAP ... ;)
Hva er poenget med å ha valget "Radisson blu hotel & resorts" i dropdown-listen når det ikke finnes info om det? :headbang
43363
robertaas
25-07-2017, 09:21
Når man endrer sete under innsjekking så oppdateres ikke sete for bookingen.
SAS_flyer
25-07-2017, 22:15
Når man endrer sete under innsjekking så oppdateres ikke sete for bookingen.Det har jeg i allefall opplevd på mange andre selskaper. Når check inn åpnes så oppdateres tydeligvis ikke nye valg mot amadeus.
Det har jeg i allefall opplevd på mange andre selskaper. Når check inn åpnes så oppdateres tydeligvis ikke nye valg mot amadeus.
Det er korrekt. Det er 'enveistrafikk'. Når innsjekkingssystemet overtar, brytes kommunikasjonen.
Normalt med forskjellige priser på Nye SAS og SAS-classics? :rolleyes:
Hvis du har valgt flight og så gått tilbake, vil det setet forbli tatt inntil det timer ut (ca 45 minutter). Ved nytt søk innen denne tidsrammen kan diu få høyere pris hvis det ikke er flere seter ledige i samme bookingklasse. Spesielt når dere er så mange som 7 som booker, er du sårbar for slikt .. ;)
Hvis du har valgt flight og så gått tilbake, vil det setet forbli tatt inntil det timer ut (ca 45 minutter). Ved nytt søk innen denne tidsrammen kan diu få høyere pris hvis det ikke er flere seter ledige i samme bookingklasse. Spesielt når dere er så mange som 7 som booker, er du sårbar for slikt .. ;)
Det var en, booket for kona til CPH ;)
TLS at OSL
06-08-2017, 11:35
Jeg har forsøkt å bestille en tur med SAS OSL-CPH t/r i desember, men det er jo helt umulig! Når jeg kommer til betalingen, stopper det opp.
For det første spør de om "Navnet på kortet". Jeg går ut fra at det er mitt navn og ikke AmEx, Diners, Mastercard, el. lign., men uansett hva jeg skriver inn, blir det feil. Hvis det er mitt navn de ber om, hvorfor kan de ikke da skrive "Kortholders navn" slik alle andre gjør?!
Deretter forsvinner muligheten til å legge inn CVC'en i det øyeblikket jeg begynner å skrive navnet mitt!
Etter å ha forsøkt chat'en (hvor alle "Traveller consultant" var opptatt, prøv igjen senere), ringte jeg dem, men da er det 21 min. ventetid for å snakke med en "Traveller consultant"!
Dette er for dårlig, SAS!
Jeg klarte faktisk på fredag å bestile en tur på nye SAS.no uten hikke... :stir :rolleyes:
Hadde muligens en god porsjon flaks da.
Jeg klarte faktisk på fredag å bestile en tur på nye SAS.no uten hikke... :stir :rolleyes:
Hadde muligens en god porsjon flaks da.
Minner om at vi har en egen tråd hvor man kan poste gode erfaringer med SAS.no: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=142862
robertaas
07-08-2017, 02:24
For det første spør de om "Navnet på kortet". Jeg går ut fra at det er mitt navn og ikke AmEx, Diners, Mastercard, el. lign., men uansett hva jeg skriver inn, blir det feil. Hvis det er mitt navn de ber om, hvorfor kan de ikke da skrive "Kortholders navn" slik alle andre gjør?!
De burde kanskje heller skrive "Kortholders navn, slik det står skrevet på kortet" slik at det ikke misforstås. Skriver du ikke nøyaktig det samme så vil det antagelig feile.
Tror det var DNB kundeservice som fortalte meg at det ikke ble gjort oppslag i navnet, eventuelt er det slingringsmonn. Uansett har jeg booket en haug flybilletter på de nye sidene uten problemer.
Da var det min tur i denne tråden. Skulle sjekke priser på en tur til New York i september. La først inn feil med "én vei" og gikk tilbake til "endre søk" for å rette opp. Da jeg trykket "tur/retur" skjedde det overhodet ingenting, skjermen låste seg fullstendig. Derimot fikk jeg opp bildet under. Alle Oslos flyplasser ligger 37 kilometer unna, til Skien er det ikke mer enn 96 kilometer og Torp 85.
Dersom man tar avstanden i luftlinje fra Stortorvet til hhv. Gardermoen og Torp stemmer dette, men Skien?! Det har ikke gått rutefly på Geiteryggen de siste to årene og dessuten er det 106 kilometer i luftlinje dit. Og 137 kilometer hvis man tar korteste landevei, 168 hvis man kjører E18.
Hva i huleste er det som egentlig foregår i SAS for tiden?! Ledelsen kan jo ikke ha noe som helst styring og kontroll når et eller annet svadafirma kan tillates å legge ut slikt ikke-fungerende vissvass på nettsidene?
Edit: Og ja, SAS har også fått en klar tilbakemelding på dette, det er ikke bare utblåsing her på Flyprat.
TLS at OSL
17-08-2017, 20:12
Jeg måtte annullere en av reisene mine jeg har bestilt. Det var 21 timer etter jeg bestilte, og det var totalt umulig å gjøre det på nettsidene deres. Jeg bestemte meg derfor for å ringe SAS. Der sa de jeg var nr. 4 i køen, men allikevel måtte jeg vente i mer enn 45 min.! Da jeg endelig fikk svar, sa han at det var 24 t. og 30 min. siden jeg bestilte. De opererer med GMT, og den er 2 timer etter oss nå om sommeren (ellers 1 time). Det er altså ikke gratis å annullere en tur mer enn 22 timer etter bestilling (23 t. når vi ikke har sommertid).
Jeg forklarte dette og at jeg hadde ventet i mer enn 45 min., og fikk annullert den uten omk.
Hvorfor er det ikke mulig å gjøre dette på en enkel måte nettsidene deres?
Jeg måtte annullere en av reisene mine jeg har bestilt. Det var 21 timer etter jeg bestilte, og det var totalt umulig å gjøre det på nettsidene deres. Jeg bestemte meg derfor for å ringe SAS. Der sa de jeg var nr. 4 i køen, men allikevel måtte jeg vente i mer enn 45 min.! Da jeg endelig fikk svar, sa han at det var 24 t. og 30 min. siden jeg bestilte. De opererer med GMT, og den er 2 timer etter oss nå om sommeren (ellers 1 time). Det er altså ikke gratis å annullere en tur mer enn 22 timer etter bestilling (23 t. når vi ikke har sommertid).
Jeg forklarte dette og at jeg hadde ventet i mer enn 45 min., og fikk annullert den uten omk.
Hæ? 24 timer er vel 24 timer uansett hva klokka var i Oslo/London/New York/Tokyo da du bestilte?
Bare det at noen i det hele tatt kan begynne å blande inn UTC-tid beviser vel bare intelligensnivået på disse menneskene. Som Martin sier, 24 timer er 24 timer og de regnes fra du trykker på knappen. Ferdig snakka.
Når det gjelder min frustrasjon over a) faenskapet funker ikke og låste seg, og b) Skien er ikke en alternativ flyplass for Oslo, fikk jeg faktisk svar fra fru Granat (Nei, det er ikke tull, hun het det) om at dette skulle tas videre til et hakk høyere opp i systemet. Da jeg svarte "flott, når hører jeg fra dere igjen?" var svaret "Nei, vi pleier ikke gi noen tilbakemeldinger på det."
Bongos Tryllereiser begynner å fremstå som en svært seriøs aktør i markedet..!:headbang
robertaas
18-08-2017, 00:02
Det er et veldig dårlig business-case på å investere i å utvikle gebyrfri kanselering på nettsidene.
TLS at OSL
18-08-2017, 20:43
Hæ? 24 timer er vel 24 timer uansett hva klokka var i Oslo/London/New York/Tokyo da du bestilte?
Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid". Jeg ble overrasket over dette selv, men heldigvis ble annulasjonen akseptert,
Selvfølgelig er det dårlig business å investere i å utvikle gebyrfri kansellering på nettsidene, men når de annonserer at det kan gjøres, må de da for f*** kunne la oss oss gjøre det!
Jeg har alltid vært "pro SAS", men nå begynner jeg å bli irritert over at alt er så fordømt vanskelig (les: Umulig!)! (Beklager språkbruken.)
Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid".
Med andre ord: kjøpstidspunkt på billetten blir regnet om til GMT, mens den som gjør selve avbestillingen jobber i CET?! Virker merkelig...
Nei, tydeligvis er det ikke det. SAS bruker som sagt GMT, mens jeg bruker CET, altså "norsk tid". Jeg ble overrasket over dette selv, men heldigvis ble annulasjonen akseptert,
Selvfølgelig er det dårlig business å investere i å utvikle gebyrfri kansellering på nettsidene, men når de annonserer at det kan gjøres, må de da for f*** kunne la oss oss gjøre det!
Jeg har alltid vært "pro SAS", men nå begynner jeg å bli irritert over at alt er så fordømt vanskelig (les: Umulig!)! (Beklager språkbruken.)Men altså?
Står det ikke noe om kansellere billetten i eposten du får, eller kommer denne etter at det er gått et døgn? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170819/c9e40a4fbf1c06a2f6ad65dc2f7a97d4.jpg
Her er det fra en bonusreise og de opererer med gmt ja, som forsåvidt er greit, men da må de jo være konsekvente! https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170819/6aa5a588c7e597d7d40de9f77d61377d.jpg
Fikk en feilmelding om at sete allerede var reservert da jeg prøvde å reservere sete på den oppgraderte flygningen hjem - men gikk da jeg prøvde på nytt.
Her er det fra en bonusreise og de opererer med gmt ja, som forsåvidt er greit, men da må de jo være konsekvente!
GMT er jo også et begrep som forsvant ut av offisiell språkbruk for mange år siden. Det heter UTC. Ikke det at konsulentene og web-designerne til SAS levnes mye kunnskaper, men et flyselskap som tross alt opererer over store deler av verden i UTC burde det ringt en bjelle. -i UTC tid:colgate:
Det er jo betryggende at flygingen flys av "1 flyselskaper", men det gjelder ikke alle avgangene.
43912
Har en mistanke men ikke sikker,på at "flyes av 1 selskaper" står der når sas ikke flyr selv med sine fly.
Dette er allefall tilfellet med lufthansa,booket på sas sine sider.
Har en mistanke men ikke sikker,på at "flyes av 1 selskaper" står der når sas ikke flyr selv med sine fly.
Dette er allefall tilfellet med lufthansa,booket på sas sine sider.
Ja, det er det som er tilfelle, men er jo helt koko. Dårlig norsk og informasjonen gir jo null informasjon slik den fremkommer. Jeg håper virkelig alle flightene til SAS flys av et flyselskap :p
Scandale Airlines, prøvd å logge meg inn etpar år uten hell. Før kom jeg inn med midlertidig passord. Men den godtok aldri den nye som ble laget. Prøvd i flere dager på nye siden å få tilsendt nytt, mottar lenke man skal trykk på med følgende beskjed "trykk på lenken å få tilsendt midlertidig passord". Enda ikke fått noe etter å ha fulgt dette.
Nye siden har dårlig brukervennlighet generelt, se til andre selskap hvor lett man kan booke. Kun appen til SAS duger.
SAS svarte jo veldig godt for seg på tv2 hjelper deg i går også :D
Prøver meg på Plusgrade CPH - SFO. Få ledige (og omtrent berre midtseter) ledige i Plus, så får prøve med eit meget forsiktig bud i C. Uviss på om det faktisk er verdt det, men det blir så mykje økonomi-langdistanse at det kan vere fint med litt avveksling. Uansett; kvitteringsskjermen viser dette. "Good luck". "There was an error".
Språket blir jo bare dårligere og dårligere - denne kommer på chaten
Alle v�re Traveler consultant er for tiden opptatt...
Rant:
Var tett nok i skallen til å bestille en billett for en kollega via appen..
Kvitteringer og alt havnet jo i eposten til vedkommende, nå da jeg skal skrive reiseregning får jeg f*n ikke tak i kvitteringa.
Kollegaen er på reise og jeg må bare krype til korset å sitte i kø til den alldeles udugelige kundeservicen til SAS..
Jeg sitter her å fobanner hu dama som beklager ventetiden hvert 30. sekund..
Prøvde meg på chat, men det er like udugelig, i allefall ingen ledige nå..
Foreløpig 20 minutter i telefonkø..
Rant over..
Jeg kommer meg overhodet ikke inn pä mine bookinger (altsä man logger seg inn, ogsä trykker man pä "mine bookinger" og deretter kommer en liste med alle bookinger). När jeg da trykker pä enkeltbookinger kommer det bare feilmelding "en feil skjedde". Ringte inn klokka 11:37 og fikk svar etter bare 1 minutt ventetid, og fikk da hjelp til ä kansellere en PLUS-reise, samt ombooke en annen PLUS-reise. Alt var over pä 5 minutter. Altsä er det veldig därlig status pä internettsystemet, men er fornöyd med kundeservice pä telefonen.
Rant:
...
Foreløpig 20 minutter i telefonkø..
Rant over..
Kapitulerte etter 40 minutter, da hadde jeg vært nummer 3 i ti minutter og hadde ikke tid lengre.
Har du fryktelig mye kulere status enn meg Polaris, jeg er bare en skarve juksesølv, men alikevell.. :-/
Hadde fint tollerert 10 minuter i kø, evt. å bli oppringt når det var min tur, men den gang ei..
Det merkelige, i mitt hode, er at chatten ikke fungerer bedre.
Det aller meste kan jo løses veldig elegant på chat!
Altsä er det veldig därlig status pä internettsystemet, men er fornöyd med kundeservice pä telefonen.
Det rare er at, i mine øyne, så begynner nettløsningene å gå seg til, at jeg er tett nok i hodet til å ikke sørge for å få kvitteringene når jeg bestiller for noen andre er nå så. Selv om det er merkelig at jeg ikke kan få kvitteringene på epost, bare for mine egne. Så burde en kort chat eller telefonsamtale fikset det. Men jeg kom aldri så langt og sverget i min førstefødtes navn at det blir en stund til neste gang jeg setter meg inn i en SK maskin.. (Manns minne varer ca fram til neste salg)..
Men kudeservice på telefon/chat er, fortsatt i mine øyne, alldeles udugelig..
Språket blir jo bare dårligere og dårligere - denne kommer på chaten
Det de mener er nok: "Alle våre(?) travle konsulenter er for tiden opptatt"
At de setter spørsmålstegn bak våre er fordi de egentlig ikke jobber i SAS, og de er uansett alltid for travelt opptatt til å snakke med deg på telefonen...
Over natten så fungerer sas.no mye bedre. Hva har skjedd..?
trondove
01-11-2017, 09:06
Jeg har flydd 8 poenggivende reiser siden kvalifiseringsperioden startet, men det viser kun 4 på sas.no, det er vel ikke tur-retur reiser som vises?
Har du fryktelig mye kulere status enn meg Polaris, jeg er bare en skarve juksesølv, men alikevell.. :-/
Nei, helt vanlig *A Sölv inntjent gjennom 10 flights pä 1 är. Kanskje det hadde noe med tidspunkt pä dagen, när du ringte inn? Eller at det var en "störning" i en eller annen by sä örten strandede pax prövde ä ringe inn samtidig...? Tjaja. Har ringt mye til SAS og stort sett aldri ventet lenge, er vel en 3-5 gang hvor jeg har lagt pä etter 20-30mins venting og ringt igjen dagen etterpä.
Chatten orker jeg ikke en gang pröve pä.
robertaas
11-11-2017, 19:30
"Internet innsjekking er ikke mulig. Sjekke inn på flyplassen." sier websidene deres, men i appen får jeg sjekket inn.
SAS bør dog få skryt for å ha klart komme ned i kun 3 skrivefeil for 2 setninger...
Zurich? Ikke så lenge siden de la om til SAS egen Altea, så de har nok bare glemt å rette teksten ...
robertaas
11-11-2017, 22:41
Ja, Zürich. Og etter at jeg hadde sjekket inn på app fikk jeg en mail "Vi er klare for at du kan sjekke inn, så ikke vent til du kommer til flyplassen." med link til www.flysas.com (http://www.flysas.com).
Det er lett å komme ut av tellingen på hvor mange feil SAS har her.
Er det like mye språkrør på dansk og svensk også? Altså like mange skrivefeil og krøkkete formuleringer?
Mine forhåndsreserverte seter er forduftet når jeg skal sjekke inn siste måneden eller så, noen som har opplevd det samme ? (bruker app og hjemmeside litt om hverandre).
robertaas
12-11-2017, 11:44
Mine forhåndsreserverte seter er forduftet når jeg skal sjekke inn siste måneden eller så, noen som har opplevd det samme ? (bruker app og hjemmeside litt om hverandre).
Det er helt vanlig at SAS flytter folk med reserverte seter til et annet sete uten varsel.
Pass på at app og hjemmeside ikke er synkronisert. Bruk et du dem om hverandre så blir det krøll.
Det er helt vanlig at SAS flytter folk med reserverte seter til et annet sete uten varsel.
Her er det ikke flytting, setene er bare borte. :)
Nei.
Men vær obs på fly bytte (eks,736 til en 737 til en 738).osv.
Spesiellt fra/til OSL/ ARN/COP.
SAS har byttet fly 90% av gangene jeg har flydd ruta.
Dette skjer ca 2-3 timer før avgang.
Da mister du exit row setet dit,som jeg antar vi booket,eks 737 exit rad 11 blir på 738 exit rad 15/16/17.
Tre poser til Askepott :)
Poser?! Hva mener de egentlig med det?
Det er nok google-ish translatørservice fra "bags"..
Gu'bedre. Må si skepsisen til SAS begynner å bli ganske stor.
Ikke helt på stell, nei ..
Nettsiden Sas.no leverer ikke på 20 av 28 kontrollerte punkter i tilsynsrapport.
Men de har en plan ..
SAS fikk allerede i august beskjed om hvilke forskriftsbrudd tilsynsrapporten som ble offentlig den 29. november kom til å påpeke.
– Disse har vi levert en plan for allerede. Vi har en tidslinje for når hvert enkelt tiltak skal være på plass. Det er forventet i løpet av første halvdel 2018, sier informasjonssjef i SAS Knut Morten Johansen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/sas/sas-nettside-faar-stryk/a/24198962/
hlorange
03-12-2017, 13:55
Ikke bare sas.no som slurver. Fra siste Scanorama (korreksjon: Scandinavian Traveller)
AirbusTrond
19-12-2017, 15:34
Prøver å bestille Lounge-tilgang til fredagens reise, men blir bare bedt om å logge inn både her og der, uten å komme videre... Jaja.
Prøve å bestille billett nå da og så skjer dette:
Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.
Da hoppet prisen opp noen hundrelapper... FAEN i helvete heller da - brukte kanskje 2-3 minutter på å komme meg igjennom alle klikkene og taste inn kortnummer.... :headbang Jeg skjønner godt at det er en timeout selvsagt, men rimelig tid da?
Prøve å bestille billett nå da og så skjer dette:
Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.
Da hoppet prisen opp noen hundrelapper... FAEN i helvete heller da - brukte kanskje 2-3 minutter på å komme meg igjennom alle klikkene og taste inn kortnummer.... :headbang Jeg skjønner godt at det er en timeout selvsagt, men rimelig tid da?
Skjedde med meg også i går. Jeg restartet nettleseren og så dukket opprinnelig pris opp igjen :)
Høh nå funket det etter at jeg søkte på nytt til den prisen... Rare greier... MEn fortsatt en feil på siden, virker helt randomt...
Tror det på et punkt skjer en "reservasjon" av din pris. Når bestillingen deretter feiler tar det litt tid før den blir tilgjengelig igjen.
Har opplevd det samme, og også at prisene har endret seg når jeg har brukt wf.no og sas.no samtidig.
Litt avhengig av hvor langt du går også. Hvis du ‘tar’ et sete, og så avbryter, vil det normalt bli holdt i en halvtimes tid. Så hvis du shopper rundt for hele familien på flere sites, kan det lett bli litt forskjellige priser når du binder opp mange seter. Når da priskalenderen i tillegg ikke oppdaterer seg like fort, kan det bli litt uoversiktlig..
Da er WF's direktefly vekke fra søkeresultatene på sas.no for reiser TOS-BGO og v/v. Usikker på om det er feil eller "sabotasje".
Mye rare priser som kommer og går for andre av WF's flygninger på sas.no også, som ikke lar seg reprodusere på wf.no .
--Oppdatert--
05400 hevder at de har tatt vekk WF-flygningene fordi WF ikke har gitt dem prisinformasjon. Hmmm. Really?
Jeg skal bestille OSL - LAX (via ARN), (1 mars) men den kommer ikke opp i dag når jeg søker. I går kom den opp. Rart at SAS sinne egen avganger forsvinner når det er ledig plass på flyet.
Jeg skal bestille OSL - LAX (via ARN), (1 mars) men den kommer ikke opp i dag når jeg søker. I går kom den opp. Rart at SAS sinne egen avganger forsvinner når det er ledig plass på flyet.
Vanlig feil om man ser litt tidligere i tråden så har feks Oslo-Bergen forsvunnet med feilmelding om at de ikke flyr den ruten.
Vanlig feil om man ser litt tidligere i tråden så har feks Oslo-Bergen forsvunnet med feilmelding om at de ikke flyr den ruten.
Ikke bra, stakkars SAS IT....
Jeg fikk det til etter mye om og men. Jeg prøvde på en annen nettleser, og da kom OSL – LAX (via ARN) opp, men når jeg logget inn da forsvant den. Så byttet jeg litt frem og tilbake på datoene og da plutselig kom den opp. Det samme problemet var både på sas.no og classic.sas.no Så nå har jeg endelig bestilt. Er det SAS IT som driver å tuller...
Whoops, en skikkelig tidsmaskin her altså, tilbake til perm-tiden :stir
petter380
19-02-2018, 09:12
For 2 uker siden, den 5. februar var vi heldig å bli oppgradert fra NRT-CPH pga. EBD-fordel (upgrade én gang i perioden fordelen). Fikk email fra SAS i går om at vi var blitt oppgradert, nøyaktig 2 uker forsinket - helt herlig... :D
Min søster fikk følgende sinnsyke valg på kjønn:
* Mann
* innflytting i kvinne
Hæhæ!! :colgate:
* Mann
* innflytting i kvinne
En hendig trykkfeil, det skal være innvandrerkvinne.
* Mann
* innflytting i kvinne
Hæhæ!! :colgate:
SAS IT imponerer stadig :colgate:
Vanlige sas.no som roter, eller har de begynt å selge Y-klasse som ikke-fleksibel på langdistanse. (Uten mulighet for å velge fleksibel)
SAS' kontaktskjema fungerer ikke for Eurobonusspm, man blir logget ut og sendt til en annen siden.
Har sas sluttet med chat-funksjon? Jeg finner den ikke lenger.
Har sas sluttet med chat-funksjon? Jeg finner den ikke lenger.
Følgende lille URL:
https://mliveguide01eu.netop.com/?key=qj38546294Bt&campaign=sas&department=20111&subcampaign=20521&myurl=http%3A//www.sas.no/upload/help/%3Fq%3Dchat%26articleId%3D6136%26v24%26lang%3Dno%2 6market%3D%26returnUrl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.sa s.no%252FKontakt%252FKontakt%252F%253Fq%253Dchat%2 6HumanyServices_SAS_Norska%3D4fa5ec87-6eec-4e14-8b3b-43b48a720664&title=chat&LiveGuideUID=hex208wBBFZTrM0wI#&ui-state=dialog
Følgende lille URL:
https://mliveguide01eu.netop.com/?key=qj38546294Bt&campaign=sas&department=20111&subcampaign=20521&myurl=http%3A//www.sas.no/upload/help/%3Fq%3Dchat%26articleId%3D6136%26v24%26lang%3Dno%2 6market%3D%26returnUrl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.sa s.no%252FKontakt%252FKontakt%252F%253Fq%253Dchat%2 6HumanyServices_SAS_Norska%3D4fa5ec87-6eec-4e14-8b3b-43b48a720664&title=chat&LiveGuideUID=hex208wBBFZTrM0wI#&ui-state=dialog
takk, men jeg faar enten feilmelding eller saa skjer det ingenting. Virkelig straalende av SAS. Jeg har ogsaa faatt flere feilmeldinger paa feedbackskjemaet. Jeg har meldt ifra, men SAS virker ikke sugne paa feedback og kontakt med kundene.
Prøv link her:
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/reiseinfo/kan-jeg-chatte-med-kundestotte/
Prøv link her:
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/reiseinfo/kan-jeg-chatte-med-kundestotte/
takk, men SAS gjemmer dette godt, gitt.
FlightDeck
20-05-2018, 16:05
På SAS’ oversikt over hvordan opptjene og bruke poeng står det at selskapet åpner en ny rute mellom Oslo og Kristiansand!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180520/6214749ae2dc6be27982cc38a5b9261a.jpg
Hva er nå dette, da?
45091
Jo det er valget for å gå til "Reisetips og tilbud", men litt uklart hva man egentlig kan velge der annet enn at det er tre valg man kan skru av og på...
45092
45093
Rart. Slik ser min side ut. Er vel noe greier etter disse herre datadirektivene som ramler inn i innboksen for tiden.
Er ikke overrasket over at det oppfører seg annerledes i forskjellige nettlesere (siden det er SAS vi snakker om), er mer imponert over at de greier å lage det så komplekst at det faktisk oppfører seg forskjellig. Særlig siden bare en av menytekstene er borte.
Er ikke overrasket over at det oppfører seg annerledes i forskjellige nettlesere (siden det er SAS vi snakker om), er mer imponert over at de greier å lage det så komplekst at det faktisk oppfører seg forskjellig. Særlig siden bare en av menytekstene er borte.
Hadde et bittelite håp om at det muligens kom til å stå "Administrer Familiekonto" der. Menneh nei :headbang
Har fått feilmeldingen under ved forsøk på bestilling av USA-tur på SK's hjemmesider gjentatte ganger (siden i går kveld) - fra ulike PC'er og ulike nettlesere. Noen andre som har opplevd det samme?
Forsøkte meg på en henvendelse til SAS på chat, men de kjente ikke til noen problemer.
Har fått feilmeldingen under ved forsøk på bestilling av USA-tur på SK's hjemmesider gjentatte ganger (siden i går kveld) - fra ulike PC'er og ulike nettlesere. Noen andre som har opplevd det samme?
Forsøkte meg på en henvendelse til SAS på chat, men de kjente ikke til noen problemer.
http://classic.sas.no to the rescue... Denne tråden kan dermed fint flettes sammen med tråden med tittelen "Om sas.no og alle de rare feilene".
robertaas
12-06-2018, 14:38
Når jeg prøver foreta den tradisjonelle "endre setereservasjonen tilbake til det setet SAS flyttet meg bort fra" så henger bare systemet. Det er ganske irriterende for da kan jo andre reservere setet som jeg hadde reservert.
SudCaravelle
12-06-2018, 14:59
Jeg fikk faktisk en hyggelig mail fra SAS i går hvor de fortalte at jeg skulle til CPH om tre dager. Jeg sjekket SAS.No og der lå jeg faktisk inne med en booking og med et litt stilig engelsk etternavn. På 05400 sa de at de ikke ante hva det var, men at de skulle slette den og at jeg ikke skulle tenke mer på det.
Jeg fikk faktisk en hyggelig mail fra SAS i går hvor de fortalte at jeg skulle til CPH om tre dager. Jeg sjekket SAS.No og der lå jeg faktisk inne med en booking og med et litt stilig engelsk etternavn. På 05400 sa de at de ikke ante hva det var, men at de skulle slette den og at jeg ikke skulle tenke mer på det.
Det skal vel ikke mer til enn at noen legger inn feil telefonnummer eller landskode .. vanskelig å gjøre noe med slikt.
robertaas
26-06-2018, 16:11
Ikke en teknisk feil, men eksempel på ubrukelig brukeropplevelse.
1) Banner på forsiden hvor det står at det er opptil 40% rabatt på bonusreiser. Klikker på banneren.
2) Kommer til en ny side hvor det ikke er synlig noe mere informasjon, men det er synlig en link til "Bestill nå". Klikker på den.
3) Kommer tilbake på forsiden og klikker på banneren igjen.
4) Prøver scrolle nedover for å se om det er mere info på siden. Står 3 bannere med "London fra 21.000 poeng", "Mallorca fra 21.000 poeng" og "Bergen fra 6000 poeng". Så det var altså kun tilbud til 3 destinasjoner.
Prøver klikke på bannerne, men det virker ikke. Under står det "..reiser mellom 1. august – 31. desember på kortdistanseflygninger, og 1. november – 31. mars 2019 på langdistanseflygninger. ". Er det kun Mallorca som regnes som langdistanse, eller regnes også London som langdistanse?
Litt lengere ned på siden er det en link med navn "Vis alle destinasjoner". Der kan man kanskje endelig bestille? Klikker på den.
5) Kommer til en side som bare viser vanlig poengpris for forskjelige regioner. Ingen destinasjoner, info om tiludet eller mulighet for å booke fra siden. Klikker meg tilbake til forsiden.
6) Prøver for 3. gang å klikke på linken for poengtilbud.
7) Scroller enda lengere ned på siden og ser linken "Se alle priser". Er ikke helt overbevist om at dette vil fungere denne gangen heller, men klikker på lenken
8) Kommer tilbake til samme side som ovenfor med vanlig poengpris for forskjelige regioner. Klikker tilbake til forsiden.
9) Klikker inn på banneren for 4. gang.
10) På siden er det noen Youtube-videoer, på en står det "Hvordan bestiller jeg?". Har SAS gjort det så komplisert å bestille bonusreiser på tilbud at man må se en video for å lære hvordan man skal få det til? Det er bare en generisk video som sier at man må skrive inn destinasjon og velge betale med poeng i skjemaet på forsiden. Ser ut til at cluet bare er at man må vite hvilke 3 destinasjoner det er tilbud til og skrive navnet på dem på forsiden. Dette kunne man enkelt gjort med 3 linker slik at folk ikke trengte skrive det inn etter å ha blitt lurt til å klikke på forskjellige sider med misvisende beskrivelse. Og det er fortsatt uklart om poengtilbudet for Londen er ut desember eller ut mars.
Det mest skremmende er at SAS faktisk har betalt noen for å lage disse websidene.
Kanskje ikke direkte sas.no sin «feil», men denne dukket opp på FB her om dagen (les teksten under også)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/bc571d741342fa76d800e4dfabcf8241.png
robertaas
26-06-2018, 16:20
Linken for feilmelding av websiten til SAS gir:
"Not Found
The requested URL /s/scandcontact/forms/Feedback-Form4/ was not found on this server."
1) Banner på forsiden hvor det står at det er opptil 40% rabatt på bonusreiser. Klikker på banneren.
.
Denne får jeg ikke opp i det hele tatt. Mulig noe henger igjjen i nettleseren din? Prøv å tøm minnet.
Linken for feilmelding av websiten til SAS gir:
"Not Found
The requested URL /s/scandcontact/forms/Feedback-Form4/ was not found on this server."
Feilmeldingssiden virker - det er en innkapslet boks. Scroll ned til det norske valget. Ligger under det danske.
https://www.sas.no/reiseinfo/service-og-tilbakemeldinger/kontakt/
Prøv en annen nettleser.
espenlok
26-06-2018, 19:29
2) Kommer til en ny side hvor det ikke er synlig noe mere informasjon, men det er synlig en link til "Bestill nå". Klikker på den.
3) Kommer tilbake på forsiden og klikker på banneren igjen.
(…)
Bare legg inn den reisen du ønsker å bestille. Det ser tilsynelatende ut til å være normal poengpris for de to enkeltreisene, men når du har valgt flygninger for tur og retur, og tar en kikk nederst på siden, så får du opp den rabatterte poengprisen med tydelig markering av at det er et tilbud.
robertaas
26-06-2018, 19:55
Denne får jeg ikke opp i det hele tatt. Mulig noe henger igjjen i nettleseren din? Prøv å tøm minnet.
Har prøvd med flere nettlesere, akkurat samme banner og brukeropplevelse.
robertaas
26-06-2018, 20:04
Bare legg inn den reisen du ønsker å bestille. Det ser tilsynelatende ut til å være normal poengpris for de to enkeltreisene, men når du har valgt flygninger for tur og retur, og tar en kikk nederst på siden, så får du opp den rabatterte poengprisen med tydelig markering av at det er et tilbud.
Når noen har tilbud forventer jeg oversiktlig informasjon om hvor og når det er tilbud og en link for å booke det. Det du foreslår er:
-legg in en destinasjon man håper det er tilbud til
-velg datoer man håper tilbudet gjelder for
-velg flighter ut og tilbake som man håper det er tilbud for og sjekk nederst på siden.
-Om man har truffet på en destinasjon, periode og avgang som det er tilbud på så vil poengsummen gå ned.
Mener du virkelig det er en grei brukeropplevelse? Høres mere ut som en rebusoppgave.
robertaas
26-06-2018, 20:12
Når jeg klikker på en link for et tilbud hos KLM får jeg opp noe slikt:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45201&stc=1&d=1530036537
Når jeg idag klikket på linken for tilbud hos SAS:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45202&stc=1&d=1530036537
robertaas
26-06-2018, 20:22
Feilmeldingssiden virker - det er en innkapslet boks. Scroll ned til det norske valget. Ligger under det danske.
https://www.sas.no/reiseinfo/service-og-tilbakemeldinger/kontakt/
Prøv en annen nettleser.
Det var der jeg fant linken, og den går til http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/default hvor det feiler om man prøver rapportere noe om websiten. Det feiler også på samme måte i andre nettlesere.
Har fått opp denne ved forsøk på å bestille bonusereise i et døgn nå. Etter å ha snakket med dem var løsningen å ikke velge sete (eller ekstra bagasje) før etter bestillingen var gjennomført. (Virket)
robertaas
04-07-2018, 18:49
Ser ut til at SAS IT har satset på Google Translate. Fra den danske og franske utgaven:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45212&stc=1&d=1530722706
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=45213&stc=1&d=1530722706
Regner med at den norske versjonen snart blir oppdatert på den samme måten.
Sikker på at det ikke er dine Google-innstillinger som forårsaker dette?
robertaas
04-07-2018, 19:09
Sikker på at det ikke er dine Google-innstillinger som forårsaker dette?
Ganske, ser ut til at de har fikset den svenske og danske utgaven, men ikke den franske.
robertaas
04-07-2018, 20:24
Der var også den franske versjonen fikset, raskt levert. Hadde de bare vært like raske til å fikse annet...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180720/b37a03e27c8552f58df7cde4b3fd0568.png
« du kan bruke SAS Wi-Fi frem til flyet TREFFER bakken.» Ikke helt heldig formulering på norsk det der...
Sikkert samme gjengen som påsto at Skien og Rygge er fullverdige alternativer for Oslo. Det utrolige -eller kanskje ikke- er at ledelsen ser ut til å gi fullstendig blaffen i dette.
Morsomt at dere har en samletråd over feilene på sas.no. Her er svaret jeg fikk på en feil jeg fikk tidligere iår:
"Jag förstår att du blir frustrerad när du försöker lägga till ditt EB-nummer utan lycka. Det är inget fel på ditt EuroBonus utan vi har en felrapport sedan tidigare angående detta. EB-nummer som börjar på talet 0 är det för tillfället problem med att lägga in i bokningar. Skriver du in eller ringer in till oss med bokningsreferens hjälper vi dig att lägga in numret i bokningen, annars kan du efterregisterar poängen som vanligt efter avslutad resa."
Scandi12345
08-08-2018, 12:56
Valget betaling med SAS Credit virker å være fjernet på nye SAS web sider.
På classic.sas kan man fortsatt velge betaling med Credits, men man blir da sendt til en Svensk side ned beskjeden at man har kommet til en side som ikke finnes.
Ser at Chat også er fjernet, forstår hvorfor ;-)
Noen som har noen tips
robertaas
12-08-2018, 06:42
Om man velger prøver sjekke inn online fra steder hvor sas ikke tilbyr dette så får man bare opp bookingen uten noen feilmelding eller forklaring.
Alfabetisk sortering el.l. hadde gjort det litt mer oversiktlig. (Samme tilfeldige rekkefølgen om man ikke filtrerer på flyselskaper også)
robertaas
12-08-2018, 18:44
Alfabetisk sortering el.l. hadde gjort det litt mer oversiktlig. (Samme tilfeldige rekkefølgen om man ikke filtrerer på flyselskaper også)
Jeg ville ikke bli særlig overrasket om ingen vet hvorfor de listes i den rekkefølgen ..
Hva er det splitter nye flyet til Etihad?
robertaas
21-08-2018, 09:50
Det ser ut som om SAS har mye rot på mapping av nummer for codeshare.
Booket en flight SK6841 fra LAX 08:00 som flys av United og får senere varsel om at flighten er endret til 07:15. På SAS.no får jeg ikke opp flightnummer hos United, men i mailen om endringen står det at det er flight SK6841/UA1640 07:15. Det virker som en normal hendelse til jeg begynner å sjekke.
Support runde 1)
På sas.no selger de når jeg sjekker fortsatt SK6841 med avgang 08:00(ingen avganger 07:15 tilgjengelig) og på united.com selger de UA247 07:15 og UA1640 08:00. Når jeg sjekker min booking hos united står det at jeg er på UA247 07:15. Får personen på support til å endre avgangtid til 08:00... som jo er det SAS fortsatt selger.
Support runde 2)
Min avgang har blitt endret til 07:15 igjen, men nå selger SAS SK6841 07:15 og SK6867 08:00. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867. Mye forvirring og sjekk med support for support da SK6841 og SK6867 mapper til samme flight hos United ifølge hva de får opp på skjermene sine. Jeg ber om å bli flyttet til SK6867 selv om det ser likt ut for dem. Sjekker senere hos United og ser jeg er flyttet til UA1640 08:00 der.
Flytype som ble vist av SAS var ikke den samme som den United viste for noen av flightene så det er mye som feiler her.
Moral: Ved booking av codeshare hos SAS så sjekk alltid med de som faktisk flyr om man ikke ønsker overraskelse ved innsjekking.
raider66
21-08-2018, 19:03
Sidene var nede igjen da jeg var innom ca kl 1500 i dag.....
Ble bedt om å bebytte classic-sidene og de fungerte godt nok.
Espen
Sidene var på og av i hele dag. Classic streiket /hang også når jeg var innom for å bestille billetter. Så da blir det DY til Tromsø...
Det må da snart gå opp for SAS at de mister kunder på så dårlige nett sider?
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
http://sas.noSidene var på og av i hele dag. Classic streiket /hang også når jeg var innom for å bestille billetter. Så da blir det DY til Tromsø...
Det må da snart gå opp for SAS at de mister kunder på så dårlige nett sider?
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Sidene er nede idag, torsdag også.
sas.no er i hvertfall oppe, var innlogget og søkte for et par minutter siden.
http://sas.no
Men du flyr jo bare Norwegian???
Spaß beiseite,
flysas.com funker bra her også. Ble en plutselig og uventet bestilling nå i dag, bestiller alltid via flysas.com siden jeg lønnes i Euro.
Det må funke for noen. Heftig volum tirsdag og godt trøkk i går også pga salget.
FlightDeck
24-08-2018, 08:54
Har ganske ofte billett med SAS den ene veien og Norwegian den andre når jeg reiser innenlands med jobben. Både tur og retur kommer opp i appen - og jeg får til og med pushvarsel fra SAS når innsjekk hos Norwegian har åpnet.
Har ganske ofte billett med SAS den ene veien og Norwegian den andre når jeg reiser innenlands med jobben. Både tur og retur kommer opp i appen - og jeg får til og med pushvarsel fra SAS når innsjekk hos Norwegian har åpnet.
I say what, hvordan skjer det?!
Men du flyr jo bare Norwegian???
Spaß beiseite,
flysas.com funker bra her også. Ble en plutselig og uventet bestilling nå i dag, bestiller alltid via flysas.com siden jeg lønnes i Euro.
Det har jeg aldri sagt jeg har gjort. Jeg flyr med dem som har best avgangstid, gunstigst pris og minst mellomlandinger, blant annet.
Ser ut som flystatus har tatt kvelden nå, kommer bare opp topp og bunn-tekst. Mulig den bare er åpen i kontortiden :drunk:
Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?
(Skal fra Bodø til London via Gardemoen, men stopper heller i Trondheim noen dager, ser ikke ut som den kan gjøres på egen hånd)
Chriscross
03-09-2018, 05:11
Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?
Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.
For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?
Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.
Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.
For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?
Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.
SAS Classic, er det hjemmesiden?
Nå utbedret?
raider66
08-09-2018, 00:06
Jeg har blitt omdirigert til SAS Classic hele denne uken.....
SAS Classic er den gamle hjemmesiden og bookingmotoren til SAS. Den som fungerte før den nye mangelfulle og problematiske hjemmesiden ble lansert.
Mulig den nye siden er under rekonstruksjon ifm manglene og avvikene, og at det er derfor man blir omdirigert.
Espen
FlyingDutchman
12-09-2018, 09:27
Skal på tur med en gruppe, og prøvde å legge inn Eurobonusnr. Appen streiket på det punktet i morges. Så da prøvde jeg fra PCen isteden, det gikk også nesten bra...
https://i.imgur.com/caNUUBB.png
Prøvde SAS app på nytt og nå gikk det plutselig greit. Hurra.
Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?
Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?
Da fikk jeg løst det... ser ut som at det ikke går an å velge sete 2A/B/C med spedbarn, men funket da jeg valgte annen rad (bl.a. rad 1D/E/F). Ar feilmelding med manglende eller ugyldig bonuskort dukker opp er dog et mysterium :o
litt-amatør
17-09-2018, 12:10
Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.:rolleyes:
robertaas
17-09-2018, 21:39
Det over en uke siden siste jeg sjekket bookingene hos SAS så nå har jeg akkurat gått gjennom setereservasjonene. Som vanlig er setereservasjoner endret for de fleste bookingene og for flere av det kan jeg flytte tilbake til setet som jeg opprinnelig hadde. Det er kun hos SAS jeg regelmessig må gjøre denne øvelsen. Hvorfor noen skulle ha behov for mitt sete midt i bakerste seksjon av flyet er det vanskelig å finne teorier for, spesielt gitt at alle andre seter forran og bak dette i samme segment er ledige.
Noe nytt denne gangen var at en setereservasjon er helt slettet. Fingertrøbbel hos vedkommende hos SAS som i flere år har moret seg med å rote til mine bookinger?
robertaas
17-09-2018, 21:53
Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.:rolleyes:
Å bruke kontekst til å gi tilpasset informasjon er noe som mange dummer seg ut på ved å sjekke for lite info. Her har man altså kun sjekket hvilken by man ankommer til og så gitt info om slikt som hoteller uten å også sjekke om du hadde hjemadresse der. Slik systemene er bygd opp og etter hvilken informasjon som er tilgjengelig for hvilke prosesser så kan man skjønne hvordan dette har oppstått.
Dummere 1: Gi forslag om severdigheter og hoteller i byen man kommer til uten å sjekke om bookingen hadde en flight videre innen vel en time. Her kan man vanskelig unnskylde seg med at systemet ikke hadde tilgjengelig info.
Dummere 2: Reklame og oppfordring til å melde seg inn i Eurobonus etter at man har logget seg inn på kontoen sin. Har også opplevd det samme på supporttelefon etter å ha oppgitt bonusnummer.
robertaas
18-09-2018, 13:37
Når jeg prøver bestille på sas.no nå så vil man etter valg av passasjer få flere trege oppdateringer av sider uten innhold og så hoppes det over sidene for bestilling av sete og ekstratjenester og man havner rett på det som ser ut som mobilversjonen av betalingssiden.
robertaas
11-10-2018, 13:34
På SAS.no står det at online checkin er tilgjengelig når jeg sjekker bookingene mine. Når jeg trykker på linken og bekrefter mine personalia kommer jeg imidlertid bare tilbake til bookingen... med linken for online checkin på toppen...
På classic.sas.no fungerer fortsatt online checkin. Og der kan man jo også printe ut en fornuftig side med hele bookingen, noe sas.no ikke tilbyr.
Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
Desk pilot
16-11-2018, 21:59
Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
Et tips kan være å bruke Wideroe.no neste gang du skal bestille reiser og tilleggstjenester med SAS. Har alltid funket for min del :)
Forsøker å etterregistrere noen flighter, trykker send og får feilmelding "Systemfeil (0)". Trykker på nytt, får beskjed om at "Flystrekningen er allerede registrert i et annet lojalitetsprogram" - what the f*****????
Så sjekker jeg kontoutskriften, og der har det plutselig kommet inn. Samtidig får man en mail om "Our partner has confirmed that LH 860 FRAOSL is not valid for accrual of EuroBonus points."...
Ja, jo, kjekt at det virker, og ikke tar fire måneder, men makan til forvirrende (feil)meldinger.
Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført :headbang :headbang :headbang
Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført :headbang :headbang :headbang
Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
Da har "ukes-feilen" blitt borte og erstattet av " Too many registration attempts made with these details for First Segment" :headbang:headbang:headbang:headbang:headbang
Jeg bare lurer, fatter ikke SAS at de taper penger på å ha så elendige nettsider?
FlightDeck
29-12-2018, 15:45
Da har "ukes-feilen" blitt borte og erstattet av " Too many registration attempts made with these details for First Segment" :headbang:headbang:headbang:headbang:headbang
Bedre å sende en e-post til ebretro@sas.se.
Bedre å sende en e-post til ebretro@sas.se.
Takk, skal forsøke det, men blir helt matt av hvordan de kløner det til for seg selv.