View Full Version : Om sas.no og alle de rare feilene
robertaas
01-03-2013, 10:27
Alle mine reiser er også borte fra profilen til tross for at de ble booket mens jeg var innlogget. Om noen oppgir eurobonus for en reise booket mens de ikke er innlogget på profilen burde den uansett bli lagt inn under profilen til det eurobonusnummeret.
Finner neste booking jeg har med SAS ved å legge inn bookingkoden, men jeg ser det kommer opp et nytt menyvalg med at jeg kan velge sete til tross for at online checkin ikke er åpnet. Er dette en ny policy fra SAS med at de innfører setereservasjon for flighter til Europa? Velger ett sete og når jeg skal bekrefte valget får jeg opp en melding "Du må velge ett sete per reisende per strekning."
Det var jo akkurat det jeg hadde gjort, men det var visst feil likevel. Velger en annen strekning og får ikke samme feilmelding når jeg skal bekrefte valgt sete, men setevalget blir ikke lagret.
I alt 4 feil på websidene til SAS for denne ene reservasjonen altså.
HioA har greid å innføre et rombookingssystem som ligner SAS sine itsystemer. Navigasjonen er håpløst og når du tror du greier å få til å booke et rom kommer det en melding om at du må velge dato selv om dette er gjort. Bare en digresjon om at det ikke bare er SAS som sliter.
Logger meg på SAS.no og etter 5 minutters innloggingstid er poengsummen min satt til 0....
robertaas
04-03-2013, 20:05
Logger meg på SAS.no og etter 5 minutters innloggingstid er poengsummen min satt til 0....
Fint om noen kan si ifra når den feilen er fjernet. Tror jeg venter litt med å logge inn.
En kollega har også 0 poeng.. Heia SAS!
Har du ikke fått med deg at EB-poengene kan brukes til internettid? 10 000 poeng pr minutt, billig, billig! :stir
Sånn har det vært lenge, sett det problemet hvertfall en uke.. Status skifter fra 0 poeng, til riktig antall poeng flere ganger pr. dag.
Annen feil som florerer så det holder i disse dager er, når man skal inn på "Mine EuroBonus-sider" er at man får "Kommunikasjonsfeil" eller "En feil har oppstått"
På grensen til skandale, at man kan ha så ubrukelige nettsider over så laaaaang tid.
Hehe, hadde selv 0 poeng akkurat nå jeg...
Kommer vel sikkert et kjempetilbud på bonusreise til USA i løpet av kvelden som MÅ bookes før midnatt da.. LOL
Kim
Da har jeg blitt noe hundre tusen poeng fattigere ja! Så nå har de tatt alle mine poeng og alle mine bookinger. Hva er de så ute etter???
FlightDeck
04-03-2013, 22:16
Har dette noe med overgangen til nytt system å gjøre?
Og der ble poengsummen plutselig riktig..
robertaas
05-03-2013, 04:36
Hehe, hadde selv 0 poeng akkurat nå jeg...
Kommer vel sikkert et kjempetilbud på bonusreise til USA i løpet av kvelden som MÅ bookes før midnatt da.. LOL
Du kan trøste deg med at en annen feil gjør at det ikke er mulig å booke hos SAS nå, poeng eller ikke. ;)
Jeg vil faktisk tro at så mye problemer med websidene over tid har gitt SAS store tap. Det er vel ikke noe de har behov for nå.
robertaas
05-03-2013, 05:14
Finn 3 feil!
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=33983&stc=1&d=1362456819
Dag Viking
05-03-2013, 11:24
Jeg begynner å bli lei av at de fleste setevalg ikke er tilgjengelig for innsjekk. At dette pågikk en kort tid er greit nok, men nå har det vært 3 uker med samme problemer. Flight ut fra OSL kommer opp som velg sete, men resten er utilgjengelig. Når da SAS bytter flytype, og mitt forhåndsvalgte sete forsvinner, blir jeg lite imponert. Chatten kunne heller ikke ordne det, så det må ordnes på flyplassen. Farvel nødutgang!
Edit: Der kom det opp 33C i en A320, imponerende. Gleder meg til å henge bakpå halen.
Jeg begynner å bli lei av at de fleste setevalg ikke er tilgjengelig for innsjekk. At dette pågikk en kort tid er greit nok, men nå har det vært 3 uker med samme problemer. Flight ut fra OSL kommer opp som velg sete, men resten er utilgjengelig. Når da SAS bytter flytype, og mitt forhåndsvalgte sete forsvinner, blir jeg lite imponert. Chatten kunne heller ikke ordne det, så det må ordnes på flyplassen. Farvel nødutgang!
Edit: Der kom det opp 33C i en A320, imponerende. Gleder meg til å henge bakpå halen.
Henger meg helhjertet på denne. Har skjedd meg ved flere anledninger i det siste, men heldigvis uten negative konsekvenser (f. eks. ende opp med noe annet enn nødutgang bak i en A321).
Nå får jeg ikke sjekket inn, verken på web eller mobil. Kommunikasjonsfeil...
Islending
06-03-2013, 14:35
Hurra! Mine reiser har nå dukket opp igjen på "Se / endre bestilling".
Men i midten er en tur som var sist måned...
I stedet for å skrive det på flyprat.no - hva med å sende inn feilmelding til support hos SAS? Hvordan skal noe forbedres om ingen sier i fra?
Hilsen noen som sitter på jobb og tester bugfixes....
Hekkan, idag booket jeg billett hos SK og det funka på første forsøket:headbang Skamme seg:lol:
I stedet for å skrive det på flyprat.no - hva med å sende inn feilmelding til support hos SAS? Hvordan skal noe forbedres om ingen sier i fra?
Flere av oss har faktisk sendt både mail og lagt inn kommentar på SAS Facebook! Forøvrig ser det ut til at p.t. det meste er i orden....
Vel - så mye feil, så ofte feil, og feil over flere måneder/år.. Har ikke SAS fått med seg dette enda - da er det på tide at dem som har ansvar for SAS' sine nettsider finner på noe annet. Slik SAS sine nettsider har vært over lengre perioder/år, burde være uakseptabelt. Tross alt en av de viktigste salgskanalene SAS har.. Men kan vel være håp nå som en tidligere rødnese-ansatt har ankommet..
Jeg rapporterer stadig vekk feil, og ikke en sabla skit blir gjort. F.eks. er ics-filene man kan laste ned etter å ha gjort en booking totalt ubrukelige, og dette sa jeg ifra om i oktober. Halvåret senere er feilen den samme.
Hvorfor skal jeg da gidde å si ifra i fremtiden?
Eller begge deler, om man vil...?
SAS Globalsupport kommer jo opp i adresseboka mi som en av de mest brukte mailene :headbang Men de pleier å være flinke til å fikse opp når jeg rapporterer feil :up:
Selvsagt følger SAS med i denne tråden, og selvsagt er det nyttig for både dem og oss at en kan bekrefte hverandres feil her. Dette med setevalgsproblmer trodde jeg berodde på noe feil med softwaren min, men "godt" å se at andre har det samme problemet.
Helganes
06-03-2013, 18:42
Har opplevd problemer med setevalg det siste halvåret. Det varierer mellom checkin-sms og mail som bare inneholder en av strekningene, og at jeg bare kan velge sete på en eller ingen av strekningene. Feilmeldingen "Flere strekninger kan eksistere" kommer ofte. Bonuspoengene gikk til 0 forrige uke, er nå tilbake. Fremtidige bestillinger har jeg ikke hatt tilgang til siste måneden, nå er de tilbake, men uten dato for avreise.
Dette er nok Altea-relatert, og som tidligere meldt, vil ikke dette forsvinne før Altea er 100% implementert, som vel er i mars.
Dag Viking
06-03-2013, 20:43
Chatten henviste meg til innsjekk, innsjekk henviste meg til skranken i CPH, og da var selvsagt alle seter uten 2 midtseter, et midtgangsete og mitt nye 29A tatt. Jeg forstår at det er problemer med implementering av nytt system, men det skal ikke ta evigheter og man skal ikke henvise de som har forhåndsreservert nødutgang til bakerste rad. Det er kanskje en grunn til at man ønsker å sitte på nødutgang på de lange flightene?? Heldigvis har A320 bedre benplass enn SAS sine A319 og ikke minst A321.
Slik systemet har vært siste ukene, er de som ikke starter sin reise i CPH sterkt nedprioritert ved bytte av flytype. Starter man i OSL og ikke har tilgang til setevalg, kan man være sikker på at alle de gode setene er tatt når man endelig får snakket med noen som har tilgang til systemet.
Mail til CR blir sendt i morgen! ;)
robertaas
06-03-2013, 21:43
Hurra! Mine reiser har nå dukket opp igjen på "Se / endre bestilling".
Men i midten er en tur som var sist måned...
Mine 6 bookinger med SAS dukket også opp under profilen min. Det ser ut som om feltet for dato mangler i oversikten og de listes antagelig derfor i tilfeldig rekkefølge; men det går utvilsomt fremover. De skal visst ha enda en release den 11. så da blir kanskje det også fikset.
Kontaktet dem også om mine russiske sider og menyer som jeg fortsatt får av og till til tross for fjerning av cookies og restart, men det var visst et ukjent fenomen som de ikke klarte reprodusere.
Superhai
07-03-2013, 01:12
Dette er nok Altea-relatert, og som tidligere meldt, vil ikke dette forsvinne før Altea er 100% implementert, som vel er i mars.
Slutten av mai.
robertaas
07-03-2013, 14:51
Fra de listede flightene på profilen er det nå mulig å sjekke inn, men når man skal printe ut boardingkort får man bare et merkelig ark med bekreftelse på at man er sjekket inn.
Går man derimot inn fra "Sjekk inn og velg sete" fra forsiden så får man printet ut boardingkortet.
Under prosessen kan man ikke se noe om hvilket bokuskort flighten er registrert på, men på boardingkortet står det
"Frequent flyer program: EuroBonus EBS, SK*S,SK Basic, SK*B"
Betyr det at flere kort er registrert?
Og atter en gang greier ikke SAS å selge alle sine flyginger i egen kanal. HEL-OSL fremstår som det bare går flighter morgen, middag og kveld
34021
Går man på Expedia, Widerøe etc. så får man opp andre flighter som faktisk ikke er så dumme, og som utfyller hullene sas.no har. :headbang
Eksempel:
HEL 10:40 - OSL 13:05 (via CPH)
HEL 11:15 - OSL 13:45 (via ARN)
HEL 15:55 - OSL 18:20 (via CPH)
HEL 20:30 - OSL 23:05 (via ARN)
HEL 21:15 - OSL 23:55 (via CPH)
I tillegg er den en god del kombinasjoner via ARN/CPH som går parallelt med direkteflightene, men som kan komme ut med lavere pris.
robertaas
15-03-2013, 17:48
Ikke websidene, men en annen raritet med systemene til SAS: Når man ringer support og velger eurobonus blir man bedt om å taste inn eurobonusnummeret, men når man kommer frem til en person er eurobonusnummeret omtrent det første han spør om å få oppgitt. :rolleyes:
Det er ikke uvanlig på callsentere ... det skjer hos mange store firmaer .. 'enter your account number' - God dag - hva er kundenummeret ditt?' ;)
Men at SAS ikke kutter ut det?
S. Holberg
15-03-2013, 22:14
Bare jeg som sliter sterkt med å booke på sas.no i kveld? Prøvd de vanlige triksene og flere nettlesere..
Men at SAS ikke kutter ut det?
Hvis du har status så kommer du (skal komme) fortere frem i køen, derfor "taste taste", men at agentene ikke ser nummeret man har tastet er for dumt.
Husker ikke om det var SAS, men ringte et callsenter en gang og tastet nummer, fikk spørsmål om nummer når de svarte. Sa at "Det har jeg allerede tastet inn", og da var alt greit for de så det på skjermen sin :rolleyes:
Noen av dere som har ringt SAS i det siste som har spurt om de faktisk ser det som er tastet inn?
Islending
17-03-2013, 09:21
Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!
robertaas
17-03-2013, 09:36
Wow! Har SAS fått automatisk midtseteblokkering for gullkunder nå? Prøver å sjekke inn meg og en kompis til i morgen. Setene ved siden av meg vises som ledig hos meg, men når jeg sjekker han inn er plassene ved siden av meg "opptatt"! Hurra!
Tro om det har noen effekt også når man sitter i en toseters rad? :fly
Dag Viking
17-03-2013, 09:51
Jeg tror det ikke før jeg ser det, det er vel en tjeneste SAS må betale ekstra for? På 38 SAS flighter til nå i år har jeghatt ledig nabosete 29 ganger. De siste 9 har flyet vært mer eller mindre helt fullt i min klasse, EQ bytte eller jeg har booket om like før avgang.
Beklager, Google Chrome kan ikke koble til www.sas.no
Og nei - det er ikke Chrome som er problemet.
PeopleExpress
17-03-2013, 20:34
Og nei - det er ikke Chrome som er problemet.
Hmmm....kanskje SAS har en SLA på kun å støtte IE.......
Hmmm....kanskje SAS har en SLA på kun å støtte IE.......
Tja... Problemet var nok mer generelt denne gangen, men det er i orden igjen nå. Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei. Eneste nettstedet jeg må bruke den nettleseren.
Då har SAS chat sendt meg til 05400 for bestilling av bonusreise. Fekk opp mange alternativ BGO - LYR i sommar, fleire alternativ kvar veg, men den kombinasjonen eg ville ha fekk eg ikkje lov å velgje. Telefondama fekk vist konkludert med at kombinasjonen "var umogleg å bestille på nett", og ordna difor biffen, på 29 minutt akkurat. Ikkje heilt planke dette, tydlegvis (belasting på to ulike EB-kontoar gjordet det kanskje ikkje enklare.) Ornda seg iallefall!
Dog er det ikke dumt å bruke IE på sas.no nei.
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
Har problemer med Chrome her også. Prøver å søke på ungdomsbilletter t/r Trondheim-Oslo på 1. april. Trykker "Søk" og samme side blir bare lastet om på nytt.
Sjanseløst.
Jo. Det er dumt å "gi etter" og bruke IE på sas.no (eller andre nettsteder som krever spesielle nettlesere)
Ved å gjøre det så trykker man statistikken full av IE-besøk, og presset for å faktisk få siden til å fungere i alle nettlesere blir mindre.
Sant. Men for mitt eget blodtrykk er det best på bruke IE. Er drit lei av å få beskjed om at "Du må logge inn..." for å deretter få beskjed om at "Du er allerede innlogget" i andre nettlesere.
robertaas
19-03-2013, 07:13
Fikk idag den 19. mars e-post fra SAS med tilbud om:
-"Meld deg gratis inn i EuroBonus", burde de ikke se av profilen min at jeg allerede er medlem?
-"Sol og sommer med SAS" med en rekke destinasjoner med SAS til "0,-", men når jeg følger linken ser jeg at destinasjonene blir færre, prisen går opp til minst 649,- og det står "bestill nå eller senest 18. mars!"
De har virkelig dårlig koordinering og treffsikkerhet her.
robertaas
22-03-2013, 00:16
Man man bestiller bonustur for poeng man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!" :drink
Registrerer at innsjekk via nett har fått en liten overhaling. Bra!
robertaas
02-04-2013, 12:57
Fungerer setereservasjon på websiten for andre som er EBG? Det er jo en knapp og menyer for det, men det ser ikke ut til å virke for meg:
"Minst én av seteforespørslene dine kunne ikke behandles. (4631)
Din reservasjon er bekreftet, men vi kan ikke bekrefte dine spesial ønsker for disse flightnene. Kontakt ditt reisebyrå for mer informasjon (4609)"
Nei, sliter med det jeg også. Spurte via chatten og ble bedt om å vente 24 timer så bestillingen kunne oppdateres... hva nå enn det betyr. Sikkert bare svada!
Pleier ikke slikt å funke på lufthansa si side?
robertaas
02-04-2013, 15:54
På chaten sa de at det antagelig var fordi flightene var booket før jeg fikk EBG at jeg ikke fikk reservert plass. De ba meg ringe gulltelefonen for å reservere.
Prøvde med en SAS-booking på Lufthansa.no. Fikk opp flighten, men så ikke noen mulighet for setereservasjon.
robertaas
03-04-2013, 22:50
Kom over en ny variant idag. På oversikten over mine bookinger var det med en flight som jeg fløy for nesten en måned siden, men da jeg klikket på den fikk jeg feilmeldingen at den ikke fantes.
Ikke noe problem slik som mange av de andre feilene, men bare enda en raritet.
robertaas
25-04-2013, 14:30
"Systemet kan for øyeblikket ikke behandle forespørselen din. Prøv på nytt. (9102)"
Bookingsystemet har ikke kunne vise bestillinger i vel en time nå.
Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?
Helt nye nettsider hadde jo vært det beste, men vi tar vel det vi får!
SAS-problemene er vel nærmest for et bransjeproblem å regne. Syns det er mye rot nærmest uansett hvilket flyselskaps nettside jeg skal bruke (blant nettverksselskapene).
Mine erfaringer de siste dagene:
- Jeg booket award flights med LH/SK hos Lifemiles
- Lifemiles ga meg ikke noe særlig annet vettugt enn referensekode
- Jeg forsøker referansekoden hos SK og LH, begge steder kommer den opp (først som reservasjon, men etter en stund som ticketed)
- Leter litt rundt i håp om å få valgt seter og lagt inn mitt A3 nummer - lykkes med det på austrian.com
- Etter å ha studert litt seatmaps, ønsker jeg å endre seter, men kan ikke det lenger på austrian.com
-A3 nummer (som aldri dukket opp på SK/LH sine nettsider er borte igjen på austrian.com. Jeg kan legge det til på nytt, bare for se at det forsvinner igjen
- Etter hvert kom jeg på at jeg tidligere har hatt gode erfaringer med LOTs nettsider for setevalg etc. Det funker igjen. Jeg får lagt til mitt A3 nummer og det blir ikke bare værende, men dukker opp både hos LH og på checkmytrip.com (men mangler fortsatt på sas.no).
- Apropos sas.no, når jeg logger inn, velger min side og forsøker å gå inn på min lagrede bestilling, reloader siden gjerne 4-5 ganger før den faktisk viser bestillingen. Og noen ganger får jeg beskjed om at jeg må være innlogget først. Forsøker jeg å logge inn på nytt, får jeg en feilmelding som sier at jeg allerede er innlogget.
Greit nok at det ligger ulike bookingsystemer i bunn at det skaper problemer, men jeg syns å skylde på det vitner om ansvarsfraskrivelse. Det burde ikke være nødvendig i 2013 å enten måtte ringe kundeservice eller lete rundt på andre random flyselskaps nettsider for å få valge sete på en ticketed businessbillett. Tilsvarende problem har jeg hatt med SAS-billetter bestilt gjennom min arbeidsgivers reisebyrå. Setevalg på sas.no kan jeg bare glemme.
Kanskje SAS burde bruke noe av pengene de bruker på å markedsføre fritt setevalg på å implementere setevalg online. For alle.
Noen som vet om det er noen større endringer 'in the pipeline' (en god oversettelse tas i mot med takk)?
"På trappene"
rkvalvaa
04-05-2013, 20:12
Prøvde akkurat å bestille billetter på sas.no og fikk feil med betalingen, prøvde både med Amex og Diners. Sjekket facebook sidene og ser at flere rapporterer det samme de siste timene. Svaret fra SAS er at deres leverandør av betalingsløsningen har problemer og de jobber på spreng med å fikse.
Vet at man kan bestille via andre løsninger (wideroe.no og reisebyråer), men foretrekker som oftest å bestille direkte hos selskapet jeg skal fly med, og i dette tilfelle får jeg ikke kombinasjonen jeg ønsker andre steder uten mye styr.
Håper det løser seg snart og at prisene ikke endrer seg for mye...
Forsøk Widerøe og legg inn merknad, de kan evt. justere bookingen din, og du har 24 timer angrefrist hvis det ikke blir som du vil
Litt pussig at man fra den norske Eurobonus-inforsiden blir sendt til den engelske når man trykker 'Vil du vite hvor mange poeng du opptjener på en flyreise?' Der står det forøvrig også fortsatt at opptjening er forbudt. Så kommer man til den engelske siden hvor dette står på nytt, sammen med denne suverene teksten:
It is with a great pleasure to congratulate all our members, that the ban to earn EuroBonus points in Norway is now lifted.
Desk pilot
22-05-2013, 22:38
Ja EuroBonus-sidene til SAS er ikke enkle å bruke. For en som ikke er 'Frequent User' er det lett å havne galt av sted. Ved siste gangs bruk måtte jeg ty til Widerøe-chatten for å få svar på noen enkle spørsmål. :drunk:
1976kjell
02-06-2013, 14:25
Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise :). SAS er hovedsaklig statseid, de gjør ting like tungvint som staten, sidene er litt byråkratisk organisert. Man må ofte lete mye for å finne noe. Mange problemer kan oppstå, f.eks problemer med database og at det allerede behandles en forespørsel o.l. Dette skjer aldri på Norwegian sine sider
Kanskje dette virker litt useriøst, men har behov for å si det: SAS sine nettsider er elendig. De fungerer rett og slett veldig sjeldent. Inlogging, bestilling av reiser og kundeservice chat failer svært ofte. Det er 100 ganger enklere å bestille en reise hos Norwegian. Det er kampanjetilbud når det gjelder eurobonus, kun 5000 poeng for en reise frem til 31-Juli, men man må jo jobbe en halv dag for å få bestilt en reise :). SAS er hovedsaklig statseid, de gjør ting like tungvint som staten, sidene er litt byråkratisk organisert. Man må ofte lete mye for å finne noe. Mange problemer kan oppstå, f.eks problemer med database og at det allerede behandles en forespørsel o.l. Dette skjer aldri på Norwegian sine sider
Hehe, du er ikke alene om å irritere deg over SAS sine nettsider------> Om sas,no og alle de rare feilene (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86326)
Så derfor er vi flere som konsekvent bruker wideroe.no til å bestille SAS billetter. Samme priser(som oftest), nettside som funket som ei klokke, og døgnåpen service :D
Har du prøvd annen nettleser?, har hatt en del problemer når jeg har brukt Google Chrome men ingen problemer med internet explorer..
Skuggenheimer
02-06-2013, 14:59
Nå er dette vel tatt opp i noen andre tråder og idealistene vet nok dette godt. Det er vel en tråd som ihvertfall berører noe av dette? Skal ærlig innrømme at jeg i det siste bevisst har unngått SAS. Det toppet seg vel egentlig da det skulle etterregistreres endel poeng. Finner ikke det særlig enkelt og at man må ta vare på alt så nær som det elektroniske billettnummeret(overdriver litt nu da men men) er overraskende. Dog reiste jeg en anseelig mengde på dyre billetter med staralliance selskaper i asia og dro ebg kortet mitt hver en eneste gang uten at dette hjalp el automatisk kom inn på "konto". Her skal jeg dog ikke skylde på Sas sine nettsider el selskapet forøvrig - rett skal dog være rett - feilen kan sikkert ligge alle andre steder...
Og der kostet de bedritne nettsidene til SAS dem akkurat enda en kunde. Bestemte meg i siste liten (som i fjerde kvarter av tolvte time) for å booke en tur til USA i begynnelsen av september på salget de hadde frem til midnatt. Fikk opp de ulike avgangene, valgte de jeg skulle ha, logget inn, fylte inn manglende personinformasjon, for så å få beskjed om at ett-eller-annet-men-vi-er-neimen-ikke-helt-sikre-på-hva ikke var tilgjengelig. Gikk tilbake, begynte prosessen på nytt for andre gang, fikk opp de samme prisene og avgangene, gikk videre, fylte inn personinfo igjen, men fikk samme feilmelding. Til slutt var klokken over midnatt og prisene tilbake til det normale. :headbang
Guten Abend, LUFTHANSA!
Guten Abend, LUFTHANSA!
Hvorfor booket du ikke hos oss ....????? :headbang:headbang
I know, I know. :) Var som sagt et (forsøk på et) impulskjøp, så jeg tenkte ærlig talt ikke over det.
Nuvel, fant en leken pris med BA/AA (kr 4407) som inkluderer en tur i den nye 77W til AA, så det spørs om det ikke blir tur likevel. Luftwaffel var dyrere ennn SAS normalpris.
Hvorfor booket du ikke hos oss ....????? :headbang:headbang
Must be issued on SK stock står det i Sales restrictions på bookingklasser lavere enn K på SAS IC billetter....
OK, var ikke derfor jeg brukte sas.no, men greit å vite til neste salg.
https://response.easyresearch.se/s.asp?WID=909076&Pwd=74249162&key=56038,66
Her er en link til brukerundersøkelse av SAS.no
jcnorway
07-06-2013, 13:18
Litt pussig at man fra den norske Eurobonus-inforsiden blir sendt til den engelske når man trykker 'Vil du vite hvor mange poeng du opptjener på en flyreise?' Der står det forøvrig også fortsatt at opptjening er forbudt. Så kommer man til den engelske siden hvor dette står på nytt, sammen med denne suverene teksten:
It is with a great pleasure to congratulate all our members, that the ban to earn EuroBonus points in Norway is now lifted.
Og går man inn på en eksisterende booking (i dette tilfellet en EB award booking) og velger å endre bestillingen, så får man følgende informasjon PÅ NORSK (:p) på neste side hvor endringer kan gjøres:
Vær oppmerksom på at det ikke er opptjening av EuroBonus-poeng innenlands i Norge med mindre reisen skjer i næringsvirksomhet under en særskilt bedriftsavtale :rolleyes:
Av en eller annen merkelig grunn klarer ikke SAS å gi meg bonuspoeng for utreiser fra Trondheim, kun returene mine dukker opp av seg selv.
Når jeg prøver å etterregistrere turene fra Trondheim på sas.no får jeg beskjed om at "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening". Det er jo bare tull. Forslag til hvor jeg skal henvende meg?
"Tur/retur: hjem fra annen by" fungerer strålende... SAS.no finner BGO-OSL + CPH-BGO hver for seg, men når jeg prøvde å booke det som open jaw får jeg:
Det finnes ingen ledige plasser på den valgte datoen. Forsøk med annen dato.
Vi fant ingen anbefalinger for søket. (7190 - 9913)
Under får jeg en kalender som viser at hele september er utsolgt. Strålende!
"Tur/retur: hjem fra annen by" fungerer strålende... SAS.no finner BGO-OSL + CPH-BGO hver for seg, men når jeg prøvde å booke det som open jaw får jeg:
Under får jeg en kalender som viser at hele september er utsolgt. Strålende!
Hjem fra en annen by funker kun vist ankomstflyplass på utreisen og avreiseflyplass på hjemreiser er i samme land. Så OSL og CPH kan ikke kombineres.
Ok, mistenkte det (eller, jeg trodde det var pga én innenriks og en utenlands). Det er likevel dårlig at det ikke fungerer uavhengig av land, og det burde i det minste komme en forklarende feilmelding i stedet for "...ingen ledige plasser på den valgte datoen".
Jeg er i ferd med å gi opp hele dritten.
Jeg får logget meg inn og kan klikke på "min side" og se en ting. Prøver jeg å gå videre blir jeg kastet ut. Når jeg skal prøve å logge inn igjen går det ikke. Jeg måtte gjøre en bilettbestilling uten å være pålogget, og til tross for at jeg la inn Eurobonus-nummeret vis bestillingen ikke i APP'en. App'en derimot, sier at jeg må huske på å legge in Eurobonus-nummeret:cry:
KLM 1200
10-06-2013, 22:17
Jeg er i ferd med å gi opp hele dritten.
Jeg får logget meg inn og kan klikke på "min side" og se en ting. Prøver jeg å gå videre blir jeg kastet ut. Når jeg skal prøve å logge inn igjen går det ikke. Jeg måtte gjøre en bilettbestilling uten å være pålogget, og til tross for at jeg la inn Eurobonus-nummeret vis bestillingen ikke i APP'en. App'en derimot, sier at jeg må huske på å legge in Eurobonus-nummeret:cry:
Gå til www.sas.dk eller www.sas.se og logg ut der, så prøv igjen på www.sas.no :)
Når vi først er i gang - SAS.no viser 369,- + 30,-, jeg går videre, fyller inn betalingsinfo, trykker kjøp - og får ingen feilmelding om at prisen ikke er tilgjengelig lenger el.l. Men få bekreftelsessiden står det 369+30, totalpris 549 kr, som de også har trukket. Godt jobbet!
Det er ikke krise, ettersom det kan avbestilles innen 24 timer, men får håpe de er hjelpsom på chat-en i morgen.
Prøver å booke billetter på sas.no, men kommer ingen vei. Når avreisested og reisemål skal velges, tar det et minutt på hver av dem før det blir noen respons, det samme skjer med kalenderen. Når man endelig etter noen minutter skal gå videre henger det fullstendig (please wait). Har prøvd flere nettlesere og to PC´er - samme skjer uansett. Det står ingenting på sas.no om at de har problemer. Da mister de vel enda flere kunder da :headbang
Prøver å booke billetter på sas.no, men kommer ingen vei. Når avreisested og reisemål skal velges, tar det et minutt på hver av dem før det blir noen respons, det samme skjer med kalenderen. Når man endelig etter noen minutter skal gå videre henger det fullstendig (please wait). Har prøvd flere nettlesere og to PC´er - samme skjer uansett. Det står ingenting på sas.no om at de har problemer. Da mister de vel enda flere kunder da :headbang
Jeg hadde store problemer med å bestille en tur i Plus fra BGO til KEF på sas.no. Fikk valgt flighter, riktig pris, skrev inn navn - men fikk feilmelding hver gang jeg skulle gå til betalingen. Widerøe kunne heller ikke hjelpe, så det endte opp med at jeg måtte bestille via Expedia. Flaut for SAS.
KLM 1200
23-06-2013, 12:20
Jeg hadde store problemer med å bestille en tur i Plus fra BGO til KEF på sas.no. Fikk valgt flighter, riktig pris, skrev inn navn - men fikk feilmelding hver gang jeg skulle gå til betalingen. Widerøe kunne heller ikke hjelpe, så det endte opp med at jeg måtte bestille via Expedia. Flaut for SAS.
Kunne heller ikke skjekke inn, snakket med SAS og de sa de skulle fikse feilen med en gang. ser ut som det ikke har blitt fikset enda. kansje de har andre problemer også eks. Booking :)
Samme her også. Har nå endelig kommet inn på innsjekksiden, men setekartet kommer ikke opp, så velge sete blir da ikke enkelt...
Slet også veldig med å få sjekket inn idag, både med app'en, sms og på SAS.no. Nå er jeg innsjekket, men får ikke opp boardinpasset noen steder. Så får bare se hvordan det ligger ann i morgen tidlig.
Ellers ser jeg nå på SAS.no at billett BCN-OSL kl 0810 (via FRA) koster kr 3.586,- i SAS GO, og kr.3.086,- med SAS PLUS. Er jo en interessant prissetting - dyrere å fly SAS PLUS:)
KLM 1200
23-06-2013, 22:07
Slet også veldig med å få sjekket inn idag, både med app'en, sms og på SAS.no. Nå er jeg innsjekket, men får ikke opp boardinpasset noen steder. Så får bare se hvordan det ligger ann i morgen tidlig.
Jeg fikk heller ikke opp noe BP. men tipper jeg kan "dra" EB kortet :) men får spørre i morgen om det da. jeg ser der er strore problemer med Appen til SAS nå.
robertaas
24-06-2013, 22:45
Funksjonen med å vise hvor mange poeng man kan tjene på flighter man booker fungerer ikke lengere.
Funksjonen med å vise hvor mange poeng man kan tjene på flighter man booker fungerer ikke lengere.
Joda, men i likhet med det meste annet fra den kanten fungerer det bare av og til.... :headbang:
Forsøkte å legge inn EB-kort: "Internal System Error - try again"
Prøvde igjen, og det lå inne.
Skulle så fullføre innsjekkingen: "Det er ikke mulig å sjekke inn på nett - vennligst sjekk inn på flyplassen"
Skulle så prøve i app'en: "Du er allerede sjekket inn" :rolleyes:
jameson82
30-06-2013, 23:26
Prøver å gå inn på sas.no men ingen av browserene finner siden. Sas.dk går fint
Om ikke direkte internett relatert, annet enn at det ikke lar seg gjøre på nett, så tok det snaue tre uker å skifte navn på konto og motta nytt kort i posten. Kona hadde glemt å gjøre dette etter vi giftet oss, og siden dette må gjøres på den gamledagse brevmetoden med bekreftelse på navneendring ble brev sent for tre uker siden. Nytt kort (ikke kredittkort) lå i postkassen da vi kom hjem fra ferie i går. Så ikke så ille, og langt mindre enn de fryktede 10-ukene. Og hvilket bør sørge for at sommerens EB-opptjening for kona går inn på konto som planlagt
Litt mer småplukk:
1) Først det positive - det funker brillefint å sjekke inn før T-24h på LH-flighter så her kan man komme først i seating-køen om man ikke har fikset seg et sete på annet vis.
2) A3 har forsvunnet fra bonus-dialogen
35076
3) De har ikke helt kontroll på inputkontrollen. Hvis man fyller ut en av dag, måned eller år så sier den "OK" vha. grønn hake
35077
35078
2) A3 har forsvunnet fra bonus-dialogen
Jeg får fremdeles opp Miles & Bonus. (Men det er ikke mye hjelp i, har fremdeles ikke fått kreditert flighter som var for over to uker siden. Retroclaim next...)
Noe rart med sas.no nå. Kommer ikke inn på siden for å få booket. Får tilgang via .com på engelsk, men virker som den norske siden er nede.
Dette kommer opp når jeg skriver www.sas.no
https://sso.scandinavian.net/SSOSite/IsLoggedIn.aspx?url=http%3a%2f%2fwww.sas.no%2f
"Siden kan ikke vises."
Vakkert!
Prøv dette isteden . :colgate: ... www.bookSASher.com (http://www.wideroe.no/) ..
Prøv dette isteden . :colgate: ... www.bookSASher.com (http://www.wideroe.no/) ..
Nei, bruk linken oppe til høyre, da støtter du driften av forumet! ;)
Blir det noe forskjell, i praksis, om man bestille SAS-billetter via Widerøe sine sider, kontra SAS-sine. Kommer heller ikke inn via iPhone app'en...
Ingen forskjell. Og så lenge bonusnummeret ditt er registrert, skal bookingen vises i app'en. Funker for meg ihvertfall!
Nei, bruk linken oppe til høyre, da støtter du driften av forumet! ;)
Ja, det er et godt alternativ.
Likevel så bør de ikke ha for mye nedetid på sidene sine, alternativet da blir fort www.norwegian.no for mange kan jeg se for meg.
Noe rart med sas.no nå. Kommer ikke inn på siden for å få booket. Får tilgang via .com på engelsk, men virker som den norske siden er nede.
Dette kommer opp når jeg skriver www.sas.no
https://sso.scandinavian.net/SSOSite/IsLoggedIn.aspx?url=http%3a%2f%2fwww.sas.no%2f
"Siden kan ikke vises."
Vakkert!
Og sånn er det fortsatt, nesten et halv døgn siden du skrev innlegget ditt. :rolleyes:
Det er helt utrolig at et stort flyselskap ikke har mer respekt for kundene og aksjonærene enn at de fortsatt har det makkverket av en hjemmeside. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kunder SAS har mistet fordi kundene har 'snudd i døra'. I beste fall kjøper disse billetter på wf.no, men mange forsvinner skjert til DY, BA, KL, LH, expedia o.l.
Jeg har selv kjøpt billetter hos konkurrenter av SAS på ren skjær trass fordi jeg har vært så oppgitt og forbannet over hjemmesidene.
arnstein
17-07-2013, 09:40
Ettersom det er problemer med appen også nå så virker det som det er påloggingsløsningen som sliter.
Ser ut som det er mulig å bestille billetter dersom en ikke logger inn.
johanfrc
18-07-2013, 21:02
Nu prater I om den norske siden. Men jeg sidder på den danske og skal tjekke ind til en tur til LHR i morgen.
Når jeg når til det med APIS, altså oplysninger som SAS skal give til UK, så får jeg feil når jeg skriver ind. Får en feil som siger:
"VALUE not found, please add:IPIR_E13 and a error-message to the MasterData-database"
Tror bare jeg tjekker ind i CPH i morgen istedet. Mye nemmere!
Jeg har selv kjøpt billetter hos konkurrenter av SAS på ren skjær trass fordi jeg har vært så oppgitt og forbannet over hjemmesidene.
Hvordan fortalte du SAS om dette? Viftet du med den andre billetten i ansiktet på mr.Gustafson slik at han fikk den trassige beskjeden? Ble han lei seg og sa han skulle forbedre seg?
Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS, hvis hver og et klikk med de kanskje 2-3 minuttene man bruker på å lese tråden over 53,000 ganger hadde blitt brukt til å sende en kort mail til SAS om det samme temaet. En kan jo spørre seg om ikke det hadde vært mer effektivt. Mer effektivt enn å kjøpe en billett på trass hos en konkurrent hvilket antakeligvis like virkningsfullt som å slippe en fjert på øvre tribune av Ullevaal stadion fordi du ikke liker John Arne Riise, og håpe den viser han hvor forbanna og oppgitt du er av han.
Hvordan fortalte du SAS om dette? Viftet du med den andre billetten i ansiktet på mr.Gustafson slik at han fikk den trassige beskjeden? Ble han lei seg og sa han skulle forbedre seg?
Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS, hvis hver og et klikk med de kanskje 2-3 minuttene man bruker på å lese tråden over 53,000 ganger hadde blitt brukt til å sende en kort mail til SAS om det samme temaet. En kan jo spørre seg om ikke det hadde vært mer effektivt. Mer effektivt enn å kjøpe en billett på trass hos en konkurrent hvilket antakeligvis like virkningsfullt som å slippe en fjert på øvre tribune av Ullevaal stadion fordi du ikke liker John Arne Riise, og håpe den viser han hvor forbanna og oppgitt du er av han.
Jeg tror kanskje du misser poenget til LCH... :rolleyes: En nettside som ikke fungerer gjør at folk kjøper tjenestene andre steds fra. LCH eksemplifiserer vel kun dette gjennom å fortelle at også han har gjort dette. Hvis SAS ikke selv klarer å se at de har en hel del å gå på i denne dimensjonen så er det jo sørgelig.
Jeg tror kanskje du misser poenget til LCH... :rolleyes: En nettside som ikke fungerer gjør at folk kjøper tjenestene andre steds fra. LCH eksemplifiserer vel kun dette gjennom å fortelle at også han har gjort dette. Hvis SAS ikke selv klarer å se at de har en hel del å gå på i denne dimensjonen så er det jo sørgelig.
Jeg tror du misforstod mitt poeng ganske solid. Tall fra SAS viser vel siste kvartal at underskudd minskes og yielden øker, så denne profetien din om at folk kjøper tjenester andre steder i økende grad virker jo ikke særlig troverdig :)
Hvor har du "i økende grad" fra? Dette er en tråd som startet i 2010. Men siden du da mener at alt fungerer og er i sin skjønneste orden, fordi du refererer til noen piler som peker rett vei, så kan vi kanskje stenge tråden.
TOS, nå er du ute og kjøre. Ingen steds står det at jeg mener noe fungerer og er i sin skjønneste orden.
TOS, nå er du ute og kjøre. Ingen steds står det at jeg mener noe fungerer og er i sin skjønneste orden.
Så da foreslår jeg at du leser LCH og mitt innlegg en gang til. Poenget der er, så langt jeg forstår LCH, at SAS fort kan tape passasjerer fordi de ikke har en velfungerende salgskanal.
Denne tråden har 605 innlegg, den er sett over 53,000 ganger. Hvis hver og en av disse 605 innleggene hadde vært epost sendt til SAS....
Nytter jo ikke sende mail til SAS heller, kontaktskjemaet funket kun på MS-IE i lang tid. Når det virket fikk man bare autosvar om at meldingen var sendt til en postkasse som ikke var betjent og mye annet rot. Forsøkte en gang å feilmelde noe derfra, da ringte det en kar som sa han var fra SAS og be om passordet til kontoen min så han kunne sjekke :rolleyes:
TOS, du har forstått poenget mitt helt riktig. ;)
Jeg har ved flere anledninger fortalt SAS om problemer med nettsidene og skrevet om dette i spørreundersøkelser. Har aldri fått noen andre tilbakemeldinger enn takk for henvendelsen. Hadde vært veldig greit i det minste å høre at dette er noe vi tar på alvor og arbeider med. Tar du deg tid til å lese litt på forumet, vil du nok se at mange andre har gitt tilsvarende frustrerte tilbakemeldinger uten at man de siste x årene har sett særlige forbedringer eller fått noen "innrømmelser" om at det finnes store problemer i systemet. Jeg tror at de fleste her inne som regelmessig må benytte SK sitt ubrukelige nettsider er pass oppegående at de bare trekker på skuldrene og tenker at "ja, ja det blir nok bedre" uten å tilkjennegi sin frustrasjon!
Nå er det mye god dag mann økseskaft ute og går.
TOS, jeg skjønner at du og LCH mener SAS kan miste passasjerer på at nettsidene ikke fungerer. LCH sier han kjøpte billett hos en konkurrent av SAS på "trass", for å vise SAS at se hva som skjer. Som svar spør jeg om hva han fikk til svar hos SAS, siden det virket som han trodde dette kom til å vises som en stor endring i totale billettsalg. Her advarer jeg mot sarkasme, siden en manns manglende handel på en flyreise er som en dråpe i havet. I tillegg mener du og LCH at SAS kommer til å miste passasjerer, hvilket er ekstremt forståelig og det er nok sant - men hvor mange de faktisk mister viser jo tall ikke er så store som dere mener. Som du sier TOS, denne tråden er fra 2010, og SAS har hatt større fluks i passasjertall enn hva skulle tilsi at frafall fra billettkjøp på sas.no har en STØRRE påvirkning på SAS' økonomi.
Nettsiden bør forbedres, det er en urokkelig sannhet. Kundeservicen bør forbedres. Det bør bli enklere å kontakte SAS, bestille billetter og sjekke inn. Tviler på vi velter elefanten med å skrive om det på en nettside med flydiskusjon, derfor foreslår jeg å benytte litt av tiden og energien brukt på å klage til å heller få dette oppover administrasjonen hos SAS. Lag et forslag på mysasidea, få folk til å stemme på forslaget. Lag en facebookside, lag en underskriftskampanje, lag noe som får oppmerksomhet. Hvordan i alle dager skal man få endring hvis man ikke gjør seg hørt? Det nytter ikke klage.
Nå er det mye god dag mann økseskaft ute og går.
Godt at du ser det selv...
Hva vet du om effektene for SAS av en dårlig nettside/salgskanal? Ifølge de redegjørelsene man har sett om trafikkutviklingen i Skandinavia så er det vel gang på gang påpekt at SAS har tatt en forsvinnende liten andel av den store trafikkøkningen man har sett. Det er sikkert mange årsaker til dette, og en dårlig nettside er neppe hovedforklaringen på dette. Du skal imidlertid ikke se bort fra at mange flyselskaper ønsker mer av bookingen via egne kanaler bl.a. av økonomiske årsaker.
Videre så ser du muligens av en del kommentarer her at det er flere som har gitt kommentarer til SAS. Når det 1) er vanskelig å komme i kontakt ned dem, 2) man får aldri tilbakemelding, og 3) ingenting synes å bli gjort så er det vel vanskelig å forvente noe annet enn denne drøyt 30 siders tråden. Selv har jeg vel fått beskjed om at det er inntil 8 ukers behandlingstid hos SAS CR...
Videre så ser du muligens av en del kommentarer her at det er flere som har gitt kommentarer til SAS. Når det 1) er vanskelig å komme i kontakt ned dem, 2) man får aldri tilbakemelding, og 3) ingenting synes å bli gjort så er det vel vanskelig å forvente noe annet enn denne drøyt 30 siders tråden. Selv har jeg vel fått beskjed om at det er inntil 8 ukers behandlingstid hos SAS CR...
Vi prøver 1 gang til. Når det både er 1) 2) og 3), mener du den beste løsningen er å skrive 600 innlegg på et online diskusjonsforum? Tror du det vil føre til at sas.no endrer hjemmesiden sin? Selv om ingen ting blir gjort vil det iallefall ikke bli gjort noe om ingen slutter å sender tilbakemeldinger. Hvis du ser en flyvertinne med melkebart, løper du hjem og logger deg på flyprat.no for å fortelle om det, eller pirker du borti henne og sir "unnskyld, du har noe der"? Første alternativ will sure as shit not change anything. Men hvis det gir tilfredstillelse i livet å skrive om feil på en nettside så får man vel bare bruke tid på å skrive om det i en tråd som ikke endrer noe. Fortsett med den gode, poengløse, jobben :)
SAS er emertelig klar over dette lenge. Den nåværende ledelsen holder på å gjøre visse grep og vi bør se store endringer i løpet av høsten. Ellers har de feilet .. igjen.
Egensalget er altfor lavt og må opp.
Ved forsøk på å etterregistrere manglende poeng:
Navnet i din billett stemmer ikke overens med navnet på din EuroBonuskonto. Vennligst fyll ut det manuelle skjemaet og send det til oss.
Det som er festlig er at jeg har fått poeng for en annen flight på samme billett...
Ved forsøk på å etterregistrere manglende poeng:
Det som er festlig er at jeg har fått poeng for en annen flight på samme billett...
Jeg får samme meldingen, og antok at dette skyldtes at et mellomnavn brukt på billetten ikke var registrert hos EuroBonus. Får du denne meldingen med nøyaktig samme navn på billetten som på kontoen?
Jeg får samme meldingen, og antok at dette skyldtes at et mellomnavn brukt på billetten ikke var registrert hos EuroBonus. Får du denne meldingen med nøyaktig samme navn på billetten som på kontoen?
Hei,
Ja - det er eksakt samme navn på billetten og kontoen. Jeg har et par tilfeller av dette nå, hvor jeg mangler poeng for 1 av flere flights på samme billett - mens jeg har fått for de andre.
Hvor lang tid tar retroclaim, sånn cirka? Måtte sende retroclaim på fire av femten flyturer siste måneden, så gullkortet kommer ikke før de er behandlet! (Trommer utålmodig på bordet med fingrene) :p
robertaas
07-08-2013, 10:00
Trykker man på banneret til det siste tilbudet fra SAS får man opp "Det har oppstått en feil i vår sentrale database. Kontakt oss på telefon 05400 for flere opplysninger. (4002 - 10002)"
Alt som normalt altså...
Trykker man på banneret til det siste tilbudet fra SAS får man opp "Det har oppstått en feil i vår sentrale database. Kontakt oss på telefon 05400 for flere opplysninger. (4002 - 10002)"
Alt som normalt altså...
Det henger vel sammen med feilen de sliter med idag.
"Technical problem
It is not possible to make a booking on sas.no at the moment. Our technicians are working to solve it. Please try again later."
Amadeus var nede noen timer i morges. Det berørte bl.a. SAS, KLM OG Widerøe...
får opp "Finner ikke navnet - kontroller dine søke kriterier"
når jeg skal sjekke inn,har prøvd app og sas.no
flere som har problemer?
avgang er 15 aug kl 10.40
får opp "Finner ikke navnet - kontroller dine søke kriterier"
når jeg skal sjekke inn,har prøvd app og sas.no
flere som har problemer?
avgang er 15 aug kl 10.40
Det er over 36 timer til...
Det er over 36 timer til...
Glemte å se på klokka:p
Men fungerer det ikke før 24 timer til avgang, trodde det var 36?
Glemte å se på klokka:p
Men fungerer det ikke før 24 timer til avgang, trodde det var 36?
Det er 36.
Du skrev ditt innlegg 22:09, og flyet går i morgen 10:40.
Hadde du prøvd å sjekke inn 22:40 hadde det nok gått bra.
Det er 36.
Du skrev ditt innlegg 22:09, og flyet går i morgen 10:40.
Hadde du prøvd å sjekke inn 22:40 hadde det nok gått bra.
Prøvde nå men fortsatt samme feilen
Vilken routing är det?
Som nevnt tidligere så kan T-24 eller T-36 oppstå også, litt avhengig av saker og ting. Uansett ikke en feil, da det jo sier at det skal være fra T-22.
Twin Otter
18-08-2013, 08:43
Noen andre som opplever problemer med sas.no og google chrome? Får ikke opp alle de forskjellige "boksene" etter å ha logget meg inn på "mine sider".
Noen andre som opplever problemer med sas.no og google chrome? Får ikke opp alle de forskjellige "boksene" etter å ha logget meg inn på "mine sider".
Ja jeg opplever det samme en gang i blant, men ikke alltid. Aner ikke hvorfor.
Twin Otter
18-08-2013, 08:58
Ja jeg opplever det samme en gang i blant, men ikke alltid. Aner ikke hvorfor.
Well well, man har (heldigvis?) gode gamle Internet Explorer som backup på hjem. Hjemme fungerer det som bare pokker med Safari.
arnstein
18-08-2013, 12:53
Opplever tidvis det samme. Det meste dukker opp hvis du fører musepekeren over det området hvor ting er borte. Noen ganger funker det også å laste siden på nytt.
Mye rart man skal utsettes for: Ikke bare ord deling, men også "Intern minne feil" :rolleyes:
Ikke helt gode på setetall for LH-flighter i OLCI fra Oslo
Ikke helt gode på setetall for LH-flighter i OLCI fra Oslo
Slik har det sett ut på turane mine før sommeren og. Mange flytypar, men alle med SAS og kompani.
Samme feil hos meg, avgang om 24 timer.
(EDIT: Jeg har oppfattet det dithen at innsjekk kan gjennomføres 36t før avreise. Kan det være at det fortsatt er 22t for enkelte billettyper eller lignende?)
(EDIT: Jeg har oppfattet det dithen at innsjekk kan gjennomføres 36t før avreise. Kan det være at det fortsatt er 22t for enkelte billettyper eller lignende?)
Offisielt er det:
Innsjekking via Internett med SAS og Widerøe er tilgjengelig fra 22 timer før avgang frem til senest 1 time før.
http://www.sas.no/Misc/Service_Links_Container/innsjekk/
Samme feil hos meg, avgang om 24 timer.
Problemet til meg at det ikke funka i det hele tatt, prøvde bare 12 timer før avgang samme problem.
Ringte SAS kundesenter dem måtte ta det manuelt, dem hadde ikke noe svar på hvorfor det ikke funka,
dette var en avgang fra MLA til OSL.
jcnorway
20-08-2013, 10:25
Problemet til meg at det ikke funka i det hele tatt, prøvde bare 12 timer før avgang samme problem.
Ringte SAS kundesenter dem måtte ta det manuelt, dem hadde ikke noe svar på hvorfor det ikke funka,
dette var en avgang fra MLA til OSL.
Online innsjekk er ikke mulig fra MLA. Der gjøres innsjekk manuelt på flyplassen.
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Sjekk-inn/Innsjekkingsmuligheter/
Jeg får ikke sjekket inn online på en reise TOS-OSL-LIS i morgen (avgang kl 1015 fra TOS); dvs. det står på app'en til SAS at første leg er åpent for innsjekk, men får feilmelding om at online innsjekk ikke er mulig (og at jeg må sjekke inn på flyplassen). Samme problemet på sas.no. Har dette noe med at TAP flyr 2. segmentet?
sirpjalle
28-08-2013, 14:23
Eller kan det ha en sammenheng med at TAP flygningen er senere på dagen? Ergo mer enn 24 t. til?
TAP er på et annet innsjekkingssystem, men jeg ser i ALTEA at den er åpen for throughcheckin... Prøv igjen nå ...
TAP er på et annet innsjekkingssystem, men jeg ser i ALTEA at den er åpen for throughcheckin... Prøv igjen nå ...
Fortsatt ikke mulig på nett, men jeg svippet innom flyplassen og en hyggelig SAS-dame (som egentlig ikke var på jobb...:)) fikset det for meg.:)
Prøver å bestille 1 voksen og 1 barn (2-11) år på sas.no. Fyller inn fødselsdato på barnet (xx.xx.2011), men får da følgende feilmelding:
"Barnet må være under 12 år på utreisedagen."
Det sies at tiden flyr når man får barn, noe jeg for så vidt er enig i, men mistenker at det er SAS som er ute på glattisen her (som vanlig).
Christianz
01-09-2013, 14:44
Får sjelden logget meg på sas.no. Får bare "passordet/brukernavnet er feil", selvom alt er riktig. Tilog med byttet passord uten å få logget meg på. Får også "allerede logget inn" selvom jeg fortsatt er på logg inn siden.
Forsøkte å booke til min datter i dag, men fikk bare feilmeldinger på de vanlige nettsidene, dvs enden bare "oppstått en feil" eller mismatch mellom EB nummer og person. Ga opp til slutt, og bruke appen på Iphone. Ingen problemer der, og endte faktisk opp med ennå billigere billett enn den jeg forsøkte å få på nettet. Greit nok det, men det burde jo ikke være sånn!
BGOflyer
04-09-2013, 10:24
Skulle sjekke passordet for mine foreldre i dag som er nye for Eurobonus, og kom over at passordet til SAS-profilen IKKE er case sensitivt! Regner med dette er en feil i systemet, og at det ikke skal være slik?
Skulle sjekke passordet for mine foreldre i dag som er nye for Eurobonus, og kom over at passordet til SAS-profilen IKKE er case sensitivt! Regner med dette er en feil i systemet, og at det ikke skal være slik?
Ugh :drunk: Det lukter at passord lagres ukryptert på en eller annen måte - vær varsom!
Theaviator
10-09-2013, 15:25
Opplevde det samme som BGOflyer i dag. Tok kontakt med kundeservice som bekreftet at "noe" var feil...
Theaviator
10-09-2013, 15:27
...for så minutter senere få dette svaret på EBB sidene....
Kommunikasjonsfeil. Vennligst prøv igjen senere
KLM 1200
16-09-2013, 17:24
Nå er systemene til SAS nede på telefon....
Nå er systemene til SAS nede på telefon....
Der er lige kommet en update til iOS appen, så der er nok mange der opdaterer indholdet i appen pt. SAS er jo notorisk kendt for at have kapacitetsproblemer så snart mere end 10 personer vil bruge en server samtidigt - så mon ikke lidt tålmodighed løser problemet ;)
KLM 1200
16-09-2013, 18:06
Der er lige kommet en update til iOS appen, så der er nok mange der opdaterer indholdet i appen pt. SAS er jo notorisk kendt for at have kapacitetsproblemer så snart mere end 10 personer vil bruge en server samtidigt - så mon ikke lidt tålmodighed løser problemet ;)
Appen har problemer, men også når jeg ringer SAS så sier dem på kundeservice at de bookingsystemene er nede. Jeg vil gjerne booke om en tur... :)
Bookingen lå nede en periode, og det er klart at når 'hjertet' svikter, feiler alt rundt det også ..
KLM 1200
16-09-2013, 20:09
Bookingen lå nede en periode, og det er klart at når 'hjertet' svikter, feiler alt rundt det også ..
Ser ut som det fyngerer nå, de fikk ombooket biletten :)
robertaas
17-09-2013, 09:02
Får stadig tilbud om ekstra poeng og slikt om jeg melder meg inn i Eurobonus, dette både innlogget på websidene og på mail. Jeg lurer på om dette er noe de gir til alle medlemene i Eurobonus eller om det er noe kun EBG får.
KLM 1200
17-09-2013, 09:31
Får stadig tilbud om ekstra poeng og slikt om jeg melder meg inn i Eurobonus, dette både innlogget på websidene og på mail. Jeg lurer på om dette er noe de gir til alle medlemene i Eurobonus eller om det er noe kun EBG får.
Bedre når man ringer SAS på telefon. Etter noen sekunder kommer en auto mann som ber deg trykk inn ditt Eurobonus nummer, Etter noen sekunder kommer han igjen og spør om du er medlem av Eurobonus.... :) :cool:
jameson82
30-09-2013, 21:13
Prøvde å bestille billetter nå. Fikk opp denne
robertaas
01-10-2013, 23:45
Har mottat e-post med "Winter sale" fra SAS, men om jeg trykker på linken for å finne hva tilbudene er så kommer jeg bare til en lite informativ 404-side uten noen linker videre.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=35691&stc=1&d=1380889428
Hei! Hvordan skal man egentlig vite hva som er codeshare og hva som er wet-lease? Det kommer jo ikke frem i bookingdialogen på sas.no.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=35691&stc=1&d=1380889428
Hei! Hvordan skal man egentlig vite hva som er codeshare og hva som er wet-lease? Det kommer jo ikke frem i bookingdialogen på sas.no.
Tror eneste måten er å se på flightnummeret. Codeshare er vel fra 5000 og oppover eller noe sånt. Men ikke godt å skjønne for normale mennesker. :p
Tror eneste måten er å se på flightnummeret. Codeshare er vel fra 5000 og oppover eller noe sånt. Men ikke godt å skjønne for normale mennesker. :p
Ehh - hva skulle SK3627 som flys av Lufthansa være da... :cool:
Superhai
04-10-2013, 16:35
Codeshare er hovedsaklig i SK3xxx, 8xxx serien men siden numrene begynner å løpe ut, så har man fått en del utenom. Så det er ikke noen lett måte å vite akkurat dette.
Operating flight number skal vel egentlig vises i dialogen ved codeshare, tror jeg ... Ved wetlease vil det kun være SK-nummer.
Er det egentlig mulig å booke EB-reiser på nett?
Jeg får alltid denne når jeg prøver å søke på reiser:
Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase.
Superhai
05-10-2013, 19:22
Operating flight number skal vel egentlig vises i dialogen ved codeshare, tror jeg ... Ved wetlease vil det kun være SK-nummer.
EU krever at operating carrier (uansett om det er kodedelt, tørr, dampet eller våt Lise) blir opplyst.
EU krever at operating carrier (uansett om det er kodedelt, tørr, dampet eller våt Lise) blir opplyst.
Eneste som mangler er hvilket LH-flightnummer det er, dersom de er pliktige til å opplyse om det.
Superhai
05-10-2013, 19:32
Eneste som mangler er hvilket LH-flightnummer det er, dersom de er pliktige til å opplyse om det.
Flightnummer er man ikke pliktig å opplyse om så vidt jeg vet. Det er for at man som kunde skal kunne velge bort selskaper som man ikke ønsker å fly med, og dette er regler som kom når man innførte svartelisten.
Logger inn med nytt passord som jeg får tilsendt via epost, etterpå må man endre dette. Men når man gjør det kommer man ikke videre, den maser om å endre passordet igjen. Gir ingen error på valgt passord.
Nettsiden er jo en katastrofe.
ClassOne
07-10-2013, 19:40
I dag er det mye piss på Sas.no ja. Klarer ikke å endre Bonus billetter bl a.
Har også testet tilbakeringfunksjonen i dag, ringte kundeservice kl 14.27, da var det ca 14 min ventetid ble det opplyst. Jeg valgte at de skulle ringe meg opp når det blir min tur i køen. Klokken er nå 19:40 og ingen har ringt..
Ein smule oppgitt nå ja..
Haha, hadde 5 forsøk for å få betalt billetten.
Tilbakeringinga funker definitivt ikke idag nei. Etter tre timer ringte jeg tilbake selv.
Telefonsvareren sa 31 minutters ventetid, tok to min!!
Ehh - hva skulle SK3627 som flys av Lufthansa være da... :cool:
Som jeg skrev: "eller noe sånt" :rolleyes:
Poenget var at flightnummeret kan være eneste måten å se om det er code share eller ikke. ;)
Nydelig, klikker meg inn på en booking jeg har på SAS.no - hva skjer?
Gå direkte i fengsel. Selv om du passerer Start, får du ikke 200 kroner.
peterfox
09-10-2013, 23:40
Hei,
Test av Diamond-metallet,
Trykk 7 - ved oppkall til 05400
Hei,
Test av Diamond-metallet,
Trykk 7 - ved oppkall til 05400
Dette virker ikke lenger. De har tatt bort "det hemmelige" valget når man ringer SAS.
Siden er fortsatt ute av kontroll, er det ingen som administrerer sidene til SAS? For en katastrofe.
Har lige nu oplevet at når en booking er gjort i app'en, så kan man ikke se om et EB-nummer er registeret korrekt når man kigger på bookingen på sas.dk. Har en anden booking på samme rute (en anden dag) gjort på sas.dk hvor man sagtens kan se sit EB-nummer på bookingen på sas.dk
Desuden er alle bookinger gjort i app angivet som "Almindelig billet for point - online" - men den booking der er gjort på sas.dk står som "Onlinebestilling".
Jeg har ikke brugt point til nogle af dem og iflg. SAS-chatsupport, så er alt ok og begge billetter giver fuld point optjening, men da app'en bruger samme bookingplatform som booking betalt delvist som point vil det blive vist sådan - også selvom der ikke bliver brugt point til betaling.
Desuden kan man ikke selv afbestille eller ændre billetten online når den er gjort i app'en, men jeg godt kan på sas.dk-bookingen.
Ja, hvorfor gøre ting besværlige når man kan få SAS IT til at gøre det helt umuligt ;)
Synes ellers app'en fungerer fint efterhånden. Men så længe det kræver kontakt via telefon eller chat for at ændre, så kommer jeg nok ikke til at lave flere bookinger i den. Ærgerligt at der altid skal være et eller andet der kikser når nu resten er ved at være rigtigt godt...
KLM 1200
13-10-2013, 20:23
Noen så har sett liknende?
Prøver å sjekke inn på morgendagens flight på www.sas.no;
Finner ikke navnet - kontroller dine søke kriterier
Prøver å sjekke inn på morgendagens flight fra appen;
No passenger found - Please check your search criteria
Sånn har det vært siden jeg bestilte billetten klokken 10:24 i dag.
Superhai
14-10-2013, 16:54
Prøver å sjekke inn på morgendagens flight på www.sas.no;
Hvilken flight er dette? Og jeg ville også dobbeltsjekket all info i bookingen din om det stemmer.
Hvilken flight er dette? Og jeg ville også dobbeltsjekket all info i bookingen din om det stemmer.
SK339 TRD-OSL i morgen. Den står som bekreftet under "Mine Travel Pass-bestillinger" på www.sas.no og på checkmytrip.com, så jeg satser på at den er OK. Prøvde chat'en og de ba meg møte tidlig på flyplassen og prøve å sjekke inn der...
Da kan de som vil være med på å gjøre sas.no bedre søke jobb her: :p
http://sas.easycruit.com/intranet/Intranet/vacancy/1064159/82997?iso=gb
robertaas
19-10-2013, 01:56
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=35807&stc=1&d=1382140484
Qantas? Jeg klarer ikke komme på noen ideer om hvordan de har fått til den feilen. :p
Twin Otter
19-10-2013, 02:13
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=35807&stc=1&d=1382140484
Qantas? Jeg klarer ikke komme på noen ideer om hvordan de har fått til den feilen. :p
Kanskje noen har punchet feil kode inn i systemet. Qantas har QF, mens Cimber som opererer CRJ200 for SAS har QI?`
Kanskje noen har punchet feil kode inn i systemet. Qantas har QF, mens Cimber som opererer CRJ200 for SAS har QI?`
De ligger inne med Cimber på alle avganger som jeg sjekket opp, så er nok en feil i en eller annen tabell i webmotoren. Cimber har forøvrig QA. QI er gamle Cimber Sterling som gikk konkurs.
For egen del syntes jeg at SAS sine løsninger med innsjekk på nett har fungert upåklagelig. Pleier å få Mail/SMS om innsjekk og sjekker inn på PC eller mobil. Men i kveld har alt gått i ball... Reiser MUC - OSL, fikk ingen SMS så skulle sjekke inn på app'en som jeg gjorde for et par dager siden. Etter å ha tastet inn etternavn og referansenummer trykket jeg på "check in", men fikk beskjed om at etternavn/referanse var ukjent. Endret så referanse til EB-nummer, med samme resultat. Deretter forsøkte jeg med kredittkortnummer, men med like dårlig resultat...
Fyrte deretter opp PC for å logge inn på sas.no, og fikk dermed denne morsomme meldingen: "For mange forsøk. Konto stengt". Sucks big time... Så da er det vel bare å ta til takke med det setet man får tildeltvved innsjekk på flyplassen i morgen.
For egen del syntes jeg at SAS sine løsninger med innsjekk på nett har fungert upåklagelig. Pleier å få Mail/SMS om innsjekk og sjekker inn på PC eller mobil. Men i kveld har alt gått i ball... Reiser MUC - OSL, fikk ingen SMS så skulle sjekke inn på app'en som jeg gjorde for et par dager siden. Etter å ha tastet inn etternavn og referansenummer trykket jeg på "check in", men fikk beskjed om at etternavn/referanse var ukjent. Endret så referanse til EB-nummer, med samme resultat. Deretter forsøkte jeg med kredittkortnummer, men med like dårlig resultat...
Fyrte deretter opp PC for å logge inn på sas.no, og fikk dermed denne morsomme meldingen: "For mange forsøk. Konto stengt". Sucks big time... Så da er det vel bare å ta til takke med det setet man får tildeltvved innsjekk på flyplassen i morgen.
Du kan jo forsøke Lufthansa sitt OLCI, siden det jo er det man bruker når man reiser med SAS fra Tyskland :p
Du kan jo forsøke Lufthansa sitt OLCI, siden det jo er det man bruker når man reiser med SAS fra Tyskland :p
Takk for tipset:) Funket ikke helt knirkefritt der heller, men når Lufthansen fikk billettnummeret ordnet det seg! Trygt plassert på 7C på vei hjem...
robertaas
23-10-2013, 23:59
Om kvelden ble jeg booket om til en senere flight neste dag. Neste morgen da jeg var på vei ombord i flyet med boardingskortet i hånden kom det en SMS fra SAS om at jeg nå kunne sjekke inn på flyet som hadde lettet nøyaktig én time tidligere.
Det er bare å gratulere SAS, 3 feil på én gang.
Nja, har vel fått opp det samme en gang tidligere, men det forsvant fort. Forresten morsomt at du sier du har Eurobonus Gull på profilen din, men kun har 24 900 poeng i følge SAS ;)
Står da ingenting om det i bildet? Står at han har 24900 i inneværende opptjeningsperiode. Status tildeles på bakgrunn av tidligere periode.
Har Dash 8 og 737-600 krympa i vask?
Og 10A nr 2 (i appen står det 10A,B,C,D,A) på dashn, er det på vingen?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19247792/WF551.PNG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19247792/SK2304.PNG
jameson82
24-10-2013, 12:21
Har Dash 8 og 737-600 krympa i vask?
Og 10A nr 2 (i appen står det 10A,B,C,D,A) på dashn, er det på vingen?
Kan se ut som du er oppgradert til Pluss KSU-OSL. Jeg ville valgt 10A bare for å se hva som skjer jeg :D
Har aldri sett dem ha seating på -100'en før ... men 'E'-setet er midt i sofaen bakerst. Ettersom vanlig seating er AB CD, er det ikke mulig å vise ABECD riktig på grafikken ..
Så det er jo ikke noe feil ....
Kan se ut som du er oppgradert til Pluss KSU-OSL. Jeg ville valgt 10A bare for å se hva som skjer jeg :D
Ser at det står Plus i appen nå.
Har aldri sett dem ha seating på -100'en før ... men 'E'-setet er midt i sofaen bakerst. Ettersom vanlig seating er AB CD, er det ikke mulig å vise ABECD riktig på grafikken ..
Så det er jo ikke noe feil ....
Tja. Det kommer opp som 10A 10B 10C 10D 10A, så det er jo strengt tatt feil?
Og ja, jeg tok en 10A nr 2. Vi får se hva som skjer :)
'Midt i sofaen' er markert som E både i Amadeus og Altea (checkin) så det er bare SAS web som ikke helt klarer dette .. heller. Du har 10A - vindu.
jcnorway
29-10-2013, 22:50
Så en SAS-reklame på TV Norge for en times tid siden hvor man annonserte at "salget fortsetter" og at kampanjen "1 mill. billige reiser" nå har frist til en eller annen dato i november (husker ikke...).
Men på sas.no står fortsatt nedtellingen på dagen i dag, 29. oktober. Skulle tro man samkjørte TV-annonsering og web..?
robertaas
30-10-2013, 08:04
Igår var det reklame på BBC entertainment om at salget kun gikk til 29. oktober.
Er det flere enn meg som har trøbbel med online etterregistrering av poeng? Skulle etterregistrere en t/r. med WF (igjen...) og så får jeg beskjed om at billettnummeret er feil på tross av copy+paste fra e-ticket. Ville helst fått dette inn snart, og ikke om 5 uker som det tar med manuell registrering.
Star Flyer
09-11-2013, 13:34
Og nå kommer business innenriks? :D
jameson82
09-11-2013, 13:40
De er også dårlig til å telle antall seter, er vel mere en 18 seter i en 73w
Skal lure på om de ikke jobber med siden bak kulissene for øyeblikket. Fra mandag av så skal det være mulig å bestille ekstra bagasje på nett og forhåndsbetale lounge på nett.
En ny internett-platform skulle også komme i løpet av høsten iflg et intervju med Eivind Roald. Kanskje det er en omlegging på gang????
Kanskje er jeg for optimistisk.......
Og nå kommer business innenriks? :D
Iflg app'en reiste jeg SAS Business på både SAS og Widerøe fra Mosjøen til OSL forleden ...
robertaas
09-11-2013, 14:09
Skal lure på om de ikke jobber med siden bak kulissene for øyeblikket. Fra mandag av så skal det være mulig å bestille ekstra bagasje på nett ..
Merkelig, de har da hatt popup ala Ryanair for dette lenge når man bestiller eller sjekker inn. Har det ikke vært mulig å bestille ekstra bagasje via disse?
Ser det sniker seg inn reklame for economy extra her og der..
http://bildr.no/thumb/QlZKYVRU.jpeg (http://bildr.no/view/QlZKYVRU)
For noen dager siden var det ikke mulig å betille for andre på min profil, eller når navn på bilett og navn på kreditt kort var forskjellig. Diverse feilmeldinger. Ved bruk av min profil fikk jeg melding om at EB nummer ikke stemmer, selv om jeg ikke la inn dette. Ble lagt inn automatisk.
Paradoksalt nok fungerete det på appen, så det ble app bestilling på tlf!
robertaas
26-11-2013, 17:34
SAS sender ut nyhetsbrev på mail, men linkene gir bare 404-feil.
http://link.flysas.com/nl/jsp/www.flysas.us/Promotions-and-prices/Winter-sale?WT.mc_id=GENERIC_CODE
robertaas
03-12-2013, 16:14
Nytt nyhetsbrev og denne gangen med personifisert link som ikke fungerer. 404-siden ser forskjellig ut nå så noe variasjon har jo SAS i kundedialogen.
Dobbel trekk av penger ved booking.
Hei, i helget booket jeg en tur i august T/R TRD-OTP med retur fra MUC-TRD, total pris for 2 personer 5040 kr som ble reservert på konto, i går ble det ytterlig reservert 2X 2520 kr fra SAS altså samme beløp og total reservasjon fra visa kortet ble da 10080Kr dvs ikke tilgang til 5040Kr ikke noe problem for meg regner med de ikke vil stå som reservert beløp lenge men kan jo tenkes at noen som bestiller havner i samme situasjon og det foreksempel ikke blir dekning på Visakortet, flere som har opplevd lingnende tilfeller etter booking?
FestiVal
04-12-2013, 08:42
Det er banken som trekker beløpet i tilleg til garanti beløpet som er reservert. Ila noen dager kommer nok de tilbake....
For noen dager siden var det ikke mulig å betille for andre på min profil, eller når navn på bilett og navn på kreditt kort var forskjellig. Diverse feilmeldinger. Ved bruk av min profil fikk jeg melding om at EB nummer ikke stemmer, selv om jeg ikke la inn dette. Ble lagt inn automatisk.
Paradoksalt nok fungerete det på appen, så det ble app bestilling på tlf!
Appen til SAS > hjemmesidene til SAS. Faktisk et godt stykke arbeid de har lagt ned i appen sin.
skulle opprette ny profil for Eurobonus. Husket kortnummeret, men ikke sikkerhetskode. For å få tilsendt ny sikkerhetskode, må jeg oppgi e-post. men siden jeg ikke har opprettet noen Eurobonus-profil tidligere, har jeg ikke noen e-post konto knyttet til kortet. Så vidt meg bekjent ihvertfall. Skikkelig Catch 22 :-)
skulle opprette ny profil for Eurobonus. Husket kortnummeret, men ikke sikkerhetskode. For å få tilsendt ny sikkerhetskode, må jeg oppgi e-post. men siden jeg ikke har opprettet noen Eurobonus-profil tidligere, har jeg ikke noen e-post konto knyttet til kortet. Så vidt meg bekjent ihvertfall. Skikkelig Catch 22 :-)
Ring 05400, de fikser det for deg.
robertaas
09-12-2013, 16:03
Over 10.000 poeng forsvunnet fra konto i løpet av dagen uten at det er listet noen uttak.
De 10000 poengene er sikkert morgendagens flytur som jeg bestilte i går. Sa bare at de skulle trekke poengene fra en Robert Aas. Håper det er ok. Jeg ser på det som julegave fra deg til meg. Forøvrig sabla god tilgjengelighet på bonusturer samtlige avganger OSL-SVG-OSL var tilgjengelig på 2 dagers varsel.
Appen til SAS > hjemmesidene til SAS. Faktisk et godt stykke arbeid de har lagt ned i appen sin.
Bestillingsverk antar jeg, nesten alt SAS gjør selv på web går til helv ser det ut til..
henrikvd
03-01-2014, 12:47
Fikk opp en noe underlig "reklame" i dag med padion-logo (jeg er ikke pandion). Det var riktignok ikke mulig å trykke på banneret...
Fant det på http://www.sas.no/en/Sider-uten-menytilknytning/My-profile/
Bestilte netopp en bonusreise med SAS. Kom til den vanlige siden med bekreftelse, men nå får jeg denne feilmeldingen:
http://kvernberget.net/sksap.png
Da jeg booket, og ble sendt til bekreftelsessiden fikk jeg en annen feilmelding: «billetten er bestilt, men ikke bekreftet». Den opprinnelige feilmeldingen er nå erstattet med den i skjermdumpen over. Ringte SAS, og de sa de hadde problemer med EB-systemet, men de regnet med at alt skulle være i orden og at feilmeldingen skyldes at EB-poengene må trekkes i etterkant. Men jeg vet ikke..? Jeg får helle ikke til å sjekke inn eller velge sete på nett; ny feilmelding («internal server error»). Er litt avhengig av å komme meg til Trondheim i morgen. :fly
Bestilte netopp en bonusreise med SAS. Kom til den vanlige siden med bekreftelse, men nå får jeg denne feilmeldingen:
http://kvernberget.net/sksap.png
Da jeg booket, og ble sendt til bekreftelsessiden fikk jeg en annen feilmelding: «billetten er bestilt, men ikke bekreftet». Den opprinnelige feilmeldingen er nå erstattet med den i skjermdumpen over. Ringte SAS, og de sa de hadde problemer med EB-systemet, men de regnet med at alt skulle være i orden og at feilmeldingen skyldes at EB-poengene må trekkes i etterkant. Men jeg vet ikke..? Jeg får helle ikke til å sjekke inn eller velge sete på nett; ny feilmelding («internal server error»). Er litt avhengig av å komme meg til Trondheim i morgen. :fly
Fikk samme melding når jeg bestilte to reiser i går, og jeg bestilte ikke bonusreise...
SAS IT dette her...
vstenhjem
08-01-2014, 10:40
Og da er bonusreiser nede for tredje dagen på rad. hva i all verden er det som skjer???
Sas.no reklamerer på twitter for 1.000.000 billige reiser.
Går inn på linken: http://t.co/SGXk8DxVEX
Og kan ikke endre datoer eller se om jeg trykker tur/retur eller en vei.
Innovativ markedsføring, elendig nettside.
sirpjalle
08-01-2014, 14:21
Sakset fra Aftenbladet:
http://www.aftenbladet.no/nytte/SAS-trobbelet-fortsetter-3327388.html
SAS sine Eurobonus-kunder har fortsatt ikke mulighet til å bestille bonusreiser på nett. Trøbbelet begynte mandag, men ser ut til å vare helt til onsdag formiddag
hmmmm, ble dessverre ikke overrasket....
Sakset frå Sas.no
EuroBonus feil
For øyeblikket er det dessverre ikke mulig å bestille EuroBonus-billetter. Det er heller ikke mulig å bruke EuroBonus-poeng (hotell, EuroBonus- shop, kjøp av poeng, overførsel av poeng etc.). Vi jobber med å løse problemet og forventer normal drift fra mandag 13. januar 2014. Vi beklager.
Eg har utheva datoen for normal drift.
Det verste er at dette påvirker modulen der du kan endre billetter -dvs, eg kan i vertfall ikkje booke om mine bookinger på Sas.no (plus-billetter). Merkelig at det er nødvendig å sjekke pris på EB-billetter for ein booking betalt med penger?! Rart design av sida....
henrikvd
08-01-2014, 16:53
Kan det være utrullingen av nye nettsider og nytt eurobonussystem som er satt i sving i kulissene?
Og at dette kan skape konflikt med dagens system.
thorhansen
08-01-2014, 20:59
Er det tilfeldig at Eurobonus går ned nå?
Lite spenningskapende beskjed. SAS IT i et nøtteskall
thorhansen
08-01-2014, 21:36
Lite spenningskapende beskjed. SAS IT i et nøtteskall
I don't know. Kan ikke være tilfeldig når vi vet at Eurobonus 2.0 skal lanseres denne uken?
Vet SAS IT suger, men.....
I don't know. Kan ikke være tilfeldig når vi vet at Eurobonus 2.0 skal lanseres denne uken?
Vet vi det? I følge denne artikkelen står det månedsskiftet januar-februar: http://e24.no/boers-og-finans/sas-maatte-utsette-gull-kort-pluss/22678027
Booking på appen har vært nede en periode også, kan være en følgefeil.
Sas.no reklamerer på twitter for 1.000.000 billige reiser.
Går inn på linken: http://t.co/SGXk8DxVEX
Og kan ikke endre datoer eller se om jeg trykker tur/retur eller en vei.
Innovativ markedsføring, elendig nettside.
Dette formularet har ikke virket siden de la det ut på mandag.
Har påpekt det i tråden om SAS nyttårssalg men det var liten respons der.
Her lukter det en "Sorry for at vi har et så elendig IT-system"-kampanje når EuroBonus omsider er oppe og går igjen ;)
Dette formularet har ikke virket siden de la det ut på mandag.
Har påpekt det i tråden om SAS nyttårssalg men det var liten respons der.
Jeg påpekte det til sas på twitter. Fikk en reply med beskjed om å rapportere det til IT avdelingen deres.
Særlig at jeg bruker tiden min på det. Fiks det sjæl!
Nå ser det ut som at det er mulig å bestille tilbudsreisene.
Nå ser det ut som at det er mulig å bestille tilbudsreisene.
Ja, men kun dersom man klikker nei på sikkerhetsadvarselen som kommer opp.....
Dette er for dårlig SAS !!!
vstenhjem
13-01-2014, 08:54
Og da blir det spennende å se om bonusbestilling fungerer igjen idag......
Fungerer fortsatt ikke. Melding som sier at de regner med å være i full drift fra i mandag 13.1. (Er ikke det i dag?). Ny tjeneste der du kan legge inn Eurobonusnr og telefonnr og få varsel når det er oppe igjen. Prøvde det og fikk følgende feilmelding: "Something went wrong". Mye som "went wrong" her...........
Ny tjeneste der du kan legge inn Eurobonusnr og telefonnr og få varsel når det er oppe igjen. Prøvde det og fikk følgende feilmelding: "Something went wrong". Mye som "went wrong" her...........
:lol: :lol: :lol:
Ganske utrolig at et system kan være nede så lenge.
englundjesper
13-01-2014, 12:21
Nytt datum. Onsdag 15.01.
Problems with EuroBonus Award bookings
Problem is solved.
14JAN14 12:38 UTC: Normal operation. System restored and verified.
KristianSk
18-02-2014, 13:55
Skulle ikke SAS lansere nye nettsider før jul?
robertaas
18-02-2014, 14:04
Spesifiserte de hvilken jul?
Det er da enda 10 mnd til jul, evt. 22 mnd :lol:
KristianSk
18-02-2014, 14:28
SAS var nok smartere enn meg der ja ;)
"Var denne informasjonen nyttig for deg?"
Opplevde denne helgen at SAS ikke ville akseptere reservasjoner av flybilletter gjennom arbeidsgivers reiseselskap på grunn av allerede bestilt flybillett via sas.no, som lå tett på returreisen ifb med jobb. Er det vanlig?