View Full Version : Om sas.no og alle de rare feilene
hlorange
11-02-2015, 10:28
Klarte ikke å dy meg lenger...
Hahahahahaha, så ikke denne før nå. Ler så jeg skriker! Tidenes :-D
Trykker tilbake kun en gang når jeg ser på noen avreisedatoer så får jeg opp følgende feilmelding:
Melding
Vi kan ikke behandle forspørselen siden du har brukt knappene Frem og Tilbake for mange ganger. Start på nytt. (3010)
Kan det bli værre?
United1K
19-02-2015, 12:50
Er det bare meg eller er sas.no helt på trynet i dag!? :headbang
Hadde lyst å benytte EB dealen innenfor norden, men kommer ingen vei.
Glem det...så klart funker det nå 5 minutter etter innlegget mitt ;)
robertaas
21-02-2015, 09:03
Har ikke klart komme inn på sas.no på flere dager, men sas.dk virker fortsatt. Har prøvd med flere nettlesere.
Har ikke klart komme inn på sas.no på flere dager, men sas.dk virker fortsatt. Har prøvd med flere nettlesere.
Har lige testet. Det går fint for mig at logge på sas.no.
Har ikke klart komme inn på sas.no på flere dager, men sas.dk virker fortsatt. Har prøvd med flere nettlesere.
Den "gamle" greier ofte ikke å sende deg over til den nye. Oppdater til den nye i favorittene dine.
Gammel
http://www.sas.no/
Ny
https://www.sas.no/
robertaas
21-02-2015, 13:04
Ser absolutt ikke bra ut.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=38303&stc=1&d=1424520250
Er ikke dette ganske grunnleggende i IT-verdenen?
Den "gamle" greier ofte ikke å sende deg over til den nye. Oppdater til den nye i favorittene dine.
Gammel
http://www.sas.no/
Ny
https://www.sas.no/
Er dette kanskje derfor at sas.no ikke funger(er) på min stasjonær pc (chrome nettleser) men på min bærbar (chrome nettleser) ?
Er dette kanskje derfor at sas.no ikke funger(er) på min stasjonær pc (chrome nettleser) men på min bærbar (chrome nettleser) ?
Tja. SAS.no byttet for ca 1 mnd siden,tror jeg.
Bruker du
https://www.sas.no/
skal allt fungere,men hvist du går tilbake/går til enkelte undersider,havner du noen ganger igjen på
http://www.sas.no/
Så følg med^_^ hvist du får "siden ikke tilgjengelig"
robertaas
22-02-2015, 10:54
Fikk idag mail om sommersalg fra SAS. Alle linker som går til under domenet http://m.nl.flysas.com/ gir 404.
petter380
23-02-2015, 13:58
I følge "Mine Sider", både på App og nett, så viser den kun oversikt av opptjente og brukt poeng på alt annet enn flyreiser. Database problemer mon tro?
Longjohn
02-03-2015, 16:46
Streiker de i IT-avdelingen også?
Hverken hjemmeside (.no/.se/.dk) eller appen fungerer for meg.
Kan jo godt være kombinasjonen gammel ipad og dårlig hotell wifi, men ville bare sjekke om andre også sliter.
Streiker de i IT-avdelingen også?
Hverken hjemmeside (.no/.se/.dk) eller appen fungerer for meg.
Kan jo godt være kombinasjonen gammel ipad og dårlig hotell wifi, men ville bare sjekke om andre også sliter.
Virker.men ganske treg.
Også,husk https://www.sas.no/
Ikke alltid http://www.sas.no/
greier å koble over til
https://www.sas.no/
Edit: Virker ikke mere. Så just..check later.
Det er problemer hos CSC som stopper Amadeustulgang for både WF og SAS.... :(
Det er problemer hos CSC som stopper Amadeustulgang for både WF og SAS.... :(
CSC? Er dere ikke overført til Tata. Eller er det en on going prossess?
Er tydeligvis en server eller to fortsatt gjemt bak en sofa på pauserommet til CSC... Er ikke helt oppdatert på strukturen.
Er ikke helt oppdatert på strukturen.
Jeg fant dette systemkartet som jeg tror er lekket fra SAS IT.
38341
petter380
02-03-2015, 21:35
Jeg fant dette systemkartet som jeg tror er lekket fra SAS IT.
38341
Hahaha, slemt [emoji16]
Forhåpentligvis har de en _konkret_ strategi for å fikse alt - og da tenker jeg ikke på å spise [emoji13]
Alt er tydeligvis ikke SAS IT sin feil
http://e24.no/naeringsliv/sas-nettsidene-nede-ble-utsatt-for-angrep/23406936
Ifølge SAS var det et såkalt DDOS-angrep som førte til at nettsidene deres var nede mandag kveld
Venter på sas.no....., at det er mulig å ha slike ustabile nettsider:headbang
robertaas
05-03-2015, 19:04
Nede igjen. ddos eller salg?
Brukler du https ?? Alt normalt på min treige vpn ..
Twin Otter
07-03-2015, 17:01
Ok. Så jeg har en retur DUS-CPH-SVG i morgen.
Nå får jeg opp en melding i app'en min om "No valid journey found". I tillegg til at flight SK1622 i morgen 8.mars står som "arrived" i app'en min.
ringte SAS som ikke skjønner hvorfor jeg ikke får sjekket inn på forhånd nå. Men mener at jeg skal få sjekket inn på flyplassen i morgen.
Bør jeg være bekymret?
Utreisen min på fredag ble ombooket fra ordinær reiseplan. Kan det ha noe med saken å gjøre? http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/07/63461d9f4bda02cb1e2a51d4d7ac42ef.jpg
Dette skjer alltid om jeg har en mellomlanding på turen..
Flight nr 2 er departed før jeg har kommet ombord...
hlorange
09-03-2015, 20:47
Dette skjer alltid om jeg har en mellomlanding på turen..
Flight nr 2 er departed før jeg har kommet ombord...
Har du meldt det inn til SAS internet support? De er veldig mottakelige for feilrapporter. Har sendt inn tre bugs og alle tre er blitt rettet etterpå.
Det har jeg ikke siden det ikke har hatt noen praktisk betydning.
Har jo boarding card og kommer ombord uansett :)
Twin Otter
09-03-2015, 21:22
Jeg hadde forøvrig ingen grunn til bekymring. Fikk boarding pass i vanlig innsjekk to timer før avgang. Men litt irriterende at jeg måtte vente litt på å komme meg inn i loungen. Synes deg var rart at LH ikke kunne fikse boarding kort til meg på DUS.
Hei!
Noen andre som får "Denne siden er ikke tilgjengelig" når man skal bestille SAS bonusreise? Alle de andre valgene funker...
MVH
Tommy
Prøv igjen etter midnatt. Systemoppdateringer hos både SAS og Widerøe i kveld og 'alt' er nede etter 17:00. Mulig de har tatt ned bonussidene litt tidligere enn det generelle salget.
Kommer det noe nytt og spennende i etterkant?;)
Det er en haug med backoffice-systemer som byttes ut. Hvem vet - kanskje dukker det opp en haug med feilprisinger? :lol:
peterfox
21-03-2015, 19:15
Det er en haug med backoffice-systemer som byttes ut. Hvem vet - kanskje dukker det opp en haug med feilprisinger? :lol:
Excellent choice - kanskje AMEX tilbudet gir full-boost
Det er en haug med backoffice-systemer som byttes ut. Hvem vet - kanskje dukker det opp en haug med feilprisinger? :lol:
Verkar som om prissättningen inte är i form i dag. Priset på flikarna finns inte när man letar. Det såg ut så här många dagar i juni.
http://s28.postimg.org/lo5kbiqpl/Sk_rmklipp.jpg (http://postimg.org/image/lo5kbiqpl/)
Jeg får samme problem på en (re)tur CHQ-SVG 27. august.
Pris i lavpriskalenderen og på fliken kr. 1495,-
Pris nede på linjene kr. 2674,-
Det er fordi de oppdateres sjeldnere. Det kreves en vanvittig mengde oppslag mot databasen for å holde en kalender oppdatert, derfor er man nødt til å gjøre visse kompromisser og du vil kunne finne avvik. Spesielt i perioder når det selges mye billetter.
Det er fordi de oppdateres sjeldnere. Det kreves en vanvittig mengde oppslag mot databasen for å holde en kalender oppdatert, derfor er man nødt til å gjøre visse kompromisser og du vil kunne finne avvik. Spesielt i perioder når det selges mye billetter.
Hvordan har Norwegian løst dette? Mener å ha lest at dems kalender er oppdatert kontinuerlig.
Det er fordi de oppdateres sjeldnere. Det kreves en vanvittig mengde oppslag mot databasen for å holde en kalender oppdatert, derfor er man nødt til å gjøre visse kompromisser og du vil kunne finne avvik. Spesielt i perioder når det selges mye billetter.
Hvordan har Norwegian løst dette? Mener å ha lest at dems kalender er oppdatert kontinuerlig.
Eller dere i WF? Er ikke deres matrise oppdatert for hvert søk?
Det var inte i kalendern i sig. Det var när man bläddrade dag för dag...
Det borde ju ordnas utan problem...
hlorange
23-03-2015, 07:43
Det var inte i kalendern i sig. Det var när man bläddrade dag för dag...
Det borde ju ordnas utan problem...
Dag-for-dag visningen hadde samme problem tidligere. Som MOW sa så er såkalt caching (mellomlagring) av billettdata til kalendervisninger en kompleks affære, selv om det høres utrolig lett ut...
robertaas
26-03-2015, 18:27
05400:
-hvorfor reklamerer de for at man bør melde seg inn i Eurobonus rett etter at man har tastet inn Eurobonusnummeret på telefonen?
-hvorfor går ikke køen raskere for de med status?
Og skal ha en litt komplisert tur så er det ikke mulig å booke det gjennom sas.no og booker man gjennom reisebyrå så kan ikke SAS reservere sete. :mol
Er det normalt at man må vente i nesten en time? Sittet i 45 min nå og enda ikke kommet igjennom....
Uten status tar det ofte 30min-45min.
Med sølv status får jeg alltid direkte linje.
I DAG er det vel kaos pga snøstorm.
henrikvd
26-03-2015, 18:50
Er det normalt at man må vente i nesten en time? Sittet i 45 min nå og enda ikke kommet igjennom....
Du må huske på at det er snøkaos på Østlandet i dag...[emoji6]
robertaas
26-03-2015, 18:52
Er det normalt at man må vente i nesten en time? Sittet i 45 min nå og enda ikke kommet igjennom....
Fikk vite jeg var nr 12 i køen og det tok litt over 30 min å komme gjennom.
Da jeg spurte om jeg hadde havnet i den vanlige køen sa den svenske damen at det var 300 i telefonkø nå pga kanseleringer på Gardermoen.
robertaas
26-03-2015, 18:58
http://www.sas.no/ virker fortsatt ikke. Det er ganske standard at man klarer videresende brukerne til https.
Og internt på sidene er det mange steder linker til andre sider som bruker full adresse med http, og alle de linkene feiler. Utrolig at et stort selskap ikke klarer rydde opp i dette.
http://www.sas.no/ virker fortsatt ikke. Det er ganske standard at man klarer videresende brukerne til https.
Da får du pusse opp nettleseren din - SAS gjør alt riktig her og gir beskjed om at alt er permanent flyttet til https.
* Connected to www.sas.no (159.193.145.59) port 80 (#0)
> GET / HTTP/1.1
> User-Agent: curl/7.37.1
> Host: www.sas.no
> Accept: */*
>
* HTTP 1.0, assume close after body
< HTTP/1.0 301 Moved Permanently
< Location: https://www.sas.no/
http://www.sas.no/ virker fortsatt ikke. Det er ganske standard at man klarer videresende brukerne til https.
Det funker greit hos meg. Tøm cache, slett cookies og åpne vinduet - som SAS ba meg en gang ...
robertaas
26-03-2015, 19:18
Det funker greit hos meg. Tøm cache, slett cookies og åpne vinduet - som SAS ba meg en gang ...
Firefox, Safari, Opera, MSIE.. alle rydde opp og cookies fjernet, men fungerer ikke på noen.
Og det er vel 302 og ikke 301 som bør brukes her.
Flight Cancelled
26-03-2015, 20:03
05400:
-hvorfor reklamerer de for at man bør melde seg inn i Eurobonus rett etter at man har tastet inn Eurobonusnummeret på telefonen?
Ville du foretrekt ventemusikken?
-hvorfor går ikke køen raskere for de med status?
Køen går raskere, og jo høyere status jo høyere prioritet. Som EBD har jeg aldri opplevd å vente mer enn 2 minutter i telefonkøen (vanligvis er jeg i prat i løpet av 5-10 sekunder), og det inkluderer estimert underkant av 50 telefonsamtaler siste året.
robertaas
26-03-2015, 20:11
Ville du foretrekt ventemusikken?
Så lenge det er ventemusikken TAP har gitt meg idag så. :cool:
Og det er vel 302 og ikke 301 som bør brukes her.
Så vidt jeg kan se følger de RFCen
301 Moved Permanently302 er:
The requested resource resides temporarily under a different URI.https://tools.ietf.org/html/rfc2616#section-10.3.2
Så du får grave deg ned i egen programvare inkl. plugins
Man må forstå at på "nettet" er det masse "rare" ting,som SKAL virke,men som ikke virker for noen.
Jeg har programert HTML kode på web og produsert web sider i 7 år.
Hos enkelte brukere fungerer ofte ikke enkle,elementære ting.
Man må bare godta at sånn er det, tips som tøm cache/cookies/use another browser,løser rett og slett ikke alltid problemene.
I sas.no tilfelle,der http blir koblet om til https,samtidig som at mange av undersiden til sas.no fortsatt bruker http,vil alltid skape problemer for brukere.
I sas.no sitt tilfelle er det mest effektive å "reload" siden 4-5 ganger raskt,når du ikke kommer inn dit du ønsker.
robertaas
27-03-2015, 01:01
Så vidt jeg kan se følger de RFCen
302 er:https://tools.ietf.org/html/rfc2616#section-10.3.2
Så du får grave deg ned i egen programvare inkl. plugins
Som gammel webmaster er jeg klar over forskjellen mellom 301 og 302, men 301 har en tendens til å ikke fungere hvor 302 fungerer. 301 brukte jeg aldri.
Men jeg vet ikke om det er det som er problemet her, leker bare vanlig bruker og tjenesten fungerer ikke som den skal.
Og flere av nettleserne jeg har testet med er helt oppdaterte og uten plugin.
robertaas
27-03-2015, 09:54
At SAS skriver SK*B og ikke SK*G på boardingkortet mitt når jeg sjekker inn på www.sas.no.
Flere som har problemer med å logge inn på sas.no og SAS-appen?
Panopaul
09-04-2015, 11:15
Flere som har problemer med å logge inn på sas.no og SAS-appen?
Ja. Virker som systemet er nede. Får beskjed om å logge inn på nytt på appene både på mobil og brett, og når jeg skriver inn id/pswd får jeg beskjed om at passordet er feil. Får også systemfeilmelding på desktop.
robertaas
10-04-2015, 01:30
http://sas.no/ gir nå endelig en webside. Den sier riktignok kun "Service Unavailable".
http://sas.no/ gir nå endelig en webside. Den sier riktignok kun "Service Unavailable".
Samme her - og i en del tilfeller så stemmer det jo :lol:
https://www.sas.no/
Ja, de har funket hele tiden, men tante Olga og grandonkel Knut skriver bare som det står i reklamen "sas.no" og da er de ute av service ;)
Vet ikke hvor jeg skulle poste dette. Men synes sas siden er litt vanskelig å finne ting på. Hvem kontakter man (mail adresse) når man har noe å klage på etter en sas flyvning?
Vet ikke hvor jeg skulle poste dette. Men synes sas siden er litt vanskelig å finne ting på. Hvem kontakter man (mail adresse) når man har noe å klage på etter en sas flyvning?
https://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ved-ankomst/Customer-Care/?wt.ac=kontakt_care
Mer spesifikt: https://www.sas.no/Customer-Care/feedback-form/
robertaas
15-04-2015, 09:25
Linken for å takke ja til 1000 ekstra poeng i burtsdagsgave gir bare et tomt html-dokument. Tro om det betyr at det er registrert eller ikke? :rolleyes:
Linken for å takke ja til 1000 ekstra poeng i burtsdagsgave gir bare et tomt html-dokument. Tro om det betyr at det er registrert eller ikke? :rolleyes:
Hverken jeg eller kona har fått 1000p i bursdagsgave iår ;/
så tipper hele greia er fjernet.
jameson82
16-04-2015, 10:01
Hverken jeg eller kona har fått 1000p i bursdagsgave iår ;/
så tipper hele greia er fjernet.
Det tikket inn 1000poeng til meg 23 mars.. Jeg hadde bursdag i desember. :D
travellerJon
16-04-2015, 13:26
Jeg fikk også epost med en link som ikke fungerte.
Skrev til diamond-mailen og fikk til svar at de manuelt hadde gjort påmeldingen, så da får jeg vel stole på det....
robertaas
16-04-2015, 13:35
så tipper hele greia er fjernet.
De har jo fortsatt mailen som sendes ut og siden med gratulerer, men det er linken derifra som ikke fungerer. Det er en merkelig måte å fjerne ordningen å kun fjerne den siste websiden.
Ser ut som det er knalltilbud til BOO!
robertaas
25-04-2015, 14:37
Fra http://www.sas.no/tilbud-og-priser/ linker banneren "Billige billetter til USA og Asia" til en hotellbookingsite som viser hotellpriser i Europa.
Kan noen kloke hoder fortelle meg hvorfor jeg ikke får forandret EB passordet mitt..
Eksempelvis har jeg EB nummer 101799437 (fiktivt) og prøver og lage passordet Yt58005
Men får absolutt ikke lov, det er riktig lengde og ikke for mange gjentagelser fra brukernavn..
What do I do wrong?
Edit:
Never mind, funket I Chrome på første forsøk, bare Firefox som ikke er bra nok i dag!
Noen flere som opplever problemer med poengoversikten? Både på iphone-appen og på hjemmesiden så vises det kun poeng fra kredittkort og hotellovernattinger, men ingenting fra flyreiser.
Skal betale på sas.no. Wifi'en min detter ut litt i det øyeblikket jeg skal betale. Når jeg er på igjen, får jeg følgende:
En betalingstransaksjon er allerede i gang. Kontakt reisebyrået, eller prøv på nytt om noen minutter. (66708)
Eh.. Hvilket reisebyrå da? :8:
Søker reise fra Oslo, og lavpriskalenderen kommer opp med reiser fra CPH...
robertaas
12-05-2015, 23:00
Her bestiller man en bonustur med poeng fra sin EBG-konto og man sjekker inn innlogget til sin EBG-konto, men å få status med på boardingkortet er det ikke mulig å få til.
At jeg skal skaffe meg en Eurobonuskonto og at jeg kan betale for aksess til lounge for denne turen klarer derimot SAS å fortelle meg om når jeg sjekker inn. :headbang
Her bestiller man en bonustur med poeng fra sin EBG-konto og man sjekker inn innlogget til sin EBG-konto, men å få status med på boardingkortet er det ikke mulig å få til.
At jeg skal skaffe meg en Eurobonuskonto og at jeg kan betale for aksess til lounge for denne turen klarer derimot SAS å fortelle meg om når jeg sjekker inn. :headbang
Stikk kortet ditt i en automat og vips er det i orden.
Eventuelt bruk sas chat, dette er noe de klarer å gjøre uten p henvise deg til kundeservice på telefon :-)
robertaas
13-05-2015, 09:42
Stikk kortet ditt i en automat og vips er det i orden.
Eventuelt bruk sas chat, dette er noe de klarer å gjøre uten p henvise deg til kundeservice på telefon :-)
Automatene til SAS godtar hverken kort eller nummer oppgitt av meg. I likhet med mange andre i *A tror de ikke mitt eurobonusnummer eksisterer.
Og chatten forsvant vel for flere år siden.
Løsningen blir å stille seg i Biz-skranken for å få det fikset.
Automatene til SAS godtar hverken kort eller nummer oppgitt av meg. I likhet med mange andre i *A tror de ikke mitt eurobonusnummer eksisterer.
Og chatten forsvant vel for flere år siden.
Løsningen blir å stille seg i Biz-skranken for å få det fikset.
Chatten finnes enda, man må bare lete før man finner linken på sas sidene ;)
Trikset er å søke etter "jeg vil chatte" eller noe sånt
Noen som har en ide om når 17.75 er?
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/14/a353781b7e213c69109ab416d469247f.jpg
Det er 10min etter 17:65. [emoji6]
Det er 10min etter 17:65. [emoji6]
Evt. kvartpåhalvsyv
rkvalvaa
18-05-2015, 08:42
http://www.digi.no/sikkerhet/2015/05/15/flyselskap-gir-dusor-til-hackere
United Airlines utlover nå belønning til personer som oppdager sikkerhetshull og rapporterer til dem på en ansvarlig måte.
United lanserer nå et program for å avdekke sikkerhetshull og svakheter i deres løsninger. De premierer med bonuspoeng.
Tenk om SAS hadde gjort det samme, og gitt poeng for alle feil vi fant på sas.no... :-)
henrikvd
18-05-2015, 09:55
http://www.digi.no/sikkerhet/2015/05/15/flyselskap-gir-dusor-til-hackere
United lanserer nå et program for å avdekke sikkerhetshull og svakheter i deres løsninger. De premierer med bonuspoeng.
Tenk om SAS hadde gjort det samme, og gitt poeng for alle feil vi fant på sas.no... :-)
Hvis du lager en My sas idea så skal jeg stemme :-)
Er det noen flere som har problemer med å komme inn på/logge inn på sas.no i kveld?
har sett noen kommentarer ... Kapasiteten er vel fortsatt ikke all verden, og det er ekstra trøkk nå pga alle kanselleringene.
Ja, på sas.no møter jeg vedlagte feilmelding. Sas.se og sas.dk ser ut til å være litt trege, men oppe.
robertaas
21-05-2015, 23:52
"Websiten fungerer ikke, var det det du lurte på?"
"Nei, jeg skulle bare sjekke inn"
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=38619&stc=1&d=1432245047
Tertit54
22-05-2015, 08:23
I går var også SAS Intranett nede, hele dagen.
I går var også SAS Intranett nede, hele dagen.
Får man gjort noe på jobben da? Bare å pakke sammen og gå hjem?
BGOflyer
09-06-2015, 23:12
Prøver å booke bonusbilletter på sas.no nå, men det er helt håpløst... Får stadig feilmeldinger... Andre med samme problem?
petter380
09-06-2015, 23:20
Prøver å booke bonusbilletter på sas.no nå, men det er helt håpløst... Får stadig feilmeldinger... Andre med samme problem?
Jepp. Er nok en flaskehals en plass ser det ut til.
robertaas
09-06-2015, 23:26
"Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase." gammel klassiker.
robertaas
09-06-2015, 23:29
Noen ideer om hva denne feilmeldingen betyr?
"FLEXPRICER - Miles er ikke definert for enkelte prispartisjoner. (7068 - 2808)"
henrikvd
10-06-2015, 00:17
"Det oppstod et problem med å kommunisere med vår kundemasse." .
Flott at de endelig innrømmer det da...
Ikke bare SAS som sliter med dette. Problemet ligger visst i 'Masterpricer' hos Amadeus. Gå til Avansert Søk hvis dere kommer ut for det samme på wideroe.no
Noen som sitter tett på SK/Amadeus som kan si noe om når feilen blir fikset? Klør i fingrene etter å booke billige bonusbilletter, men som vanlig når det er kampanjer er det ikke så lett å få det til i praksis...
Jeg har siden i går formiddag forsøkt å bestille bonusbilletter uten å lykkes. At det går an i 2015. :-)
Eg kom inn i ti-tida. Måtte prøve ganske mange gangar. Fekk ordna ei reise heilt til Bergen. Men billeg blir det.
Og da er det nok en gang problemer med å nå kundedatabasen... :-(
Det opprinnelige problemet kommer og går. SAS, WF og Lufthansa og sikkert fler har samme problem og Amadeus sliter med å finne ut av det..
hanswest
16-06-2015, 16:03
Det er jo helt utrolig at man i 2015 ikke skal kunne få opp nettsida til et flyselskap! Ikke funker appen heller. Kanskje de skulle la noen ungdommer få prøve seg på å lage et nettsted, det ville fungere bedre tror jeg...
Det er jo helt utrolig at man i 2015 ikke skal kunne få opp nettsida til et flyselskap! Ikke funker appen heller. Kanskje de skulle la noen ungdommer få prøve seg på å lage et nettsted, det ville fungere bedre tror jeg...
Appen fungerer da aldeles utmerket.
hanswest
17-06-2015, 13:31
Gikk ikke å sjekke inn på appen. Fikk bare beskjed om at de hadde mistet kontakten med meg, prøv igjen senere...
Ikke sas.no, men må fortsatt kalles IT-feil. Ifølge automaten kunne jeg i går sjekke inn 3 kolli som EBS. (Widerøe økonomi low)
petter380
25-06-2015, 20:36
Hva i alle dager skal dette betyr: "Det er problemer med preferansekoden for flyselskap. Endre flyselskapskoden og prøv igjen. (1313)"
Slikt går det når SAS kjører tilbud og IT-systemene ikke takler det... :P
Flere som sliter med å booke EB billetter? Den hopper til tilfeldig valgt dato når man trykker søk, og når man trykker på fanene så ender man opp med å havne på forsiden igjen med melding om at " Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase. "
Star Flyer
26-06-2015, 17:37
Flere som sliter med å booke EB billetter? Den hopper til tilfeldig valgt dato når man trykker søk, og når man trykker på fanene så ender man opp med å havne på forsiden igjen med melding om at " Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase. "
Ja. Klarte det etterhvert.
Bare la søkemotoren søke etter de datoene den hopper automatisk til - så må du "peke" deg bortover til dine datoer på neste steg i bookingprosessen... Det var den eneste måten jeg klarte det på. Bestilte for 10 min. siden.
Ja. Klarte det etterhvert.
Bare la søkemotoren søke etter de datoene den hopper automatisk til - så må du "peke" deg bortover til dine datoer på neste steg i bookingprosessen... Det var den eneste måten jeg klarte det på. Bestilte for 10 min. siden.
Kom aldri gjennom og til slutt var billetten fjernet.
Nuvel. Får heller bestille en flexbillett da, eller vent. Det går ikke det. Bare å gå videre til norwegian.no
KristianSk
03-07-2015, 18:43
Noen som vet om SAS også jobber med å forbedre back-end delen av nettsiden sin? Den nye forsiden ser jo fin ut, men booking er like buggy som før.
robertaas
08-07-2015, 18:42
Ny tjeneste tilgjengelig på sidene til sas: Endring av sete for tidligere reiser.
robertaas
08-07-2015, 18:53
Og så har de fjernet funksjonalitet man ikke har bruk for: For eksempel å legge inn bonuskort ved innsjekking. Ja, for kontoen som man var innlogget til da man kjøpte reisen eller da man sjekket inn tas selvsagt ikke med.
flere som har problemer å reservere sete på nettsiden?
Systemet kunne ikke behandle forespørselen. Kontakt teknisk kundestøtte for ytterligere assistanse. (9015 - 8111)
rkvalvaa
19-08-2015, 15:37
Vet ikke om jeg skal le eller grine. Går inn på SAS sine pressesider for å se om de har sluppet noe nytt om langdistanselinjene enda (venter i spenning).
http://www.sasgroup.net/en/category/newsroom/press-releases/
Der ser jeg at de i går hadde en pressemelding med følgende intro:
"Mattias Forsberg joins SAS Group Management
SAS is expanding its Group Management – Mattias Forsberg to take up position as new Executive Vice President and CIO responsible for IT and digital innovation.Read more"
Altså ny IT-direktør på høyeste nivå for å fikse ting og tang, er også lagt ut på Twitter, men hva skjer når man trykker på linken for å lese mer...
404 siden eksisterer ikke! Er det faen meg mulig!!!! (sorry for ordbruken...)
http://www.sasgroup.net/en/mattias-forsberg-joins-sas-group-management/
Vet ikke om jeg skal le eller grine. Går inn på SAS sine pressesider for å se om de har sluppet noe nytt om langdistanselinjene enda (venter i spenning).
http://www.sasgroup.net/en/category/newsroom/press-releases/
Der ser jeg at de i går hadde en pressemelding med følgende intro:
"Mattias Forsberg joins SAS Group Management
SAS is expanding its Group Management – Mattias Forsberg to take up position as new Executive Vice President and CIO responsible for IT and digital innovation.Read more"
Altså ny IT-direktør på høyeste nivå for å fikse ting og tang, er også lagt ut på Twitter, men hva skjer når man trykker på linken for å lese mer...
404 siden eksisterer ikke! Er det faen meg mulig!!!! (sorry for ordbruken...)
http://www.sasgroup.net/en/mattias-forsberg-joins-sas-group-management/
Hvorfror erge, heller undre^_^
Håper det kommer helt ny side fra bunnen av snart...
Hver gang jeg logger inn må jeg lage nytt passord da det tilsendte krever det slik, når du endelig har klart å lage et godkjent så fungerer det IKKE på neste innlogging. Har gitt helt opp siden.
Heldigvis får jeg brukt appen med passordet som blir tilsendt..
forøvrig aldri mottat noen eurobonus mailer selv om min e-post er korrekt. Er vel sikkert slått av for nyhetsbrev i settings(får jo ikke dette på alikevel).
robertaas
30-09-2015, 08:53
SAS feirer i disse dager med 1 million 404-meldinger. De som følger linken i mail de får og prøver å se på eurpobonus-tilbudet får "Temporarily moved" som ikke engang er en skikkelig 404-melding.
ClassOne
01-10-2015, 11:13
Dagen i dag er i alle fall ikke den rette for å booke billetter med SAS. Den vanlige "det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase" dukker opp hver gang beg søker etter billetter. Blir sendt til forsiden hver gang. Kjenner at tålmodigheten med sidene til SAS er i ferd med å forsvinne.
Forrige gang dette var et problem, så booket jeg 3 turer med Norwegian i ren forbannelse, selv om de var dyrere enn det SAS skulle ha. Skal prøve å besinne meg denne gangen..
jameson82
01-10-2015, 11:24
Dagen i dag er i alle fall ikke den rette for å booke billetter med SAS. Den vanlige "det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase" dukker opp hver gang beg søker etter billetter. Blir sendt til forsiden hver gang. Kjenner at tålmodigheten med sidene til SAS er i ferd med å forsvinne.
Forrige gang dette var et problem, så booket jeg 3 turer med Norwegian i ren forbannelse, selv om de var dyrere enn det SAS skulle ha. Skal prøve å besinne meg denne gangen..
http://www.wideroe.no/?cont=/google&gclid=CNu2j-H5oMgCFcfOcgodSswL8g
United1K
01-10-2015, 23:03
Jeg forsøker og se på mulighetene å bestille en bonusreise, men jeg får opp kun denne beskjeden:
FLEXPRICER - Miles er ikke definert for enkelte prispartisjoner. (7068 - 2808)
Noen som vet hva dette går ut på?
----nevermind. fant ut av det. Google has all the answers.
ClassOne
02-10-2015, 07:27
Det ordnet seg til slutt i går, så fikk booket det jeg skulle. Men, det er vel en av de sidene som jeg veldig ofte opplever treghet og feil på.
robertaas
07-10-2015, 00:05
Sjekket av rutine hvordan SAS hadde endret setereservasjonene for min neste tur. For en gang skyld hadde de ikke plassert meg på seter jeg ikke ønsket, de hadde bare slettet alle 4 reservasjonene. Uten å varsle meg selvsagt. Sjekket såpass tidlig at setene for alle 4 flightene fortsatt var ledige så jeg reserverte dem igjen.
Vil ikke bli veldig overrasket over om SAS klarer endre reservasjonene igjen før innsjekking.
Nå ser det heldigvis ut som om de har fått orden på nettsidene sine.
http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/Mobile%20Uploads/20151013_100746.jpg (http://s1182.photobucket.com/user/fnate/media/Mobile%20Uploads/20151013_100746.jpg.html)
Ellårno´
Noen som får logget inn på noe som helst? SAS appen har logga meg ut og kommer heller ikke inn på SAS.no...
Hm ser ut som jeg måtte resette passordet - kan jo hender at greia har blitt hacket eller noe... :stir
petter380
19-10-2015, 10:14
Det kan virke som et hackerangrep. En bekjent fikk stjålet kredittkort informasjon og basert på historien kan det høres ut som SAS-kjøpene som er årsaken.
Sundet81
21-10-2015, 07:20
Det kan virke som et hackerangrep. En bekjent fikk stjålet kredittkort informasjon og basert på historien kan det høres ut som SAS-kjøpene som er årsaken.
I så fall burde jo SAS gå ut med det, slik at kundene kan følge ekstra nøye med...
petter380
21-10-2015, 08:08
I så fall burde jo SAS gå ut med det, slik at kundene kan følge ekstra nøye med...
Helt enig...
robertaas
21-10-2015, 09:44
SAS benekter at noe slikt har skjedd og påstår at "vi använder den högsta säkerheten som finns på marknaden idag". Uten tre-faktor autentisering fra VPN kan jeg ikke akkurat se at det stemmer.
Ikke helt greit å vite hvordan man skal sjekke inn på SAS business...
robertaas
21-10-2015, 12:37
Ikke helt greit å vite hvordan man skal sjekke inn på SAS business...
Holder det ikke å vite at det er rad 5-6 ett sted mellom A og D?
Holder det ikke å vite at det er rad 5-6 ett sted mellom A og D?
Setet jeg har valgt er faktisk 6A... Her kan det jo se ut som noe på rad 5. Nettsia lister også 6A opp som et midtgangssete så det er mer feil på det her enn man skulle tro.
Det kan virke som et hackerangrep. En bekjent fikk stjålet kredittkort informasjon og basert på historien kan det høres ut som SAS-kjøpene som er årsaken.
Kredittkortselskapene har nok bedre rutiner for å finne ut slikt enn en tilfeldig kunde. Hva er det som får dere til å anta at det er SAS-kjøpene som er problemet?
Jeg mistenker SAS for mye rart på IT-sida, men å være slepphendte med kredittkortinformasjon tviler jeg på at de er.
Jeg mistenker SAS for mye rart på IT-sida, men å være slepphendte med kredittkortinformasjon tviler jeg på at de er.
Unntatt den perioden de lagret kredittkortinfo i klartekst i appen og overhørte all info med http.;) Men mulig det var markedsavdelingens stunt
petter380
21-10-2015, 22:32
Kredittkortselskapene har nok bedre rutiner for å finne ut slikt enn en tilfeldig kunde. Hva er det som får dere til å anta at det er SAS-kjøpene som er problemet?
Jeg mistenker SAS for mye rart på IT-sida, men å være slepphendte med kredittkortinformasjon tviler jeg på at de er.
Det var det eneste kjøpet på kredittkortet på over 3 uker, og som ble brukt på SAS sine sider. Det ordnet seg ved at kredittkortselskapet tok kontakt.
Kan være dette er tatt opp tidligere, men jeg har ikke giddet å lese igjennom 57 sider...
Min sønn booket i juni en ungdomsbillett t/r SVG-OSL, la inn utreiseinfo, dato 201015 og valgte så 21. som dato for hjemreisen. Så til betaling og kvittering. Da han kom til OSL 211015 fikk han beskjed om at han ikke hadde noe billett, for hjemreisen var 210615, og at dette var noe mange hadde bommet på. Dragen fra SAS sa at nettsidene ikke oppdaterer seg etter at du har valgt utreise, slik at den går tilbake til "dagens dato". Han måtte da kjøpe ny billett hjem.
Jeg vet at han burde sjekket bekreftelse og sånn, ingen problem der. Men hvordan er det mulig å bestille en T/R reise med hjemreise 4 mnd før utreise?? Jeg har prøvd flere ganger, men får ikke bestille utreise før dagens dato, og definitivt ikke hjemreise før utreise. Andre som har opplevd det samme?
Og, så må SAS få en mailadresse, de der webformularene suger eselballe.
Scandi12345
10-11-2015, 14:28
Er det noe nytt at SAS nå har krever en mix av GO, PLUS og BIZ billetter ?
Velger man nå BIZ på utreise får man ikke BIZ på retur, hvis man derimot velger PLUS på utreise, ja da får man BIZ på hjemreise... Se skjermdump.
Er det solidariteten som har tatt overhånd i SAS.
Samme skjer SVG - BOO på andre dato
Skjer med meg i firefox også. Hvis jeg går inn på internet explorer så er problemet gone.
Scandi12345
10-11-2015, 15:20
Ja trodde også det var feilen, da jeg benytter Crome, forsøkte med IExp men samme resultat, så noe rart er det ;-)
Litt forvirrende "tast inn flightnummer" står det uansett her. En annen ting er at søkeknappen forsvinner etter første søk også, men det virker vel på MS-IE 7 eller noe sånn :rolleyes: Og så er "operated by" litt villedende. Det virker jo som det ikke er mulig å få til selv de enkleste ting på en god måte...
39798
Chr1st1an
16-11-2015, 22:22
Prøver å få bestilt en EB billett via sas.no nå.
Får opp: "Det oppsto et problem med å nå vår kundedatabase".
Fruen får opp samme feilen på sin maskin.
Noen som kjenner til det evt har løsninger?
*Håper virkelig de lanserer nye sider i 2016. Begynner å bli MØKK lei sas.no!*
Prøver å få bestilt en EB billett via sas.no nå.
Får opp: "Det oppsto et problem med å nå vår kundedatabase".
Fruen får opp samme feilen på sin maskin.
Noen som kjenner til det evt har løsninger?
*Håper virkelig de lanserer nye sider i 2016. Begynner å bli MØKK lei sas.no!*
Vet ikke hvor det "stopper" for deg.
Men bonus reise med poeng lar meg i allefall komme til "siden før betalingssiden".
Google Chrome på PC
henrikvd
18-11-2015, 19:26
Og der var plutselig eurobonus finder extension til Chrome fjernet..
Og der var plutselig eurobonus finder extension til Chrome fjernet..
Jepp. Den ble borte på Søndag.
sabergum
27-11-2015, 20:35
Prøver å søke på bonusbilletter fra KRS til sydlige strøk på sensommeren neste år. I flere dager har jeg bare fått feilmeldingen "Det oppstod et problem med å nå vår kundedatabase" uansett hva jeg søker på. Fra OSL går det fint. Er dette vanlig?
JanFredrikB
30-11-2015, 15:50
Prøver å få bestilt en EB billett via sas.no nå.
Får opp: "Det oppsto et problem med å nå vår kundedatabase".
Fruen får opp samme feilen på sin maskin.
Noen som kjenner til det evt har løsninger?
*Håper virkelig de lanserer nye sider i 2016. Begynner å bli MØKK lei sas.no!*
Det kommer ny sas.no i 2016. Første halvdel, såvidt jeg har forstått. :up:
robertaas
08-12-2015, 04:10
Når man klikker rundt på siten virker det som om alt mulig kan skje, man skifter språk. blir plutselig logget ut og de har visst til og med en tidsmaskin der. Denne slo akkurat til og dette kom opp på tilbudssiden:
https://www.flysas.com/upload/International/SKI/special-offers/houston.jpg
Når man klikker rundt på siten virker det som om alt mulig kan skje, man skifter språk. blir plutselig logget ut og de har visst til og med en tidsmaskin der. Denne slo akkurat til og dette kom opp på tilbudssiden:
https://www.flysas.com/upload/International/SKI/special-offers/houston.jpg
Jippi, da kommer den tilbake, skal si julen kom tidlig iår:lol::lol::lol:
robertaas
09-12-2015, 00:02
3 nye feil:
-Hver gang jeg har gått inn på en booking spretter det opp en meny med "Legg inn obligatorisk passasjerinformasjon" til tross for at jeg har lagt det inn allerede.
-Og når jeg klikker "OK" på menyen forsvinner den bare.
-Og når jeg ser på bookingene mine idag får jeg opp at jeg ikke skal ha noen bookinger i det hele tatt til tross for at det skal ligge 6 bookinger der, men jeg kan se poengene og det er ingen feilmelding om at man ikke kan kontakte en database.
JanFredrikB
09-12-2015, 02:32
Jeg har lagt merke til at jeg har fått beskjed om å legge inn obligatorisk passasjerinformasjon for reise til Russland på fire forskjellige bookinger til Shanghai. SAS.no stryker med andre ord i geografi...
Jeg har lagt merke til at jeg har fått beskjed om å legge inn obligatorisk passasjerinformasjon for reise til Russland på fire forskjellige bookinger til Shanghai. SAS.no stryker med andre ord i geografi...
Akkurat der har de faktisk rett. Dette er på grunn av at Russland krever dette av alle som skal fly over Russland.
Ny EB kampanje og igjen problemer med www.sas.no
Ukorrekt som jeg er, så kommer jeg til å gi de min tilbakemelding. Selv om jeg forstår mange mener man skal syns synd på de....
JanFredrikB
09-12-2015, 10:16
Akkurat der har de faktisk rett. Dette er på grunn av at Russland krever dette av alle som skal fly over Russland.
Betyr det at obligatorisk informasjon til Kina ikke er registrert?
robertaas
09-12-2015, 14:26
Og nå er det plent umulig å få med kort og kortstatus på boardingkort om man sjekker in online, ikke bare på bonusreiser som har hatt det problemet lenge, men nå på alle reiser. Regner emd at automatene også svikter som vanlig så det er vel å gå rett i business-skranken på OSL.
Send meg en pm så skal jeg legge det inn for deg.
Betyr det at obligatorisk informasjon til Kina ikke er registrert?
Det skal det være. Opplevde ikke noe problemer til HKG feks.
robertaas
09-12-2015, 15:54
Send meg en pm så skal jeg legge det inn for deg.
Takk, Var innlogget til Eurobonuskontoen da jeg kjøpte billetten og da jeg sjekket inn og eurobonusnummeret ligger også inne på reservasjonen når ejg ser den på websiten så alt er i orden der, men det er på boardingkortet det mangler. :cry:
Takk, Var innlogget til Eurobonuskontoen da jeg kjøpte billetten og da jeg sjekket inn og eurobonusnummeret ligger også inne på reservasjonen når ejg ser den på websiten så alt er i orden der, men det er på boardingkortet det mangler. :cry:
Tror de har sluttet med det. Fungerte for meg sist, selv om jeg ikke så det på kortet(mobil).
robertaas
10-12-2015, 11:23
Tror de har sluttet med det. Fungerte for meg sist, selv om jeg ikke så det på kortet(mobil).
Joda, prøvde automaten på OSL og fikk SK-G med på boardingkortet uten å legge inn kontoen på ny. Da jeg skulle inn gjennom automaten til loungen feilet det imidlertid og jeg måtte opp med kortet. Der var det altså enda en feil.
FLEXPRICER - Miles er ikke definert for enkelte prispartisjoner. (7068 - 2808)
Får denne da jeg prøver å dummybooke en t/r Shanghai i Business. Velger to avganger, det jobbes lenge og så kommer denne.
Maks-pris-valget på lavpriskalenderen er ikke helt på greip. Overraskende at det stadig glipper på slike helt åpenbare ting. Er det ingen som tester sakene før det slippes?
39904
Ble skuffet når jeg så det der. Kjempedårlig!
JanFredrikB
27-12-2015, 21:21
Fant denne prototypen som Netlife Research lagde i jan. 2013 som nytt forslag til SAS.no.
http://prototypes.netliferesearch.com/sas/
Så og si tre år senere er den fortsatt langt penere enn sas.no i dag…
(Selvfølgelig forbedringspotensiale. EuroBonus burde vært litt høyere opp osv.)
Booket en T/R BGO-CPH-BHX i dag, og når jeg skal velge seter, så skal de ha 336kr av meg. Takk for den!
robertaas
28-12-2015, 12:53
Booket en T/R BGO-CPH-BHX i dag, og når jeg skal velge seter, så skal de ha 336kr av meg. Takk for den!
Ingen teknisk feil. Det er vel bare BA som ligger over SAS når det gjelder gebyrer.... for de uten status.
Ingen teknisk feil. Det er vel bare BA som ligger over SAS når det gjelder gebyrer.... for de uten status.
Tipper gullkortholderen Hickok (evt. diamant) ikke ønsker å betale gebyrer han ikke skal betale
Tipper gullkortholderen Hickok (evt. diamant) ikke ønsker å betale gebyrer han ikke skal betale
Det stemmer. Pandion e-posten beklaget seg så mye og hadde valgt ut noen egnete seter til meg. :)
En liten "gladnyhet" i all galskapen!
Måtte overføre noen Trumfpoeng, for å komme meg opp til 20 K poeng, så jeg kunne bestille flybilletter til påske. Overførte poengene på mandag formiddag og så for meg at dette kom til å ta tid. Så da jeg senere skulle sjekke en flight i appen, hadd poengene allerede funnet veien inn i EB verden. Må si jeg var smått imponert, det må ha skjedd iløpet av tre fire timer.
Hadde det vært noen som helst andre en SAS, hadde jeg forventet akkurat dette, men jeg så for meg at her gikk det minst en uke, siden vi var midt inne i den verste romjula!
Små gleder i livet!
Jeg skjønner ikke at SAS har en så udugelig IT avdeling. De burde sparkes alle mann....
Jeg skjønner ikke at SAS har en så udugelig IT avdeling. De burde sparkes alle mann....
Jeg tror de ble sparket for flere år siden. Jeg mener alt dette er outsourcet.
Jeg tror de ble sparket for flere år siden. Jeg mener alt dette er outsourcet.
Husker jeg ikke feil så ble SAS Data solgt til CSC i sin tid. Og så ble alt overført til TCS for et halvt års tid siden, inkludert den "IT-avdelingen" som hadde bygget seg opp som egentlig ikke skulle være i SAS (eller noe sånn)
Hvorfor kan man ikke se poeng opptjeningen på sas.no :
"Vi kan dessverre ikke vise poeng for denne reisen."
men på appen viser den 6000 poeng
Har vært slik lenge når et leg ikke utføres av SAS. (og da faller cimber, jet time, blue1 osv inn under "ikke Sas")
Jeg skjønner ikke at SAS har en så udugelig IT avdeling. De burde sparkes alle mann....
Siden skulle vært bygd opp på nytt, ikke ny layout over gammel løsning....den er ubrukelig. Bruker kun appen selv ved bestilling, umulig å logge seg inn på nett for å gjøre ting.
Er det flere som har problemer med å komme seg inn på SAS sine nettsider nå i morgentimene? Får vare opp "504 Gateway Timeout"
Sundet81
30-12-2015, 08:10
Er det flere som har problemer med å komme seg inn på SAS sine nettsider nå i morgentimene? Får vare opp "504 Gateway Timeout"
Jepp, hele opplegget er nede. Så da tjente Norwegian noen kroner på meg i stedet.
Jepp, hele opplegget er nede. Så da tjente Norwegian noen kroner på meg i stedet.
Appen virker, det samme gjør wf.no.
Appen virker, det samme gjør wf.no.
Bra det finst bakdører :)
robertaas
04-01-2016, 03:34
Får mail med info om "1 000 000 billige reiser", men linkene virker som vanlig ikke.
Går jeg til sas.no finner jeg imidlertid mere info:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=39995&stc=1&d=1451874765
Manglende kvalitetskontroll der også altså....
FlightDeck
04-01-2016, 06:41
Får mail med info om "1 000 000 billige reiser", men linkene virker som vanlig ikke.
Manglende kvalitetskontroll der også altså....
Lenkene fungerte fint i mailen jeg fikk.
VirreVapp
20-01-2016, 08:30
Ser at både SAS sine nett sider og I SAS app'n viser feil. De har fjernet noen flighter og poeng fra kontoen... Håper de dukker opp igjen da
SAS_flyer
20-01-2016, 08:54
Samme utfordring her...
Sykkelthor
20-01-2016, 09:20
Hos meg har en enkelt flight fra 8. januar falt ut. Ikke allverden, men den skal helst komme på plass igjen, eller spøker det for EBD..
Samme her. To flighter 8. og 11. januar har falt ut. Gullmailen skriver at det har sammenheng med bonus challenge og lover at det skal fikses snart. Håper det, da jeg trenger å få registrert hver flight for å klare challengen på 7 t/r.
VirreVapp
21-01-2016, 07:28
Jeg har ikke fått noen challenge, heller ikke noe svar fra Diamant mailen :-) Så det kan ikke bare være Challenge'n som er issuet her..
Her er svaret jeg fikk fra gullmailen i går:
"Vores IT afdeling oplyser os, at dette er sket i forbindelse med en opdatering af vores bonus challenge. Der bliver lavet en kørsel igen, så pointene kommer tilbage på kontoen. Vi regner stærkt med at dette sker i løbet af i dag."
Men problemet er ennå ikke fikset...
VirreVapp
22-01-2016, 07:22
Jeg ser i dag at to nye flighter er borte fra oversikten, så antall poeng og flighter synker stadig iflg SAS. Enda ikke noe svar fra Diamant mailen...? Not happy
Noen som sliter med appen om dagen? Det er noe rart når jeg får logget inn via nettsidene og ikke inn via appen (trodde den bugget så avinstallerte og reinstallerte den) men får altså ikke logget inn! Nettsidene fungerer fint og har resatt passordet. SAS klarer heller ikke å finne booking på mobil da den hevder at bookingkoden ikke er gyldig... Makan til irritasjon
Tross lovnad fra SAS på onsdag om at problemet skulle fikses kjapt, er det ennå ikke gjort. Og i dag forsvant ytterligere en flight og poeng fra oversikten i appen.
Ingen rar feil kanskje, men alle mobilsitene til SAS synes å ligge nede ..
Tross lovnad fra SAS på onsdag om at problemet skulle fikses kjapt, er det ennå ikke gjort. Og i dag forsvant ytterligere en flight og poeng fra oversikten i appen.
Jepp-Jepp.
Vi "alle" mister flighter og poeng dagelig nå.
SAS har jo GARANTERT oss NYE sider JAN 2016 så det er nok dette de driver med.
Jeg har også mistet 2 flighter fra kontoen min i dag. Det er flighter jeg hadde i forrige uke. Jeg har allerede fått mitt gullkort og i posten og plutselig er jeg nede i 43 segmenter. Totalt mangler jeg 500 poeng i kontoen min. Uansett, så håper jeg at SAS fikser problemet fortest mulig.
Samme her. To flighter 8. og 11. januar har falt ut. Gullmailen skriver at det har sammenheng med bonus challenge og lover at det skal fikses snart. Håper det, da jeg trenger å få registrert hver flight for å klare challengen på 7 t/r.
Da var problemet fikset. Alle poeng og flighter viser igjen i appen :-)
FlightDeck
13-02-2016, 10:07
Da var problemet fikset. Alle poeng og flighter viser igjen i appen :-)
Hos meg vises ingen flighter - tilbake til tidenes morgen - i EuroBonus-oversikten både ved innlogging på sas.no og appen. Poengsaldoen er dog riktig.
Back on track her. (bortsett fra "oversikten" fra 2010 da)
Alt ordnet seg etter de 30 000 poengene fra Winter Challenge kom inn
Umulig å sjekke inn på app/nett på reiser til/fra Longyearbyen. Det går ad undas når APIS skal legges inn.
Litt spesielt å kreve passnummer når norske borgere ikke avkreves dette ved reiser dit.
Det sletteste var dog i skranken på Kjevik hvor vi fikk beskjed om å ha med pass "fordi datamaskinen sier det"
De sjekket oss inn på nåde, og ønsket oss lykke til gjennom "PASSkontrollen" på Oslo. Jaja, vi visste jo på forhånd at førerkort er tilstrekkelig for oss som norske statsborgere. Synes derfor det var litt merkelig at de ansatte i Widerøe ikke visste dette/ datamaskinen opplyste om det. Man skulle jo tro at det er mange nordmenn som reiser til LYR og således burde ikke være noen ukjent prosedyre.
Men det er jo mer en menneskelig svikt enn IT-relatert, da...
Back on track her. (bortsett fra "oversikten" fra 2010 da)
Alt ordnet seg etter de 30 000 poengene fra Winter Challenge kom inn
Går ut ifra at de 30.000 var fra challange 8 jan-1 mars..
3 t/r eller 4 t/r eller flere.
Vet du om du fikk telt flights og ikke nødvendigvis t/r.
Jeg mener,hvist du måtte ha 4 t/r for å få 30.000 poeng,
og du tok 2 turer feks osl-cop-txl-cop-osl. (8 flights tottalt).
Fikk du da 30.000 for 2 t/r turer (8 flights).
Superhai
13-02-2016, 17:49
Litt spesielt å kreve passnummer når norske borgere ikke avkreves dette ved reiser dit.
Norske myndigheter krever APIS, og dagens løsning fra vennene i Nice klarer ikke å gjøre det selektivt. Det er bestilt løsning som unngår spørsmål om passnummer om man legger inn norsk statsborger, men siden det normalt er et par år før det kommer inn i systemene.
Går ut ifra at de 30.000 var fra challange 8 jan-1 mars..
3 t/r eller 4 t/r eller flere.
Vet du om du fikk telt flights og ikke nødvendigvis t/r.
Jeg mener,hvist du måtte ha 4 t/r for å få 30.000 poeng,
og du tok 2 turer feks osl-cop-txl-cop-osl. (8 flights tottalt).
Fikk du da 30.000 for 2 t/r turer (8 flights).
Poengene kom etter 8 segment. (2 t/r) Hadde bestilt 4 t/r reiser i denne perioden (ferdig med 3). Valgte utfordring på å reise 4 t/r for 30 000 ekstra poeng
Appen og oversikten har forøvrig blitt rar igjen. Nå mangler det noen flighter på "Account Activity" som var der tidligere. Mens "Qualifying flights" oversikten er rett ^_^
Syns det er spesielt at SAS syns det er greit å ha så mange rare feil, og en nettside som tuller såppass mye. Syns også webchatten har forverret seg i det siste. Får kun en beskjed. Ta kontakt på telefon :lol:
Takk for oppdateringen.
Da vet vi med sikkerhet at 4 t/r (osv) er 8 Flygninger (flighter),og som alltid,har ingen ting med t/r å gjøre.
Og når det gjelder mange feil på sas siden,så har jo sas garantert lovet oss flunkende nye sider fra Jan 2016 (YAP),så...vi venter spent på en gratis reise tilbake til framtiden.
Jeg får ikke søkt opp Chicago som destinasjon når jeg søker på EB award billetter. Andre som opplever samme feilen?
SAS IT påstod det var pga at jeg søkte på en dato én dag frem i tid som resulterte i at når jeg skrev inn "Chicago" i Reise til-feltet, at det dukket opp "Ingen match funnet"
Har prøvd mange andre datoer også, men uten hell.
Det kan ha med avreiseflyplass å gjøre har jeg opplevd, om man søker award longhaul fra en av de "mindre" flyplassene i Norge så jeg opplevd at det kan mangle. Dette fikk jeg beskjed om at de måtte legge opp i systemet, så fikset de det etter litt.
Jeg får opp ORD fra OSL, men et kjapt søk viser at f.eks BOO ikke har lagt opp award til ORD - dette må de fikse manuelt. Tilbakemeldingen du fikk var nok bare GPP (generelt pisspreik) =)
Det kan ha med avreiseflyplass å gjøre har jeg opplevd, om man søker award longhaul fra en av de "mindre" flyplassene i Norge så jeg opplevd at det kan mangle. Dette fikk jeg beskjed om at de måtte legge opp i systemet, så fikset de det etter litt.
Jeg får opp ORD fra OSL, men et kjapt søk viser at f.eks BOO ikke har lagt opp award til ORD - dette må de fikse manuelt. Tilbakemeldingen du fikk var nok bare GPP (generelt pisspreik) =)
Det er jo mildt sagt for dårlig! Det går jo an å bestille gjennomgående reise fra BOO til ORD på "vanlig" vis med penger. :rolleyes:
Det er jo mildt sagt for dårlig! Det går jo an å bestille gjennomgående reise fra BOO til ORD på "vanlig" vis med penger. :rolleyes:
Ja, absolutt. Vet ikke hvorfor det skal være slik, men der de er flinke å legge opp alle flyplasser for vanlig revenue billetter så blir dette tydeligvis ikke kopiert over på bonusbilletter når det gjelder nettbestilling hvertfall.
Det er jo mildt sagt for dårlig! Det går jo an å bestille gjennomgående reise fra BOO til ORD på "vanlig" vis med penger. :rolleyes:
Jeg har hatt det samme problemet før med OSL-CPH-ABZ//ABZ-BGO. Den måtte jeg ta på telefon for å få bestilt.
Kjøpte nettopp flybiletter via WF sine sider, OSL - GZP - OSL, for den nette sum av 12 002 kroner, for 2 store og 2 små. Så falt det meg inn å sjekke hva kayak mente om den prisen og de kunne hoste opp samme flighten for 10 500. Etter en kjapp sjekk, kom jeg fram til at det å kjøre to separate bestillinger, hver vei, sparte med for 818 penger...
Kundeservice på Wias forklarte det med at SK innimellom ikke lar en kombinere de billigste tilgjengelige billettene... Jaja, mere penger å bruke på morsommere ting! :-D
Men det kan være noe å være obs på!
Hva har dette med sas.no å gjøre og alle feilene kommer der? At det kan lønne seg å kjøpe to seperate bookinger en for hver vei er da ingen feil og er ofte tilfelle.
Hva har dette med sas.no å gjøre og alle feilene kommer der? At det kan lønne seg å kjøpe to seperate bookinger en for hver vei er da ingen feil og er ofte tilfelle.
Mulig ikke jeg har fulgt med i timen, men når det er snakk om en relativt enkel tur retur flight, så har det aldri falt meg inn å sjekke to enkeltbiletter.
Men det er godt mulig du har rett, skal uansett være obs på det fremover. :-D
Trykker meg inn på "Se / endre bestilling" for å velge seter, men får opp følgende melding: "Du må endre bestillingen din på Norway nettsted. Endre land" (http://www.flysas.com)
Når jeg da går til "Norway nettsted", kommer den samme beskjeden igjen..
Noen som har vært borti dette før?
Morsom feil, eller plagsom.
Når man bruker Chrome kommer ikke Companion ticket opp. Når man bruker IE10 ( ikke edge) så kommer den opp.
Trykker meg inn på "Se / endre bestilling" for å velge seter, men får opp følgende melding: "Du må endre bestillingen din på Norway nettsted. Endre land" (http://www.flysas.com)
Når jeg da går til "Norway nettsted", kommer den samme beskjeden igjen..
Noen som har vært borti dette før?
På samme sted (velg sete) på IC booking pleier jeg å få...
"Bekreftelsesforespørslen kunne ikke behandles fordi systemet allerede behandler en forespørsel fra deg. Hvis du forsøkte å bekrefte en bestilling, bør du gå gjennom reiselisten for å kontrollere om reisen er bekreftet (3002).
Etter ca 14 dager funker det igjen...men somregel bare EN gang,så kommer samme beskjed igjen.
Jeg bruker Chroome Versjon 49.0.2623.87 m
Sundet81
25-03-2016, 14:45
Har i lengre tid fått feilmelding om at jeg må bytte til SAS-siden i et annet land når jeg prøver å endre bestillinger ved å logge inn på nett... Noen ganger har det fungert å bytte fra sas.no til sas.dk, andre ganger ikke. Merkelig, for jeg trodde de brukte samme database til kundeopplysninger og reiseinfo uavhengig av landside. Jaja.
I dag får jeg denne beskjeden når jeg forsøker å logge på en bestilling for å endre sete, og det fungerer ikke å gå på sas.dk, sas.se eller flysas.com i stedet for sas.no:
Du må endre bestillingen din på undef (ALLP.text.Country.undef (GLBL.MapCurrencyToMarket.INR)) nettsted. Endre land
robertaas
04-04-2016, 07:22
"Bonusprogrammet finnes ikke, eller ble ikke funnet. Kontroller at det er riktig og prøv på nytt. (1395 - 9253)"
Jaja, da har vel SAS salgskampanje igjen.
RescueMe
05-04-2016, 10:11
Søkte på noen avganger OSL-BGO nå og ble sjokkert over de høye prisene de skulle ha, lavpriskalenderen fant ikke avganger under fire tusenlapper :O
Men fant fort ut at en bug hadde gitt meg OSL-BOS til tross for at det i søkefeltet fortsatt står BGO. Jaja, de prøver i det minste å pushe den nye ruten sin... hehe
robertaas
05-04-2016, 10:45
Søkte på noen avganger OSL-BGO nå og ble sjokkert over de høye prisene de skulle ha, lavpriskalenderen fant ikke avganger under fire tusenlapper :O
Men fant fort ut at en bug hadde gitt meg OSL-BOS til tross for at det i søkefeltet fortsatt står BGO. Jaja, de prøver i det minste å pushe den nye ruten sin... hehe
Mens andre er lykkelige over å ha funnet turer til Boston for 499,-? ;)
Skulle sjekke en booking....
40516
Jeg har veldig problemer med lavpriskalenderen for tiden, gjelder særlig på søk etter ungdomsbilletter. Når jeg prøver å velge en annen dato i kalenderen, flytter ikke den blå markøren seg. Fryktelig irriterende. Noen andre som har samme problem?
Ikke direkte relatert til sas.no, men fortsatt SAS IT:
To screenshots fra to separate mailer ang. den samme bookingen.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160412/ad981041c7888c9b7c4f4b499cb00a25.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160412/f46bf161d86eeae034292bfeb7f0c42c.jpg
Nå trenger jeg neppe tre kolli, så det går nok sikkert greit.
Superhai
12-04-2016, 19:58
Nå trenger jeg neppe tre kolli, så det går nok sikkert greit.
Den siste skal være med status.
Fikk mail med informasjon om 3x23 kg (basert på min status) da jeg bestilte for noen andre (uten status). Det stemmer ikke, da de kun har 1x23 hver inkludert i go.
Den siste skal være med status.
Men da burde vel det vært inkludert i den første mailen også?
Superhai
13-04-2016, 11:04
Men da burde vel det vært inkludert i den første mailen også?
Strengt tatt så burde det vært oppgitt for seg eller spesifisert bedre, siden status kan endres om man bestiller billett tidlig nok.
Den første mailen er typisk bekreftelse for billetten og viser inkludert kolli som billetten gir. Det må være slik for å tilfredsstille amerikanske myndigheter.
Den andre mailen skal være informasjon når du sjekker inn og skal indikere hvor mye du kan sjekke inn.
:)Ikke feil, bortsett fra fordel. Man sjekker nå inn i god tid før 22 timer før.
robertaas
20-04-2016, 11:41
Prøver å booke flight 31. mars - 2. april 2017 og får
"Ankomstdato er for sen. Gyldige datoer er fra -24 timer og de neste 359 dager (10037)"
Telle kan de ikke...
Mulig det ikke er lastet inn siden det dreier seg om de første dagene av sommerprogrammet. Hvilken strekning? Opplever imidlertid ofte at feilmeldingene fra Amadeus er av den mindre velbeskrivende sorten ...
robertaas
20-04-2016, 13:59
Mulig det ikke er lastet inn siden det dreier seg om de første dagene av sommerprogrammet. Hvilken strekning? Opplever imidlertid ofte at feilmeldingene fra Amadeus er av den mindre velbeskrivende sorten ...
Det feilet på Narita, men også et par andre som ikke hadde samme feilmelding.
OK. Såvidt jeg kan se er det ikke lastet inn noen flighter etter 25. mars. Og det er nok fordi sommerprogrammet begynner den 26. Men de kommer nok snart.
robertaas
22-04-2016, 16:35
OK. Såvidt jeg kan se er det ikke lastet inn noen flighter etter 25. mars. Og det er nok fordi sommerprogrammet begynner den 26. Men de kommer nok snart.
Tilbudet går ut idag og de har enda ikke lagt ut fighter for hele perioden de annonserer med. :-(
Tilbudet går ut idag og de har enda ikke lagt ut fighter for hele perioden de annonserer med. :-(
Det stemmer ikke.
bestill senest 22/4 og reis 21/9-26/3 2017
robertaas
22-04-2016, 19:34
Det stemmer ikke.
Joda klarer ikke bestille 24.-26. mars som er i tilbudsperioden. Prøvde først helga etter...
Søndag 26. er første dag i sommerprogrammet. Tokyo-København er lastet inn, men ikke København-Oslo. De tenkte nok ikke på det da de la ut kampanjen. Den burde vært avsluttet den 25. Ingenting feil med nettsiden dog ... kan ikke selge noe som ikke er lagt ut.
petter380
19-06-2016, 17:23
SAS har enten:
1) Oppdateringer av booking og bakeennforliggende systemer som de IKKE har fortalt sine passasjerer om, eller
2) Sinnsyke problemer - ingenting har vært bookbart i hele dag… De på support sa de kunne gjøre ingenting enn å beklage…
Dette taper SAS penger på, uavhengig av 1) eller 2), enkelt og greit...
Fungerer chat?
Har funnet frem til riktig side, men chatten vil ikke starte. Får feilmelding når jeg trykker på "åpningstider chat".
Jeg chattet i går, prøv denne linken: https://liveguide01eu.netop.com/lg/engine/files/sas/user/swf.php?key=qj38546294Bt&campaign=sas&department=20111&subcampaign=20521&myurl=http%3A//sas.voiceprovider.se/%3Fq%3D%26undefined%26opener%3Dhttp%3A//www.sas.no/%26lang%3Dnn%26market%3D%26baseUrl%3Dhttp%3A//www.sas.no/%26client%3D9e2c10ec-913a-cc8c-6e1c-cc5faff8fea9%26initialFunnel%3DSuggest%26params%3D LoggedIn%3DNo%3BMarket%3Dno&title=
Og så er sas.no (.dk/se...) nede igjen
40842
sabergum
29-07-2016, 09:04
Ser ut til at jeg mistet CT-en min etter nedetiden i går... noen som opplever det samme? I såfall regner jeg med den kommer tilbake etterhvert.
Hvilket selskap er det som har ansvaret for sas sine sider? Eller er det noe som heter "SAS IT" ?
Uansett, det virker helt uforståelig at ett selskap som er så avhengig av kunder, og spesielt "EB Kundene Sine" at de ikke tar nettsidene sine mer seriøst.
Noen som kjenner til historikken her? Hva er greia egentlig :)
Vi får jo i følge interview med "sjefen",endelig GARANTERT NYE sas web sider med super mye nytt TIDLIG JAN 2016.
Så gled DERE:lol: :D;)
Hvilket selskap er det som har ansvaret for sas sine sider? Eller er det noe som heter "SAS IT" ?
Generelt er vel SAS IT nå satt bort til Tata i India (var tidligere hos CSC)
Legg merke til de forskjellige prisene i fanen, Go Light og Go.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=40850&stc=1&d=1470180726
robertaas
03-08-2016, 09:02
Legg merke til de forskjellige prisene i fanen, Go Light og Go.
Prisene som SAS viser i priskalendre og i faner er ikke oppdaterte priser, det er priser de henter ut en eller flere ganger i døgnet. Om prisene går opp eller om et tilbud legges ut kan altså prisene som vises være for lave eller for høye.
Dette er et meget merkelig systemteknisk valg, men på ett eller annet nivå i SAS IT synes de tydeligvis at dette er et bra valg og de argumenterer sikkert mot resten av organisasjonen om at dette er den eneste måten det kan gjøres. "Stol på vår(e) ekspert(er?), her snakker vi faktisk om noen med et 2 måneders datakurs fra en topp folkehøyskole". :stir
Jeg tror prisene som blir vist i faner/kalender blir cachet opp hver gang noen søker på en spesifikk dag. Antakelig for å gjøre sidelastingen raskere og for å minske belastning på underliggende systemer, ved å unngå å søke opp alle avganger en hel måned hver gang noen henter opp lavpriskalenderen. Da vil avvik forekomme når billetter blir solgt via andre kanaler enn nettsidene.
Det skyldes forskjellig oppdateringsfrekvens mot Amadeus. Å holde dette synkronisert er ikke mulig da det ville medføre et ekstremt antall oppslag med tilhørende økning i transaksjonskostnader.
Det skyldes forskjellig oppdateringsfrekvens mot Amadeus. Å holde dette synkronisert er ikke mulig da det ville medføre et ekstremt antall oppslag med tilhørende økning i transaksjonskostnader.
Men det er null kost å legge inn "min($price)" headingen når siden rendres (man har jo allerede alle prisene som skal skrives inn der). Det krever null kall mot Amadeus. (Og da burde cachen også vært oppdatert i samme slengen så hadde man løst det problemet...)
Jeg har ikke opplevd dette på samme måte før, men det kan jo være tilfeldig. Som Discus sier så vet de jo hva laveste pris er, så det burde være mulig å flytte den opp i headingen.
robertaas
03-08-2016, 16:08
Men det er null kost å legge inn "min($price)" headingen når siden rendres (man har jo allerede alle prisene som skal skrives inn der). Det krever null kall mot Amadeus. (Og da burde cachen også vært oppdatert i samme slengen så hadde man løst det problemet...)
Selvsagt er oppdaterte data tilgjengelig når man genererer siden siden man jo akkurat har spurt om prisen, men tenker man så logisk så jobber man ikke i SAS IT. ;)
Verkar som om prissättningen inte är i form i dag. Priset på flikarna finns inte när man letar. Det såg ut så här många dagar i juni.
http://s28.postimg.org/lo5kbiqpl/Sk_rmklipp.jpg (http://postimg.org/image/lo5kbiqpl/)
Det var inte i kalendern i sig. Det var när man bläddrade dag för dag...
Det borde ju ordnas utan problem...
Dag-for-dag visningen hadde samme problem tidligere. Som MOW sa så er såkalt caching (mellomlagring) av billettdata til kalendervisninger en kompleks affære, selv om det høres utrolig lett ut...
Jeg har ikke opplevd dette på samme måte før, men det kan jo være tilfeldig. Som Discus sier så vet de jo hva laveste pris er, så det burde være mulig å flytte den opp i headingen.
Jodå, det är inte första gången det här är ett problem. Jag hade liknande problem runt sidan 52 i tråden...
Det gjelder riktignok ikke sas.no, men hvis du er på den engelskspråklige siden (flysas.no/en) og trykker på Buy Extra Miles blir du av en eller annen merkelig grunn sendt videre til denne siden som ikke eies av SAS: https://www.sas.com/SSO/default.aspx?ExtUrl=https%3A%2F%2Fpoints.flysas.co m%2FAjax%2Flogin
Som engelsktalende får du altså ikke lov til å kjøpe poeng.
Er dette en ny enhancement fra SAS for å få plass til flere i samme sete? Reisefølget har allerede vært inne og valgt sete, men jeg kan altså velge det samme.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=40863&stc=1&d=1470667856
petter380
11-08-2016, 21:46
Prøver å bestille en bonus reise, og får opp "Du har ikke riktig EuroBonus medlemsnivå for å kunne se denne siden." samt på siden står det at jeg har "HEI PETTER, POENG HAR DU OPPTJENT FORTSETT Å FLY MED OSS".
Herlig. Ingen kontakt med EB-databsen?