Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Re: Mot B787 First Flight som planlagt
En av 787s stoerste kunder Qantas (som helt tilfeldig i det siste har hatt 2+1 serioese incident med 330) og tyske Lufthansa
Ja, er enig at motorprodusentene selvsagt har hjulpet begge.
Naa er vel ikke 330 og 777 konkurrenter. 777 har alt for lang rekkevidde/seter i forhold til 330 som heller konkurrerer med 787.
Skal du sammenligne leveranser, boer du sammenligne med Airbusflyet som er naermest 777, som er 340-600, som ikke akkurat er storselgeren for tiden.
Saa igjen, hadde 787 vaert klar som planlagt, hadde baade ordreinngangen og leveransene til 330 sett veldig annerledes ut.
Fordi 777 er suveren i forhold til 340-600 og 787 er suveren i forhold til 330.
Ikke vær så bastant Tommy777 - du er helt klart biased med ditt nick
For å bli litt mer seriøs, det finnes veldrevne selskap som ikke har 777 og heller ikke har planer om å anskaffe seg dem. Nå skal vi se om du Tommy777 kan nevne to relativt store med utstrakt IC-nett uten 777.
Det er ikke eksklusivt 777 vi kan rette en takk til for at begrepet "4 engines 4 longhaul" ikke er så gjeldende lenger, men jeg tror vi kan rette en stor takk til motorprodusentene for dette - uten deres produkters beviselige pålitelighet kunne ikke så mange ha satset på to-motors fly for langdistanse over vann eller over områder med dårlig flyplassdekning. Den andre produsenten med A foran er ikke så langt bak 777 med sin to-motorsvarianter, og hvis en summerer leveransene i 2007 og 2008 så skilte det bare fire fly mellom B777 og A330 i førstnevntes favør - hittil i år er stillingen 29-29.
En av 787s stoerste kunder Qantas (som helt tilfeldig i det siste har hatt 2+1 serioese incident med 330) og tyske Lufthansa
Ja, er enig at motorprodusentene selvsagt har hjulpet begge.
Naa er vel ikke 330 og 777 konkurrenter. 777 har alt for lang rekkevidde/seter i forhold til 330 som heller konkurrerer med 787.
Skal du sammenligne leveranser, boer du sammenligne med Airbusflyet som er naermest 777, som er 340-600, som ikke akkurat er storselgeren for tiden.
Saa igjen, hadde 787 vaert klar som planlagt, hadde baade ordreinngangen og leveransene til 330 sett veldig annerledes ut.
Fordi 777 er suveren i forhold til 340-600 og 787 er suveren i forhold til 330.