...og det ble ogsaa High Speed Taxing I dag, opptil takeoff speed, nese hjulet ble ikke loeftet....maa vaere fristende aa ta av ;-)
The structural flaw that delayed the first flight of the 787 Dreamliner is more complex than originally described by the company, and the plane's inaugural takeoff is likely at least four to six months away, say two engineers with knowledge of Boeing's problem.
Det ser mer og mer ut som at årets julebord kan inneholde first flight for både 787 og 747-8. Selvsagt skal det en del til, men FOR et julebord det hadde blitt!
Ellers burde kanskje denne tråden vært stengt etterhvert, og en ny åpnet? Tittelen er i hvert fall temmelig langt fra realiteten etterhvert...
Problemene er nok stoerre enn foerst antatt:
http://seattletimes.nwsource.com/html/boeingaerospace/2009565319_boeing30.html
har en ganske bra skisse og beskrivelse....hmm First Flight bebynner aa dra seg mot Scanairs Julebord 2009...(som gaar av stablen Januar 2010)
Jeg tror nok at julebordet i januar neste år vil avvikles uten Dreamlineren har vært i luft slik jeg leser beskrivelsen i siste nummer av Flight International.
Boeing har identifisert hvordan de skal fixe "inside the wing stringer at the side-of-body where the wing and the centre wingbox meet.."
Men det vil ta meget lang tid å utføre disse modifikasjonene.
I slutten av september kommer revidert leverings plan til kundene.
Gøyal poll på forsiden på flightglobal.com nå, What will fly first: 1) 787, 2) A400M, 3) Pigs. Akkurat nå leder 3), tett fulgt av 1)![]()
At least two airlines say they’ve been told by the Boeing Co. that its delayed 787 Dreamliner will fly by year’s end.
The chief executive for Qantas Airlines said that Boeing officials told him last week the 787 will make its first flight in 2009, according to a report published Thursday in The Australian. That echoes the comments of Qatar Airways’ chief executive, who laid out a similar time line to Reuters in late July.
De ligger vel foreløpig 2,5 år etter skjema. A380en ble vel 18 mnder forsinket.Og hvor langt etter skjema er man da? ...og i forhold til A380?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.