YQ dump

Samme selskap som ikke fikk/ville kjøpe et annet selskap fra samme land som nå tydeligvis i praksis er konkurs.

Funka fint nå, kikka litt på posientelle fridager men ser ikke ut som at kabalen går opp for i høst.. :/

Første YQ-gåte jeg har klart å løse :D Men dessverre så har jeg ikke mulighet til å reise. Men takk for tipsene dere kommer med likevel!!!!

Av ren nysgjerrighet søkte jeg på priser til andre verdensdeler. Jeg fant en hyggelig pris til en by som Kina tok tilbake i 1997. YQ på denne turen er på 799 kr. Så spørs som det er et "godt tilbud" jeg fant.

Last edited:
Av ren nysgjerrighet søkte jeg på priser til andre verdensdeler. Jeg fant en hyggelig pris til en by som Kina tok tilbake i 1997. YQ på denne turen er på 799 kr. Så spørs som det er et "godt tilbud" jeg fant.

Ca. periode? Avreiseby? Flyselskap? Kroner eller euro? ;)

Ca. periode? Avreiseby? Flyselskap? Kroner eller euro? ;)

Periode: 1. - 8. nov. 2012

Rute: Vertsbyen for ski-vm 2011 - byen Kina tok tilbake i 1997 - Knugens by. Begge veiene via byen som arrangerte Asialekene i 2006.

Pris: 3994 kr.

Prisen er nok ikke veldig lav, men jeg synes ikke den er så verst heller.

Et godt tilbud uten tvil, men ikke mer enn det. Ville heller slengt på en tusenlapp ekstra og flydd t/r OSL HKG med finnair. Mer behagelige (les: kortere) reisetider og du slipper å haike hjem fra Stockholm. :)

Et godt tilbud uten tvil, men ikke mer enn det. Ville heller slengt på en tusenlapp ekstra og flydd t/r OSL HKG med finnair. Mer behagelige (les: kortere) reisetider og du slipper å haike hjem fra Stockholm. :)

Finnair har den fordelen at den har kortest totalreisetid. Men å prøve verdens beste flyselskap for en slik sum er heller ikke å forakte. :)

Periode: 1. - 8. nov. 2012
Rute: Vertsbyen for ski-vm 2011 - byen Kina tok tilbake i 1997 - Knugens by. Begge veiene via byen som arrangerte Asialekene i 2006.

Bytt ut Kina med hovedstaden i Siam og en får en billettpris på ca. 4.000,-

Vet ikke helt om dette faller under YQ dump, men her er noen (relativt) billige til Japan:

AMS-HEL-NRT-HEL-BUD, AY 320 + JAL 787 i Y: 4418kr.
AMS-AUH-NRT-AUH-AMS, EY 332 i Y: 4022kr

Forstår jeg det rett at det er eco+ til japan for 4418kr? Høres jo mildt sagt forlokkende ut. Hvilke datoer og hvor bookes det?

Generelt kan Y være eco eller eco+, brukes litt om hverandre av både folk og flyselskaper, uten at jeg har sjekket detaljene her.

Er det ikke bare SAS som bruker M om Eco, og Y om Eco Pluss? Det vanlige er vel Y for eco og Y+ for eco pluss så sant det ikke er SK.....

Er det ikke bare SAS som bruker M om Eco, og Y om Eco Pluss? Det vanlige er vel Y for eco og Y+ for eco pluss så sant det ikke er SK.....

Y+ er noe tull som FT ol. har funnet på som forkortelse og dermed har det etterhvert blitt benyttet av mange i "dagligtale", for praktisk bransjebruk så må det være en bokstav siden det brukes i CRS/DCS. LH bruker FCM for sine tre klasser, SK CYM (Nå forsvinner Y). Andre igjen bruker J for business og Y for økonomi osv. Det er ingen standard, selv om IATA har laget en beskrivelse av alle bokstavene - men det følges bare delvis. F.eks i Amadeus så bruker man følgende bokstaver i kabinsøk: F (first) C (business) Y (all economy) W (premium economy) M (other economy). Man må bruke det som er praktisk for en selv på forumet, men det beste er nok å bruke andre forkortelser om man vil være utvetydig.

Back