fant den ved å bruke widerøe avansert søk
Da ble det 8000++ grei pris men ikke bilig nok når det kan koste 2500

fant den ved å bruke widerøe avansert søk
Kan ikke dette legges inn på testforum i klartekst som i gamle dager da vi alle dro til ABQ istedenfor tale i tunger..![]()
Tror dere virkelig at Axxxxxxa sitter å leser forum tråder på norsk? Tror dere ikke at de oppdager prisfeil når det plutselig kommer inn mange flere bestillinger enn normalt?
Hmm... Kunne trengt et hint til på den Siste dealen! MeD iberiahalvøya og brasil.....
Dette er ikke noe triks - plain booking på any booking engine som ebookers osv....
Og bør komme allmennheten til gode - derfor er det i plain text![]()
Feilprisinger er normalt noe som man ikke bør kringkaste for høyt, eller i klartekst i åpne fora. Det er søkemotorer og agenter som lurker rundt for å snappe opp slike ting. Det var tidligere enklere å finne feilprisinger, men distribusjonen av godbiter skjer nå ofte i lukkede miljøer fordi det fort spres ukritisk og diskuteres høylytt, og dermed forsvinner prisene også fort igjen. Det er også grunnen til at det "snakkes i gåter" på FT om det samme.
Takk for svarPoenget er vel egentlig at ikke mange skal begynne å bestille disse routingene. Hvis flyselskapet plutselig opplever en oppgang av bookinger på helt sære routinger så vil de nok tette hullet.
Når du kjøper billetter inngår du en kontrakt med det aktuelle selskapet. Denne kontrakten er i utgangspunktet bindende for begge parter. Det har likevel vært eksempler på at flyselskapet har trukket seg fra avtalen ved salg av feilprisede billetter. Et sentralt punkt er om du som kjøper forstod eller burde forstått at billettene var priset feil. Finner du feilprisede billetter til f. eks New York for 3000 kr spørs det om selskapet kan trekke seg fra avtalen da det ikke er heltTakk for svarEr det noen lov som sier at har du betalt så er flyselskapet forpliktet til å levere, eller går det på velvilje fra selskapets side?
Når du kjøper billetter inngår du en kontrakt med det aktuelle selskapet. Denne kontrakten er i utgangspunktet bindende for begge parter. Det har likevel vært eksempler på at flyselskapet har trukket seg fra avtalen ved salg av feilprisede billetter. Et sentralt punkt er om du som kjøper forstod eller burde forstått at billettene var priset feil. Finner du feilprisede billetter til f. eks New York for 3000 kr spørs det om selskapet kan trekke seg fra avtalen da det ikke er helt
utenkelig med så lave priser dit. Koster billettene 300 kroner kan det derimot tenkes at selskapet med loven i hånd kan gå fra avtalen. Om de faktisk velger å gjøre det er en annen sak, det pleier jo ikke å bli så populært.
Så dyrt var det ikke, det var 1 krone, Oslo-Italia-Tyskland-USA, den gikk ikke, men det ble også presseoppslag m.v. av det. (Journalister leser også forumetFor eksempel mente Lufthansa at flere medlemmer her ikke skulle få reise i første klasse til nyc for 167 kr eller hva det nå var.:drunk:
Uansett så leser både selskapene og journalister innleggene (det ser vi på teknisk av registrerte bruker og logger), så det er greit å snakke litt i gåter og ikke lage store diskusjoner ut av det. Ja, det publiseres en god del feilpriser i klartekst på FT m.v., men også en del i lukkede "sirkler", og de holder gjerne lenger enn det som publiseres. En god del av de som satt med mye informasjon/kunnskap trakk seg ut av FT m.v. pga. at distribusjonen ble for voldsom.Slik jeg forstår vielfliegerforum, vielfliegertreff, flyertalk og milepoint (som er de jeg leser daglig) - så er det deling av feilpriser (errorfares) - da det ikke er triks innvolvert.
Der det er triks innvolvert snakkes det i gåter - for å ikke avsløre triksene.
Uansett - for alt gjelder "dont call the airline"!.
Sist et annet selskap bommet litt så kom det eks. "de har også gode priser til HKG, bør sjekkes" her på forumet uten at noen sa noe mer om det, og da rakk en god del å booke en tur eller to.
Noen som bestilte denne routingen?![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.