www.continental.com

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Replying to Topic 'www.continental.com'

Effective from October 31, 2004
Some airlines will only give points on their more expensive tickets, not us. You will earn points on all
SAS and SAS Braathens flights, even on snowflake tickets. You don´t earn as many points on the cheaper flights anymore – which we feel is only fair.

The principle is that the more you spend, the more points you earn. For the cheapest tickets you will
earn 25% of the points you earn for a normal Economy ticket. Don't forget to quote your EuroBonus membership number at the time of booking and whenever you are checking in.
Now even more points for our Silver and Gold members
EuroBonus Gold members earn 25% more Basic points and Silver members earn 15% more in all classes, even on snowflake tickets! Also effective from October 31, 2004.

Route Business Economy
Flex Economy Economy discounted

Booking classes C, D, J Y, S, B M, H, Q, E, V W, U, K, L, T, G

Domestic Denmark 600 450 300 75

Domestic Norway* No points No points No points No points

Domestic Sweden** 1200 900 600 150

Between the Nordic countries 1200 900 600 150

Between the Nordic countries
and the Baltic states 1200 900 600 150

Denmark - Europe 1 1600 1200 800 200

Denmark - Europe 2 2400 1800 1200 300

Norway*/Sweden - Europe 1 2400 1800 1200 300

Norway*/Sweden - Europe 2 3600* 2700 1800 450

No points in: N, R

Nordic countries: Denmark, Finland, Norway and Sweden.
Baltic states: Estonia, Lithuania and Latvia.
Europe 1: Austria, Belgium, Czech Republic, France (Paris), Germany, Hungary, Ireland, Netherlands, Poland, Russia, Switzerland and United Kingdom.
Europe 2: Croatia, Egypt, France (Lyon, Nice), Greece, Greenland, Italy, Portugal and Spain.

* SAS Braathens from Norway to Europe 2 there is no C, D, J class available between Oslo and Alicante, Barcelona, Las Palmas, Lisbon, Malaga, Nice, Palma de Mallorca or Rome.
Also between Alicante and Bergen, Sandefjord, Stavanger, Trondheim or Ålesund.
** Special conditions apply on selected routes

Intercontinental routes Business Economy
Flex Economy Economy discounted

Booking classes A, C, D, J Y, S, B M, H, Q, E, V W, K, L, G

Bangkok - Singapore 2400 1800 1200 300

Copenhagen - Bangkok 10 800 8100 5400 1350

Copenhagen - Beijing 9000 6750 4500 1125

Copenhagen - Chicago 8600 6450 4300 1075

Copenhagen - New York 7800 5850 3900 975

Copenhagen - Seattle 9800 7350 4900 1225

Copenhagen - Shanghai 10 400 7800 5200 1300

Copenhagen - Singapore 13 200 9900 6600 1650

Copenhagen - Tokyo 11 400 8550 5700 1425

Copenhagen - Washington 8200 6150 4100 1025

Stockholm - Chicago 9800 7350 4900 1225

Stockholm - New York 9000 6750 4500 1125

No points in: N, R

Originally posted by EB

. Men hvis dette er en sannhet så er det absolutt noe jeg personlig ikke liker (FY SAS) men som jeg nok forstår hvis det dreier seg om en skalering av poeng etter hvilken pris man har betalt (FORNUFTIG SAS)

Selvsagt er det en skalering av hva en betaler for billettene. Det er vel derfor det ALDRI har blitt gitt samme poengsum uavhengig av hva en har betalt for å fly.

Men å måtte fly 31 ganger t/r til New York for å få råd til en tur til New York på økonomiklasse er ikke akkurat noe å snakke om. Da kunne en like godt latt være å gi poeng. SAS har jo ikke akkurat annonsert de nye satsene på poengene sine like bra. Kanskje de håper på at kundenen ikke skal merke det før ETTER de har flydd.....og da vet en jo hvem som vil føle seg lurt....å velge SAS også neste gang.

Lover deg en ting DY! Jeg flyr bare en gang før jeg oppdager om jeg har blitt "lurt"...

Men på en annen side så ligger alikevel SAS godt an - servicen og da særlig på hjemreisen er unik. Det å gå ombord i Skandinavia allerede 9-10 før du ankommer skandinavisk jord er noe jeg verdsetter høyt. Når crewet er bra, flytypen topp ja da kan det bli SAS igjen. men det kan like gjerne bli BA, AF, KL eller CO...(...BA ligger særlig godt an:spin: )

Originally posted by EB

Lover deg en ting DY! Jeg flyr bare en gang før jeg oppdager om jeg har blitt "lurt"...

Det er nettopp det jeg også frykter...håper derfor SAS informere godt om denne endringen. Selv synes jeg ikke de har nevnt dette særlig godt...men fokusert på helt andre ting. For mange fritidsreisende er nettopp poengene viktig og jeg tror SAS er i ferd med å gjøre noe dumt når folk ikke får med deg seg dette. SAS vil bli sittende med kunder som føler seg lurt. Selv ikke du som er ganske glad i SAS og kjent med deres produkt hadde fått med seg dette....kan jo bare tenke på hvor mange "vanlige" nordmenn som har gjort det da.

Har flydd langruter med både Finnair, SAS, Thai og Lufthansa og har ikke følt meg mindre velkommen ombord i andre selskaper enn SAS. At man er "hjemme" ombord i et SAS skyldes vel mer at det for det meste er skandinaviere som flyr med dem, og at kabinbesetningen snakker dansk. Ikke alltid det er en fordel:)

Litt rart dette, men jeg følte meg mer velkommen som ID-pax enn med mine biletter idag... Hadde Virgin hatt tilslutning over til Oslo ville jeg ikke vært i tvil, makan til selskap!!

Originally posted by EB

Men på en annen side så ligger alikevel SAS godt an - servicen og da særlig på hjemreisen er unik.

har nok vært uheldig når jeg har reist med SAS virker det som. Skjønner ikke hva som er så unikt med servicen ombord hos SAS...og hva er spesielt med servicen på hjemreise kontra utreisen? For ordens skyld...har dog kun reist med økonomibillett med SAS. Syntes at både Lufthansa og ikke minst Finnair ga meg vel så god flyreise.

Enkelt.. Går du ombord i en SAS maskin i BKK eller NYC, er du så godt som hjemme!

Hvorfor det? Forstår ikke hva som er så unikt med servicen og hva konkret gjør at du føler deg hjemme? Hadde det vært en annen maling på flyet og personalet snakket svorsk hadde du følt deg mindre hjemme av den grunn?

Ikke noe galt med Lufthansa eller BA...men de mangler skandinaviske aviser laaangt der borte! Maten til SAS synes jeg er veldig bra - litt "lettere" enn andre selskap og det er et pluss når du nærmer deg 100kilo. Fortsatt opplever jeg mye norsk crew fra USA og hjem...(...og jeg kjenner en del som fortsatt kun fly langruter med sitt norske pass) Men den danske humoren kan absolutt være et pluss...og den kan være fraværende og da et stort minus.

Men bare vent - det blir stooore ord om BA om 14 dager...

Det er bare en god følelse, ikke noe mer enn det.. Har ikke prøvd CO fra EWR til OSL, men med SK908 var det helt herlig å vite at om 5-7 timer er man hjemme!

Enig! SK908 var en favoritt...(...og som CO bygger videre på) Likeledes var det flott med NW fra MSP direkte til Oslo - men forhåndsinnspillte norske talebeskjeder er jeg ikke stor fan av...Det blir for mekanisk - da er det bedre med personlig engelsk og kun det!

Men for eldre som ikke forstår engelsk må det jo være perfekt å få info på norsk ombord.
Ellers synes jeg mikrofonbruk og engelskuttale (det man klarer å høre) er labert på norsk innenriks. Hadde i mange tilfeller vært bedre med bånd. Virker som man har det utrolig travelt og snakker generelt lavt. Dette gjelder både SAS og Norwegian.

Det har jeg ikke tenkt over.. Men det er vel fordi jeg og mange av oss andre her nesten kan "alt" utenatt og da blir det enklere å få det med seg...:p

EB, noe helt annet... Kjenner du til en hyggelig og ikke overpriset resturant/brasserie i Paris? Skal bo på place de Madeleine.

Sorry... Men hvis DC-8-63 leser dette så kan vi håpe på bra respons! Eller send han en PM!

Stoler på at noen her vet det! Lenge siden jeg var der...

Back