• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

World's first serial hybrid electric aircraft to fly at Le Bourge

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Siemens AG, Diamond Aircraft and EADS are set to present the world's first aircraft with a serial hybrid electric drive system at the Paris Air Show Le Bourget 2011. The two-seater motor glider successfully completed its maiden flight on June 8 at the Wiener Neustadt airfield in Vienna, Austria. The aircraft was built by the three partners to test the hybrid electric drive concept. In the future, the technology, which is intended for later use also in large-scale aircraft, will cut fuel consumption and emissions by 25 percent, compared to today's most efficient aircraft drives.

SOAXX201125-06_072dpi.jpg


http://www.siemens.com/press/en/pre.../2011/corporate_communication/axx20110666.htm
 
Hybrid-elektrisk seilfly, ja, spennende. Diamond driver med mye FoU, blir spennende å se hvordan denne motoren slår an. De har jo vært litt uheldige med bl.a. diesel-varianten som Oslo Flyklubb hadde.
 
Er flyet beregnet på by-kjøring slik som hybrid-bilene? Kutter motoren når flyet stopper på rødt lys liksom?
 
Back
Top