World og North Americans eierselskap i Chapter 11 og nå Ryan International

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
World og North Americans eierselskap i Chapter 11 og nå Ryan International

http://www.marketwatch.com/story/gl...o-achieve-industry-competitiveness-2012-02-05

PEACHTREE CITY, Ga., Feb. 5, 2012 /PRNewswire via COMTEX/ -- Global Aviation Holdings Inc., the parent company of World Airways, Inc., North American Airlines, Inc. and other subsidiaries, today announced that to achieve a cost and debt structure that is industry competitive and continue to provide outstanding service to its customers, it has commenced a financial restructuring through the voluntary filing of petitions to reorganize under Chapter 11 of the U.S. Bankruptcy Code in the United States District Court for the Eastern District of New York (the "Court"). During the restructuring, the Company and its subsidiaries will continue to operate as normal, without interruption.
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11

Tøffe tak i charterbransjen nå... Spennende å se om Omni og Ryan Intl også klarer seg over dette ...
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11

Er det reduksjonen i transportbehovet til det amerikanske forsvaret som er hovedårsaken bak dette, eller er det generelt overkapasitet i USA i dette segmentet?

Det er jo endel Europeiske aktører her som jo har måttet kaste inn håndkle det siste året
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11

Nei, det er militærtrafikken som er kraftig redusert.
 
Nei, det er militærtrafikken som er kraftig redusert.

Så selv om det er kjipt for de som selskapene nå taper på dette, så er det for de amerikanske skattebetalerene er fordel at denne trafikken nå er redusert.....
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11

Selvfølgelig. Akkurat som at tusenvis av arbeidsplasser forsvinner når utstyr og støtteapparat ikke lenger trangs ... Og tusener av ex-militære flommer ut i arbeidsmarkedet igjen.

Krigføring er selvfølgelig noe dritt, men det er et lokomotiv for økonomien.

Men tilbake til saken - det mest interessante blir å se om dette er et påskudd fra GAH for å slå sammen NAA og World ...
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11

Blir ikke mye igjen etter dette:

Per court filings NAA and WOA plan to return following aircraft

Immediately on as is, where is basis
N750NA - 757-200 @ GYR
N752NA - 757-200 @ TPA
N754NA - 757-200 @ TPA
N755NA - 757-200 @ TPA
N756NA - 757-200 (currently on sublease to US Airways)
N269WA - MD-11 Pax @ MIA
N270WA - MD-11 Pax @ MIA
N383WA - MD-11 Cargo @ VCV
N384WA - MD-11 Cargo @ Taipei
N741WA - 747-400F @ MIA

On or about February 29, 2012
N273WA - MD-11 Pax
N274WA - MD-11 Cargo

On or about March 15, 2012
N275WA - MD-11 Cargo

On or about March 31, 2012
N279WA - MD-11 Cargo
N380WA - MD-11 Cargo

On or about April 6, 2012
N740WA - 747-400F

Pluss muligens en 767-300 til - dette er uklart.

Da blir kun disse igjen:
M11: 2
M1F: 3
74F: 2
763: 5 (4 if 1 763 is returned)
 
Re: World og North Americans eierselskap i Chapter 11 og nå Ryan International

Ikke uventet. Ryan har plukket opp flere ´nye´fly i det siste, bl.a. en A330-200. Sammen med tap av oppdrag har dette nok vært uungåelig. La oss håpe de klarer å holde det gående.
 
Back
Top