"Wonderboy vakler videre"

Falcon

ÜberScanFlyer
Lett syrlig DN-kommentar til Arne A. Jensens evne til å sope til seg gunstige betingelser, uansett hvordan bedriftene han leder går:

http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article352884.ece

;)

Replying to Topic '

Hygglig fyr han der,men jeg er ikke helt overbevist over hans "strategi". Han har ikke vært helt heldig i de par siste jobbene han har hatt.

Men hva gjør vel det når'n kan ta med seg en solid etterlønn og fortsette til neste selskap han kan kjøre til helsikke ?

erre mulig..

Replying to Topic '

han er jo en ettertraktet mann i næringslivet, så han må da ha NOEN kvaliteter... Om ikke annet får han alltid oppmerksomhet i media...

Replying to Topic '

Jeg var provosert den gang han ledet Braathens, og er ikke mindre irritert nå. Det verste er at mannen blir hauset opp i skyene. Helt utrolig hvordan utstråling alene gjør at man blir en suksessrik leder...men det var mine ord..

Replying to Topic '

Jeg jobbet i Braathens når han var sjef og var med på "Produkt 2001".
Jeg møtte han 2-3 ganger i den forbindelse. Han er en utrolig "karismatisk" leder, det var nesten som om vi var på "vekkelses" møter når han stod på podiet, ingen sa han i mot, alle var hjertens enig med hans planer og strategi.

En kunne håndhilse på han under et møte med 150 deltakere og 4 mnd sener når du traff han igjen så husket han navnet ditt.

Replying to Topic '

Originally posted by LN-TUH

Jeg jobbet i Braathens når han var sjef og var med på "Produkt 2001".
Jeg møtte han 2-3 ganger i den forbindelse. Han er en utrolig "karismatisk" leder, det var nesten som om vi var på "vekkelses" møter når han stod på podiet, ingen sa han i mot, alle var hjertens enig med hans planer og strategi.

Shit in nice wrapping...den strategien virket jo fint til slutt...NOT!

Replying to Topic '

Men nå sliter han vel litt med imaget sitt...

Replying to Topic '

Sliter og sliter...han sitter vel der med en god del millioner....så.....

Replying to Topic '

En kunne håndhilse på han under et møte med 150 deltakere og 4 mnd sener når du traff han igjen så husket han navnet ditt.

Imponerer ikke meg. Hvem ville stemt mot forslag kommet fra en så "likandes" kar som går rundt i månedsvis og husker navnet ditt? Å nei, dette er nok bare en del av strategien til en slik type ledere. Å huske navn er en god relasjonsbygger. Jeg er ingen psykolog, men legg merke til hva folk gjør når de lyver eller ikke har rent mel i posen..., de begynner å bruke fornavn, for det høres så kjempegreit ut.:)

Så har man selvsagt de som husker både menneskene og navnene til den enkelte fordi man liker de man møter, og har helt edle hensikter..., men det har jeg ingen tro på at slike fallskjermjegere har.

Replying to Topic '

Når Arne Jensen overtok sjefsposisjonen, var Braathens langt nede.
Tror ikke Braathens familien ga han frie nok tøyler for å kunne redde selskapet. Han fikk beskjed om å krige mot SAS uansett pris..........kassen gikk tom, og SAS sto klar til å kjøpe!!!

Det første som burde blitt utført var å kvitte seg med ca 10-15 fly, dermed redusere den volsome overkapasiteten.

Regionale jetfly på ruter der 737 var for stor.

Replying to Topic '

Originally posted by MountainDew

Når Arne Jensen overtok sjefsposisjonen, var Braathens langt nede.
Tror ikke Braathens familien ga han frie nok tøyler for å kunne redde selskapet. Han fikk beskjed om å krige mot SAS uansett pris..........kassen gikk tom, og SAS sto klar til å kjøpe!!!
.
Da burde han vært mann nok til å fortelle dem at strategien deres var feil - og evt forlatt føreresetet. Det gjorde han ikke. Ikke før det var for sent begynte BU dreiningen mot LCC-markedet, med sydenrutene.

Back