Wizzair starter MOL-GDN og øker i Norge fra S15

Wiggo Hovde

ScanFlyer Silver
Wizzair starter MOL-GDN og øker i Norge fra S15

Oppstart 30 mars 2015. Man og fre. Avgang Molde kl 1240 begge dager.
Det må sies å være gode rutetider.

Re: Wizzair starter MOL-GDN

Hvor mange Gdansk ruter har Wizzair til Norge nå?

7 stykk?

Detter blir jo den 8. destinasjonen?

Såvidt jeg klarer se er dette rutene basert på rutekartet på hjemmesiden deres, inkludert sesongruter
AES: GDN og VNO
BGO: GDN, VNO, WAW, RIX og KTW
HAU: GDN
KRS: GDN
TRD: GDN
TRF: RIX, VNO, GDN, WAW, LUZ, SZZ, OTP, KTW, WRO, POZ
SVG: RIX, VNO, GDN, KTW, SZZ

Så selv om om frekvensen ikke alltid er all verden er det da 25 ruter i dag

http://www.tk.no/nyheter/article7549065.ece

Folk blir sure i kommentarfeltet her i nabo byen.

Tror vi i Kristiansund skal være glade for det tilbudet vi har, er faktisk ikke hakkandes galt. De klarte ikke holde liv i Molde København på Årø heller, så Molde Gdansk er jeg også noe skeptisk til. Men selvfølgelig, 2 avganger i uken kan jo gå. Er jo en del polakker i industrien som helt sikkert vil hjem til tider.

Eneste man mangler her er etter min mening en "tidligere sen" avgang (etter 16:00) som kan korrespondere med utlandet Torsdager og Fredager fra Oslo.
18.55 her ifra gir deg ikke mange muligheter for å si det pent.

Rutene til BMI gikk jo også dukken. Ikke mange globetrottere som reiser til Aberdeen feks. (meg selv inkludert)

Detter blir jo den 8. destinasjonen?

Såvidt jeg klarer se er dette rutene basert på rutekartet på hjemmesiden deres, inkludert sesongruter
AES: GDN og VNO
BGO: GDN, VNO, WAW, RIX og KTW
HAU: GDN
KRS: GDN
TRD: GDN
TRF: RIX, VNO, GDN, WAW, LUZ, SZZ, OTP, KTW, WRO, POZ
SVG: RIX, VNO, GDN, KTW, SZZ

Så selv om om frekvensen ikke alltid er all verden er det da 25 ruter i dag

Litt off-topic men hvorfor er det så mange ruter til Gdansk, sammenlignet med andre ruter til Polen fra Norge? La oss si hovedstaden WAW er ikke engang trafikkert av SAS fra Oslo, mens Gdansk derimot er trafikkert av SAS. (eneste direkteruten fra Oslo til Polen med SAS)

Litt off-topic men hvorfor er det så mange ruter til Gdansk, sammenlignet med andre ruter til Polen fra Norge? La oss si hovedstaden WAW er ikke engang trafikkert av SAS fra Oslo, mens Gdansk derimot er trafikkert av SAS. (eneste direkteruten fra Oslo til Polen med SAS)

Tipper det er fordi at Gdansk er en koselig liten småby som er perfekt for langweekender eller noen dager borte og ha det bra til en grei pris. Null stress og små enkle forhold.

Warsawa er bare som en hvilken som helst annen storby, som i mine øyne i alle fall er svært lite koselig i forhold.

Tror at en del av polakkene som er sysselsatt I verftsnæringene langs vestlandskysten kommer fra Gdansk området, mye verftsindustri rundt Gdansk.

Mvh
Fjordheim

Tror at en del av polakkene som er sysselsatt I verftsnæringene langs vestlandskysten kommer fra Gdansk området, mye verftsindustri rundt Gdansk.
Denne ruta er først og fremst kommet i gang pga de ca 2000 polakkene som bor fast i Årø sitt influensområde, i tillegg til et betydelig antall innleide arbeidere på verft og Nyhamna. De fleste av disse kommer wizzt nok fra Gdansk og områdene rundt.
Så vil jeg tro at noen av de andre 120.000 som bor innenfor 1,5 timers kjøretid fra Årø også vil benytte ruten til en langweekend i Gdansk området...

Angående BGO, så er WAW ruten enda ikke startet opp. De andre destinasjonene har holdt følge en stund nå, og det virker som at det er et godt belegg.

Tipper det er fordi at Gdansk er en koselig liten småby som er perfekt for langweekender eller noen dager borte og ha det bra til en grei pris. Null stress og små enkle forhold.

Warsawa er bare som en hvilken som helst annen storby, som i mine øyne i alle fall er svært lite koselig i forhold.

Tror du tar feil der. Det er nesten totalt fravær av norske reisende på Wizzair sine fly. Det er polske arbeidere og deres familier som reiser. Ikke nordmenn som skal på ferie til polen. Det er i hvert fall min erfaring med Wizzair fra Torp.

Ikke undervurder antall nordmenn som er i Gdansk for å hygge seg. Når jeg var der hørte vi nordmenn overalt. Er nok en kombo av polakker som jobber her, og ferierende nordmenn.

For de av dere som ikke har vært der, så kan byen absolutt anbefales for en city break :)

Tror du tar feil der. Det er nesten totalt fravær av norske reisende på Wizzair sine fly. Det er polske arbeidere og deres familier som reiser. Ikke nordmenn som skal på ferie til polen. Det er i hvert fall min erfaring med Wizzair fra Torp.

Skal selvsagt ikke påstå noe jeg, og du er vel på Torp.
Så du har nok oversikt, tviler ikke på det.

Men jeg flyr selv ganske mye til Polen med Wizzair fra Torp ( jobber mye i Polen ) og det er definivt ikke bare polakker på de flyene.
Har ikke tall selvsagt, men at jeg tar helt feil, det tviler jeg på :)

Ut i frå det eg høyrer frå mine kollegaer i SGH og SEcuritas på AES, så er det også mange nordmenn som nyttar ruta til helgeturar til Polen.

Wizzair øker også på mange andre norske ruter neste sommer:

Endring i ukentlig frekvens:
GDN-HAU fra 3 til 4
GDN-KRS fra 2 til 3
GDN-SVG fra 4 til 5
KTW-BGO fra 2 til 3
KTW-TRF fra 5 til 7
KTW-SVG fra 2 til 3
SZZ-SVG fra 2 til 3
LUZ-TRF fra 2 til 3
POZ-TRF fra 2 til 3

Wizzair øker også på mange andre norske ruter neste sommer:

Endring i ukentlig frekvens:
GDN-HAU fra 3 til 4
GDN-KRS fra 2 til 3
GDN-SVG fra 4 til 5
KTW-BGO fra 2 til 3
KTW-TRF fra 5 til 7
KTW-SVG fra 2 til 3
SZZ-SVG fra 2 til 3
LUZ-TRF fra 2 til 3
POZ-TRF fra 2 til 3

Hvordan blir GDN-TRD? 2 eller 3 ukentlige?

Re: Wizzair starter MOL-GDN og øker i Norge fra S15

CiJVh7ooL3kavRJzgApelwq0Wji-HuCt0ObMaQyNF8Jw

FOTO: ROAR STØM / NRK
http://www.nrk.no/mr/stor-jubel-for-ny-flyrute-til-polen-1.12288826

Back