Wizz Air starter Trondheim - Vilnius -> Legges ned

Re: Wizzair kutter Trondheim-Vilinus

Har du vært i Vilnius?
Jeg har og kommer neppe til å dra dit igjen. Som turistmål er byen etter mitt syn håpløs uansett hvor billg det er.
Det finnes selvfølgelig litauere som gjerne vil ha billig tur hjem, men de er tydeligvis ikke mange nok rundt Trondheim.

Hvorfor synes du egentlig Vilnius var så dårlig, hvis man ser litt bort ifra det litt "sure" lynnet særlig de litt oppi årene har? Ikke at de ligger på topplista mi, men bare nysgjerrig på å høre andres synspunkt..

Vilnius har da ting å by på, kanskje ikke for mer enn et par-tre dager dog. Men for en billig helgetur, why not?

Hvis man gjør litt research før man reiser, og er klar over hvordan russere generelt er, så får man man en finfin tur.
Men dette har med det russiske lynnet å gjøre.

Hvis du kalte dem russere er det ikke noe rart de ble "lunefulle".

De er litauere, som er et eget folk, og stolte av det. De har ikke særlig mye til overs for russere.

Hvis du kalte dem russere er det ikke noe rart de ble "lunefulle".

De er litauere, som er et eget folk, og stolte av det. De har ikke særlig mye til overs for russere.

Hehe, kalte de ikke det nei.. :P

Bare vet at folk fra øst-blokk land generelt har en litt annen fremtoning enn vestlige. Ikke at jeg bryr meg dog. Tror nok de er litt innadvendte pga fortiden de har hatt. Ser at fremtoningen deres blir med åpen og møtende jo yngre folkene jeg møter er. Med de mer eldre må man "jobbe" mer for å komme under huden hvis du skjønner. De er mer opplært til å gjøre jobben sin, ikke stikke seg ut, og ikke tro man er noe på en måte.

Men for folk som ikke skjønner fortiden deres, kulturen deres og lynnet så kan de bare fremstå som sure og grinete.

Poznan og Praha skal vell være det to mest aktuelle (For Wizzair?)

Sier ja takk til begge de to isåfall. Virket jo som Praha-ruta var en stor suksess for DY helt til "norske"-boomen dit falt litt da "alle" plutselig hadde vært der. Og da byttet DY den ut med Krakow. (igjen)

Men jeg likte Praha, og får gjerne en lavpris-rute dit igjen.

Poznan har jeg aldri vært i, men en kompis som var der under Fotball-EM hadde bare gode ord å si om plassen ihvertfall.

Warszawa og Vilnius er jo utprøvd (og feilet), Riga, Tallinn, Krakow og Gdansk er allerede dekket. Hadde håpet på noe litt lenger ned i øst, som f.eks Budapest el. Beograd, men klager ikke hvis dette blir realitet.

Back