Wizz Air starter Tromsø - Gdansk

Re: Wizz Air starter Tromsø - Gdansk DES18

Jeg slutter ikke å bli forbauset over hvor stor trafikk det er fra/til Norge og til/fra Polen. Og Wizz Air ser ut til å klare det DY bare nesten klarte, å bli det foretrukne selskapet.

Eller, foretrukket så lenge man betaler selv. Hvis det er oppdragsgiver/arbeidsgiver som betaler, så er min erfaring at LOT og SAS står først i køen :)

Jeg slutter ikke å bli forbauset over hvor stor trafikk det er fra/til Norge og til/fra Polen. Og Wizz Air ser ut til å klare det DY bare nesten klarte, å bli det foretrukne selskapet.

Ja, og det er interessant å se at Norwegian har "gitt opp" Polen. Det er først og fremst er Wizz Air som øker fra Polen til Skandinavia. Norwegian har vel bare Oslo-ruten igjen fra Warszawa. Szczecin og Gdansk flys stadig bare fra Oslo (og Szczecin bare to ganger i uken), mens Krakow flys bredt fra mange byer - men her er nok skandinaviske turister den store målgruppen.

Som jeg har vært inne på tidligere, så er det jo ikke bare trafikk til og fra Polen. Fra norske lufthavner med få ruter ut, bruker mange Wizz til å reise videre fra Gdansk. Til og med norsk innenriks med taxfree-stopp på veien (jeg vet om flere som har reist TOS - SVG, via GDN.

Ja, og det er interessant å se at Norwegian har "gitt opp" Polen. Det er først og fremst er Wizz Air som øker fra Polen til Skandinavia. Norwegian har vel bare Oslo-ruten igjen fra Warszawa. Szczecin og Gdansk flys stadig bare fra Oslo (og Szczecin bare to ganger i uken), mens Krakow flys bredt fra mange byer - men her er nok skandinaviske turister den store målgruppen.

Om DY har materiell burde det settes inn paa WAW-ARN, der er det kun LOT som flyr og prisene er deretter.

DY ga opp SVG-WAW for flere år siden, tiltross for visstnok bra belegg.

W6 virker å ha gitt opp SVG-SZZ/KTW.
O/T, sjekker ofte KRK-SVG V.V, uten bagasje er W6 billigst, med, så kommer "alltid" DY ut billigst

DY ga opp SVG-WAW for flere år siden, tiltross for visstnok bra belegg.

W6 virker å ha gitt opp SVG-SZZ/KTW.
O/T, sjekker ofte KRK-SVG V.V, uten bagasje er W6 billigst, med, så kommer "alltid" DY ut billigst

Det er noen priser på innsjekka bagasje hos Wizz Air som er helt ekstreme. Søkte tilfeldigvis opp en billett til Bucuresti neste måned. Prisen for å sjekke inn en koffert på 20 kg lå da på 1 195 kr èn vei. Greit nok om man hvis man skal på todagers tur i Gdansk og kan klare seg med en ryggsekk, men trenger man noe mer enn det kan det fort være bedre og billigere alternativer tilgjengelig.

Det er noen priser på innsjekka bagasje hos Wizz Air som er helt ekstreme. Søkte tilfeldigvis opp en billett til Bucuresti neste måned. Prisen for å sjekke inn en koffert på 20 kg lå da på 1 195 kr èn vei. Greit nok om man hvis man skal på todagers tur i Gdansk og kan klare seg med en ryggsekk, men trenger man noe mer enn det kan det fort være bedre og billigere alternativer tilgjengelig.

Jeg kan rejse op til 2 uger kun med en rygsæk. jeg er dog også øvet til at pakke så meget sammen.

Re: Wizz Air starter Tromsø - Gdansk

Wizzair har økt bagasjeprisene kraftig. Det varierer etter strekning. Det beste er ofte Wizz Priority med en vanlig håndbagasje og en liten under setet, men prisene har økt her også. Kun bagasje under setet holder kun til det aller mest nødvendige.

Back