Wizz Air starter Oslo - Budapest

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg mottok akkurat en mail hvor det staar at Wizzair oppretter to nye ruter fra Budapest til Gardermoen og Gatwick.

Ruten til OSL skal gaa 4 dager i uken. Oppstartdato ble ikke nevnt i mailen, men den gaar fra 5. april neste aar i foelge bookingsiden.

Dear Wizz Air Passenger,

Now you can fly to even more outstanding destinations from Budapest at great prices.

Starting this spring, Wizz Air can also take you to:

• Oslo Gardenmoen, Norway – 4 days/week

• London's Gatwick Airport – 7 days/week
Tickets for both new destinations are available – so book yours now.

Best regards,

The Wizz Air team

Last edited:
Re: Wizzair med mer OSL: rute til BUD

Ikke BUD ruten i seg selv, men det at de nå virker gjøre et skikkelig inntog på OSL kan gjøre dette spennende

Ikke BUD ruten i seg selv, men det at de nå virker gjøre et skikkelig inntog på OSL kan gjøre dette spennende

De kanabaliserer heller ikke rutene fra TRF nevneverdig da hverken KRK eller BUD flys derfra. GDN blir riktignok fra begge flyplasser, og Katowice er ikke saa langt fra Krakow heller, men ikke samme flyplass.

For øvrig interessant at Wizz sprer seg på to flyplasser i London, er jo allerede stor på LTN og starter vel nå andreruta på LGW.

Ja, det er interessant å følge Wizz om dagen. De flyr jo TOS - LTN om vinteren, i direkte konkurranse med Norwegians TOS - LGW. Jeg har dessuten merka meg at de har tilpassa produksjonen sin mer etter lokal etterspørsel i Tromsø. Dvs færre flyginger på regulær basis, men flere i og rundt skoleferiene. Er dette tilfelle ellers også?

Re: Wizz Air starter Budapest - Oslo

Fryktelig tidlig inn til Oslo men til Budapest er det glimrende tider. Jeg har alltid valgt DY naturligvis direkte pga tidene men jeg kommer definitivt til å fly Wizz ut og DY tilbake.

For øvrig interessant at Wizz sprer seg på to flyplasser i London, er jo allerede stor på LTN og starter vel nå andreruta på LGW.

Blir jo litt som Oslo og trolig noen andre steder. LGW gir jo i snitt litt høyere yield enn LTN

Fryktelig tidlig inn til Oslo men til Budapest er det glimrende tider. Jeg har alltid valgt DY naturligvis direkte pga tidene men jeg kommer definitivt til å fly Wizz ut og DY tilbake.
For de som skal fra Budapest med omegn og opp til Oslo på jobb er det jo veldig bra tidspunkt.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Tolker jeg signalene fra Wizz er dette trolig ikke siste ruten fra OSL, så ikke umulig de etterhvert blir et ganske vanlig syn der oppe

Tolker jeg signalene fra Wizz er dette trolig ikke siste ruten fra OSL, så ikke umulig de etterhvert blir et ganske vanlig syn der oppe

Blir spennende å se om Wizzair i fremtiden kommer til å benytte både Torp og Gardermoen. Wizzair er den største aktøren på Torp.

Da var ruten i gang. Gikk med A321 og rutestarten ble feiret med kake i følge OSL på sosiale medier

OSL-BUD ligger inne med A321neo fra 28/10 på 3 av ukens avganger, så det betyr mer kapasitet

OSL-BUD ligger inne med A321neo fra 28/10 på 3 av ukens avganger, så det betyr mer kapasitet

Basert på de siste ukene så ser det ut som samtlige avganger her er nå med A321neo

Testet Wizz OSL BUD på Fredag. Var helt ok foruten ekstremt nervøse piloter som tok på setebeltelyset sikkert 10 ganger...Så ut som helt full A321NEO!

Har lagt merke til at de bruker setebelte-lyset hver gang cocpit-døra skal åpnes. Enten det skal serveres noe der inne, prates eller gå på toalettet.

Har lagt merke til at de bruker setebelte-lyset hver gang cocpit-døra skal åpnes. Enten det skal serveres noe der inne, prates eller gå på toalettet.

Det er vel antagelig en sikkerhetsprosedyre for å sikre at det ikke er folk gående i kabinen som potensielt kan utgjøre en trussel når cockpitdøra åpnes.

Har tatt Wizzair noen ganger. Man får hva man betaler for, men fryktelig slitsom booking. Må gjennom mange steg om at sikker på at du virkelig ikke vil ha dette?!!! Helt sikker?!! Må holde tunga rett i munnen for å ikke legge til masse ting. Det samme gjelder ved olci.. paradoksalt nok da så kan seter byttes i gate om det er ledig uten kostnad.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Last edited:

Har tatt Wizzair noen ganger. Man får hva man betaler for, men fryktelig slitsom booking. Må gjennom mange steg om at sikker på at du virkelig ikke vil ha dette?!!! Helt sikker?!! Må holde tunga rett i munnen for å ikke legge til masse ting. Det samme gjelder ved olci.. paradoksalt nok da så kan seter byttes i gate om det er ledig uten kostnad.

Da har du vært heldig, skal egentlig tas en bytte-sete-fee da også..

Det er vel antagelig en sikkerhetsprosedyre for å sikre at det ikke er folk gående i kabinen som potensielt kan utgjøre en trussel når cockpitdøra åpnes.

Neida, satt på rad 2 og ingen var på do. Den minste helt naturlige bevegelse så var det på med lyset. Merket kabinsjefen ble noe oppgitt...

Da har du vært heldig, skal egentlig tas en bytte-sete-fee da også..
Jeg gjorde ikke det. Dette var på OSL og så flere folk foran meg i køen som gjorde det. Mulig handlingen på OSL knapt bryr seg. Var uansett ingen betalingsterminal å se

Last edited:
Back