• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Windy landings om TRD (Jet2, SAS, WF & NAX)

Spenstige landinger det der. :)

Men det ser da virkelig ut som om Jet2-maskinen reverserer motorene før hjulene har bakkekontakt...? Mulig jeg tar feil, men jeg trodde ikke det var mulig på moderne fly. Men det er vel noen her som kan gi en forklaring på det...
 
Spenstige landinger det der. :)

Men det ser da virkelig ut som om Jet2-maskinen reverserer motorene før hjulene har bakkekontakt...? Mulig jeg tar feil, men jeg trodde ikke det var mulig på moderne fly. Men det er vel noen her som kan gi en forklaring på det...
Joda, thrust reversers trenger enten ground sense eller mindre enn 10 fot høyde-indikasjon fra radiohøydemåler for å kunne opereres. Så det går an.
 
Hvordan ser du det?
Etter 2:40 på filmen ser du thrust reverser sleeves (den bakerste delen av motoren) bevege seg bakover. Da er reverseringen i gang. Og hjulene er ikke nedpå og har heller ikke vært det.
 
Back
Top