Widerøes SAS-feederruter
Widerøe har/har hatt tre ruter i systemet sitt som man vel kan hevde primært har eksistert for å feede SAS
- GOT-OSL
- TRF-CPH
- KRS-CPH
Førstnevnte binder jo Gøteborg sammen med hele Norge, mens de to sistnevnte er for regional trafikk til SAS via CPH
Med SAS nå annonserer KRS-CPH, blir jeg nå overrasket om KRS forsetter her, når trafikken etterhvert tar seg opp etter Korona
Så er spørsmålet om de to siste. Hvor lønnsomt og ikke minst fristende er det for Widerøe å fly disse, gitt majoriteten av trafikken her er feed til SAS (og andre) og hva er egentlig Widerøes fremtid her? Kn det være mer fristende for Widerøe å heller bruke kapasiteten her til f.eks ytterlige styrking av BGO-hubben?
Widerøe har/har hatt tre ruter i systemet sitt som man vel kan hevde primært har eksistert for å feede SAS
- GOT-OSL
- TRF-CPH
- KRS-CPH
Førstnevnte binder jo Gøteborg sammen med hele Norge, mens de to sistnevnte er for regional trafikk til SAS via CPH
Med SAS nå annonserer KRS-CPH, blir jeg nå overrasket om KRS forsetter her, når trafikken etterhvert tar seg opp etter Korona
Så er spørsmålet om de to siste. Hvor lønnsomt og ikke minst fristende er det for Widerøe å fly disse, gitt majoriteten av trafikken her er feed til SAS (og andre) og hva er egentlig Widerøes fremtid her? Kn det være mer fristende for Widerøe å heller bruke kapasiteten her til f.eks ytterlige styrking av BGO-hubben?