• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

Neida, den skal bare få litt kjærleik. Q400 på spa og litt etterlengtet R&R.

Neida, den skal bare få litt kjærleik. Q400 på spa og litt etterlengtet R&R.

Gjelder dette også LN-RDY?
Denne er også i MST og står oppført som parkert hos Planespotters.

A.

For de som har hørt siste episode av Flypodden så navnes det at Widerøe på kort sikt skal øke flåten, blant annet for å ta over det NoRRA har fløyet for dem. Ikke veldig konkret, men lukter vel 1 eller 2 flere Q400

Ryktes at det er 2 ex-Olympic maskiner som skal til Widerøe. SX-OBE og SX-OBF

LN-WDG kommer nylakkert til TRF i morgen i følge post på
Widerøes Instagram. I tillegg kan man vinne en nylakkert Q400 modell om man blir med i konkurranse om å ta bilde av det nymalte flyet ;-)

Ser Widerøe melder at de skal fase inn 4 nye Q400 maskiner i 2023. Disse kommer i tillegg til de 2 ex-Olympic maskinene.

En liten obervasjon. Dersom/når Q300 evenutelt blir erstattet med Q400 må de ha med en ekstra CC i regnestykket. Med 50 pax trenger de bare én i kabinen.
300'ene skal ut. Tro meg, det regnestykket går oppe. 4xekstra CC vs 4xQ300 som en egen underflåte er ganske enkel matematikk.

I tillegg går vel 400'ene så pass mye raskere enn 300'ene at de i teorien klarer å skvise inn en ekstra rundttur en plass i løpet av en lang dag. Er verdt noe det også.

Men brukes ikke de 3 -300'ene også på noen av de litt lengre kortbaneflyplassene? Må vel kanskje også jaktes etter noen -100 eller -200 da?

Glad jeg fikk meg en tur med en av dem nå i våres, fin maskin!

Men brukes ikke de 3 -300'ene også på noen av de litt lengre kortbaneflyplassene? Må vel kanskje også jaktes etter noen -100 eller -200 da?

Glad jeg fikk meg en tur med en av dem nå i våres, fin maskin!

Så lenge de flyr -100 mellom Oslo og Bergen/Trondheim så har de nok ikke manko på dem. Trengs de på kortbanenettet kan de enten sette inn -400 eller i verste fall legge ned disse.

Back