Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

Da har WIX vært oppe til "førerprøve" i dag. Den er nå klar for rute, og vil vel være på en av sine første turer med våre gjester i løpet av de kommende dagene.

Pandemien satt en stopper for dette?

Neida, Q400 skal males. Det blir nok gjort i sammenheng med C-sjekk eller annet tyngre vedlikehold. Det har heller ikke vært spesielt lett å skaffe kapasitet til å få maskinene malet. Feks Samco i Nederland har hatt lang leveringstid på å male fly. Designet skal være klart, og så raskt jeg vet noe mer som kan deles, så skal dere få info :)

LN-WIW.....fylle på med tekst

Thank you! :)

Hvis jeg har forstått det riktig har Q200 maskinene har kraftigere motorer (tilsvarende -300)? Mens disse to (WIW og WIX) har -100 motorene men ellers har mye til felles med Q200?

Thank you! :)

Hvis jeg har forstått det riktig har Q200 maskinene har kraftigere motorer (tilsvarende -300)? Mens disse to (WIW og WIX) har -100 motorene men ellers har mye til felles med Q200?

Se post #132 .. ;)

Du så det først på Flyprat.....

89bdf426ba9e03243597bca1b983194d.jpg

LN-WIX er ute og lufter vingene sine i dag, utenfor Røst as we sprak. Noen som vet om Widerøe har noen konkret plan for når maskinen skal settes i drift? Vært lagret i flere år nå.

Og da var maskinen satt i trafikk. Første tur med passasjerer gikk til Svolvær

Back