• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF Widerøes flåte

Re: Widerøes flåte

Er det vanlig å skrote 12-13 år gamle 400'er, eller var det noe helt spesielt nå ift behov/vedlikehold?
 
Re: Widerøes flåte

Noen som vet hvorfor LN-WDE ble sendt på dynga så tidlig? Var jo kun fra 2008
 
Re: Widerøes flåte

Var ikke WDE en litt substandard maskin som ikke var identisk utstyrt med de øvrige -Q400? Mener å huske at den bl.a. manglet redusert Np-mulighet for landing. Neppe utslagsgivende i seg selv, det var vel et par andre ting også. Husker ikke detaljene, long time...
 
Re: Widerøes flåte

Hvorfor den ble sent på dynga må nesten SAS svare for. WDE var eneste Q400 som ikke ble med fra SAS over til WF. Så SAS var formell eier av denne helt til den ble skrotet. Det er nærliggende å anta at SAS og WF ikke ble enige om det finansielle rundt denne maskinen, og SAS valgte å skrote denne maskinen i nov 2020, siden markedet for slike maskiner er/var mildt sagt vanskelig.
 
Re: Widerøes flåte

Hvorfor den ble sent på dynga må nesten SAS svare for. WDE var eneste Q400 som ikke ble med fra SAS over til WF. Så SAS var formell eier av denne helt til den ble skrotet. Det er nærliggende å anta at SAS og WF ikke ble enige om det finansielle rundt denne maskinen, og SAS valgte å skrote denne maskinen i nov 2020, siden markedet for slike maskiner er/var mildt sagt vanskelig.

I følge planespotters.net er det kun Widerøe som har hatt denne. SAS står ikke nevnt i oversikten. Mulig Planespotters mangler noe informasjon?

https://www.planespotters.net/hex/4784AD
 
Re: Widerøes flåte

Ser LN-WFU ble ferget til BLL etter ha stått i BOO siden august. Tyder på at denne nå har forlatt flåten og er sendt hjem til NAC
 
Re: Widerøes flåte

LN-WIH er på tur til Maastricht fra Bodø nå, WIF9064. På tur ut av flåten?
 
Back
Top