Widerøes flåte

Re: Nye fly til Widerøe

Drømmer... Skal ut å fly Q400 fra Torp mandag 8. februar - måtte den være splitterny!

WIF har 5 x 400 (ikke Q), 7 x 300 (derav en er Q) og 7 x 100 serien!
I følge airframes.org.

Alle -400 er Q400, men WF har vel fått et par stk Q400NG (NextGen) nå. og meg bekjent så skal da flere av -300'ene deres være "Q" maskiner, men det kan vel noen av forumets WF piloter svare bedre på?

Tcaaaaaas ???

Såvidt meg bekjent er det kun LNWFT som er Q(300)..

Og jo, alle 400 maskinene er Q400.

SVETHO

Jeg prøvde å svare på dette med 300/Q300 tidligere i tråden(det trenger man ikke å være WF pilot for å svare på!?!), og ser at f.eks airframes.org ikke er til å stole på når man ser hva LN A330 fant der. Det med WFT og Q300 stammer vel fra da det stod malt med svære bokstaver "Q300 the quiet one". Men det er altså ikke den eneste som er det i flåten.

Drømmer... Skal ut å fly Q400 fra Torp mandag 8. februar - måtte den være splitterny!

Siden det ikke finnes noen 400 som ikke er Q skulle det godt gjøres om WF hadde noen som ikke er det.

EB, du bør heller håpe at det er en Q400 de har fløyet en stund. Slik så det ut på min side i den nyeste av våre for en ukes tid siden ;)

PFD2.jpg

Jeg prøvde å svare på dette med 300/Q300 tidligere i tråden(det trenger man ikke å være WF pilot for å svare på!?!)

Sorry MEH, jeg fikk ikke med meg at du hadde svart :) Og nei, mååå da ikke være WF flyger for å svare selvfølgelig! :D

Beträffande DHC-8 och "Q":

Like the Dash 8Q-200, all Dash 8-300s built since the second quarter of 1996 have been fitted with a computer controlled noise and vibration suppression system (or NVS) and so from then all models were designated Dash 8Q-300s

Tilbake til saken: Dagens annonserte ankomst med LN-WDI er forsinket. Det blir i hvert fall ikke mulig å ta bilder av den i dagslys:

WF 9048 Goose Bay, Labrador - Reykjavík 15:15 Beregnet ankomst 18:12

TILFØYELSE kl.15:

WF 9048 Unknown 15:15 Beregnet ankomst 21:24 .......Nesten natta før den kommer, altså

Last edited:

Flyet landet i ettermiddag, og kjørte rett til hangaren. Bilder kommer senere i kveld.

Widerøes flåte

Ser ut som Widerøe nettopp har kvittet seg med en -300?

Dash 8 -311 407 LN-WFD Wideroe ferried 30jan15EIN-TRD after paint into all wh prior return to lessor ex C-FSIJ

LN-WFD ute av Widerøe?

Snakket med en hos SGH i dag som mente at WF har kvittet seg med en -300. Finner ut at WFD var på Eindhoven sist fredag som siste bevegelse. Noen som vet?

Re: LN-WFD ute av Widerøe?

Snakket med en hos SGH i dag som mente at WF har kvittet seg med en -300. Finner ut at WFD var på Eindhoven sist fredag som siste bevegelse. Noen som vet?

DHC-6-300 LN-WFD forlot Widerøes flat for mange år side ;):wow::colgate:

Her er den i Kirkenes siste vinteren

00467.jpg

Re: Widerøe sin flåte

Trodde Widerøe digget sine Dash-8-300 og tviholdt på de. Var den for dyr å lease og er en del av kostnadskuttingen som pågår for tiden?

Re: Widerøe sin flåte

Da ser det ut til at LN-WFD har fått seg nytt hjem i Kenya, så får vi se hvor lenge den flyr da....selskapet har ikke akkurat den beste historien, to krasj under landing og en krasj etter take-off, av en flåte på 8, nå bare 5 fly...
Dash 8 -311 407 5Y-SMK Skyward Int´l Aviation seen regd at MST 28jul15, all white prior delivery ex LN-WFD
Kilde: Skyliner-Aviation.de

Og her er flyet på MST 27.07.2015.
DHC8-311_5YSMK_%20-_EHBK_150728.jpg

Foto: Leo Remmel
http://www.mst-aviation.nl/viewtopic.php?t=39376#p176348

Last edited:
Re: Widerøes flåte

Widerøe er dessverre i furtemodus. Disse flyene hadde uansett blitt parkert som resultat av redusert ruteproduksjon. Fint å ha noe å skylde på...

Widerøe er dessverre i furtemodus. Disse flyene hadde uansett blitt parkert som resultat av redusert ruteproduksjon. Fint å ha noe å skylde på...

Tja...,det minner meg om et annet selskap :D

Ref nyheten om at Widerøe parkerte to fly i våres, og ytterligere to skal ut

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1051445&postcount=160

Hvilke fly er det som faktisk ble satt på bakken nå nylig?

Mener å ha hørt at de er satt på bakken i den forstand at noen fly har lengre pauser på bakken mellom de fly nye rundturer, flere ganger i det siste har det har stått en Dash på Værnes over natta, det har det ikke gjort før. Vil tro det kommer som resultat av at WF har kutta på en del ruter, men dette har vell LN-MOW kontroll på?

Næ, ikke helt, men jeg mener å ha hørt noen grynt om at man foreløpig satser på litt 'luft' i programmet fremfor å langtidsparkere individer.

Back