Widerøe til Transylvania(tirgu mures)

Re: Widerø til Transylvania(tirgu mures)

Tja, det er jo ikke forferdelig mye lengre enn f. eks. TRF-TOS.

http://boarding.no/art.asp?id=49890

Widerøe lanserer cph-tgm med en ukentlig frem til 29 september. Litt vel langt å fly med en turbo propp er det ikke?

Det står i artikkelen at flytid er ca. 2.20, så dette burde vel ikke være noe problem i det hele tatt.
Mener jeg leste et eller annet sted at samme type maskin hadde vært i lufta godt over 5 timer, dog tom.

Det er en tur Widerøe skal flyve for Schreiber torus. Cimber har i mange år fløjet denne tur for Schreiber - men af årsager som vi alle kender kan de jo ikke det længere.

Re: Widerøe til Transylvania(tirgu mures)

Jeg syns 1 time er nok med turbo prop. Mye støy å mer dotter i ørene. :D

Venter stadig på at DY skal åpne øynene - eller snarere åpne nordmenns øyne - for Romania og Bulgaria... Nå skal jeg uansett til Transilvania i år, men da med SAS og Tarom via Brussel. Hadde vært greiere med noe mer direkte, naturligvis.

Venter stadig på at DY skal åpne øynene - eller snarere åpne nordmenns øyne - for Romania og Bulgaria... Nå skal jeg uansett til Transilvania i år, men da med SAS og Tarom via Brussel. Hadde vært greiere med noe mer direkte, naturligvis.

Hvorfor tar du ikke DY til BUD ell VAR/BOJ? Ikke så langt å kjøre fra de stedene til Transylvania. De har bygget en del motorveier i romania den siste tiden. Det går også motorvei fra Budapest til Mako ved den romenske grensen. (3-4 timer i bil).

Hvorfor tar du ikke DY til BUD ell VAR/BOJ? Ikke så langt å kjøre fra de stedene til Transylvania. De har bygget en del motorveier i romania den siste tiden. Det går også motorvei fra Budapest til Mako ved den romenske grensen. (3-4 timer i bil).

Blant annet fordi DY skal ha den nette sum av NOK 3.948,- for å fly OSL-VAR f.eks. 25. juni :rolleyes: Så jeg foretrekker heller returen derfra, til den sinnsyke prisen av NOK 356,- f.eks. på returen 28. juni :D

SAS/Tarom skulle bare ha en drøy tusenlapp på utreisen. Så det går fint. Ellers, som jeg skrev i en PM til en som skal ta nevnte Widerøe-charter, så reiser jeg, som en viss reiseguru, med kollektivtransport. Det er greit å kunne ta en liten en til lunsj også. ;)

Det står i artikkelen at flytid er ca. 2.20, så dette burde vel ikke være noe problem i det hele tatt.
Mener jeg leste et eller annet sted at samme type maskin hadde vært i lufta godt over 5 timer, dog tom.

Dette er omtrent som BGO-TOS, som flys et par ganger i uken med samme maskin, og bare marginalt mer enn BGO-BOO, som jeg flyr omtrent ukentlig. Ingen problem.

Jeg visste ikke at Widerøe fløy ruter utenom Norge? Blir dette første rute?

Blant annet fordi DY skal ha den nette sum av NOK 3.948,- for å fly OSL-VAR f.eks. 25. juni :rolleyes:

Godt jobba! Noe sier meg det er noe alvorlig galt når det er dyrere å fly med et lavprisselskap til Bulgaria enn et skikkelig full-service flyselskap til Thailand (BKK). :rolleyes:
Men det er ikke nødvendigvis Norwegian det er noe galt med, det er norske forbrukere, som er dumme nok villige til å betale en slik pris. For hvis folk ikke betalte slike priser, ville ikke Norwegian priset seg såpass høyt år etter år. Spesielt med tanke på at man kan komme seg dit på andre måter mye billigere!

Og vi tar med GOT. Tidligere har Widerøe fløyet til ARN og MMK (er ikke det Murmansk?). Sommerruter til Sumburgh, Bornholm og Gotland.

Hilsen
FK27
Friendship Forever!

Å fly mellom København og Transilvania er ikke noe problem for verken fly eller passasjerer. Flytid er ca 2 timer og 20 minutter.
Imm was on board ;)

For et par år siden fløy WIderøe fra Ronneby til Logrono i Spania. Det tar en time ekstra, og selv da kunne man flydd lengre.
Jeg var også med på den turen, og syntes ikke det var problematisk å fly turboprop så langt. Q400 er en flott maskin som ikke bråker veldig.

Widerøe har flydd Marakesh - Torp non stop. Men da var det uten både Imm og passasjerer ;)

Jeg visste ikke at Widerøe fløy ruter utenom Norge? Blir dette første rute?

Så vidt meg bekjent har de ingen ruteflygninger mellom to land som ikke er Norge (Dvs. ingen flygninger som går krever rettigheter større enn 4. frihet). CPH, ABZ, GOT osv. er jo utenriksruter fra Norge.

Apropos lange flygninger med Q400: SAS fløy en periode Stockholm-Geneve med disse maskinene. Avstanden er sammenlignbar med denne charterflygningen til WF.

Apropos lange flygninger med Q400: SAS fløy en periode Stockholm-Geneve med disse maskinene. Avstanden er sammenlignbar med denne charterflygningen til WF.

Men GVA ruten måtte titt og ofte ha fuel stop i HAM når det var motvind. "3 timer, og kunne enda fløyet lenger"...? Det går ihvertfall ikke med fullt fly og bagasje...!

Men GVA ruten måtte titt og ofte ha fuel stop i HAM når det var motvind. "3 timer, og kunne enda fløyet lenger"...? Det går ihvertfall ikke med fullt fly og bagasje...!

Til Transilvania er det bare 2 timer og 20 minutter. Det er ingen problem.
Nå husker jeg ikke detaljene på Spania turen, men at det tok over 3 timer, ja.

Skulle gjerne kommet med mer detaljer og forklaring, men kan dessverre ikke det.

Back