Widerøe tar over Vestlink-produksjonen fra SAS

Re: Widerøe tar over Vestlink-produksjonen fra SAS

Kan bli litt WF og SAS om hverandre i begynnelsen på flere av destinasjonene frem til alt produksjon er overført utpå høsten.

Finner forresten ikke MOL-TRD fra 1.nov lenger i systemene, så at det plutselig dukket opp for noen uker siden var kanskje en feil?

Et spørsmål:
Hvilke piloter er det som vil kuske de grønne når alt med propell fra SAS er borte fra Vestlandet? Er det de gamle F-50 pilotene, eller....?

Et spørsmål:
Hvilke piloter er det som vil kuske de grønne når alt med propell fra SAS er borte fra Vestlandet? Er det de gamle F-50 pilotene, eller....?

Der skal nå fortsatt 50 frivillige SAS piloter over fra SK til WF; samt at foreningene skal godkjenne dette ved avstemning.

Hagla, bjørnen og skinnet.

Enligt ett rykte har piloterna i WF sagt ja vid omröstning till att erbjuda tjänster åt SAS piloter.

JA.....det ryktet er bekreftet av SAS flygerforening :)

*la quotes tale for seg*

Er endel mer info om det i tråden rundtomkring.

Et spørsmål:

Nei. Fokker-pilotene går inn på samme liste som resten av pilotkorpset i WF og havner nederst på ansienitetslisten når det gjelder base, ferie, rotasjon etc...
Dvs i praksis så havner alle fra SAS, både cockpit og kabin, i nord - Bodø eller Tromsø. Det blir ikke gjort noen forskjell på hvilke ruter som er F50/Vestlink eller ikke.

Jada, CEDLIND..., quotene taler sitt tydelige språk...., hadde de vært svar på det jeg spurte om.
Jeg spurte ikke om SAS-piloter skulle over i WF, jeg spurte om det var de pilotene som fløy F-50 som nå skulle skoleres til å fly DHC-8 på Vestlandet for WF.
Hvis du har en quote på det også, så er det bare å poste....., men takk til 'Banansplit' som tydeligvis leste mitt spørsmål:)

Jeg leste spørsmålet jeg, LN-SSL - og det finnes faktisk et par inlegg i tråden som sier det Bananasplit sier ;)

Sånn for ordens skyld. I første kullet av piloter fra SAS til WF, var det noen MD-, CRJ- og 737-piloter.

Deriblant min flyinstruktør, som kom fra CPH på CRJ-200 (Cimber/SAS)

Da har jeg bestilt min bye bye tur.

SK2328, HAU-BGO den 22 oktober.

Noen som vet hvordan det ligger an i forhold til hvilke maskiner WF setter av til Vestlink og hvor langt den prosessen har kommet? Blir det satt av en (eller flere) Q400 til disse operasjonene eller blir de satt inn på rutene etter behov osv?

Det blir ikke satt av spesielle fly (eller crew) til produksjonen. Produksjonen flettes inn sammen med all annen produksjon i WF og da er det fri flyt av fly og crew på den måten som er mest økonomisk effektiv og gir best utnyttelse av materiell og mannskap. Hvis ikke ville ikke overføringen vært lønnsom.

Ok. Så Vestlinken blir en fullt og helt integrert del av WF's øvrige operasjoner i Norge. Da åpner det seg jo for mange andre spennende mulighteter.

Ok. Så Vestlinken blir en fullt og helt integrert del av WF's øvrige operasjoner i Norge. Da åpner det seg jo for mange andre spennende mulighteter.

Det gjør det. Blant annet settes det inn større kapasitet på BGO-MOL, og WF har annonsert oppstart av TRD-KSU, ei rute som ikke er en del av Vestlinknettverket :)

Det blir mye grønt på BGO nå da, og det må jeg si jeg liker, men samtidig, blir litt trist å miste fokkerene, de har vært et fast bilde i alle år jeg har hatt flyinteresse.

Du får trøste deg med at KLMs Fokker 70 kommer innom fra tid til annen :)

Trivligt at WF kommer tilbake til HAU.

Mon tro om det i WFs lokaler er et tema å gjenåpne HAU-CPH i samme anledning

Tvilsomt, men Ryanair planlegger faktisk denne ruten.

Last edited:

Tvilsomt, men Ryanair planlegger faktisk denne ruten.

Værsågod. Deres track-record på intraskand er ikke akkurat imponerende .. :p
Uten interlineavtaler og tilgang til transfertrafikk, er dette rimelig dødfødt med en 189-seter ...

Back