• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe starter Bergen - Alicante

Re: Widerøe med Alicante og Vagar fra BGO

Og da er LN-WEB på vei tilbake fra ALC til BGO, etter Widerøes første ruteflyvning mellom byene
 
Re: Widerøe med Alicante og Vagar fra BGO

Elsker ordet "ferdafolk". Nesten like mye som "Rusdrekkasøla".

Begge ordene sier liksom alt

"Flogterna" = flyvertinne :)

Færøysk er et artig språk, ikke minst fordi det er litt nærmere norsk og dansk enn islandsk, så det er ofte mulig å faktisk lese et.
 
Re: Widerøe med Alicante og Vagar fra BGO

Er det noen som vet hvorfor Widerøes BGO-FAE-BGO ble cansellert i dag. Vi har spurt Widerøe men har fått ett noe kryptisk svar. Skydekket var laft på Vegar i dag,men burde vært ok å lande.
Både Atlantic og SAS har landet. I fall det er værforholdene så betyr vel det at er ikke har samme utstyret som sas og Atlantic til å lande i dårlig sikt
 
Re: Widerøe med Alicante og Vagar fra BGO

Er det noen som vet hvorfor Widerøes BGO-FAE-BGO ble cansellert i dag. Vi har spurt Widerøe men har fått ett noe kryptisk svar. Skydekket var laft på Vegar i dag,men burde vært ok å lande.
Både Atlantic og SAS har landet. I fall det er værforholdene så betyr vel det at er ikke har samme utstyret som sas og Atlantic til å lande i dårlig sikt

FAE er kjent for tåke/lavt skydekke, så ikke uvanlig at Atlantic Airways f.eks på CPH-FAE diverter til BGO for refueling for de ev. prøver seg på nytt.

Nå er det jo sånn at i det ene øyeblikket kan det være en liten åpning i skydekket slik at man akkurat er «innafor» og kan lande, mens flyet som er 2min bak ikke klarer å lande.
 
Re: Widerøe med Alicante og Vagar fra BGO

FAE er kjent for tåke/lavt skydekke, så ikke uvanlig at Atlantic Airways f.eks på CPH-FAE diverter til BGO for refueling for de ev. prøver seg på nytt.

Nå er det jo sånn at i det ene øyeblikket kan det være en liten åpning i skydekket slik at man akkurat er «innafor» og kan lande, mens flyet som er 2min bak ikke klarer å lande.

Tænker at Widerøe ikke har godkendelse til RNP AR approach og derfor ikke har samme lave minima som SAS og Atlantic.
 
Back
Top