• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe som selvstendig selskap

1944vintage

ScanFlyer Gold
Widerøe som selvstendig selskap

Er det bare meg som synes at (med nye hovedeiere) bør kvitte seg med den 20% klampen rundt foten de nå har,
for å kunne operere som et selvstendig selskap ?

Iflg Br.reg så sitter Adm.dir. fos SAS Norge i styret - og hvilken frihet har en da - uten at en potensiell
konkurrent kan ta forhåndsregler ?

For et 100% selvstendig WIF !
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Planen er at SAS skal selge seg helt ut innen 2016.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Planer og planer ;)

Det går vel som med salget av SGH.
(Som vel var en av forutsetningene for Statlige lån/garantier) ved siste SASkrise.

Får håpe på at vår nye Konsevative regjering følger opp sine standpunkter,
og ikke bare følger opp gammel sosialdemokratisk ideologi.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Klampen som du kaller den er vel ikke bare en byrde vil jeg tro...
Kunne WF stå på egne ben på -0- time, tror ikke det
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Ja - du vet sikkert mere enn de som har investert i 80% av selskapet.

(Og med din bakgrunn så er vel kommentaren mere personlig)

Er ikke i tvil om WIF's fremtid.
Også uten "dirty work/snublefeller" arvet fra tankegangen i tidligere morselskap.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Litt av SAS' motivasjon er sikkert også finansiell. De håper nok å få mer for de siste 20% enn for de første 80. *bretter opp ermene* ..

Det er heller ikke i noens interesse at man løsriver seg helt. Vi trenger SAS til å feede våre regionale ruter, og de sier nok heller ikke neitakk til trafikken vi genererer.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Og hvis de ikke kan reise med SAS, så vil de sluttå reise med fly ?

Det hjelp vel om samarbeidet mellom SAS og WF er slik som det er idag; då går ting forhaldsvis sømlaust... Ein sluttar vel kanskje ikkje å reise med fly, men fint om det er behageleg og enkelt å reise med fly også :).
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Nekter ikke alternativet til SAS å ha noen form for avtale med WF? Da er jo saken rimelig grei.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Og ingen blir vel nektet å bytte selskap/allianse på en reise.

(Spaden) er vel å prøve å tilknytte de reisendende til denne.
Og motivet er vel ikke annet at det er lukrativt for tilbyder.
Ikke nødvendigvis til kundens gunst.
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Ja - du vet sikkert mere enn de som har investert i 80% av selskapet.

(Og med din bakgrunn så er vel kommentaren mere personlig)

Er ikke i tvil om WIF's fremtid.
Også uten "dirty work/snublefeller" arvet fra tankegangen i tidligere morselskap.

Ja, men trolig ikke slik du tror...
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Er så gammel at jeg kan innrømme å ta feil -
så denne må du nærmere konkretisere ?
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

Husker jeg ikke helt feil har Torghatten forpliktet seg å kjøpe SAS sine siste 20% når den tid kommer dersom det ikke skulle finnes andre kjøpere. Eller var det slik at Torghatten har forkjøpsrett på de 20%?
 
Re: Widerøe som selvstendig selskap

TCAS: Aksjeloven kap. IV og evt. Widerøes vedtekter vil nok gi svar på om de allerede eksisterende aksjonærene får forkjøpsrett på SASs 20%... Utgangspunktet etter loven er at de vil ha det.
 
Back
Top