Wideroe skal selges

Tror ikke et salg til herr Braathen eller flybe vil gjøre at man fortsetter et samarbeid med SAS...

En stor del av Widerøe's trafikk er basert på interlinesamarbeid. Det ville være å skyte seg i foten med en særdeles grovkalibret hagle å droppe en slik kontantgenerator ...
 
Hvem er det som får mellomlegget på rundt kr 1300 på en OSL-TRD-OSY-TRD-OSL?

Vet ikke helt hva du legger i "mellomlegget" , men prisene er såkalt "end-on", slik at Widerøe og SAS beholder hver sin del av prisen i henhold til de aktuelle prisene pr strekning og bookingklasse.
 
Vet ikke helt hva du legger i "mellomlegget"

Det prisforskjellen mellom interline-billett og separate t/r SAS og t/r WF på helt identiske flighter - og det er vel denne MOW hentyder til som kontantgenerator.
 
Det prisforskjellen mellom interline-billett og separate t/r SAS og t/r WF på helt identiske flighter - og det er vel denne MOW hentyder til som kontantgenerator.

I utgangspunktet skal det ikke være noen som helst prisforskjell på separate billetter og sammenhengende billetter, ettersom det er "pris + pris"
 
I utgangspunktet skal det ikke være noen som helst prisforskjell på separate billetter og sammenhengende billetter, ettersom det er "pris + pris"

Avhenger ikke det av at det er ledig i samme bookingklassene på begge flighter? F.eks så vil vel en billett bli veldig mye dyrere enn 2 enkelt leg vist den laveste ledig bookingklassene på 1 strekning er M, mens neste strekning har ledig i T... Eller tar jeg feil?
 
Da må du prøve følgende på wideroe.no:

OSL-OSY-OSL
OSL-OSY 26. nov
SK332 / WF740

OSY-OSL 28. nov
WF741 / SK379

Pris: kr 4019

Nå tar vi separat OSL-TRD-OSL + TRD-OSY-TRD med identiske flight nummer på de samme datoer:

SK332 / SK379

Pris: kr 1756

WF740 / WF741

Pris: kr 1367

Total pris: kr 1756 + kr 1367 = kr 3123

Forskjell mellom de to prisene er kr 896. Jeg har funnet forskjeller som sagt opp til nesten kr 1300 for den strekningen.
 
Er det snakket noe om når budene skal være inne?
Hvor lang tid kan man regne med at en slik salgsprosess vil ta?
 
Sammenhengende billett utløser vel et større ansvar hvis passasjeren mister videre forbindelse ved en evt. forsinkelse. Kanskje det er her den kyniske forskjellen kommer inn?
 
Sammenhengende billett utløser vel et større ansvar hvis passasjeren mister videre forbindelse ved en evt. forsinkelse. Kanskje det er her den kyniske forskjellen kommer inn?

I tilfellene KGL viser til er det lagt til et ansvar tilsvarende overnatting på hver eneste passasjer... WF er flinke til å melke intetanende Pax fra småflyplassene:wow:

Var det ikke en slik en kollegene i SAS ble tatt med buksene nede for noen uker siden også - mener det var BOO-OSL-BLL?
 
Hva legger du i samarbeid, mener du interline eller et tettere samabeid enn det? Og hvorfor mener du evt. Braathen ikke vil leke med SAS?

Og så har noen politikere tatt til ordet for at staten eller kommunene burde kjøpe. Offentlig eierskap og flyselskaper skal vi vel ikke mange timene bakover for å se resultater av?

Det er jo ikke så at man må ha dette samarbeidet med SAS. Kan vel like gjerne være et annet selskap. Han begynner å bli stor på inrikes i sverige nå. De nye c maskinene vil åpne nye dører. Mye avhenger om han ønsker i såfall legge opp til egen trafikk(malmø aviation) eller konkurerene selskaper som Sas eller Norwegian.
Tror uansett ikke han skulle ville kjøpe Widerøe uten å videreføre interline eller et tettere samabeid. I sverige er det et tett samarbeid mellom Sverigeflyg og Malmø aviation. Personlig skulle jeg ikke tro at han skulle plutselig skulle ville ha interline med SAS med tanke på hvordan han opererer i Sverige.
 
I sverige er det et tett samarbeid mellom Sverigeflyg og Malmø aviation. Personlig skulle jeg ikke tro at han skulle plutselig skulle ville ha interline med SAS med tanke på hvordan han opererer i Sverige.

1) Kan ha sammenheng Malmø Aviation og Sverigeflyg har samme eier ;)

2) TF og SK har interlineavtale i dag ;);)
 
Ikke så mye ny informasjon men bekfreftet bl.a. at de har kontakt med SAS hele veien. Han fortalte også at de har vært i samtaler med mange investorer, og er ute etter å finne den mest velegnede. Han så for seg at i Januar kunne det skje noe. Ellers er det vel som vi vet at han vil at selskapet skal bestå slik det er nå, og fortsette med den gode servicen og lokale tilhørligheten selskapet har. Da gjenstår det bare å se hva eier SAS vil gjøre.

Personlig tror jeg dette er den riktige veien å gå for wf nå, det virker som om Giæver og de ansatte er rett kjøper. Jeg vil helst ikke se noe Braathens Aviation el. på kortbanenettet i Norge. Dessuten har Widerøe et såpass godt rykte på seg nå, at et evt. navnebytte vil være lite lønnsomt. Så spørs det hva prisen på selskapet blir. 1 Millard? 2? 3?
 
Kan ikke tro at Widerøe er mye verdt uten at de har en interline-samarbeidspartner med seg.
Widerøe og SAS har alltid vert Helan og Halvan.
De tjener vel nok mest på å melke anbuds flyvningene?
Flyene begynner å dra på årene.
 
Last edited by a moderator:
Har SAS satt noe dato for når bud på Widerøe skal være inne, og vurdering av innkomne bud starter?
 
Personlig syns jeg det ville vært en god ide om fylkeskommunene Finnmark, Troms, Nordland, Nord-trøndlag, sør-trøndelag, møre og romsdal og sogn og fjordane gikk sammen om å kjøpe Widerøe.
 
Back
Top