Lover bra med en mann som uttaler i det første intervjuet at piloter tjener for godt.......
Det skulle vel få disse "overbetalte" pilotene til å hoste opp for å kjøpe selskapet selv?
Vidar
Lover bra med en mann som uttaler i det første intervjuet at piloter tjener for godt.......
Og som Braathen sa, det er ikke helt rett frem å løsrive WF over natta heller, for SK og WF er ganske godt viklet inn i hverandre på mange områder.Nå er det vel slik at SAS står fritt til å velge den kjøper som passer best,dvs. den som i fremtiden best kan videreføre samarbeidet med SAS.
Et litt relatert spørsmål. Hypotetisk sett vist SAS går konkurs så sies det at WF vil fortsette å fly. Men har de økonomisk ryggrad til å dekke alle SAS billetter utsendt på 701-dokument? Jeg aner ikke om det er en stor andel av SAS sine billetter eller ei.
Dette er enkelt. Dersom nå SAS skulle gå over ende før WF er solgt , stopper WF også inntil bostyrer bestemmer annet.
Og det er jo greit han er ærlig. Ny eier vil nok se på kostnader og lønn uansett hvem det er. På den annen side, en kjøper som sier at pilotene tjener for lite ville jeg ikke sett på som seriøs.
Eh, nei. WF vil ikke gå konk. Og fortsetter derfor driften. Det som kan bli problemet for WF er at tjenester de kjøper fra SAS ikke blir levert. Men WF er eget rettssubjekt og går derfor ikke med i dragsuget direkte.
Hvis eieren gå konk stopper WF inntil bostyrer avklarer situasjonen.
Den kan være avklart allerede noe som ikke vil overraske meg. Det kan og være en kort periode inntil en slik avklaring finner sted.
Eieren har betydning for driftstillatelsen til et hvert selskap.
Hilsen en som skal fly for første gang mellom TOS og EVE og gler seg som en unge! :colgate:
http://www.an.no/nyheter/article6349541.eceOm SAS skulle gå konkurs, så planlegger Widerøe å fly som normalt, men Branvoll oppfordrer reisene til å sjekke hjemmesiden deres www.wideroe.no.
Noen som vet hva som evt. kommer til å skje med SAS-teknikerene som jobber for Widerøe på enkelte baser?
Disse har Giæver med seg: http://www.boarding.no/art.asp?id=51799
Tror ikke et salg til herr Braathen eller flybe vil gjøre at man fortsetter et samarbeid med SAS.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.