Wideroe skal selges

Fingra av fatet, din slask! ;)

Du må nå være enig i at det hadde vært en besnærende tanke. Tenk å kunne utvidet med 20stk A320 på innland med H20QR config. DET hadde vært noe det ! :lol: Kjos hadde vært sjanseløs!
 
Kult med Braathens navnet, og de har vel fly i bestilling også...

Spekulerer de enkelte beilere nå i konkurs eller ikke. Vil det kunne påvirke prisen?

Kan DAT komme på banen og, eller er ikke de aktuelle?
 
Dårlig nytt for de ansatte i så fall, alle blir vel sagt opp for så å ansettes på nytt til vesentlig dårligere villkår slik som tidligere har skjedd i Sverige.......
Grøss og gru....
 
Braathen vil kjøpe Widerøe

Kan bli historisk comeback i flybransjen.

http://e24.no/naeringsliv/braathen-vil-kjoepe-wideroee/20300686

Der kom det ja, regna med at han ville vurdere muligheten :-)
Dette kan bli spennende. Tror Braathen har det som skal til for Widerøe i fremtiden, er en solid industriell aktør.

Kult med Braathens navnet, og de har vel fly i bestilling også...

Spekulerer de enkelte beilere nå i konkurs eller ikke. Vil det kunne påvirke prisen?

Kan DAT komme på banen og, eller er ikke de aktuelle?

DAT eies jo av Rungholm og co og driver nok i en litt annen divisjon, tviler på at de kan skaffe til veie kapitalen som trengs.
 
Jeg husker hvilke grep G.Braathen gjorde i Braathens da keg jobbet der. Var vel ikke akkurat vellykkede ting ham gjorde.

Videre ser jeg han mener pilotinntektene er høye (NA24) og må ned. Da er det bare å brette opp armene for guttene og jentene i WF for han kommer garantert ikke til å la deres terms & conditions stå urørte dersom han blir eier. Han vil gjøre den kommersielle delen mer lønnsom en den er i dag. Mer inn, mindre ut m.a.o
 
Golden Air byter namn till Braathens Regional från 01 januari.
Deras flotta består av 5 ATR 42/72, 11 Saab 2000 och 1 Saab 340.

Kan detta vara en början på en ny "alliance" i Norden med Widero, Braathens Regional och Malmö Aviation?
 
Noen som sitter med CASK tall (og evt utvikling) fra WF?
Widerøe er svært veldrevet, og CASK har sunket med flere prosent både i 2009, 2010 og 2011. I 2011 hadde de en EBT på 430 mill. Utspillene fra Braathen kan vel således tolkes som et forsøk på å senke prisforventningene i forkant av forhandlinger. Malmø Aviation gikk med rundt 40 mill overskudd i 2011, noe som er mindre enn årets Q1 i Widerøe...
 
Noen som sitter med CASK tall (og evt utvikling) fra WF?

Nå er vel de egentlig ganske irrelevante da de egentlig ikke kan samme ligner med andre. Er en totalt forskjellig å fly 189 seters flyr til London enn å hoppe rundt på kortbanenettet
 
Per G Braathen har endel fornuftig å komme med i denne artikkelen i Aftenposten.

http://mobil.aftenposten.no/okonomi/--Jeg-har-vart-fair-som-eier-7047806.html

Merk også at ikke forventer en avklaring med det første

Per G Braathen har bekreftet at han har finanser til å kjøpe WF.
Som potensiell kjøper kan han sitte stille til siste slutt før han slår til.
Han vil neppe som kjøper betale mer enn en krone mer en han trenger når kjøpet blir en realitet.
 
Det har hvem som helst lov til å mene.
Derimot er det intet hinder for at han kjøper selskapet.
Og det er jo greit han er ærlig. Ny eier vil nok se på kostnader og lønn uansett hvem det er. På den annen side, en kjøper som sier at pilotene tjener for lite ville jeg ikke sett på som seriøs.
 
Back
Top