Widerøe med storsatsing på direkteruter til Lofoten/Helgeland

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Widerøe med storsatsing på direkteruter til Lofoten/Helgeland

Fra sommerprogrammet 2017

Allerede fra april 2017 starter Widerøe med direkteflyvinger mellom Oslo og Lofoten og indre Helgeland. I tillegg kommer allerede etablerte direkteruter til Sandnessjøen og Brønnøysund. Og for midtsommerprogrammet introduserer vi direkterute til Stokmarknes i Vesterålen.

I tillegg til storsatsning på direkteruter til en rekke nye destinasjoner i Nord Norge, kommer Widerøe med ytterligere direktenyheter til Lofoten. Fra 3. april kan reisende fly fra Lofoten til Tromsø både fra Svolvær og Leknes. Nå kan turistene gjøre storeslem i Nord-Norge ved å kombinere fantastiske Lofoten, med hvalsafari i Vesterålen og nordlys i Tromsø!

http://www.wideroe.no/Nyhetsarkiv/T...geland/FECB24C1-8926-4669-921E-CB6BD2B86293/1

Re: Widerøe med storsatsing på direkteruter til Lofoten/Helgeland

Nice, de flyene blir nok smekkers neste sommer, og gjør Lofoten og Vesterålen mer tilgjengelige.
Det har vært bråk rundt antallet turister der, men vi får håpe folk oppfører seg bra.

Herlig satsing. Eneste som jeg biter meg merke i var jo at WF ved innføring av idiotavgiften på 80 kroner varslet massedød for ruter i Norge. Kanskje de nå har bevist for seg selv at det var en gal antakelse :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Så moro med offensiv satsing! Men dette betyr vel nødvendigvis en liten nedgang i transferpax på BOO, eventuelt så er markedet og etterspørselen såpass stort at det i så fall bare blir en minimal nedgang.

Angående flypassasjeravgiften så registrerer jeg at mine innenriksflyvninger på ungdomsbillett har blitt nesten 50 kr billigere per segment nå, så mulig det ikke har så mye å si nei. ;)

Gledelig med enda flere direkteruter! :)

Blir spennende å se hva som skjer med frekvensen Værnes-Helgeland-Bodø og Bodø-Lofoten i forhold til i dag. Kommunikasjonsdirektør Silje Brandvoll i Widerøe har jo uttalt følgende til Brønnøysunds Avis: "Tilbudet vil reflektere anbudsutlysningen. Den ga tilbyder økt fleksibilitet til å tilby færre seter når få flyr, men også for å øke".

Hvis tilbudet reflekterer anbudsutlysningen så vil man vel bokstavelig talt få færre avganger? :)

Hva tenker dere om hvilke fly som skal brukes på for eksempel OSL-LKN? Må vel bli Dash 8-300 kanskje, om de er godkjent for så korte baner? Eller kanskje Q200 har rekkevidden som trengs?

Ingen uventet utvikling.
(Så vidt jeg forstår, så er kravet for FOT-rutenes gjennomgående biletter droppet ?)

Kan vel også gi FlyViking muligheter på visse strekninger ?

Hva tenker dere om hvilke fly som skal brukes på for eksempel OSL-LKN? Må vel bli Dash 8-300 kanskje, om de er godkjent for så korte baner? Eller kanskje Q200 har rekkevidden som trengs?

WF nevnte på Facebook at det vil flys med -100/200

Er dette sommerruter, eller kan man regne med de blir faste? De starter jo allerede i April, og er jo derfor ikke bare snakk om ferieruter

For å liste rutene:

Svolvær:
OSL: 2x ukentlig (3x ukentlig i skoleferien)
TOS: 12x ukentlig

Leknes:
OSL: 2x ukentlig (3x ukentlig i skoleferien)
TOS: 12x ukentlig

Stokmarknes:
OSL: 3x ukentlig i sommerferien

Mosjøen:
OSL: 2x ukentlig (3x ukentlig i sommerferien)

Mo i Rana
OSL: 4x ukentlig

Ser jeg det riktig? .Oslo til Skagen direkte?
Hvor lang flytid, 2 timer?

Ser jeg det riktig? .Oslo til Skagen direkte?
Hvor lang flytid, 2 timer?
Rutetider ser ikke ut til å være i Amadeus ennå, men dette fra pressemeldingen tyder på ~2:30:
Avgang fra Oslo 09:30 med retur fra Stokmarknes 12:30

Rutetider ser ikke ut til å være i Amadeus ennå, men dette fra pressemeldingen tyder på ~2:30:

Flott.
Faren min bor i en liten bygd i Vesterålen og bestandig kronglete å besøke fra Florida:
Jeg flyr som regel MIA-LHR-OSL-BOO-SKN deretter leie bil og kjører til Lovik.
Hvis Widerøe flyr fra Gardemoen til Stokmarknes sparer jeg en dag hver vei.
Good news.

Ikke de aller gunstigste flytidene for forretningsreisende de legger opp til men greit at de satser. Blir ennå lengre å vente i Bodø om man trenger hele arbeidsdagen der. Forøvrig ser jeg mer frem til å høre rutestrukturen på FOT rutene. Her er det åpning for kraftige reduksjoner. Sånn sett er det litt overraskende at de slipper sukkerbitene først, men bare litt siden det nå finnes et flyselskap fra Lyngen.

Tidene OSL-LKN/SKN:
Code:
WF         800     OSL   08:15     LKN   10:35     DH1  0   1---5--     02:20       -       -   17 Apr   23 Jun
WF         801     LKN   11:50     OSL   14:10     DH1  0   1---5--     02:20       -       -   17 Apr   23 Jun
WF         800     OSL   08:15     LKN   10:35     DH1  0   1-3-5--     02:20       -       -   26 Jun   11 Aug
WF         801     LKN   11:50     OSL   14:10     DH1  0   1-3-5--     02:20       -       -   26 Jun   11 Aug

WF         840     OSL   08:15     SKN   10:45     DH1  0   -2-4-6-     02:30       -       -   27 Jun   12 Aug
WF         841     SKN   11:15     OSL   13:45     DH1  0   -2-4-6-     02:30       -       -   27 Jun   12 Aug

Lang tid i litendash. Finner SKN-BOO-OSL på 02:25

Widerøe og Thon Hotels søker testpiloter til den første flyvningen fra Oslo til Svolvær.

https://www.thonhotels.no/konkurran...oe&utm_medium=organisk&utm_content=wideroe_fb

Premien inkluderer

To flybilletter tur-retur Svolvær med avreise fra Gardermoen
Weekendopphold på Thon Hotel Lofoten
Tre-retters middag for to personer på Paleo Arctic
Lunsj for to personer på Paleo Arctic
Båt/fisketur på Lofothavet med XXLofoten

Widerøe og Thon Hotels søker testpiloter til den første flyvningen fra Oslo til Svolvær.

Hmmm , for all del, fin satsing, men sjekket litt tider og raskeste mulighet via BOO er faktisk 5 minutter raskere enn non-stop. Så her er jo ruten såpass lang at farten til "smådashen" spiller litt inn

Hmmm , for all del, fin satsing, men sjekket litt tider og raskeste mulighet via BOO er faktisk 5 minutter raskere enn non-stop. Så her er jo ruten såpass lang at farten til "smådashen" spiller litt inn

Om de har WF-PLUS med gratis musserende ville det jo bare vært et pluss?

Etter mange års erfaring på OSL-BNN så virker det som WF har lagt opp disse rutene utifra kraftig motvind. Flyr oftere på 1:15 enn rutetiden som er 1:40 (av en eller annen grunn økt fra 1:35 som den var i alle år)

Back