Widerøe med helårs nonstop mellom BGO og TOS og BOO

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Re: Widerøe med helårs nonstop mellom BGO og TOS og BOO

Støyen i kabinen på Q400 er visst på linje med eller stillere enn de fleste medium-jets. (Ifølge Bombardier selvsagt) Og antagelig stillere enn alternativene du har opp til Tromsø. Men så er også baby-boeingen forferdelig støyende da.

Min oppfatning er iallefall at støyen er kraftigere på Q400 enn på de fleste B737 som jeg normalt sett flyr med. Jeg har aldri følt noe sterkt behov for å hente frem øreproppene på andre flyturer enn med Q400 hos både FlyBe og WF (samt på de mindre Dash'ene til WF, og den ikke helt støyfrie AN-24/26? som trafikkerte TOS mye tidligere). Jeg satt til og med nesten helt bak på Q400 sist jeg fløy med WF, som etter sigende skal være stillest.

Jeg er ikke av de som flyr Q400 mest, men fikk to turer for ikke lenge siden, og jeg synes totalkomforten var helt OK. Med plass til knærne, 2+2 og et støynivå jeg ikke synes var plagsomt, led jeg absolutt ingen nød. Sjokolade fikk jeg også!

Disclaimer: Jeg er kanskje ikke helt upartisk.

Jeg er ikke av de som flyr Q400 mest, men fikk to turer for ikke lenge siden, og jeg synes totalkomforten var helt OK. Med plass til knærne, 2+2 og et støynivå jeg ikke synes var plagsomt, led jeg absolutt ingen nød. Sjokolade fikk jeg også!

Disclaimer: Jeg er kanskje ikke helt upartisk.

Komforten totalt sett er det lite å si på, og jeg flyr heller denne ruten til BGO med mellomlanding i BOO enn via OSL og flybytte der. Og jeg er helt upartisk... ;)

Ingen midtseter blir heller aldri feil. Reiser en del til Bodø, og foretrekker TRF-BOO med Dash 8 foran OSL-BOO med 737.

Jeg har hatt en god del turer med Q400 TRD-CPH når det var WF som fløy denne ruten, og skulle gjerne sett at det ble fler direkteruter fra TRD med mindre fly, og høyere frekvens. Komfort er ikke noe problem, 2 timer i Q400 er helt greit, og sammenliknet med 2x50 min i 737 og 45 min transfer på OSL så er det ikke en gang noe spørsmål.

Synd WF ikke flyr CPH lengere, for det var en gedigen nedgradering å få SAS der, riktignok går turen 10-15 min raskere, men en mindre daglig avgang gjør at total reisetid ofte blir lengere, og at man derfor oftere ender opp med å dra OSL-CPH-XXX for å spare tid. Reiser jeg privat finner jeg meg heller i å vente lengere i CPH, da det er mer behagelig, men er jeg på jobb så skal det spares tid...

Back