Widerøe med HAU-CPH fra 30. oktober

Re: Widerøe med HAU-CPH fra 30. oktober

Sidst de forsøgte sig, gik ruten da ikke via Rygge?

Lars

Nei, men den gikk i en slynge som var HAU-CPH-RYG-CPH-HAU, men med dårlig rutetider, finanskrise og manglende passasjerer med betalingsvillighet (spesielt fra RYG) gikk ikke ruten lenger

En gledens dag for oss i/rundt Haugesund. Det er vel lettere for WF å holde ruten operativ iom at de har vestlink produksjon ifra HAU.
Tidene er vel ikke akkurat noe hipp-hurra....

Fjerde forsøk på HAU-CPH:
første SAS med Fokker 50
andre Coastair med ATR42
tredje med Widerøe Dash-8-300
fjerde med Widerøe Q400

Er det ikke tredje gang som teller? Jeg tror ikke lykken står den brave bi fjerde gang heller. Tidene er hverken fugl eller fisk. Her lukter det karmøybu med gammel dansk på festtur. Hvis ikke prisen er lav nok, så er det fort gjort å hoppe på en tur til Bremen for å prøve Flaschbieren der eller til London, kanskje med god slåsskamp som minnet om gamle dager utenfor Idrettshuset på Sandane.

Hei!
noen her som kan svare på om det skal være mulig å benytte EB-poeng på denne ruten? Flightene kommer ikke opp på SAS.no, og de på 05400 kunne ikke svare...

Mvh Eivind

Hei!
noen her som kan svare på om det skal være mulig å benytte EB-poeng på denne ruten? Flightene kommer ikke opp på SAS.no, og de på 05400 kunne ikke svare...

Mvh Eivind

Så lenge det ikke er ei anbudsrute (som det jo ikke er) så skal vel det gå.

De som har info om det har ikke lov til å gå ut med det

Tenkte ikke på eksakte tall, kanskje heller noe som bra eller dårlig. Skjønner at der kan være litt sensitivt info. Men er vel ikke så farlig om noen som vet skriver om det går "bra "

så iallfall at dem stortsett hadde gått på rute da :) en dag var kanselert, mens var noen forsinkelser på et par andre dager.

Har ikke peiling på belegget da :)

Jeg fløy CPH-HAU forrige mandag, og flyet var stappfullt, tror kanskje det var 2-3 seter ledig. Det virket som at majoriteten av passasjerene var Hauugesundere som hadde vært på helgetur (som oss),men det var også noen som så ut som de var på biz-tur. Jeg håper WF klarer å holde denne ruta lønnsom, for det er deilig å slippe OSL hvis man skal ut på tur.

tosfreight, alle haugalendinger er ikke haugesundere, det er også karmøybuer, sveiobuer, tysværbuer og mer innante'

Utrolig merkelige rutetider. Ingen god connection med en eneste intercont avgang. Du rekker litt over en halv dag med moeter i CPH foer du maa karre deg til Kastrup

Hadde de villet satse på den ruta, hadde jo det riktige vært sen kveldsavgang fra CPH til HAU, la flyet overnatte, for så å ha tidlig morgenavgang HAU-CPH. Man kan vel knapt si at den ruttida de opererer med er tilpasset forretningsmarkedet??

BF:cool2

Jeg er en av de som virkelig hadde ønsket velkommen en morgenrute til CPH. Hadde vært mye enklere når man skal videre ut i verden. ( skulle helst sett KLM eller Lufthansa fra HAU, men den diskusjonen får vi ta en annen gang )

Hadde de villet satse på den ruta, hadde jo det riktige vært sen kveldsavgang fra CPH til HAU, la flyet overnatte, for så å ha tidlig morgenavgang HAU-CPH. Man kan vel knapt si at den ruttida de opererer med er tilpasset forretningsmarkedet??

BF:cool2

Det er det som er litt merkelig, men det har vel sin grunn i at SK tvinger da pax om OSL. Om ikke så kan det være godt å overnatte i CPH og slappe av til connection flighten neste dag. Men det går vel ikke biz pax tid til...
Men en annen grunn er vel tilgjengelig materiell på morgen /kveld. For helgeturer er tidene ideelle.

Men en annen grunn er vel tilgjengelig materiell på morgen /kveld.

Jeg tror du er inne på svaret selv, og i tillegg til materiell så må slingene også passe ifht. arbeidstid m.v. Spekulasjoner om at SAS skal tvinge folk hit og dit passet for mange år siden, men er ikke tilfelle i dag. Det er det mange ansatte som har bekreftet.

tosfreight, alle haugalendinger er ikke haugesundere, det er også karmøybuer, sveiobuer, tysværbuer og mer innante'

... sorry, det burde jeg visst... jeg som til og med bor i Karmøy kommune.... :colgate:

Back