Re: Widerøe kan få jetfly
I denne sammenheng er de NSF.
De mister produksjon til WF, de får overtalligheten, og de må starte på nytt. Selv om overtallighet ikke blir reelt, vil mangel på ekspansjon i SAS Norge som en konsekvens av ekspansjon i WF medøre reele konsekvenser for de som allerede har sittet 18 år i høyresetet.
ref kameler. SAS konsernet har ekspandert i sin helhet. Men... denne ekspansjonen har ikke skjedd hos SAS Airline, den har skjedd hos de nye søsterselskapene. Og det er verdt å huske, selv om mange velger å ignore det, at dette var oppkjøp av selskaper, betalt med de midlene pilotene i SAS Airline genererte før konsernet ble slik det er i dag. Det eneste selskapet som har permitert piloter er SAS Airline, selv om konsernet nå har flere ruter og fly en før permiteringene. Mange av de oppsagte sitter nå med lav ansenitet i sine nye søsterselskap og flyr de samme rutene som de for 5 år siden gjorde i Airline. Ekspansjonen og posisjonering av Blue1, Estonian, Spanair og Baltic er kamelene. Og nå står WF og banker på døren.
WF med CRJ er spikeren i kista for NSF. Og det kommer ikke til å skje.