At SAS tjener mer penger på å la WF fly noen flere ruter er jo kun positivt for SAS og Widerøe
Og det er verdt å huske, selv om mange velger å ignore det, at dette var oppkjøp av selskaper, betalt med de midlene pilotene i SAS Airline genererte før konsernet ble slik det er i dag.
WF med CRJ er spikeren i kista for NSF. Og det kommer ikke til å skje.
Originally Posted by Vref
Og det er verdt å huske, selv om mange velger å ignore det, at dette var oppkjøp av selskaper, betalt med de midlene pilotene i SAS Airline genererte før konsernet ble slik det er i dag.
Så det er bare pilotene i selskapet som har generert inntekter mener du? Ingen andre yrkesgrupper har bidratt?
Evig krig i SAS konsernet, og sånn kommer det til og bli...selvsagt burde WF få fly RJ på ruter der B737 er for stor.
Forslag:
SK tar OSL-BGO/TRD/SVG/BOO/TOS. Resten tar WF![]()
Om jeg skriver "den broen er betalt med skattekronene mine", så konkluderer du med at jeg tror jeg finansierer staten alene? Eller vil du bare krangle litt?![]()
Det kan være at NVS systemet ikke virker. Støy reduksjon systemet som Bombardier har installert på alle fly med Q for Quiet. Dette er en MEL item. Propellene synkronisering slås på på Cruise og reduserer interferens mellom propellene. Mange synes propellfly bråker. Økonomisk er Q400 ca 1/10 av kostnadene for en 737.Var ute å fløy med Widerøe her om dagen. Første legg med Q400 og neste med Q200.
Hadde nesten glemt hvor bråkete det var å fly propell, ei mare!
Hva er forskjell i driftskostnader på å bruke Dash 8 tilsv mot å bruke Embraer 135/140/145?
Hadde vært villig til å betale vesentlig mer for å fly jet kontra propell må jeg si, for det var værre enn jeg husket det?
Økonomisk er Q400 ca 1/10 av kostnadene for en 737.
För några veckor sedan flög jag ARN-TKU med en SAAB 2000. Det var det mest komfortabla propellerplan jag har flugit med. Minst lika lugnt och tyst som de vanliga 737-800 eller A320 jag brukar flyga med.Var ute å fløy med Widerøe her om dagen. Første legg med Q400 og neste med Q200.
Hadde nesten glemt hvor bråkete det var å fly propell, ei mare!
Hva er forskjell i driftskostnader på å bruke Dash 8 tilsv mot å bruke Embraer 135/140/145?
Hadde vært villig til å betale vesentlig mer for å fly jet kontra propell må jeg si, for det var værre enn jeg husket det?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.