Widerøe blir "Green1"?

Re: Widerøe blir "Green1"?

Originally posted by Superhai
Men skulle jeg valgt ville jeg heller kalt det SAS Regional eller noe i den stilen. Og gjort det samme med Blue1. Da blir det lettere å forholde seg for kunden og man kan lage et helhetlig produkt.

DET er da ikke i SAS sin ånd???
:p

Det er vel flere enn meg som synes hele denne smørja virker litt ulogisk og tildels rotete?
SAS Braathens
SAS Sweeden
SAS Denmark
SAS Widerøe (Green 1)
SAS Finnland (Blue 1)

Stikk fingeren i jorda - Alt bør hete:

SAS

hmmm, sist jeg fløy med Widerøes ble jeg "the green one".. litt vel mye turbulens og en god hangover..

Heldigvis ble det med uvelheten, ingenting kom i "retur"...

Vel vel lykke til med nytt navn isåfall. Kan noen bekrefte dette navnebyttet ???

:sarc

Braathens gjorde noe av det samme da de kvittet seg med SAFE delen. Dette ble gjort pga ekspansjon på internasjonale ruter. De beholdt jo hovednavnet. Nå er jo det historie. Tanken på å endre navn synes jeg er en god ide. De har jo Blue 1, så Green 1 er kanskje ikke så dumt. Jeg likte også SAS regional som ble nevnt som et forslag.

Originally posted by Isbamse

DET er da ikke i SAS sin ånd???
:p

Nei, dessverre ikke.

Scandinavian Airlines International
Scandinavian Airlines Denmark
Scandinavian Airlines Denmark op by Cimber
Scandinavian Airlines Sweden
SAS Braathens
Widerøes Flyveselskap (well connected)
Blue1 (well connected)
Spanair (well connected)
(Air Baltic)
(Estonian)

I tillegg 'produktet' snowflake

Sånn sett er det bra man jobber for å gjøre utseende på fly og lignende mer lik SAS. Men man burde hatt en noe mer markant felles så folk faktisk vet at de flyr med SAS gruppen. Pluss at hele gruppen burde være i Star Alliance'n.

Jeg har fra informert hold, og muligens til noens skuffelse, fått bekreftet at det IKKE er aktuelt for WF å skifte navn til Green1, eller GrønnEin som de sikkert ville ha sagt på Finnmarsjka.

Originally posted by CK
jeg blir sikkert skutt av mine gamle WF-kolleger, men Widerøe funker bare ikke utenfor Norges grenser. Her i landet har jo selskapet lang historie, og stor respekt, men forlater du norsk luftrom.... Egentlig burde nesten WF blitt delt i to - ett kortbaneselskap og ett regionalselskap, men med felles funksjoner.

Finner ikke Colt'n CK så du berger deg der. Synes faktisk WF fungerer bra på utlandet
(les UK). Sist sommer fløy "wi" på Exeter, Bournemouth, Norwich, Manchester, Newcastle,
Edinburgh, Aberdeen og Sumburgh. Totalt 8 destinasjoner rute og charter. Til sommeren ser det ut som det kan bli samme opplegget, men at et par destinasjoner byttes ut med nye. Rutene til/fra CPH er vel heller ikke så dumme.

Originally posted by Atpl
Tanken på å endre navn synes jeg er en god ide. De har jo Blue 1, så Green 1 er kanskje ikke så dumt. Jeg likte også SAS regional som ble nevnt som et forslag.

Jeg ser forsåvidt poenget med at Ø er vanskelig for de som ikke er vikinger, men har WF opplevd det som et hinder i praksis? Så får man evt veie opp fordelen med navnetrøbbel i utlandet mot merkevarestyrken her.

Men hvem er det som finner på alle disse teite navnene - Blue1, JetBlue, WizzAir etc - er det konkurranse om tostavelsesord med stor bokstav midt i?

Her kunne man jo gjort mye bra navn:

SAS Braathens = Red1
SAS Danmark = Red2
SAS Finland = Blue1
SAS Sverige = Blue2
SAS Widerøe = Green1
Air Baltic = LightGreen1 (De har jo lysegrønn hale alt!!)
Cimber = White1
Estonian = LightBlue1
Lufthansa = Grey1
Thai Airways = Purple1
SpanAir = Yellow1
Singapore = DarkBlue1

Og da har jo alle kommet i samme klubb som AirForce1! (To du an?? :up:

Ha en festlig ettermiddag!!

BF:biggrin

Originally posted by Olebno
Originally posted by CK
jeg blir sikkert skutt av mine gamle WF-kolleger, men Widerøe funker bare ikke utenfor Norges grenser. Her i landet har jo selskapet lang historie, og stor respekt, men forlater du norsk luftrom.... Egentlig burde nesten WF blitt delt i to - ett kortbaneselskap og ett regionalselskap, men med felles funksjoner.

Finner ikke Colt'n CK så du berger deg der. Synes faktisk WF fungerer bra på utlandet
(les UK). Sist sommer fløy "wi" på Exeter, Bournemouth, Norwich, Manchester, Newcastle,
Edinburgh, Aberdeen og Sumburgh. Totalt 8 destinasjoner rute og charter. Til sommeren ser det ut som det kan bli samme opplegget, men at et par destinasjoner byttes ut med nye. Rutene til/fra CPH er vel heller ikke så dumme.

WF flög väl på Visby också förra sommaren? Hur gick dessa flighter?

Originally posted by FBU 4EVER

Bleikt! De har en oppgave foran seg,og det er å lære verden bokstaven "Ø".Stabæk har begynt med bokstaven "Æ"
:biggrin

Her er det en liten forskjell. WF har et utenriksnett, mens Stabæk ikke skal ut og leke seg med de store i Europa neste år, og antagelig ikke året deretter heller, så de har ikke det store behovet for å lære bokstaven Æ ute i Europa ennå i allefall. :p

Men vi ønsker Stabæk velkommen til 1. divisjonsspill i Alta neste år....... :)

Originally posted by Savipix

Gikk vel såpass bra at dem skal gjenta det til sommeren etter det jeg har skjønt :)

Skal en eller annen gluping begynne å tukle med Widerøe's også nå da...? Når skal slike syke ting ta slutt? Og forresten, hvor blir det av fantasien i Norge for tiden? Hva er det med dette hersens 1-tallet som på død og liv skal være med overalt bare fordi ordet det er med i slutter på bokstavene "-en"? Fjord1, Sparebank1, Redaksjon1 o.s.v., tror de at det er morsomt, eller?:p

Originally posted by Savipix
Originally posted by Olebno
Originally posted by CK

Som nevnt ovenfor gikk de bra, ja faktisk særdeles bra. Til sommeren øker vi antall frekvenser Oslo - Visby v.v plus at vi fly Torp - Visby v.v på lørdager. Sumburgh på Shetland var også meget bra så her blir det ny runde til sommeren. OSL-LSI v.v.

Back