Spent på hvordan WF har tenkt å gjøre det med piloter...
Oppgradere egne som i dag flyr på Dash, eller ta inn nye direkte på Embraer? Eller kanskje "vikarer" gjennom OSM? :drunk:
Gratulerer til WF! Dette tror jeg blir bra...
Hva skjer med Q400 maskinene? Blir de faset ut? -Eller erstatter de Q300?
Det är givetvis inte tal om annat än egna fastanställda piloter med kollektivavtal!
Hva skjer med Q400 maskinene? Blir de faset ut? -Eller erstatter de Q300?
Fotseter nok å fly Q300/400 i mange år fremover, men det er sikkert Q400, jetflyene vil overta for en gang i framtiden(?). Q300 er for Widerøe viktig å ha da, de kan lande på SSJ, BNN, FRO for eksempel, noe som gjør at de kan ta over 20 passasjeren mer en -100/-200 kan... Har kan ikke E1xx-E2 lande.
Er bare 11 seter forskjell på 100 vs 300 (39/50)
Prøvde å Google field performance på E2 uten å komme noen vei. Er det noen som vet om den kan brukes fornuftig (pax/fuel/cargo/rekkevidde) på de "lange" kortbaneplassene; Stord, Florø*, Brønnøysund og Sandnessjøen eller må den ha minst 16-1800 meter som Q400?
Edit: Glem Florø, der er det max 28 meter vingespenn.
Widerøe AS blir blir først i verden på vingene med Embraer E-Jet E2
Att de tørr... De har ingen erfaring med jetfly og ingen back-up fly og opererer en minimal flåte. Her ligger det virkelig ann til å bli Norwegian Longhaul oppstartsproblemer i reprise.
MOW - fast i Bæææææærgen ja, det hadde vore fin overskrift. :stir:Man vil nok operere på eksisterende rutrenett i starten, og det vil være 'lett' å bytte med en Dash hvis det oppstår problemer. Det er stor forskjell på å integrere en ny maskin inn i et rutenett hvor man allerede har alternativer fremfor et rutenett man ikke har erfaring fra.
MOW - fast i Bæææææærgen ja, det hadde vore fin overskrift. :stir:
Att de tørr... De har ingen erfaring med jetfly og ingen back-up fly og opererer en minimal flåte. Her ligger det virkelig ann til å bli Norwegian Longhaul oppstartsproblemer i reprise.
Wideroe (WF, Bodø) has confirmed it will be the EMB-190-E2 jet's launch operator with delivery of its maiden aircraft of the type scheduled for the first half of 2018.
“The market is keen to know the identity of the E190-E2 launch operator, and we’re pleased to end that suspense on this Valentine's Day - Widerøe is the ‘perfect match’. The airline has a special place in our hearts; Widerøe are proven pioneers in their field who have achieved major success and still remain hugely ambitious, similar in many ways to the path taken by Embraer”