Spent på hvordan WF har tenkt å gjøre det med piloter...
Oppgradere egne som i dag flyr på Dash, eller ta inn nye direkte på Embraer? Eller kanskje "vikarer" gjennom OSM? :drunk:
Gratulerer til WF! Dette tror jeg blir bra...
Hva skjer med Q400 maskinene? Blir de faset ut? -Eller erstatter de Q300?
Det är givetvis inte tal om annat än egna fastanställda piloter med kollektivavtal!
Hva skjer med Q400 maskinene? Blir de faset ut? -Eller erstatter de Q300?
Fotseter nok å fly Q300/400 i mange år fremover, men det er sikkert Q400, jetflyene vil overta for en gang i framtiden(?). Q300 er for Widerøe viktig å ha da, de kan lande på SSJ, BNN, FRO for eksempel, noe som gjør at de kan ta over 20 passasjeren mer en -100/-200 kan... Har kan ikke E1xx-E2 lande.
Er bare 11 seter forskjell på 100 vs 300 (39/50)
Prøvde å Google field performance på E2 uten å komme noen vei. Er det noen som vet om den kan brukes fornuftig (pax/fuel/cargo/rekkevidde) på de "lange" kortbaneplassene; Stord, Florø*, Brønnøysund og Sandnessjøen eller må den ha minst 16-1800 meter som Q400?
Edit: Glem Florø, der er det max 28 meter vingespenn.
Widerøe AS blir blir først i verden på vingene med Embraer E-Jet E2
Att de tørr... De har ingen erfaring med jetfly og ingen back-up fly og opererer en minimal flåte. Her ligger det virkelig ann til å bli Norwegian Longhaul oppstartsproblemer i reprise.
MOW - fast i Bæææææærgen ja, det hadde vore fin overskrift. :stir:Man vil nok operere på eksisterende rutrenett i starten, og det vil være 'lett' å bytte med en Dash hvis det oppstår problemer. Det er stor forskjell på å integrere en ny maskin inn i et rutenett hvor man allerede har alternativer fremfor et rutenett man ikke har erfaring fra.
MOW - fast i Bæææææærgen ja, det hadde vore fin overskrift. :stir:
Att de tørr... De har ingen erfaring med jetfly og ingen back-up fly og opererer en minimal flåte. Her ligger det virkelig ann til å bli Norwegian Longhaul oppstartsproblemer i reprise.
Wideroe (WF, Bodø) has confirmed it will be the EMB-190-E2 jet's launch operator with delivery of its maiden aircraft of the type scheduled for the first half of 2018.
“The market is keen to know the identity of the E190-E2 launch operator, and we’re pleased to end that suspense on this Valentine's Day - Widerøe is the ‘perfect match’. The airline has a special place in our hearts; Widerøe are proven pioneers in their field who have achieved major success and still remain hugely ambitious, similar in many ways to the path taken by Embraer”
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.