• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF service

• Thread starter Thread starter roy
  • Start date Start date

roy

ScanFlyer Blue
Jeg lurer på hvordan Widerøe tar service på sine maskiner. De har ett rute nett som i dag gjør att -100 maskinene stopper i Trondheim og "går nord" igjen og de i sør går til Ørsta /Volda der rutene "snur sørover igjen". Slik jeg ser ting er maskinene som går i sør i sør og de i midt/nord i midt/nord. Det er kun -400 rutene som går fra sør til nord jeg ser blir mikset i rutene. Etter at jeg har reist en del med Widerøe ser jeg også at jeg kjenner igjen mange av flyvertinnene på Gardermeon. Er de stasjonert der og kun flyr i sør?

Hilsen en Roy som lurer på så alt for mye !

Var med et WF-crew i cockpit en hel dag for en del år tilbake, på den tiden ble det i hvert fall praktisert egen base med eget flight- og cabin crew på Gardermoen, etter hva jeg ble fortalt.

Det er nokre "ferry-flights" i løpet av ein månad mellom TRD og OSL for å få maskinene til og frå Sør-Noreg.
Elles har WF teknisk base på OSL og ein eller to teknikarar i FDE, desse tek seg av det tekniske ettersynet på 100-serien i Sør noreg. I tillegg har wf ein stor base på TRF som har teknikarar som tek seg av alle tre sortar.

Last edited:
Ja, og ikke å forglemme så har WF tekniske baser i Bodø og Tromsø. Sistnevnte tar seg mest av 100 og 300 serien, men Q400 er jo innom her den også.

Ja, det er base for -100/-300 (dvs. kortbane+GOT) på OSL, både for cabin og cockpit.

Back