WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

Re: WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

En kjapp epost eller telefon til SD burde kunne oppklare det ganske raskt.
Enten så har de godkjent endringen, eller så har de ikke.
 
Re: WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

Ved å rute om denne avgangen via SDN måndag - torsdag, så får SDN 4 avgangar kvar dag, istaden for 3 - ein auke på 25%. Konsekvensane dette får er at dei passasjerane som skal reise SOG-OSL får ei forlenga reisetid på 40 minutt.

For å sette dette i perspektiv: 1 av 12 daglege avgangar til/frå OSL/BGO må no gå via SDN. Synest dette faktisk er småleg av Sogningane, som ikkje godtek at WF gjer dette.
 
Re: WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

Ved å rute om denne avgangen via SDN måndag - torsdag, så får SDN 4 avgangar kvar dag, istaden for 3 - ein auke på 25%. Konsekvensane dette får er at dei passasjerane som skal reise SOG-OSL får ei forlenga reisetid på 40 minutt.

For å sette dette i perspektiv: 1 av 12 daglege avgangar til/frå OSL/BGO må no gå via SDN. Synest dette faktisk er småleg av Sogningane, som ikkje godtek at WF gjer dette.

Smålig eller ikke. WF har vunnet et anbud som la ned visse føringer på hvordan tjenestetilbudet skulle se ut. Hvis de involverte/berørte partene ikke er enige med WF i at dette er en bedre løsning enn det man har i dag, så er det vel opp til SD å vurdere i siste instans?

Er endringen godkjent av departementet?
 
Smålig og smålig. Har man inngått en avtale så skal man jo holde denne. Enkelt og greit. Hvis de har fått ok fra SD, så er jo alt i orden.
 
Re: WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

Det er vi nok einige om , TOS og storg. Det er SD, og berre SD - som kan godkjenne endringane før dei kan iverksettast! :)
 
Re: WF går i mot kravene i anbudsrunden på 4 direkte avg. SOG - OSL

Utdrag av WF's brev til høringsinstansene datert 23.4.2012

Quote!
Sak: 12/144-5 Anbudsoppfølging Widerøe 010412
Dokument: Høring av ruteprogram anbudsruter i Norge gjeldende fra 010412 - kopi av brev til flere

Vi viser til din begjæring om innsyn i dokument 5 i sak 12/144. Begjæring om innsyn er innvilget og dokumentene følger vedlagt.

Med hilsen
Dokumentasjonssenteret i Samferdselsdepartementet


//
Ruteområde 14 FDE, 15 SOG, 16 SDN og 17 HOV
 Førde har frekvens og tidtabell i henholdt til anbudskriterier
 Sogndal har fått 2 flere frekvenser mandag til fredag ut over anbudskravene. Kravene til
flygninger uten mellomlanding oppfylles begge retninger til/fra Oslo fredager. Mandag til
torsdag avviker det fra anbudet ved at retningen Oslo – Sogndal har en mellomlanding for
mye. Dette er gjort for at berørte kommuner rundt Sandane har etterspurt å få beholde en
frekvens midt på dagen selv om dette er ut over anbudskravene da det er markedsmessig
behov for dette. Widerøe har valgt å løse dette ved å dele WF147 mellom SDN og SOG
mandag til torsdag for å ivareta denne etterspørselen da det markedsmessig ikke er behov for
tilgjengelighet på alle 39 seter for noen av destinasjonene. Skal antall nonstop på SOG
oppfylles fullt ut, vil SDN miste dette anløpet mandag-torsdag.
 Hovden deler i nåværende ruteløsning første fly til Bergen med Florø. I ruteløsningen
gjeldende fra september har finner denne delingen kun sted fredager.
Mandag til torsdag har Hovden egen frekvens til Bergen. Hovden-Bergen går også nonstop
søndag ettermiddag
//

Med vennlig hilsen
WIDERØE’S FLYVESELSKAP AS
V/Tina Staven
Rutesjef Kortbane
 
Back
Top