gilera
Canonskytter
Jeg rotet litt i arkivet og fant igjen bildene fra da jeg var med på en oppstart av en nyoverhalt motor. Noen av dere har sikkert sett det ene bildet der det ryker relativt kraftig fra motoren, men nå redigerte jeg og prøvde å få de andre bildene best mulig rent bildekvalitetsmessig (jeg klarte ikke holde kameraet stille). Jeg er ikke sikker på om de ligger ute fra før så jeg legger de ut her. 
Her er det første bildet som er lagt ut før:
Så. Hva skjer når man ikke får tenning, men kun fuel? Joda, etterpå når man får tenning, så får man en såkalt wetstart ettersom det ligger en del fuel igjen bakover i turbinseksjonene. Så når man starter og får tenning så vil jo den ekstra fuelen også antenne og sprute ut bak på grunn av lufttrykket.
Resultat: Vi får en grei stikkflamme som går noen meter bakover! Kanskje litt skremmende for uvitende, men for oss andre vil jeg si det er en spektakulær og kul opplevelse! ^_^
Hilsen Bjørn

Her er det første bildet som er lagt ut før:

Så. Hva skjer når man ikke får tenning, men kun fuel? Joda, etterpå når man får tenning, så får man en såkalt wetstart ettersom det ligger en del fuel igjen bakover i turbinseksjonene. Så når man starter og får tenning så vil jo den ekstra fuelen også antenne og sprute ut bak på grunn av lufttrykket.
Resultat: Vi får en grei stikkflamme som går noen meter bakover! Kanskje litt skremmende for uvitende, men for oss andre vil jeg si det er en spektakulær og kul opplevelse! ^_^

Hilsen Bjørn