Westair er igang med postflyging

LN-BRK

ScanFlyer Gold
For de som ikke har fått det med seg, så startet Westair opp sine postmannoperasjoner i Norge i dag. Jeg så denne fikk en spray med de-iceing i Tromsø i kveld:

west146.jpg

De er i full gang her og, i går og idag har det kommet tilsammen 4 ATP'er som de både har trent på, fuellet på, og som det ser ut til nå laster på...

I tillegg fortalte Lillebror at de hadde kick-off på Clarionhotellet i går kveld, med både seminar, middag, rebusløp + + +

Så lykke til West Air!

;)

Noen som kjenner til om de har etablert teknisk base her i Norge? Har hørt noen rykter om at de skal skru i hangaren til Airwing/Sundt Air på ENGM.
Ettersom det blir endel flyging her til lands med forventninger til regularitet regner jeg med at de må ha en litt solid teknisk oppbygning på gang. Noen som vet?

Jeg ble fortalt for en tid tilbake at de skal dele hangaren som også Ben-air benytter til å mekke, og om jeg ikke husker feil skulle de vel også ha en eller annen form for base i MOL også?

Skal dele med Benair ja, i hangar 2.

Er vel SAM, (Scandinavian aircraft maintenance) som skal skru på flyene...

Og da landet nettop første ATP'en tilbake fra sin postmannsrute, denne kom fra Bergen

^_^

Velkommen skal de være

...og der dro han igjen. Tror ikke de skjønte helt dette med Harstad/Narvik/Evenes:) humre humre...men hvem gjør egentlig det?

Når vi er inne på temaet, hva skal disse maskinene gjøre når de ikke flyr post, noe som er en stor del av dagen.
Om jeg regnet riktig, så snakker vi om 5 stk ATP, 1 BAe146 og 1 SF340, noe som betyr mye ledig kapasitet.
Vanlige fraktoppdrag rundtomkring?

Go aften der oppe i nattemørket Cedlind...

Vel, etter det jeg hører, så har de allerede myyye pågang om flyging også på dagtid, men frem til våren så begrenser det seg - ganske naturlig - på grunn av stor økning av organisasjonen, hvilket igjen betyr de trenger tid for å få sjekket ut alle nyansatte......

Så da blir det spennende å se til våren da om de også blir å fly mye ut og inn her på dagtid....

Og da lander maskinen fra Ålesund om 20 min.....ikke akkurat FULL trøkk første natta :) men det tiltar vel utover uka

Ja vi får bare ønske de lykke til med den nye jobben. Det store spørsmålet er vel nå om Posten Norge klarer å "holde sin del av avtalen". De er ikke akkurat kjent for å ha høy kvalitet på sine leveringer inn til Gardermoen.

Originally posted by Cedlind

Når vi er inne på temaet, hva skal disse maskinene gjøre når de ikke flyr post, noe som er en stor del av dagen.
Om jeg regnet riktig, så snakker vi om 5 stk ATP, 1 BAe146 og 1 SF340, noe som betyr mye ledig kapasitet.

Pax operasjoner... ? Har de ikke alt av "innmat" for å kunne gjøre det da?

Det var et innslag om oppstarten på NRK-nyhetene i går kveld, hvor hovedfokuset var at WestAr-avtalen koster Posten ca. 20 mill. mer i året enn avtalen med SAS Braathens (som kostet ca. 80. mill. i året). Postens pressetalskvinne lovte at portotakstene ikke vill gå opp av den grunn.

Jeg la ellers merke til at også den grå ATPen hadde en diger Post-logo på skroget, og at det er Postens folk som laster maskinene. De har øyensynlig fått laget noen ramper slik at de kan trille posttrallene rett inn i flyet.

Er ikke postens folk som laster, de kjører kun lastebilene in til rampen. Der er det stuere fra widerøe som tar over jobben med å laste inn alle trallene med post.

SF40'en skal etter det jeg hørte fly i ca 2,5 uker, den er fra Golden Air og styrmannen er en jeg gikk på flyskole med og han avløses av en annen etter 1,5 uke som jeg også gikk på skole med... artig- artig

Får ønske "air sweden" lykke til med operasjoner i hele landet!

Originally posted by Lowandslow

Er ikke postens folk som laster, de kjører kun lastebilene in til rampen. Der er det stuere fra widerøe som tar over jobben med å laste inn alle trallene med post.

Det vil det være der widerøe har handlingen ja , men der andre selakp har handling , vil de laste og losse flyene. F,eks her i Tromsø = Røros Flyservice ^_^

WF som har handlinga i BOO, posten kommer med lastebiler, helt til rampen. Og wf laster flyet :P i gårkveld kom en BAE 146 SE-DRN til boo :)

Originally posted by JohnnyEagle

SF40'en skal etter det jeg hørte fly i ca 2,5 uker, den er fra Golden Air og styrmannen er en jeg gikk på flyskole med og han avløses av en annen etter 1,5 uke som jeg også gikk på skole med... artig- artig

Får ønske "air sweden" lykke til med operasjoner i hele landet!
Og erstattningen er vel CRJ?

Originally posted by catocontrol

...og der dro han igjen. Tror ikke de skjønte helt dette med Harstad/Narvik/Evenes:) humre humre...men hvem gjør egentlig det?

Beste hadde vært å fjern "Narvik" som allerede har en egen flyplass så hadde en sluppet denne forvirringen.

Back